alavatsa??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taavi78
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moi!

Kaikki tuntuvat neuvovan treenaamaan vatsoja muutaman kovan sarjan lisäpainojen kanssa toistomäärillä 10-20. Vatsarutistuksia on helppo tehdä pieni 10kg paino rinnan päällä mutta mikä ois hyvä alavatsaliike jossa vois käyttää tuota lisäpainoa ja sais pidettyä noi toistot siedettävissä määrissä?? Nyt olen tehnyt jalkojen nosto (tai lantion nostoja, mikä sen oikea nimi nyt onkaan) ja vaikka teenkin todella rauhallisesti, menee toistoja "liikaa". Oisko nilkkapainot hyvä apu tähän??

Mitä olette mieltä siitä, että vaihtelee vatsoissa käytettäviä toistomääriä siten, että vaikka joka toinen kerta enemmän toistoja ilman lisäpainoja ja toisella kerralla lisäpainojen kanssa?

Originally posted by Taavi78
Moi!

Kaikki tuntuvat neuvovan treenaamaan vatsoja muutaman kovan sarjan lisäpainojen kanssa toistomäärillä 10-20. Vatsarutistuksia on helppo tehdä pieni 10kg paino rinnan päällä mutta mikä ois hyvä alavatsaliike jossa vois käyttää tuota lisäpainoa ja sais pidettyä noi toistot siedettävissä määrissä?? Nyt olen tehnyt jalkojen nosto (tai lantion nostoja, mikä sen oikea nimi nyt onkaan) ja vaikka teenkin todella rauhallisesti, menee toistoja "liikaa". Oisko nilkkapainot hyvä apu tähän??

Mitä olette mieltä siitä, että vaihtelee vatsoissa käytettäviä toistomääriä siten, että vaikka joka toinen kerta enemmän toistoja ilman lisäpainoja ja toisella kerralla lisäpainojen kanssa?

ala- ja ylävatsat :david: Teet vaan niitä rutistuksia, niin kyllä ne ottaa ihan yhtä paljon ala- kuin ylävatsaankin.

En tiedä olenko sitten anatominen poikkeustapaus, mutta rutistukset rouhii kyllä koko masun alueen. En oo katsonu tarpeelliseks hieroa vatsoja mitenkään sen kummemmin.

Ja väliäkös sillä, EI SE NÄKY:curs:

Niin kyllä mullakin rutistukset ottavan koko vatsaan seudulle mutta luulin, että alavatsaa pitää vielä treenailla vähän erikseenkin.....

Originally posted by Taavi78
Niin kyllä mullakin rutistukset ottavan koko vatsaan seudulle mutta luulin, että alavatsaa pitää vielä treenailla vähän erikseenkin.....

Niin mäkin ennen tein, jotain ihme jalannostoja jossain ihme telineessä. Jalat väsyy enemmän kuin vatsa, ja toisesta lonkasta kuuluu hirvee pauke -> jätin sikseen ja teen rutistuksia. Jos viittin.

Originally posted by SuperStar82
eikä rutistuksissakaa mitää painoja tarvii ku ne tekee oikein...

Juuri näin. Jos ei yritä päästä vähällä, rutistukset on AIVAN ELÄIMELLINEN liike.:urjo:

Mäkin luulin tekeväni rutistuksia tehokkaasti ja otin oikein lisäpainot mukaan...kunnes sain onneksi neuvon. Sen jälkeen sain todellisen tuntuman vatsaan ja lisäpainoja en voisi edes kuvitella.

No, kertokaa minullekin, että kuinka ne tehdään oikein :)

Olen luullut, että teen niitä ihan oikein mutta mun tyylillä niitä kyllä jaksaa hinkata aikas monta.
Kädet ristissä rinnalla, jalat 90 asteen kulmassa penkillä. Hartiat irti maasta (nosto kestää 2s). Otan jonkun kiintopisteen katosta ja yritän nostaa päätäni siihen (eli nosto aikalailla pystysuoraan, ei polvia kohti), pito ylhäällä 2s ja samalla kova rutistus, lasku 2s. Hidas rauhallinen toisto.

Itse uskon enemmänkin istumaan nousuun kuin rutistukseen. Rutistus on vähän kesy liike, eikä se ole soveltavissa urheiluun samalla tavalla kuin istumaan nousu. Missä urheilulajissa olisi pelkkä vartalorutistus ilman nousua? Jokainen saa toki tehdä mitä itse haluaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minun kokemuksellani rutistukset ovat todella paljon raskaampia kuin istumaan nousut. Rutiskuksissa lihaksia saa jännittää paljon enemmän, kun taas istumaan nousuissa lihakset voivat mukavasti lepäillä yläasennossa joten kuormittavuus on pienempi.

Käärme, joo totta on mitä puhut, rutistuksilla pääsee suoraan treenaamaan masua, ja siksi tunne vatsassa on aika intensiivinen. Parhas olisi ehkä jos tekee monta erilaista vatsaliikettä.

alavatsa

meillä oli muinoin koulun kuntopiirissä ihan hyvä alavatsa liike eli makaat selällään ja nostat kantoja kohti kattoa tai joteki sillee, ps: liikettä ei kannata tehdä ruotsissa

Re: alavatsa

Originally posted by hardbody
meillä oli muinoin koulun kuntopiirissä ihan hyvä alavatsa liike eli makaat selällään ja nostat kantoja kohti kattoa tai joteki sillee, ps: liikettä ei kannata tehdä ruotsissa

toi on hyvä liike.

käy penkille makaamaan, nosta jalat kohti kattoa ja tästä asennosta nostat vain lantiota niin korkealle kuin pystyt.
kyllä ottaa ja kovaa vatsaan.

ps. "...ruotsisssa". taitaa olla spedellä kokemusta oikein monelta kerralta ja kantilta:lol2:

Re: Re: alavatsa

ps. "...ruotsisssa". taitaa olla spedellä kokemusta oikein monelta kerralta ja kantilta:lol2: [/B][/QUOTE]

ei oo kokemusta swingerilihaksen puolelta eikä tuu olemaa:curs:

Vieläkö joku tekee muutenkin vatsoja kuin voimapyörällä? Itse kun tuon ihmevempeleen viimein keksin omakseni, niin sen jälkeen olen tullut voimapyörällä töihinkin joka aamu! Vatsalihakset 24/7 kipeinä niin ettei sängystä edes meinaa omin neuvoin ylös päästä ravustamaankaan. Ja treenaan vatsat 2 kertaa viikossa, kun kipu vähän hellittää 3 päivässä, niin eikun lattialle vaan ja rullaamaan!

Edit:

Onko muuten kenellekään tullut vastaan/käynyt itselle tapausta että voimapyörä tulisi selkävammaa? Alkuun rutis nikamat siihen malliin, että meinasi usko loppua, mutta sen kun vaan jännitti vaan vatsaa ja antoi mennä. Vielä ei rullatuolia tarvitse.

Originally posted by Ohut
Onko muuten kenellekään tullut vastaan/käynyt itselle tapausta että voimapyörä tulisi selkävammaa? Alkuun rutis nikamat siihen malliin, että meinasi usko loppua, mutta sen kun vaan jännitti vaan vatsaa ja antoi mennä. Vielä ei rullatuolia tarvitse.

Kaverilla oli välilevyt lipsahdelleet ja selkä luonnollisesti hyvin kipiä. Lääkärisetä oli suorastaan vaatinut voimapyöräilyn aloittamista.
Itsekin alaselkäkipuiluun taipuvaisena oon huomannut, että voimapyöräily tekee koko keskikropalle nannaa ja alaselkäkin pysyy paremmin kondiksessa.
Siis mielestäni ei tod. tule selkävammaa, päinvastoin.

Tosin kaipa tämänkin liikkeen voi tehdä päin vittua ja rikkoa vaikka sitten sen selän tai jotain muuta.

Joo, niin nimenomaan meinasin että virheellisen suorituksen takia vammaa. Oikein suoritettunahan se toki tekee niiin hyvää koko keskikropalle. Alkuun meinas vaan mennä vähän ihmeelliselle mutkalle ja rutina kuului...Tekniikka oli peräisin :david: :lta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom