Alaselkä jumissa tai jotain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hjonk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo minulla siis on alaselkä "jumissa" sillä tavalla, että tuntuu kuin se pitäisi naksauttaa, mutta se ei ikinä naksahda:P
Apuja?

Osteopaatti osaa auttaa. Itsellä ollu SI-nivel lukkiutuneena pari kertaa, ja se on naksautettu auki. Pari päivää ollu sen jälkeen arka, mutta sitten on toiminut kuin uusi!:thumbs:

Btw onko porukka kokeillut painijan siltaa, multa hävis kivut niskasta ja ala selästä aloitettuani tekee yhden pidon päivässä, niskakaan ei välttämättä oo enää niin kynis en tosin suosittelis kellekää jos välileveyis probleemaa mutta jos lihasjäykkyyttä yms. Mikä ettei

Täytyy heittää samaan topicciin, kun en uutta tee. Eli alaselässä sellasta vammasta pistävää kipua, ei säteile mihinkään tms. Voimat vaan on poissa ja esim hackkyykky/tanko niskassa painaa ihan saatanasti juuri sinne. About tossa 15 kohdalla kuvassa. Esim lantion taittelu taaksepäin on varmaan kivuliainta. Ei pahemmin särje aina välttämättä, mutta mitään en jaksa nostaa, kun vie voimat pois.

ranka2.webp

Täytyy heittää samaan topicciin, kun en uutta tee. Eli alaselässä sellasta vammasta pistävää kipua, ei säteile mihinkään tms. Voimat vaan on poissa ja esim hackkyykky/tanko niskassa painaa ihan saatanasti juuri sinne. About tossa 15 kohdalla kuvassa. Esim lantion taittelu taaksepäin on varmaan kivuliainta. Ei pahemmin särje aina välttämättä, mutta mitään en jaksa nostaa, kun vie voimat pois.
Niin tossa kuvassa tarkoitat varmaan L5:sta, mikä on alin lannerangan nikama. Se vaan näyttää 15:ltä. Mähän en mikään ekspertti oo mutta mutta... jos kuvitellaan että siellä ois sellanen sentraalinen pullistuma, niin se ei silloin välttämättä sähköttäs hermoon ja sitä kautta ei säteilis mihkään. Toinen mun heittämä mutujuttu on että lanneranka on siittä kohtaa löysä, eli nikama pääsee muljaamaan sivusuunnassa liikaa ja aiheuttaa kipua, kun tekee jotain raskasta. Onks se kipu kokoajan päällä ja kuinka kauan on ollut kipeä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
L5 se on. Kokeile sellaista että käyt selin makuulle, polvet koukkuun ja kierrät jalat kummallekkin sivulle vuoron perään siten että selkä pysyisi kiinni patjassa tai lattialla. Tässä videossa näkyy se liike mutta toi heppu ei tee sitä kovin isossa kulmassa. Hyvässä lykyssä naksahtaa auki, suosittelen tekemään aamulla kun lihakset on vielä rennot.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minulla tuo L5:n kohdilla ollut hyvin paikallinen, säteilemätön kipu osoittautui jumissa oleviksi selkänikamiksi (minulla on kuulema yliliikkuvat selkänikamat ja nyt olivat tosi jumissa). Nyt olen kolme kertaa käynyt osteopaatilla ja taas kyykätään, jopa istutaankin ilman kipuja.

tehkää l-sit harjotteita. auttaa alaselkäjumeihin mainiosti. youtube pullollaa tutorialeja. yht 20 sekan pito riittää. 4 x 5, 2x10 tai 1 x 20 sec esim

Selkäongelmia vai eikö?

Heissan!
Joudun jatkuvasti kiinnittämään huomiota selkäni suoristamiseen.
Olen aijemin ollut notko selkäinen "pyllöttäjä", ja selän suoristaminen on minulle saliurheilussa ehdottaman tärkeää.. etten vaan särkisi itseäni.
Jumia auttaa Barrel Roller, josta en mistään hinnasta luopuisi. Roller rullaa lihaksia kevyellä paineella, parantaa verenkiertoa ja palautumista.
Kuitenkin joskus huomaan selkäni tummuvan treenin jälkeen? Onko teillä tietoa tästä ala selän tummumisesta? :puntti:

Kiitos videosta. Minullakin ollut samanlaista vaivaa, kuin aloittajalla jo vuosia. Pitkästä aikaa tuntuu alaselkä hyvältä.

Iso peukku sulle.

Kiitos, ja muista tehdä k.o. liikettä säännöllisesti. Ite teen aina ennen treenejä lämmittelyn yhteydessä ja muulloinkin. On selän jumit ja lukottuminen vähentynyt huomattavasti.

L5 se on. Kokeile sellaista että käyt selin makuulle, polvet koukkuun ja kierrät jalat kummallekkin sivulle vuoron perään siten että selkä pysyisi kiinni patjassa tai lattialla. Tässä videossa näkyy se liike mutta toi heppu ei tee sitä kovin isossa kulmassa. Hyvässä lykyssä naksahtaa auki, suosittelen tekemään aamulla kun lihakset on vielä rennot.

Thanks!

Ja Basisti - kipu on sellaista jomotusta aikalailla 24/7, alkoi ehkä muutama vuosi sitten. Oli välillä kuukausiakin pois. Ei kauhean kovaa särkyä, mutta häiritsee ja välillä tosiaan pahana ei ole voimaa nostaa oikein mitään. Mietin mistä tämä on ehkä saanut alkunsa ja muistan erään tapahtuman, kun hyppäilin himassa vauhditonta pituutta ja kerran liukui hypyssä matto jalkojen alta ja silloin selkä taittui, oli jonkin aikaa sen jälkeen sellainen vihlova kipu tuolla. Tuosta on tosin aikaa vuosia, joten en nyt varmana lähe sanomaan yhteyttä. Vaikeaa hahmottaa näitä ajanjaksoja :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja Basisti - kipu on sellaista jomotusta aikalailla 24/7, alkoi ehkä muutama vuosi sitten. Oli välillä kuukausiakin pois. Ei kauhean kovaa särkyä, mutta häiritsee ja välillä tosiaan pahana ei ole voimaa nostaa oikein mitään. Mietin mistä tämä on ehkä saanut alkunsa ja muistan erään tapahtuman, kun hyppäilin himassa vauhditonta pituutta ja kerran liukui hypyssä matto jalkojen alta ja silloin selkä taittui, oli jonkin aikaa sen jälkeen sellainen vihlova kipu tuolla. Tuosta on tosin aikaa vuosia, joten en nyt varmana lähe sanomaan yhteyttä. Vaikeaa hahmottaa näitä ajanjaksoja :)

Varaudu siihen, että toi voi oireilla hautaan saakka. Mulla pahin lukko tulee aina samaan väliin ja se on jo niin kulunut, että menee aina vaan helpommin. Kun lihakset menee spasmiin, niin se pitää nikamaa ääriasennossa ja paikkojen kuluminen alkaa. Ittellä on ollu tapana ottaa aggressiivinen, mutta lyhyt lääkekuuri, jos en saa heti lukkoa auki. Sitten kun on kunnon spasmit päällä, niin on tosi vaikee saada paikalleen.

Perkele että kuulostaa mukavalta :D Oon taas pikkuhiljaa säännöllisesti treenaillut ja otan messiin kuukausittain kyllä fysionkin, jos saisi hieman jeesiä. Ei muuta kuin eteenpäin, vaivaa tai ei! :)

Back
Ylös Bottom