alaspäin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moi

Elikkä kaikki on lähtenyt menemään kuukauden aikana alaspäin.

noin kuukausi sitten vaihdoin 2jakoisesta 3jakoiseen

2jakoista tein 6kk
2jakoista oon nyt 1kk tehnyt
2jakoisella kävin treenaamassa sen 6kertaa viikossa kovan treenin (liikaa)
3jakoisella käyn yhtäusein.
2jakoisella kehitystä tapahtui paljonkin.
3jakoisella kaikki mennyt alaspäin.

otetaan nyt vaikka esimerkki penkistä. ennen meni 100kg:llä sen 5-6 mutta nyt vain 3-4. olen myöskin keskittynyt 3jakoisen aikana treenaamaan massaa, eli toistoja on hieman enemmän. ruokavalio on vain parantunut viimeisen kuukauden aikana. heitän ohjelman trvittaessa, mutta en usko että on siitä kiinni.

Jos se ei ole ylikuntoa niin se voi riippua ihan päivästä miten treenit kulkee. esim: penkissä voi olla lähes 10kg heittoja, jos on huono päivä.

Edit: Ihme kyllä minä olen pystyny treenaan monta kuukautta jo kovaa eikä yhtään huonoa treeniä ole ollut.

tuota..jos 2-jakoisella tapahtui kehitystä paljon, miksi vaihdoit 3-jakoiseen?? tuo aloituspostaus on jotenkin hämärä. lähinnä siis tuo kohta jossa selität noista jaoistas.

huumor sanoi:
tuota..jos 2-jakoisella tapahtui kehitystä paljon, miksi vaihdoit 3-jakoiseen?? tuo aloituspostaus on jotenkin hämärä. lähinnä siis tuo kohta jossa selität noista jaoistas.

Joo siis vaihdoin nimen omaan välttääkseni ylikuntoa ja ettei salilla menisi niin sairaan kauan aina yhtenä päivänä.

treeniä oli (pakkotoiston mukaan) aivan liikaa 2jakoisessa niin ajattelin jatkaa samalla rungolla mutta jaettuna kolmelle päivälle

1. rinta,olkapäät, ojentajat
2. selkä,hauis
3.jalat

vatsoja teen jokatoinen päivä vuorotellen vinoja ja suoria.

Eipä tässä oikein muuta voi sanoa kuin, että vaihda kaksijakoiseen takaisin. Jos sinulle on liika 3-jakoisen pitkät treenitauot per lihasryhmä.

EDIT: no myöhästyin sen ~10min. Sen sanoisin, että ei ehjää kannata korjata.

Kride sanoi:
Eipä tässä oikein muuta voi sanoa kuin, että vaihda kaksijakoiseen takaisin. Jos sinulle on liika 3-jakoisen pitkät treenitauot per lihasryhmä.

Tätä olen itsekkin miettinyt mutta onko 2päivää tosiaan liikaa? +yksi totaali lepopäivä viikossa.

Kride sanoi:

Mutta 6krt viikossa on vitusti sekä 2- että 3-jakoisella. Ja voihan se olla niinkin että nyt 3-jakoisella treenaat kovempaa ja ylirasitusta tulee siksi.

Ribee sanoi:
Mutta 6krt viikossa on vitusti sekä 2- että 3-jakoisella. Ja voihan se olla niinkin että nyt 3-jakoisella treenaat kovempaa ja ylirasitusta tulee siksi.

täysin samalla tavalla treenaan kuin 2-jakoisella mutta vain jaettuna nyt 3päivälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten kauan olet treenannut "putkee"? Eli ilman muutaman päivän lepoa? Ei sitä tartte ylikunnossa olla, mutta joku ylirasitustila voi tulla helpostikin. Pari lepopäivää voisi tehdä hyvää.

Pistäppä nyt vielä se treeniohjelma aikatauluineen ja myös ruokailut näkyviin.

Viimeviikolla olin 3päivää kiepänä (flunssaa) silloin en tehnyt mitään. sanotaanko nyt että pyöreästi kerran kuussa tulee pitempi tauko 2-4päivää

Sahaaja sanoi:
Itellä oli aika samanlainen ongelma jonkun aikaa sitten. Korjaantu kun laitto ruokailun kuntoon.

itse olen tässä juuri tehnyt saman. eli olen ottanut lisä protskut käyttöön. ja muutenkin kattonut mitä syön, milloin ja kuinka paljon. proteiinit olen laskenut silleen että tulisi 2,5g/painokilo

Ville222 sanoi:
Tätä olen itsekkin miettinyt mutta onko 2päivää tosiaan liikaa? +yksi totaali lepopäivä viikossa.

Anteeksi, en lukenut sinun kiertosi pituutta tarpeeksi tarkasti alunperin. Asiahan voi olla sinun kohdallasi niin, että siksi sinun 3-jakoisesi ei välttämättä toimi, koska teet sen niin monta kertaa viikossa ja jokaisessa treenissä teet niin monta sarjaa. Lihaksille tulee liiallinen ylirasitustila, joka ei taida todellakaan olla parhaita kasvualustoja.

Olisi ihan hyvä, jos kopioisit tähän ketjuun sinun 2- ja 3-jakoiset ohjelmat, niin katsotaan, miten rasitusta tulee.

Ribee sanoi:

Olet kyllä aivan oikeassa, tässäkin tapauksella siitä pääsee niin, että lisää lepopäiviä rohkeasti. Vaikka kuitenkin turha on toimivasta 2-jakoisesta vaihtaa 3-jakoiseen, joka ei itselle olekkaan juuri se hyvä ohjelma vain ja ainoastaan sen takia, että treeniviikolle tulee liikaa treenipäiviä.

2-jakoisessa on hyvä nyrkkisääntö, että menee 1on1off(treeni,lepo,treeni,lepo)-systeemillä, jolla ei voi mitenkään tulla yli 4 treeniä viikossa.

2-jakoinen:

1päivä: rinta,olkapäät,ojentajat,etureidet,takareidet,perse

-penkki 1x10 2x6-8 2x3-5 1x10
-pystysoutu 3x6-8
-viparit sivuille 3x8-10
-ristikkäistalja/rintaprässi 3x8
-ojentajat ylätaljassa phuss down 3x8
-pystypunnerrus käsipainoilla 3x6-8
-prässi/kyykyt 4x8-10
-jalan koukistus 3x6-8
-jalan ojennus 3x6-8

päivä2: selkä,hauis, pohkeet,vatsat

-ylätalja taakse/eteen 4x6-8
-ylätalja kapealla otteella 3x6-8
-alatalja 3x8
-hauiskääntö ristikkäistaljassa 3-4x6-8
-hauiskääntö alataljassa yhdellä kädellä 3x6-8
-hauiskääntö suoralla tangolla 2x8-10
-hauiskääntö käsipainoilla vasara otteella 2x6-8
-hauiskääntö mutkatangolla 2x6 (jos jaksaa)
-pohkeet seisten 4x8-10
-pohkeet istuen 3x8-10
-suorat selkälihakset 2x15
-vatsat 2-4 x max

3-jakoinen

1päivä: rinta,ojentajat,olkapäät

-penkki 1x10 1x8 2x6-8
-vinopenkki 3x6-8
-ristikkäistalja/rintaprässi 2-3x8-10
-pystysoutu 3x8
-pystypunnerrus käsipainoilla 3x8
-viparit sivuille 2x10
-viparit taakse 3-4x10
-ojentajat ylätaljassa phuss down 3-4x8-10

päivä2: selkä,hauis

-ylätalja taakse/eteen 4x6-10
-kulmasoutu käsipainoilla 4x8-10
-alatalja 3x8-10(15)
-suorat selkälihakset 3x15
-hauiskääntö ristikkäistaljassa 3-4x6-10
-hauiskääntö alataljassa yhdelläkädellä 3x6-8
-hauiskääntö suorallatangolla 2x8-10
-hauiskääntö käsipainoilla vuorotahtiin 2-3x8-10

päivä3: jalat

-prässi/kyykyt 4x8-10
-pohkeet seisten 4x10-15
-pohkeet istuen 3x10-15
-jalkojen koukistus 3x8
-jalkojen ojennus 3x8-10
-jos tarve niin lisää erilaisia kyykkyjä.

vatsat teen jokatoinen päivä 3-4x max

noi ei ole missään järjestyksessä ja muutenkin joka treeni on aina erilainen. eli kahtakertaa peräkkäin ei samanlaista treeniä lihasryhmälle tule. aina muuttelen vähän liikkeitä ja toistomääriä, mutta runko on ton tapanen.

No sieltähän se vika sitten löytyikin. Tuossa 3-jakoisessa teet viikon edestä liikkeitä per treeni, mutta silti treenaat tuon saman kaksi kertaa viikossa. Levossa ne lihakset kasvaa, eli anna lihasten palautua ja levätä välillä.

Nyt sitten voisit sanoa, että kummalla jaolla haluat jatkaa eteenpäin, niin korjataan siitä virheet, että saat toimivan ohjelman käyttöön. Yleisesti voisi kyllä nyt jo sanoa, että sinulla on hauisliikkeitä enemmän kuin liikaa. Hauikselle riittää 3-jakoisessa 4-6 sarjaa per treeni, 2-jakoisessa 2 sarjaa per treeni.

Kride sanoi:
No sieltähän se vika sitten löytyikin. Tuossa 3-jakoisessa teet viikon edestä liikkeitä per treeni, mutta silti treenaat tuon saman kaksi kertaa viikossa. Levossa ne lihakset kasvaa, eli anna lihasten palautua ja levätä välillä.

Nyt sitten voisit sanoa, että kummalla jaolla haluat jatkaa eteenpäin, niin korjataan siitä virheet, että saat toimivan ohjelman käyttöön. Yleisesti voisi kyllä nyt jo sanoa, että sinulla on hauisliikkeitä enemmän kuin liikaa. Hauikselle riittää 3-jakoisessa 4-6 sarjaa per treeni, 2-jakoisessa 2 sarjaa per treeni.

3-jakoinen olisi parempi tähän elämäntilanteeseen. ja penkki tulosta olisi hyvä tulla lisää eli onnistuisiko penkin osalta silleen että tekisi vaikka 5x5 ja sitten apuliikkeissä enemmän toistoja? että tulisi penkkiin sitä voimaa ja saisi sitten massaakin vähän?

No itselläni ei ole kokemusta tuosta 5x5-ohjelmasta, mutta tuskin sitä on tuohon ohjelmaan vaikea sijoittaa. Katson nuo muut ainankin kuntoon.

Ville222 sanoi:
3-jakoinen

1päivä: rinta,ojentajat,olkapäät

- penkki 5x5
- vinopenkki 2x6-8
- ristikkäistalja/rintaprässi 2x8-10
- pystypunnerrus käsipainoilla 3x8
- viparit sivuille 3x10
- viparit taakse 3x10
- ranskalainen punnerrus 3x8-10
- ojentajat ylätaljassa phuss down 3x8-10

päivä2: jalat

- prässi/kyykyt 4x8-10
- jalkojen ojennus 3x8-10
- suorin jaloin maastaveto tai hyvää huomenta 3 sarjaa
- jalkojen koukistus 3x8
- pohkeet seisten 4x10-15
- pohkeet istuen 3x10-15

päivä3: selkä,hauis
(selkäliikkeissä kannattaa sarjamäärät itse katsoa itsellesi sopivaksi)
- ylätalja eteen 3-4x6-10
- kulmasoutu käsipainoilla 3-4x8-10
- alatalja 3-4x8-10(15)
- ylätalja kapealla otteella eteen tai esim. pullover 2x8-10
- hauiskääntö suorallatangolla 3x8-10
- hauiskääntö käsipainoilla vuorotahtiin 2-3x8-10

Ei sinulla paljoa puutteita tuossa ollut tosin, eli pienoista hienosäätöä vain.

Tuon sitten sovitat niin, että teet tuon kerran viikossa ja mieluiten tuossa järjestyksessä.

Esim.
Ma: päivä1
Ke: päivä2
Pe: päivä3

Ihan susipaskan näkönen ohjelma. En edes jaksa lähteä siitä mitä siihen kandeis korjata, mutta lueskele muiden 2- ja 3-jakoisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom