Aku Ankka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SSS
  • Aloitettu Aloitettu
Apua! Kuka osais auttaa ongelmassa joka on nyt pari päivää vaivannut?
Siis, Akuissahan on aina niitä nimiväännöksiä julkkiksista. Kyseessä on ilmeisesti näyttelijä, mutta en millään keksi kuka on Mauri Kulosaari oikeasti! Olen miettinyt ja miettinyt mutta en tajua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tromm sanoi:
Apua! Kuka osais auttaa ongelmassa joka on nyt pari päivää vaivannut?
Siis, Akuissahan on aina niitä nimiväännöksiä julkkiksista. Kyseessä on ilmeisesti näyttelijä, mutta en millään keksi kuka on Mauri Kulosaari oikeasti! Olen miettinyt ja miettinyt mutta en tajua.

Tähän ei mennyt kuin pari sekkaa. Se on tietysti Marlon Brando (Kulosaari=Brändö).

Itsekin tykkään Rosan piirtämistä sarjoista, ne ilmeet on yksinkertaisesti loistavia.
Suurimmat naurut tulee aina niistä kohdista, kun mummot istuu teellä ja joku avaruusalus tipahtaa keskelle ostaria tai jotain sellasta :D

joo kyllähän mullekki on tullu jo 5-vuotiaasta asti aku ankkoja. Meille on tiettävästi aina tullut niitä. On nimittäis varmaankin kaikki aku ankat tuolla vintillä. ihka ensimmäisetkin =)

Keskiviikon postia tulee aina odoteltua kärsimättömästi...AKU ANKKA on :5:

Muistan kun ekaluokalla olin ja tuli akuankan- näytenumero.Siitä lähtien on lehti tullu,vuodesta -95.Siinä näytenumeron kannessa oli Aku kantamassa jotaki kananmunalootaa missä luki että kannetaan näinpäin ja se sitten taiskin kantaa sitä niinku väärinpäin.

:offtopic: Mutta miten porukka käytännössä lukee akun? Eli räsäytättekö kerralla alusta loppuun vai yks tarina kerrallaan. Itellä menee yleensä silleen, että ruokapöydästä löydän keskiviikkoisin uuden akun ja luen siltä istumalta eka jutun ja muut säästän myöhempään. Mikki hiiret skippaan kokonaan välistä, jostain syystä oon inhonnu mikkiä niin kauan kun muistan ja oon aina toivonu että mustakaapu halkasis sen kirveellä, mutta vielä ei ilmeisesti ole onnistunut. Kerrassaan ärsyttävä hahmo :curs:

Don rosalta odottaisin jotakin tarina ensilantin ankasta tyylistä kovakantista, jossa roope lähtis ankkueensa kanssa hakemaan millan ryöväämää lanttiansa takaisin kohdaten matkalla kaikenlaisia seikkailuja. Hanhivaaran ja hammasvuoren läpi tietysti! :david:

Kerralla luen läpi, ei malta säästellä.

Oon nyt alkanut lukemaan noita vuosikertakokoelmia alusta alkaen, 1963 kakkososa on menossa. Ja oon sitä mieltä että 60-70 -lukujen Akut oli täyttä rautaa, toki nykyinenkin matsku on hyvää mutta noilla vuosikymmenillä julkaistiin todellisia helmiä joka numerossa. Paul Murryn Mikit, Barksin klassikot ym.

Tomi sanoi:
ps. Hauis Harteikko ownaa kaikki, koska "nostaa 200 kiloa - vaivatta!"
Kovimman niminen bodari Akurissa ikinä oli Pupu Lihavisto!

Siinä oli äijällä nimi :worship:

Mä olen aina tykännyt Aku Ankoista ja sivistynyt melkoisesti niitä lukiessa. Vanhemmitenkin kun lukee uusiksi joitain vanhoja, äkkää helposti huomattavat määrät hauskoja juttuja, joita ei ennen lainkaan sisäistänyt.

Nyt on niin luksusta, kun tyttöystävälle tulee AA. Ei parane menettää tätä eukkoa :thumbs:

Mulle tuli pentuna -73-89 aku ihan säännöllisesti mutta sitten jostain syystä sen tilaus tuli lopetettua:( Sitten tuli muutama vuosi käytyä kirjastossa aina lukemassa aku kun se ilmestyi. Sitten sekin unohtui. Aina kun jossakin vaan oli akuja niin niitä tuli luettua ja viime kesänä ostin mökille vuodet 2002 ja 2003 vuosikerrat luettavaksi. Mutta nyt sitten emäntä yllätti viime viikolla ja tilasi meille akun :rock:
Oli tänään aika hienoa tulla duunista kotiin ja heittäytyä sängylle lukemaan akua. Siinä unohtui paskamainen työpäivä ja väsymys.

Aivan perkuleesti vituttaa ja harmittaa että en älynnyt säilyttää noita nuoruus vuosien akuja vaan joskus -90 luvun alussa kun useasti tuli muutettua niin hävitin ne, prkl.

Luin eilen helmikuun toisen päivän Akua ja sain taas muistutuksen William van Hornin erinomaisuudesta. Tämä ukko osaa kirjottaa ja piirtää hyvin, joskus paremmin kuin Rosa. Pääsi jopa kuvittamaan Barksin tarinan 'Hevostellen halki historian'. Jossain tuoreessa lehdessä oli tarina jossa Mikki selvittää sauvavarkautta, tässä oli ainakin piirtäjänä jos ei kirjoittajanakin joku toinen van Horn jonka etunimen unohdin. Viihdyttävä ja hyvin piirretty sekin.

Ikinä en ole tykännyt Aku Ankasta. Se sarjakuva aivopesee ihmiset jo lapsena samaan muottiin.

Kehittelin vähän uusia ja parempia tarinoita Aku Ankkaan:

-Aku kusettaa poikia luistelukilpailussa ja voittaa.
-Karhukopla ryöstää Roopen rahat eikä jää kiinni. Roope hirttää itsensä.
-Hannu Hanhi ei tee mitään, mutta rikastuu silti.
-Aku antaa Iinekselle pakit, koska Iines on lihonut.
-Veljenpojat lintsaavat koulusta, mutta tulevaisuudessa menestyvät silti työelämässä.

Paska Ankkoja olen kyllä lukenut jonkin verran ja ne iskevät!

Fat Abbott sanoi:
:offtopic: Mutta miten porukka käytännössä lukee akun?

Silloin junnuna kun Aku tuli kotiin niin siitä oli aina kova taistelu, kuka saa lukea sen ensin. Hirveen juoksun kanssa aina keskiviikkona koulusta kotiin, ettei sisko vaan ehdi napata lehteä ensin. Sitte vauhdilla vessaan lukkojen taakse lukemaan, ettei toinen saa napattua sitä. Siellä luettiin Akkari kaikessa rauhassa läpi, kun toinen rummuttaa ovea hirveen itkupotkuhuutoraivarin tahdissa. Kait tämäkin on jälkensä jättänyt, kun nykyäänkin huussissa pitää olla aina muutama lehti. Ankaton vessa aiheuttaa nääs ummetusta..

Olis varmaan psykologin soffalle asiaa.. :nolo:

Täällä myös ainainen aku fani :) , kaikki taskarit olen onnistunut haalimaan (jokainen luettu min. 3krt.), hallussa, jopa "aidot" 1-10. Lehti tullut lähes aina, oman ikäni aikana. Paras lehti, ei voi verrata mihinkään muuhun.
edit: asiavirhe

Nostetaas vanha ketju ylös. Eikös täällä joskus ollut Don Rosa fanitusketju? Ei vaan löydä..

Oli tai ei, niin jos ei tiedä, niin Rosa on juuri tällä hetkellä suomessa. Yllätyksenä tuli itselle, kun Tuurin kyläkaupassa äijä istuskeli nimmareita jakamassa. On kuulema lähi päivinä pienellä kierroksella muissakin kaupungeissa ja palaa Tuuriin vielä joksikin aikaa jakamaan nimmareita ja tapaamaan faneja.

edit: Myynnissä sopuhintaan signeeraamattomat Rosa kokoelmat: Roope Ankan elämä ja teot 2, Musta Ritari ja Kymmenen Avataran Aarre.. :)

Tilasin tässä joku aika sitten Akun vuodeksi, naurettavan halpaan 1€/wclehti hintaan.

Kaupanpäälle tuli vielä Pilkun paikka ja Visukinttu -juhlapainokset.
Lehtimyyjä kysyi jotta selviänkö jos visukinttu tuleekin n. kuukauden myöhässä.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom