alavinopenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja loopy_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
heh, tyhmä kysymys, mutta niinhän alottelijalla pitääkin olla:)

eli, ihan tarkalleen ottaen, miten alavinopenkkiä treenataan?

oon ymmärtänyt että soon niinkon vatsalihaspenkki, jossa ollaan ns "pää alaspäin" ja siinä sitten revitään rautaa (tangolla/kp:llä) ihan normaalin penkin tyyliin ylös?

olenko lähelläkään totuutta?

koitin söörtsiä, mutta löyty vaan pirusti kehuja liikeestä, ei neuvoja liikkeen tekemiseen:) ...tai sitten olen vaan huono.

kiitoksia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juu tuotahan se tarkottaa. Vinkiks senverran että tavallisesta penkistä saat alavinopenkin kun pistät pari painokiekkoa sinne jalkojen päihin penkin alle. Siitä vaan sitten tekemään.

juu, tämä onkin niitä liikkeitä joista oikeasti tiedän jotain, itse laitan sellaisen säädettä'vän penkin koska se on siitä hyvä että saa pään alusen ylöspäin jolloin ei valu alas päin. ja sitten esmi: käsipainoilla vaan siitä sitten repimään, hyvä olla kaveri takana. jos lähtee painot hapuilemaan niin kannattaa vaan tuodä ne lähemmäs kylkiä jolloin ojentajille tulee kyllä hommia enemmän mutta ei ole hyvä jos painot siirtyvät sivulle ala asennossa. ko. liikkeessä (tietääkseni nimeltä Decline) yrität sitten pitää kädet 90 asteen kulmassa lattiaan nähden.

loopy_ sanoi:
heh, tyhmä kysymys, mutta niinhän alottelijalla pitääkin olla:)

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia.

Mutta asiaan, tässä yksi tapa tehdä alavinopenaa.

Tuleeko muka parista painokiekosta penkin alla paljonkaan kulmaa?

Mikäs on ero tasapenkkiin verrattuna? Siis rasituksen kannalta?

JOJ sanoi:
Mikäs on ero tasapenkkiin verrattuna? Siis rasituksen kannalta?

En tiedä mutta voisin kuvitella että se ottaa rintalihaksen alaosaan enemmän.
Siis jos normaali vinopenkki ottaa taas ylärintaan enemmän.

Joku valaiskoon paremmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-Marchi- sanoi:
Tuleeko muka parista painokiekosta penkin alla paljonkaan kulmaa?

No ei sen kulman mun mielestä mikään kovin iso tarviikkaan olla että tuntuman saa sinne tissien alaosaan. Kyllä tosta mun mielestä ainakin saa ihan tarpeeks kulmaa alapenan tekoon.

joo ei sen kulman tarvii olla hirveen iso semonen vatsalihas penkki on tosi hyvä siihen. JA sit käsipainoilla vaan punnertaa.

Zone-sarja -42%
ZweCCo sanoi:
No ei sen kulman mun mielestä mikään kovin iso tarviikkaan olla että tuntuman saa sinne tissien alaosaan. Kyllä tosta mun mielestä ainakin saa ihan tarpeeks kulmaa alapenan tekoon.

Samaa mieltä. Itse käytän kahta 20 kg levyä ja ihan riittävän kulman sillä saa. Jos laittaisi enemmän, niin siinä ei edes pystyisi tekemään kun ei jalkoja saa kunnolla tuettua mihinkään.

Kandee sit muistaa et se alaspäin valuminen voi pahimmassa tapauksessa johtaa "pikku" onnettomuuteen. Etenkin kun väännetään vähän reilummalla meiningillä. Mä oon käyttäny sellasta vennyttelyalustaa (?) tuomaan kitkaa selän ja penkin väliin.

Eiks alavinopena rankattu jossain (en muista missä) huonoimmaksi rintalihasliikkeeksiä. En muista edes että miksi, mutta tässä kerettiläisessä uskossa olen ollu. Haukkukaa nyt lyttyyn...

Alavinopenkki ottaa mukaan alarintaan ja erona tasapenkkiin on että ei rasita etuolkapäitä niin paljoa kuin tasapenkki. Näin olen ymmärtänyt...

Mniska sanoi:
eikö ristitaljalla saa turvallisemman tuntuman alarintaa ja mites dippi??????
No ristikkäistalja ei ainakaan ole mikään kunnollinen massaliike. Yleensä parhaat massat saadaan aikaan raskailla punnerrusliikkeillä.

Akkeli sanoi:
Kandee sit muistaa et se alaspäin valuminen voi pahimmassa tapauksessa johtaa "pikku" onnettomuuteen. Etenkin kun väännetään vähän reilummalla meiningillä. Mä oon käyttäny sellasta vennyttelyalustaa (?) tuomaan kitkaa selän ja penkin väliin.

Kiitti vinkistä, pitää testailla toi jumppamatto, luulis että antaa riittävän kitkan.

Meidän salin alavinopenkissä saa jalkaterät sellasen rullan alle, joten ei ole mitään ongelmaa ton liukumisen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom