Aku Ankka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SSS
  • Aloitettu Aloitettu
kuljetusala sanoi:
Nyt on kyllä muisti koetuksella koska senverran vanhasta sarjasta on kysymys (ilmestyi varmaan joskus 85) mutta olisiko kyseessä iineksen ystävätär ja ystävättären veli joka oli kuuluisa näyttelijä?

Tässä taidat muistella Herkko Hauis'ta, joka ei minua paremmin muistavien lähteiden mukaan ko. sarjassa sanonut koskaan muuta kuin 'Örmph' tai 'Hurmph'. Eli ei ollut oikein.

Helpotetaan vielä: kyseisessä toivesarjassa Aku halusi tulisesti television tietovisaan voittamaan helppoa rahaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mou sanoi:
On sillä. Mutta noinhan se meni.

Eikös sen siirron nimi ollut Plopovin itsemurhasiirto, siis Sisso mestaruussiirron.

derego sanoi:
Tässä taidat muistella Herkko Hauis'ta, joka ei minua paremmin muistavien lähteiden mukaan ko. sarjassa sanonut koskaan muuta kuin 'Örmph' tai 'Hurmph'. Eli ei ollut oikein.
Herkko Hauis? Ainakin alkuperäisessä versiossa tuo oli suomennettu Hauis Harteikoksi, joka muuten nostaa sen 200 kg - vaivatta. :D

kuljetusala sanoi:
1.Minkä nimiseen ravintolaan akun luokkakaveri vei akun syömään jaksossa jossa aku yritti osoittaa iinekselle tahdon lujuutta olemalla syömättä muruakaan koko päivänä.

Kultaiseen hanheen

kuljetusala sanoi:
7. Laulun sanoja: Sun vuokses itken ja suren ja ..... ..... ?
(vinkki jaksossa aku metsästää "erilaisia" matkamuistoja)

Sun vuoksesi mattoa puren

kuljetusala sanoi:
10. Mikä ongelma akulla on jaksossa jossa iines epäilee ovatko huligaanit vallanneet akun talon? (vinkki loppu jaksossa aku on ongelmaan liittyvällä tehtaalla töissä)

Akulla on limonadiaddiktio, mikä on myös johtanut lihomiseen

kuljetusala sanoi:
11. Mikä yhteinen ongelma hannulla ja akulla on jaksossa jossa he ovat molemmat iineksen kanssa vanhanajan risteilyllä.
Kapteeni on kiinnostunut Iineksestä, jättäen molemmat paitsioon

kuljetusala sanoi:
5. Eräässä jaksossa aku jonottaa lippuja konserttiin ja hänen pitää valvoa koko yö ollakseen varmasti ensimmäinen jonossa. Ilotulitteiden ja vitsikirjan lisäksi mikä metsälläkin käytetty väline akulla on mukana pitämässä hänet hereillä.

=

Jänisräikkä luo tunnelmaa ja pitää hereillä

Metri sanoi:
1. Mikä oli tarinan roiston, kansainvälisen jalokivivarkaan, nimi?

2. Miten hän "loi" kummituksen?

3. Miten ankanpojat hoksasivat, missä oli linnan salakäytävän alkupää?

4. Äskeiseen liittyen, kuka oli salakäytävän kaivattanut?

5. Mitä nykyaikaista apuvälinettä Roope käytti aarteenetsinnässä?

EDIT: Hannu Hanhen osoitteen olen kait jossakin nähnyt. Jos se ei ollut mikään Onnenkatu tms. mahtoiko olla Tuurinpolku tai Tuuripolku?

1: Tom killian

2: suihkuttamalla vakoojalta varastamaa suihketta joka tekee näkymättömäksi päälleen

3. Sir Ohrapään ruumis oli yhä haarniskassa, kuitenkin hänen hautakivensä oli hautausmaalla

4. Hitto kun ei muista

5. Röntgenkone. Roopen edeltäjät tyytyivät koputtelemaan muureja, mutta roope läpivalaisi ne.

Täähän on hyvä threadi. Ilmoittaudun myöskin Aku-faniksi. Pistäkää lisää kysymyksiä, että mäkin pääsen vastaileen. Noihin alkupään kysymyksiin tiesin vastauksen suunnilleen kaikkiin ihan muistista. On tullu Akuja luettua. :D

Kysymys: Mitkä ovat Ankkalinnan naapurikaupunkeja? (3kpl)

Powerhousu sanoi:
Kysymys: Mitkä ovat Ankkalinnan naapurikaupunkeja? (3kpl)

Hanhivaara, Kurjenmutka ja Sorsakylä. Toi viimeinen vastaus perustuu kyllä joihinkin todella hämäriin muistikuviin.

Tomi sanoi:
Herkko Hauis? Ainakin alkuperäisessä versiossa tuo oli suomennettu Hauis Harteikoksi, joka muuten nostaa sen 200 kg - vaivatta. :D

Taidat olla oikeassa, Hauis Harteikko kuulostaa tutummalta.

Ja muita vastauksia:

- Vipsi on (tietysti) puhuvan koiran nimi tuossa klassisessa tietokilpailujaksossa, jossa Aku mm. yritti uida Päijänteen halki appelsiini makaronin varassa nokkansa päällä - ja Harri poikien laulavan kissan nimi (Harri ja Vipsi olivat muuten kissojeni nimet aikoinaan). Hyvää Barks-tasoa. "Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä." Naurattaa vieläkin.

- "Gronsk Pyk" on taasen grönlanniksi (tai muulla arktisella kielellä) "Havää Joulua", jostain hieman kömpelömästä sarjasta 70-luvun Ankka-lehdestä.

keijo s sanoi:
Onko tuo Aku Ankan uus auto vai mikä lie idea postissasi :eek:
Oisko se tuo rekkari ;) Ja kyllähän tuo muutenkin ehkä hieman muistuttaa Akun hoppaa, katto kun olis vielä pois.

Itselle Aku Ankan tulo loppui viime viikolla :( Pitäis tehdä uus tilaus ja käydä ostamassa tän viikon numero..

Ellen nyt väärin muista niin Oulussa liikkui ainakin joku aika sitten tiuhaan tahtiin AKU-313 violetin värinen kuplavolkkari. Kyydissä oli merimiesasuinen puolisukeltaja, ajattelin heti että kyseessä on mahdollisesti Aku Ankka.

Meille alko tulla Aku Ankka ku mun isoveli oli jotain 1 vee ... hyvä tekosyy mun isälle tilata se. Sit ku mä ite aloin hallita sivujen kääntämistä, aloin "lukemaan" ko julkaisua ... siitähän isoveli ei oikein tykännyt ku sivut olivat aika heikossa kunnossa tosta mun kääntelystä. Aku Ankka kuului aina ruokapöytään ja oli kiirus postilaatikolle, kumpi kerkee lukeen uuden ankan eka :D Kyllähän toi Aku Ankka tuli vielä pitkään mulle itellekin ... hokasin vaan, että halvempi ostaa niitä kokoelmajulkaisuja ku tilata vuoden Ankat (1/4 julkaisu maksaa jotain 6 egee). Kyllä Akulle sykkii :haart: näin vanhanakin ... heh heh

313rosa.jpg

Yksi Aku Ankan kestotilaaja ilmottautuu kans. Hyllyssä muuten kansioituna ja järjestyksessään kaikki akut vuodelta -83 aina tähän päivään asti + komerossa "irtonaisena" miltei kaikki Akut vuosilta 78-82.

ei hitto, pakko kaivaa vanhat akkarit esille.. onhan niitä ihan hitosti kertynyt.. joskus varmaan.. 85 vai 86 kestotilaus lehdelle vaikka osasin lukea vasta 87.. eli vanhemmat kyllä piti huolen että ensimmäinen tekosyy tilata lehti käytetään hyväksi :). Taskukirjoja on johonki hävinnyt ihan kaamea läjä, muistan joskus ylpeilleeni että oli yli sata ja melkeen kaikki sata ekaa järjestyksessä.. muistan vieläkin kun joka taskarissahan on ne edellisten nimet, niin muistan kun se vihdoin siirty myös takasivulle ;) Se oli juhlaa.. odotin hiton monta kertaa, ja ne kai jotain muutti fonttiakin välissä pienemmäks että yhelle sivulle mahtuis enempi ja olin NIIN pettyny monta kertaa.. Olen 100% varma että muitakin löytyy jotka tätä kummallista pientä yksityiskohtaa odottivat innolla.

Nojoo. Pitäis varmaan tilata taas tuo loistava tuote.

Miten muuten on, onko joku hyvä nettisivu tms, missä on näitä todella hyviä aku ankka-taideteoksia, ajattelin että pitäis seinälle saada kun muuttokin takana, ajattelin että semmonen oikeasti hieno, kehystäisi ja laittaisi sille oman valon.. linkkiä kehiin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom