alavinopenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja loopy_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elasto sanoi:
No ristikkäistalja ei ainakaan ole mikään kunnollinen massaliike. Yleensä parhaat massat saadaan aikaan raskailla punnerrusliikkeillä.

IMO nimenomaan ristikkäistalja on paljon parempi massaliike kun penkki. Samoin penkki käsipainoilla on huomattavasti parempi ku penkki tangolla. :jahas:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
huumor sanoi:
ZweCCo sanoi:
IMO nimenomaan ristikkäistalja on paljon parempi massaliike kun penkki. . :jahas:[/QUOTE
:anssi: sanon minä.

No kyllä se nyt on fakta ainaski että ei mee niin paljon liike etuolkapäille ja ojentajille niinku penkissä tangolla. Eli ottaa paremmin rintaan. Eli on parempi massaliike rintalihakselle. Tähän asti oon täällä nähny kaikkien sanovan näin. Kumma mistä nyt löyty kaks jotka väittää penkkiä tangolla parhaaks. :rolleyes:

huumor sanoi:
no voi se enemmän ottaa rintaan, mut ei takuulla saada yhtä paljon massaa tekemällä ristikkäistaljaa ku penkkii.

No justhan tuolla joku tietävä kirjotti että paras tulos tulee ku tekee sekä punnertavia että supistavia liikkeitä, muistelen että oli Mike, saatto olla joku muukin.

Tattis korjauksesta, tuo selvittikin tän asian! :thumbs:

joo,tietenki molempi parempi mut toisinko zwecco väitti niin penkil tulee enemmän massaa ku taljal..oli miten oli mutta näin on.

elasto sanoi:
Meidän salin alavinopenkissä saa jalkaterät sellasen rullan alle, joten ei ole mitään ongelmaa ton liukumisen kanssa.

Niinhän niissä siihen tarkoitukseen tehdyissä penkeissä onkin, meidän salilla vaan ei alavinopenkkiä ole, vaan se täytyy itse väsäillä.

Raven sanoi:
Enemmän painoa tankoon, niin pysyy paremmin. :)

Juu, toki. Mutta meikäläisen voimat rajoittuu siihen jonkinverran päälle sadan kilon sarjapainoihin, joten pientä lipsumista vielä tapahtuu. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Kiitti vinkistä, pitää testailla toi jumppamatto, luulis että antaa riittävän kitkan.

Se matto on kyl ihan toimiva. Senkin opin vaikeimman kautta...kokeilin jotain ego-sarjaa ja vikal toistol nous perse ilmaan (=vähemmän kitkapintaa), liu'uin alas päin ja tanko meinas tippua vatsan päälle. Onneks tein sitä kuitenki smithissä ja sain lukittua tangon.

elasto sanoi:

Oon niin laiska että en jaksa ettiä sulle mitään threadia aiheesta mut ainakin minun mielestä täällä on just ylistetty esim. penkkiä käsipainoilla loistavaks massaliikkeeks rintalihaksille verrattuna penkkiin tangolla. Ehkäpä ite löydät jonkun keskustelun missä niin on sanottu. Kun yhteen aikaan tuntu että melkein joka threadissa tuputtivat sitä että penkki tangolla on aika huono liike rintalihaksille massan kasvattamista ajatellen. Ehkäpä sitten on ollut liikkeellä jotain tietämätöntä porukkaa ja oon saanu väärää tietoa. Jokatapauksessa itellä ainaki on paremmin tuntunu kasvua tapahtuvan tisseissä kun on tehny penkkiä kässäreillä ja ristikkäistaljaa verrattuna siihen että oon tehny penkkiä tangolla.

21.01.2005, 13:29
Hulkki

Mikäli et ala olla jo kilpabodarin lihasmassoissa, on mielestäni aivan turhaa yrittää panostaa johonkin ylärintaan. Voihan sitä tietysti siirtyä tekemään vinopenkkiä käsipainoilla (lämpökuvausten mukaan tehokkain pectoralis minoriin kohdistuva harjoitusliike), koska se on yleisesti jopa parempi rinnan (pectoralis major) massaliike kuin esimerkiksi normaali penkkipunnerrus.

Löysin sieltä sun keskustelusta tollasen jutun. En sitten jaksanut pidemmälle enää lukeakkaan kun alko olla niin pitkiä viestejä ja on tässä vähän muutakin tekemistä. Hulkki kuitenkin on mielestäni aina kirjottanu todella asiallisia viestejä ja ihan tietopohjalta tuntuu tulevan hänen jutut. Kyse nyt oli penkistä käsipainoilla mutta ristikkäistaljasta oikein tehtynä saa vastaavan liikkeen joka on todella tehokas liike rintalihasten massan kasvatukseen. (Tämä nyt kuitenkin on vaan minun oma mielipide omiin kokemuksiini perustuen ja kaikilla ei varmasti ole samoin mutta mulla ristikkäistalja toimii.)

Onko nämä vinopenkit edes kovin välttämättömiä? Tavallista vinopenkkiä tulee tehtyä muodollisuuden vuoksi, mutta tämä alavinopenkki menee ainakin minulla yli hilseen.

Maalaisjärjellä jos ajattelee, niin yksi sama lihashan siinä työtä tekee, vaikka kulma nyt vähän toinen olisikin. Eli jos joku viitsisi selittää, mitä hyötyä eri kulmissa tehtävillä punnerruksilla oikein on?

se vaan kohdistuu erilailla lihakseen vinopenkki on rintalihaksen yläosaan, tasapenkki käy rintalihaksen keskelle ja alavinopenkki rintalihaksen alaosaan! jos teet pelkkää tasapenkkiä sulle tulee sellaiset roikkuvat rintalihakset eli kannattaa tehdä vinopenkkiäkin!

Jampsu sanoi:
se vaan kohdistuu erilailla lihakseen vinopenkki on rintalihaksen yläosaan, tasapenkki käy rintalihaksen keskelle ja alavinopenkki rintalihaksen alaosaan! jos teet pelkkää tasapenkkiä sulle tulee sellaiset roikkuvat rintalihakset eli kannattaa tehdä vinopenkkiäkin!

Tätä juuri tarkoitinkin, eli ei kai se lihas siitä lähde kasvamaan moniin suuntiin sen mukaan mistä kulmasta sitä teet?

Muistaaksen Godzilla Kokkonen kehui, että ottaa paremmin rintaan kuin tasapenkki, koska olkäpäät ei rasitu niin paljon.

Aleley sanoi:
Tätä juuri tarkoitinkin, eli ei kai se lihas siitä lähde kasvamaan moniin suuntiin sen mukaan mistä kulmasta sitä teet?

Rintalihas on kahdessa eri osassa. Ylä- ja alaosa erikseen. Sillein siihen yläosaankin voi vaikuttaa erikseen tolla vinopenkillä. Oikeessa oot siinä että lihaksien muotoo ei voi muuttaa treenaamalla niin että treenais esim hauiksen alaosaa vaan niin alaosa kasvas ja yläosa ei. Vähän sama juttu kun rasvanpoltossa. Jostain tietystä kohtaa ei voi polttaa rasvaa vaan se lähtee sieltä mistä geenit määrää. Alavinopenkillä on tietääkseni tarkotus saada kaikki rasitus sinne rintalihasten alempaan lihakseen ja näinollen sille saadaan optimaalisin kasvu. Ylävinopenkillä taas saadaan sinne yläosaan se optimaalisin kasvu. Tasapenkki vaikuttaa molempiin mutta kylläkin selvästi enemmän sinne alempaan rintalihakseen kun ylempään. Jos pelkkää tasapenkkiä siis tekee niin se alaosa kasvaa nopeemmin kun yläosa ja sitten saa menboobsit. :)

Sitten jos vielä sotkeudun näihin taljoihin ja penkkiin käsipainoilla niin musta ainakin ristikkäistaljassa saa paremmin rintalihakset kasvamaan tästä edestä. Tasapenkkiä tangolla tehdessä jotenkin tuntuu rasitus vaan täällä rintalihasten sivuissa. Melkein tuolla kainaloissa ja sitten sen takia mulla ainakin on ollu ongelmia saada massaa tähän etupuolelle. Sen takia mielestäni ristikkäistalja on parempi massaliike rintalihakselle kun penkki tangolla. Massan kasvatuksessahan on tarkotuksena saada mahdollisimman isot/näyttävät/näkyvät lihakset ja paremmin ainakin omasta mielestä nää rintalihakset erottuu kun on tässä etupuolellakin sitä massaa eikä kainaloissa. Edelleen kuitenkin ihan IMO oli tääkin juttu. Kaikki tehköön niinku haluaa.

ZweCCo sanoi:
Rintalihas on kahdessa eri osassa. Ylä- ja alaosa erikseen. bla bla bla........

Asiallista tekstiä ja varmasti ihan paikkaansa pitävääkin vielä. Mielestäni vielä asiallisempi oli kuitenkin tuo Hulkin kommentti, eli jos ei vielä ole tosi pitkällä tässä harrastuksessa (niinkuin suurin osa tämänkin voorumin lukijoista) niin turha ruveta jonkun ylä- ja alatissin tissin kanssa hifistelemään. Jokainen valitkoon itselleen jonkin sopivan perusliikkeen, millä saa selkeästi hyvän tuntuman ja vääntäköön sitten sillä. Aivan takuuvarmasti kasvaa rinta oli penkissä sitten kulmaa muutama kymmenen astetta suuntaan tai toiseen. Ja eiköhän noita kaikenlaisia variaatioita eri rintalihasliikkeistä pääse jossain vaiheessa kokeilemaan, ei ole kuitenkaan järkevää vääntää sillä "maailman parhaalla liikkeellä" vuodesta toiseen.

Ugh, olen puhunut. Nyt nukkumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom