Alkoholi vs Lisäravinteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gunner
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Eli kertokaapas asiantuntuntijat, että onko alkoholilla mahdollisesti lisäravinteiden a) tehoon vaikuttavia ja b) onko alkoholin ja minkään lisäravinteiden "sekakäytöllä" mitään terveydellisiä vaikutuksia. Tarkoitan tietenkin kaikki ei roina - tuotteita. Olen mm. jostain lukenut, että alkoholin ja testoboostereiden käyttö yhtäaikaisesti ei olisi suositeltavaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän se päde kaikkiin alkoholia sisältäviin tuotteisiin. Alkoholi on muutenkin aika haitallinen kehityksen kannalta. Alkoholi on veressä ensisijainen energianlähde ja kännissä snagarilla nautittua hodaripurgerhässäkkää ei keho pysty täten hyväksikäyttämään, vaan se varastoidaan.

Minkälaisilla alkoholimäärillä sitten on radikaaleja vaikutuksia. Ei kai pari, siis todellakin vain pari, kaljaa vaikkapa kerran parissa viikossa vaikuta suuntaan eikä toiseen? Eri juttu taitaa olla jos on nakit silmillä joka perjantai ja lauantai?

Originally posted by fluid power
Ei kai pari, siis todellakin vain pari, kaljaa vaikkapa kerran parissa viikossa vaikuta suuntaan eikä toiseen?

En usko että oluella tai parilla vaikka joka ilta on mitään radikaalimpaa merkitystä kehityksen suhteen. Tai itse olen ainakin kehittynyt kelvollisesti vaikka olutta meneekin keskimäärin yksi iltaa kohden ja testotasotkin ovat viitearvojen yläpuolella. Tosin nyt kiristellessä on määrästä hieman tingitty, ehkä ½ olutta iltaa kohden on enemmän kohdillaan.

Entäpä sitten alkoholi ja ma huang-pitoiset boosterit? En nyt siis tarkoita että niitä sekaisin naamaani kiskoisin, vaan että jos käyn töiden jälkeen treenaamassa ja otan ennen treeniä vaikkapa yhden stack 2:n, ja sitten iltasella on bileet joissa tulee nautittua vähän enemmän kuin se kaksi-kolme tuoppia? Krapulaväsymystähän ei pidä ymmärtääkseni stackeilla häätää (lienee raskasta sydämelle...?), mutta pitäisikö tuo ennen juhlailtaa napattu boosteri jättää myös ottamatta?

N.A.A.M.A.T
-Jo vuodesta 1976:kippis1:

Originally posted by Gillyanne
mutta pitäisikö tuo ennen juhlailtaa napattu boosteri jättää myös ottamatta?

Jos ei oo heikko sydän niin ei hätää, pitää vaan paremmin hereillä :) moni ottaa joka dokausreissulla efeä, ei nyt kauheen järkevää mutta..

Nyt on tullut muutaman viikon ajan otettua kunnon koomat pari kertaa viikossa. Myös eilen. Treeneissä ei saa kunnolla lihastuntumaa ja voimataso on huono. Johtunee lihashermotuksesta. Treeneissä hiki lentää aika vahvasti. Lihakset kipeytyvät pirusti kun lähtee ottamaan hapanta samana päivänä kun on treenannut.
Ja sitten efestä... Joskus aikoinaan tuli usein otettua 50 mg efeä kun lähti dokaamaan, nykyään jätän väliin tai otan efeä 25 mg ja 200 mg kofua, tuntuu toimivan paremmin ja sivarit on pienempiä, siis pulssin nouseminen on vähäisempää.

Muutama vuos takaperin eräs kaveri kehu mulle, kuinka hän tankkailee jollain heavy-duty-mega-super-extra-gainer-systeemillä. Käytännössä jääkaapin ovessa oli minuuttiaikataulu ja hirveet määrät hiilareita sisään.

No ei siinä mitään, kaveri oli innoissaan kuin eka kertaa selässä. Mutta sitten koitti viikonloppu ja poijaat päätti lähtee saunomaan ja pitemmän kaavan mukaan. Saatana että repesin kun kaveri kaivoi muutaman eli kymmenen ensimmäisen kaljan jälkeen kassista tertullisen banaaneja ja pari pullollista protskudrinkkejä ilmeen värähtämättä! :lol1:

Loppuillasta kävi näin: :urjo:

Originally posted by punaniska
Lihakset kipeytyvät pirusti kun lähtee ottamaan hapanta samana päivänä kun on treenannut.

Toi on muuten totta. Joskus kesällä reenailin selän perjantaina iltapäivällä ja siihen päälle pari päivää mökillä relaksoituessa. Kipu alkoi vasta sunnuntaina kun vähän toipui muista rasitteista ja kyllä olikin muuten kipeenä. Siis se ei ollut mitään normaalia reenikipua vaan niinku olis koko selän lihat tulehtuneet tai jotain.

Originally posted by Äijä
Toi on muuten totta. Joskus kesällä reenailin selän perjantaina iltapäivällä ja siihen päälle pari päivää mökillä relaksoituessa. Kipu alkoi vasta sunnuntaina kun vähän toipui muista rasitteista ja kyllä olikin muuten kipeenä. Siis se ei ollut mitään normaalia reenikipua vaan niinku olis koko selän lihat tulehtuneet tai jotain.

Minulla on tuosta aivan päinvastaista kokemusta. Normaalisti treenin jälkeen lihakset ovat kipeät 2-3 päivää, mutta kun joskus harvoin tulee vedettyä kännit treenipäivän iltana, lihakset eivät tule lähes ollenkaan kipeäksi.

Känneistä ja harjoittelusta

Ite kohtuullisen usein viinaa ottavana ihmisenä mulle on muodostunut semmonen käsitys, että suorituskykyä heikentävä vaikutus kestää maksimissaan 2 päivää. Eli jos perjantaina vedän oikein kunnon perseet, ni maanantaina voi reenata jo ihan normaalisti. Tää on tietysti ihan yksilökohtaista.

Joo, tuo toteamus, että alkuviikon treenit on perseellään, jos otat vkonloppuna keittoa on kyllä täysin yksilöllistä ja yleensä päästä kiinni. Riippuen tietenkin onko pystyny jo sunnuntaina tankkaamaan riittävästi nestettä ja ruokaa koneeseen.

Mut takuuvarma parannus tulee kehitykseen jos ei ota :kippis1:

Se vaan, että välillä on pakko käydä rentoutumassa, ja itse en oikein allekirjoita Hulkin reseptiä asteettisesta munkkiluostarielämästä, johon kuuluu työ/opiskelu, treeni, ravinto ja lepo. Ehkä olen sit niin mukavuudenhaluinen, mut haluan ainakin elää myös salin ja työn ulkopuolella. Välillä ois tosin paikallaan vetää sellainen 10-12 vkon erakkoelämä, jossa keskittyis pelkästään treeniin...

ps. mistähän nuo viikkomäärät tuli mieleen...:D

Alkoholilla tuuppaa olemaan rentouttava vaikutus koko kehon lihaksiin. eli esim treenaat perjantaina ja samana iltana lähdet viihteelle --> Lauantaina ei kipua laisinkaan, mikä olisi tullut ilman muutamaa kaljapulloa....En tiiä teistä mutta itellä ainaki toimii. Tosin en enää treenaakkaan samoina päivinä kun on tarkoitus lähteä maistamaan :kippis1:

Originally posted by Iceman
Joo, tuo toteamus, että alkuviikon treenit on perseellään, jos otat vkonloppuna keittoa on kyllä täysin yksilöllistä ja yleensä päästä kiinni. Riippuen tietenkin onko pystyny jo sunnuntaina tankkaamaan riittävästi nestettä ja ruokaa koneeseen.

Mut takuuvarma parannus tulee kehitykseen jos ei ota :kippis1:

Se vaan, että välillä on pakko käydä rentoutumassa, ja itse en oikein allekirjoita Hulkin reseptiä asteettisesta munkkiluostarielämästä, johon kuuluu työ/opiskelu, treeni, ravinto ja lepo. Ehkä olen sit niin mukavuudenhaluinen, mut haluan ainakin elää myös salin ja työn ulkopuolella. Välillä ois tosin paikallaan vetää sellainen 10-12 vkon erakkoelämä, jossa keskittyis pelkästään treeniin...

ps. mistähän nuo viikkomäärät tuli mieleen...:D

Ei tuossa hulkin systeemissä muuta vikaa ole mut vastakkaista sukupuolta saa hieman heikommin jos ei seurustele:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom