Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gusselle kävi työtapaturma Rumblea vastaan.Mun mielestä on käsittämätöntä että yksi nopea TKO tappio kertoo jonkun mielestä ottelijan tasosta enemmän kuin 25 minuutin ottelu maailman parasta vapaaottelijaa vastaan. Tyrmäystappio pudottaa tottakai ottelijaa rankingissä, mutta arvioitaessa ottelijan tasoa ottelut kahta parasta eli Jonesia & Cormieria vastaan kertovat Gussen tasosta paljon enemmän kuin kuin ottelut Rumblea ja Manuwaa vastaan.
Mun mielestä on käsittämätöntä että yksi nopea TKO tappio kertoo jonkun mielestä ottelijan tasosta enemmän kuin 25 minuutin ottelu maailman parasta vapaaottelijaa vastaan. Tyrmäystappio pudottaa tottakai ottelijaa rankingissä, mutta arvioitaessa ottelijan tasoa ottelut kahta parasta eli Jonesia & Cormieria vastaan kertovat Gussen tasosta paljon enemmän kuin kuin ottelut Rumblea ja Manuwaa vastaan.[/QUOTE
Jones matsista on nyt reipas pari vuotta aikaa ja Rumble matsista vajaa vuos joten Rumble matsi kertoo Gussen NYKYTASOSTA enemmän kun Jones matsi. Ei se mene niin että sielt valikoidaan matseja mitkä kertoo sen tason vaan viimeisimmät otteet ja sillä perusteella on typerää puhua kokoajan siitä kuinka Jones matsissa ja kuinka Cormier matsissa ja jättää kokonaan se Rumble ottelu mainitsematta. Pari vuotta ei välttämättä merkkaa mitään tai sit siinä ajassa ehtii tapahtua suuria muutoksia mut varmaan menee pointti perille?
Niin ja tyrmäystappio juuri merkitsee enemmän kun tappio tuomariäänin. Gusse teki useamman todella typerän virheen ja Rumble rokotti niistä ja ne kertoo siitä kuinka hyvä ottelija Gusse on. En psyty mitenkään näkemään esimerkiksi Jonesin syyllistymässä noin typeriin virheisiin.
Taisi mennä lainaukset sekaisin, mutta mun mielestä Gusse teki Rumble-matsissa YHDEN vaikkakin kieltämättä todella pahan virheen, josta vastustaja rokotti ja josta ei ollut paluuta. En minä jätä rumble-matsia huomioimatta, mutta arvioitaessa Gussen tasoa en anna yhdelle hölmölle virheelle likikään niin paljoa painoarvoa kuin 50 minuutille ottelua kahta painoluokan parasta ottelijaa vastaan.
Se onko Gussen ranking 3. vai viides on muutenkin toissijaista, Gusse on todistanut voivansa haastaa ja mahdollisesti jopa voittaa painoluokkansa huiput ja käytännössä mies on taas 1-2 matsin päässä tittelimatsista.
Heh, se on helppo sanoa että hirvittävän pommin jälkeen ei tullut ehkä parhaalla mahdollisella tavalla suojauduttua. Virhe oli typerä, jopa alokasmainen mutta toisaalta Gussen ansioksi voidaan laskea se ettei tosta tullut KO ja mies pystyi edes jonkun aikaa selviytymään. Lyönti tuli leuan takaosaan korvan alle eli pahimpaan mahdolliseen paikkaan. Cormier ei nähdäkseni polven jälkeen suojautunut yhtään paremmin kuin Gusse tossa, vaan Cormier palautui nopeamin/paremmin.
Ja tyrmättiin Rumblen toimesta, älä nyt unohda sitä. Se edelleen kertoo Gussen nykytasosta enemmän kun ottelu Jonesia vastaan. Mutta hyvä että olemme samaa mieltä siitä että Gusse on jäljessä fight iqssa,mattotyöskentelyssä,vimeistelykyvyssä ja tilanteissa joissa sydäntä vaaditaan. Koska et pysty noita väitteitä kumoamaan niin myönnät ne oikeaksi.
Gussen kannattaisi kiinnittää noissa tasaisissa erissä enemmän huomiota siihen miten tuomareita miellytetään. Molempia Jones ja Cormier - otteluja yhdisti monien erien osalta se, että Gustafsson antoi Jonesin ja Cormierin lopettaa erien ihan viimeiset sekunnit vahvasti samalla kun itse tyytyi himmailemaan. Esim.ensimmäiset n.3 minuuttia 4 erässä Cormieria vastaan oli todella selvää Gustafssonin hallintaa, mutta silti jotkut ajattelee, että Cormier olisi voittanut erän, koska oli vähän aktiivisempi loppupuolella. Erien loput jää paljon helpommin mieleen, kuin erien alkupuolet vaikka pisteytyksessä sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä missä vaiheessa erää pisteitä kerää.
Sama tilanne 3 erän osalta Cormieria vastaan. Ties kuinka monta kertaa olen lukenut sellaisia käsittämättömiä kommentteja miten Cormier olisi mukamas dominoinut koko erän ajan ennen Gustafssonin knockdownia. Ja sitten jos sen erän oikeaasti katsoo, niin Gustafsson johti sitäkin alussa ja Cormier meni luultavasti johtoon vasta sen toisen upparisarjan aikana, kun erää oli enää n.1min 30s jäljellä. Ja vaikka näkisi johtaneen hieman jo aiemmin, niin kyseessä oli silti tasainen erä siihen asti. Ei pitäisi olla minkäänlaista epäselvyyttä siitä kumpi silloin erän voittaa, kun toinen lyö toisen lopussa lattiaan.
Sinähän tuomitsit Jones-Gusse matsissa sen 4 erän tasuriksi joten sillon tuomitset myös sen 3 erän tasuriksi. Joten Gusse ei voittanut edes sun omilla kriteereilläs. end of story