alaselkäkipu kumartaminen sattuu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
pks
istua ei kestä-makuu vähän helpompaa, sukkien ja housujen laitto vaikeeta. kun alaraajat ei puudu eikä virtsaamisongelmia ole tuskin mikään välilevykään .onko kellään ollut vastaavaa tai niin että ois saatu lääkärissä selville mikä on?. itse menen rötngeniin huomenna.

itellä vähän samaa ongelmaa, jos istuu pitkään samassa asennossa, oikealta puolelta, selkärangan vierestä, juuri häntäluun yläpuolelta sattuu niin prkl...lääkäri vaan sano että jos on istumatyö niin lihakset jumittaa...olin hieronnassa ja se helpotti noin viikoksi...

Välilevyissä voi olla vikaa vaikka virtsaongelmia tai raajojen puutumista ei ilmenisikään. Suosittelen vahvasti hiippailemaan lääkärin paikeille.

olisitko venäyttänyt itsesi?
tohtorille mars! ja ala syödä kunnolla, että lihalla on ravintoa parantua.
eli korostetusti proteiinia ja normi magnesiumia kaapista.

viikon pitäis riittää.
tämä siis jos pelkkä lihasrevähtymä/venähdys.

mutta ihan alkuun tohtorille jos kipu tuntuu olevan tukirankaperäistä.
ei ole muuten leikin asia.

Mulla alkoi välilevyongelmat aika pitkälle samoilla oireilla, oikeastaan täysin samoilla. Jalan puutuminen tuli mukaan vasta ongelmien jatkuttua pari kuukautta. Virtsaamisongelmia ei ollut missään vaiheessa. Röntgenissä tai julkisessa terveydenhuollossa tuskin saadaan mitään selville.

Mites noita välilevyongelmia yleensä hoidetaan? Itse hajoitin oman selkäni tuossa joulukuun alussa firman pikkujouluissa ja siitä lähtien on ollut lievää kipua/jäykkyyttä selässä. Töissä ollessa kipeytyy enemmän ja lepo tuntuu tekevän hyvää. Raskaita vetoja tai kyykkyjä en ole nyt uskaltanut vähään aikaan tehdä. Kipu ei tosiaan tunnu lihaksessa ja venyttely/kevyt hieronta ei ole tehnyt muutosta tilaan. Lääkärissä en ole vielä käynyt kun terveyskeskukseen ei huvittaisi turhaan mennä pelleilemään.

Mites noita välilevyongelmia yleensä hoidetaan? Itse hajoitin oman selkäni tuossa joulukuun alussa firman pikkujouluissa

:kuvia:

Reverse hyper ainakin on hyvä pienten kipujen hoitoon, jos ei mitään ihan rikkipoikki ole. Paljon suht kevyitä sarjoja, ei hapoille...niin että ala-asennossa antaa aina venyä hyvin.

Kuvia ei onneksi löydy mutta voimailua kännissä tuohon liittyi. ;) Yöllä, tai siis aamulla en tuntenut mitään mutta päivällä herätessä selkää ei saanut suoristettua ja yrityksestä seurasi kova vihlova kipu joka tuntui siltä että selkä olisi juuri pettämässä. Viikossa tuo pahin kipu lähti pois mutta sen jälkeen on edelleen jäänyt tuo erikoinen jäykkyys/kipeytyminen.

Mulla on jotaan outoa selässä myös. Eli ihan häntäluun yläpuolella selkäranka vihloo aamuisin paljon, sitte jos oon istunu oudosti pidemmän aikaa rupee taas vihlomaan... ja sitte ku "pyörittää" lonkkaa ni tuntuu myös selässä. Tämä kipu siis uusiintuu aina ku treenaan selän, eli maanantaina. Nyt ku on sunnuntai ni ei selkä ole enää melkeen ollenkaan kipeä. Se voi joskus kipeytyä hieman paini treeneissä... Ja siis tämä kipu ei nyt ole niin paha että jättäisin treenit väliin, vaikka pitäisikin... hmm...

Nyt ois tarkotus olla viikko käymättä salilla ollenkaan...

olisitko venäyttänyt itsesi?
tohtorille mars! ja ala syödä kunnolla, että lihalla on ravintoa parantua.
eli korostetusti proteiinia ja normi magnesiumia kaapista.
Hmmhmm, itellä kans loppuvaiheessa parantuva venähdys selässä ja maltillisella dieetiläl ollaan. Mahtaakohan oikeasti hidastaa palautumista. Tämä on kyllä käynyt mielessä, mutta olen ajatellut että keho edes sen verran priorisoi että pahimmat korjataan vaikka sitten muiden lihojen kustannuksella. Pitäsköhän siirtyä plussalle...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmmhmm, itellä kans loppuvaiheessa parantuva venähdys selässä ja maltillisella dieetiläl ollaan. Mahtaakohan oikeasti hidastaa palautumista. Tämä on kyllä käynyt mielessä, mutta olen ajatellut että keho edes sen verran priorisoi että pahimmat korjataan vaikka sitten muiden lihojen kustannuksella. Pitäsköhän siirtyä plussalle...

Kylläpä se keho on niin fiksu kapine, että uskallan väittää pahimpien korjaantuvan ensiksi.
Tosin pitkäaikaiset lihasvauriot ei välttämättä parane itsestään, vaan vaativat omanlaisensa ärsykkeen.
Tähän luulisin kuntoutuksen perustuvan.

Joka tapauksessa ravinnonsaanti on tärkeää kun keho palautuu.
Onhan tuo revähdys/venähdys ainakin alkuvaiheessa rinnastettavissa palautumiseen.
Siksipä luulenkin, että oikea ärsyke ja ravinto toimisi tässäkin.
Diettaaminen ei toki estä palautumista, mutta hidastaa sitä pirusti.

:kuvia:

Reverse hyper ainakin on hyvä pienten kipujen hoitoon, jos ei mitään ihan rikkipoikki ole. Paljon suht kevyitä sarjoja, ei hapoille...niin että ala-asennossa antaa aina venyä hyvin.

Erinomaisen hyvä pointti ja ite kun olen ottanut tuon omaan treeniin, selän ollessa kivuton, olen tehnyt sitä myös 9 kg hantteli jalkojen välissä. Hemmetin hyvä alaselän vahvistaja oikein tehtynä.

Nimim. 7 vuotta välilevynpullistumia

ps jos käyttää tota lisäpainohanttelia, pitää varoa liian isoa liikerataa, ettei tule toi hantteli palleille.

Alkuperäiseen viestiin vastausta. Itsellä ollut ~10v enemmän ja vähemmän vaivoja alaselässä. Viime talvi oli pahin ja sukkia ei saanut jalkaan parin kuukauden aikana millään. Syksyllä en voinut edes kävellä pariin viikkoon kun oikeaan etureiteen tuli todella kova hermosärky. Välilevyissä ei mitään pullistumia se tutkittiin.
Sain sitten syksyllä mentyä jo 10v tiedossani olleen :wall: selkäexpertin hoiviin ja jo ekan kerran jälkeen paikat tuli todella hyvään kuntoon ja selkä ei ole oireillut pahemmin vaikka rasitusta on tullut reippaasti. Eilen kävin neljän viikon välin jälkeen neljännen kerran siellä ja viimeinkin oli SI-nivel pysynyt paikoillaan. Viimeksi vielä oli pientä siirtymää tullut neljässä viikossa.
Syyllinen oli siis vasemman puolen SI-nivel joka ei ole hoitajan mukaan ollut paikoillaan varmaan kymmeneen vuoteen. Se aiheutti enemmän tai vähemmän tulehdusta/jumeja alaselän alueelle ja paikat eivät ole olleet täysin kunnossa missään vaiheessa. Oireita oli silti enemmän oikealla puolella.
Niveltä oli paineltu/runtattu paikoilleen eri "experttien" toimesta useita kertoja ja tämä totesi ettei se mene paikoilleen runttaamalla, eikä se ole kyllä mennytkään. Nyt uskon hänen sanojaan täysin. Lääkärit eivät tuota saa paikoilleen ja kuvat ei kerro mitään. Ainakaan minulla ei näkynyt röntgenissä eikä magneettikuvissa joita ei kyllä otettu tietoisesti tuosta kohdasta. Voi olla että jostain kulmasta näkyisikin. Jos välilevyissä on todettu pullistumia ei silloin kyllä pysty kukaan hoitaja auttamaan.
Jos olet kiinnostunut hoitopaikasta laittele postia minulle. Ilmoitan sitten yhteystiedot. Lampisaaressa/Vihannissa hän ottaa vastaan. Asiakkaita hänellä on ympäri suomen.
Tuo nivel menee muuten paikoiltaan aika helpolla kun esim. kaatuu tai putoaa jostain korkeammalta. Jo lapsena voi olla sattunut jotain ja sitten vaivoja onkin lopun ikää enemmän tai vähemmän.

Back
Ylös Bottom