Aknen lisääntyminen = (

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miger
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mitä mieltä ootte kuitenki ku mull on noita finnejä vain tossa suupielen ympäristössä et kannattaako ne hommata ajoissa pois vai luotanko vaan siihen et ne lähtee itestään ku kerkee...sitä vaa pelkään et ne levenee koko naaman ympäristöön :(

aknen tulo ei kyllä mistään kreatiinista tai jauheista johdu vaan se johtuu geeneistä. Toisilla sitä on, toisilla ei. Tottakai jos lapioit paskaa selkääs etkä koskaan pese niin kyllä niit näppylöitä tulee, mut suihku päivässä pitää paskan loitolla.:david:

Negatiiviset kokemukset antibiooteista?

Kertokaas nyt ainakin Rouskis ja Uga: minkälaisia negatiivisia kokemuksia teillä on antibiooteista? Epätoivo voitti ja aloitin juuri Apocyclin-kuurin. Roaccutania en halua, mutta tuota sitten taivuin kokeilemaan kun finnitauti vaan pahenee kun ikää tulee lisää.

Tiedä sitten, mutta yllättävältä suunnalta saattaisi löytyä vastaus klik .
Itsellä ei ole koskaan mitään uskomatonta pimplemaniaa ollut, mutta finnit on jäänyt kokonaan pois, kun alkoi syömään hiilareita vain suolen mutkattoman toiminnan takia. Suusta menee alas rasvaa ja proteiinia reilusti, mutta vain kasviksia ja leseitä hiilareina. Muija kiertää ympärillä kuin nörtti kolajuoman puutteessa, kun ei finnejä näy enää missään puristeltavaksi. :D
Tuota oheista linkkiä puoltaa myös se, että kun sattuu ahmimaan Fazerin sinisen tai erehtymään kerran Mäkkäriin, niin jo löytyy valkoisia pampuloita naamarista. Naamaani en hoida erityisesti ollenkaan. Suihkussahan tuo peseytyy samalla. :D HTH.

Originally posted by keimo5
aknen tulo ei kyllä mistään kreatiinista tai jauheista johdu vaan se johtuu geeneistä. Toisilla sitä on, toisilla ei.

Kyllä mulla ainaki kreatiini kuurin aikoihin on lisääntynyt finnit, en tiedä onko sattuma mut epäilen.

itekkin oon huomannu, että kreatiinii syödessä saattaa pamahtaa pari näppylää, ei mitää ongelma-alueita kylläkää. Yks hyvä keino on hyppii ulkona ilman paitaa ni saa vähä ilmaa se ihoki. Suosittelen kovaa treenaamista että kehtaat hyppiä puolalasti kadulla :lol2:

Mulla näitä finnejä alkoi tulla lärviin joskus lukion 2. luokan aikoihin. Ensin kokeilin vain pestä vedellä, mutta ei auttanut sitten mitenkään. Menin ihotautilääkärille, joka antoi tetrasykliiniä, mutta eipä auttanut kummoisesti sekään.

Kun olin syönyt pari antibioottikuuria, niin alkoi homma vituttamaan niin paljon, että en jaksanut finneistä välittää noin vuoteen. Sitten tuli mentyä taas lekurille, joka antoi kuurin Roacchutania. Aloin tuota vetämään, eikä akne lähtenyt sitten minnekään, joten tuokaan ei auttanut. Viime keväänä sitten alkoi urheiluleirillä sattumaan pahasti polveen patellan jänteeseen. Epäilin tuota rasitusvammaksi ja pidin kolmen kuukauden tauon kaikesta jalkoja rasittavasta urheilusta. Tuon jälkeen yritin tehdä combackia urheilun saralla, mutta heti tuli kivut takaisin. Kesällä tuli sitten lähdettyä lappiin vaeltamaan, jolloin satuin unohtamaan Roacchutanit kotiin ja tuolta palasin sitten landelle, joten olin 2vkoa ilman kyseistä mönjää.

Tuon kahden viikon aikana sitten mystisesti katosi kaikki kivut polvista, sekä toinen säteilevä kipu lonkasta, joka oli häirinnyt, joten tuli luettua tarkemmin Roacchutanin sivuvaikutuksista. Yhtenä sivuvaikutuksena oli sitten lihas- ja jännekivut, joten päätin, että lopetan sen ottamisen.

Tuon jälkeen ei polvi ei ole oireillut kertaakaan ja ihotautilääkärin mukaan syynä oli lähes 100%:sen varmasti Roacchutan. Lääkäri kuitenkin suositteli ottamaan kuurin loppuun (sitä oli vielä 2kk ja olin syönyt jo 7kk), mutta en itse jaksanut.

Eli geeneistä tämä varmaan pitkälti on kiinni...

Itse olen nyt alkanut treenaamaan selkää todella paljon kovempaa kuin ennen ja sinne onkin alkanut kerääntymään jostain syystä finnejä. Onko siis asia niin että finnit tulevat sinne paikkaan mitä treenataan? Vai johtuuko tämä siitä että likainen paita on treenin jälkeen vaikka tunnin päällä eikä muista käydä suihkussa? Ainakin tuo jälkimmäinen mielestäni olisi järkevä vaihtoehto, mutta kumpikaan ei mielestäni päde naaman finneihin.

Onko muuten millään muulla jauholla kuin kreatiinilla oikeasti mitään vaikutusta noihin finneihin? En ainakaan jaksa uskoa että protskuilla sun muilla olisi mitään vaikutusta. Roinaa ei tietenkään lasketa mukaan.

Finnit saattavat viitata ylitreenaamiseen... Niin ainakin eräs painonnostovalmentaja sanoi yhdellä foorumilla.

jeps ja morjes taas, onkos kellään kokemusta tetralysal anitibiootti + differin geeli komposta?? sain tommoset lääkäriltä akneen ja mietiskelin vaan että mahtaako antaa kummosta tulosta. koitin searchia mut eipä juur mitää löytynyt kyseisitä aineista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuohon kreatiini --> akne - juttuun vielä. Itsellä ainakin saattaa näppylät hieman lisääntyä kun kreatiinia alkaa nautiskelemaan, mutta kylläpä se tuntuu tasaantuvan siitä kun ylläpitovaiheeseen päästään. Hyvät rasvat ja runsas vedenjuonti kunniaan.

Re: Negatiiviset kokemukset antibiooteista?

Originally posted by Tiukkis
Kertokaas nyt ainakin Rouskis ja Uga: minkälaisia negatiivisia kokemuksia teillä on antibiooteista? Epätoivo voitti ja aloitin juuri Apocyclin-kuurin. Roaccutania en halua, mutta tuota sitten taivuin kokeilemaan kun finnitauti vaan pahenee kun ikää tulee lisää.

itselläni oli just toi Apocyclin-kuuri. ei poistanut kaikkia finnejä, mutta rauhoitti kyllä ihoa.

Originally posted by Diesel
jeps ja morjes taas, onkos kellään kokemusta tetralysal anitibiootti + differin geeli komposta??
Tuosta differin geelistä mulla on kokemuksia. Se on ihan toimivaa, ja vaikutuksen huomaa nopeasti. Käytän sitä satunnaisesti kun iho on huonompana ja yleensä iho rauhoittuu selvästi jo seuraavaksi aamuksi.

Itellä just menossa Apocyclin-kuuri ja differin geeliäki tulee laitettua, toi geeli on paljo tehokkaampaa ku esim. basiron ainakin mulla. Oli pakko ihan pitää taukoo sen kanssa ku alko iho oleen ihan kuiva. Tosin ompahan finnitkin lähtenyt mukavasti enää ei oo ku muutama pahanen jälellä :)

en katsonut onko joku jo kirjoittanut nämä. basiron voide auttaa. vaatii respan. ja huomasin . että iän lisääntyessä ne häviää vaikka aineet ja määrät samat. Ja älkää räplätkö niitä!!!

Jos haluaa päästä aknesta täysin eroon ja lopullisesti niin paras vaihtoehto on Roaccutan. Tosin myöskin varmaankin kallein. Se parantaa taudin 100%. Ei yhtä ainoaa finniä jää jäljelle. Jälkeenpäin saattaa tulla pieniä erillisiä finnejä, muttei enää koskaan suuria ihonalaisia jörttejä. Itse vedin joskus kolme vuotta sitten kuurin ja erittäin harvoin on sen jälkeen ollut finnejä.

joo mut tota ei varmaa kannata käyttää ku pahaan akneen ja eikö roaccutan kuivuta ihoaki vielä helkkarin paljo...

Kuivattaa ihon kuivemmaksi kuin sahara. Käsistäkin meinaa iho tipahtaa, kun kuivaa niin perkeleesti. Ja tosiaankin vaikeaan akneenhan ne ihotautilääkärit tuota yleensä määrää.

Suositut

Back
Ylös Bottom