Aknen lisääntyminen = (

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miger
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Kipi I
Hommaa avitcidia itellä lopput finnit suunnilleen seinään!
Onks toi reseptivapaata tavaraa?
Basironia en suosittele, itellä oli vissiin kolmas päivä käytössä kun naama rupes olee tulipunanen ja niin saatanan kuiva että oli pakko lopettaa siihen.

Jos finnit alkaa häiritsemään liikaa ja tuntuu siltä että niitä tulee vaikka mitä tekis, niin kannattaa varata aika ihotautilääkärille. Siellä tod.näk tyrkytetään ensin jotain geelejä, mutta sieltä saa halutessaan reseptit antibiootteihin. Siihen toki kannattaa varautua että akne ei lähde ehkä ensinmäisellä kuurilla kokonaan ohi, mutta niihin voi hakea jatkoa tai sitten vaihtaa lääkettä kokonaan.

Itsellä on nyt toinen kuuri menossa. Eka kyllä toimi, mutta kuurin loputtua akne teki comebackin.

Kärsivällisyyttä tää aknen tappaminen vaatii, mutta eiköhän se ole jokaiselle raudan heiluttelijalle kohtuu tuttua :D

apteekista semmosta pesuainetta ku lactacyd ja pesee niin kuumalla vedellä ku vaan kärsii. kuivattaa kyllä pirusti mutta lähtee ne finnitkin. en tosin tiedä aknen hoidossa.. mut aina kun on hikoillu ni pesee noin.

jos tykkää puristella niitä niin pesee ennen ja jälkeen sen. ku jos menee bakteereja haavaan ni pahaa jälkeä tulee.

ja sitten kun kyllästyt totaalisesti näppylöihin niin kipitä ihotautilääkärille hakee roaccutan ressu. A-vitamiini peräinen myrkky antaa finneille kyytiä oikein huolella. on tiesti vähä kallis, muistaakseni 100e paketti (kuukausi). jos inttiin oot menossa niin firma maksaa pillerit.:D

Mulla ei ole kokemusta Roaccutanista, mutta sen verran pahat mätäpaiseet tuo Avitcid multa pelasti, että neuvoisin ainakin kokeilemaan sitä ennen Roaccutania. Ei maksa hirveitä ja vaikka ohjeessa luki, että 1-3 kk, niin itellä auttoi jo ehkä parin viikon käyttö ihan perkeleesti...

Tietenkin, jos Avitcid ei auta, niin siitä vaan Roaccutanin kimppuun.. mutta itellä tosiaan auttoi A niin hyvin, että tuntuisi oudolta, ettei auttaisi muitakin pirun hyvin.

Editti: niin, Avitcid maksoi reilun kympin ja putkesta riittää hamaan tulevaisuuteen.

Taitaa vaikuttaa nuo lääkkeet vähän eri tavalla kaikkiin. Mulla avitcid tehos aika hyvin eli toi paskan pintaan, mutta myös kuivas kaikki paikat todella pahasti, jopa sellaset mihin en sitä sivelly.
Basiron taas tehoaa kohtuullisesti eikä kuivat pahemmin. Sellaisten tulehtuvien ihon alaisten finnejen hoitoon auttaa ainakin mulla reseptillinen liuos, Dalacin. Antibiootit auttoi ihan hyvin. Vesi, aurinko ja rypsiöljy tuntuvat vähän auttavan ja ovat lisäksi kaikkien saatavilla.
Viimeisenä sitten kunnon kännit.. Joku sano, että sillä auttaa, mutta mulla ainakin finnit palaa sen jälkeen. Liekö syynä sitten suuri elimistön kuivaminen ja aineenvaihdunnan vilkastuminen...

Joo täytyy vissiin itekki kokeilla tota Avitcidia, tosin se taitaa olla reseptilääke ja jos aknesi ei niin paha kuitenkaan vielä ole että saisit/haluaisit luvan siihen koskea niin itse olen käyttänyt apteekista saatavia Brevoxyl ja Basiron voiteita. Niillä on tähän mennessä jotenki pysyny hallussa, tai ainakin parantunut. Itse taidan käyttää tota vinkkiä avitcidiasta, pitäs vaa vaivautuu sinne tohtorisedän luokse se "lupa" hakemaan. Eikös se niin menekkin?

Originally posted by RoMuLuu
Joo täytyy vissiin itekki kokeilla tota Avitcidia, tosin se taitaa olla reseptilääke ja jos aknesi ei niin paha kuitenkaan vielä ole että saisit/haluaisit luvan siihen koskea niin itse olen käyttänyt apteekista saatavia Brevoxyl ja Basiron voiteita. Niillä on tähän mennessä jotenki pysyny hallussa, tai ainakin parantunut. Itse taidan käyttää tota vinkkiä avitcidiasta, pitäs vaa vaivautuu sinne tohtorisedän luokse se "lupa" hakemaan. Eikös se niin menekkin?

joo mull on tota Basironia mut se tuntuu polttavan hieman...mutta väliäkös tuolla, pelottaa vaa se et jos menee koko naama aivan punaséksi ja finnit vaa pahentuu ton voiteen ansiosta.Montako päivää tota Basironia saa enintään käyttää vai onko siinä mitää rajaa ku mull on kadonnu ohjeet? :curs:

No nyt hain apteekista jotain "uutta".geeli on nimeltä Wicnecarb
ja sitä saa apteekista ilman reseptiä...no ei kai auta kokeilla ja katotaan auttaako.Jos auttaa niin :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mitä luulette onko mitään apua jos alkaa käymään kosmetologilla ? ja tietääkö kukaan peittääkö sellane puikkosysteemi finnejä tippakaan, eli sellane jota laitetaan finnien päälle ?

Finnitön jos olla voisin...

Naisen näkökulmaa: kokeilin alle kakskymppisenä kaikki nuo antibiootit, roaccutanit ja voiteet ja hetken oli siloinen ja siisti iho. Tosin tuli kaikki mahdolliset sivuvaikutukset, akne ja ihottuma jopa pahenivat hetkeksi, mutta kaikki loppui kun lopetin tabujen vetämisen. En söisi mistään hinnasta uudestaan kumpaakaan kuuria!
Nyt kakskutosena tulee taas teiniajat mieleen, naama kukkii oikein mallikkaasti.

Ainakin minulla finnit johtuvat vain ja ainoastaan hormonitoiminnasta - testoakin on tainnut tulla lisää kun aloitin taas kovan treenin. Eipä voi mittään, puhdistukset ja hoidot ei paljon tässä menossa auta.

Silti, voisit Jou käydä myös kosmetologilla, jos ei muuta niin ainakin juttelemassa mitä se suosittelis sun iholle. Paras keino ei ole välttämättä polttaa sitä naamaa ihmevoiteilla, voi löytyä ihoystävällisempiäkin keinoja.

Kyllä se siitä. Tai sitten ei. Huomaat tässä että kohtalotovereita löytyy. Ei taida lohduttaa? Meillä naisilla on sentään nuo meikit joilla peittää...

Originally posted by samuk
ja sitten kun kyllästyt totaalisesti näppylöihin niin kipitä ihotautilääkärille hakee roaccutan ressu. A-vitamiini peräinen myrkky antaa finneille kyytiä oikein huolella. on tiesti vähä kallis, muistaakseni 100e paketti (kuukausi). jos inttiin oot menossa niin firma maksaa pillerit.:D

Taitaa tuo roaccutan olla vahvimmasta päästä nuista aknelääkkeistä. Pari kaveria on tota vetänyt ja täytyy sanoa että kyllä todella toimii. Tosin kuurit olivat pitkiä (6kk??) ja niiden aikana alkoholia ei kait kovin ronskilla kädellä saanut nautiskella (koska maksa voi olla kovilla). Ja sitten huonona puolena se, että toisella kaverilla tuli kyllä akne takas sen jälkeen kun vaikutus oli loppunut, tosin vaikutus kestää pitkälle kuurin jälkeen.

Originally posted by Ardi
Jos finnit alkaa häiritsemään liikaa ja tuntuu siltä että niitä tulee vaikka mitä tekis, niin kannattaa varata aika ihotautilääkärille. Siellä tod.näk tyrkytetään ensin jotain geelejä, mutta sieltä saa halutessaan reseptit antibiootteihin. Siihen toki kannattaa varautua että akne ei lähde ehkä ensinmäisellä kuurilla kokonaan ohi, mutta niihin voi hakea jatkoa tai sitten vaihtaa lääkettä kokonaan.

Itsellä on nyt toinen kuuri menossa. Eka kyllä toimi, mutta kuurin loputtua akne teki comebackin.

Kärsivällisyyttä tää aknen tappaminen vaatii, mutta eiköhän se ole jokaiselle raudan heiluttelijalle kohtuu tuttua :D

Aknea aiheuttaa yliaktiiviset talirauhaset joihin parhaiten tehoaa tuo Roacuttan kuuri. Pitkä on haittavaikutusten lista ja kesä aikaan ei suositella otettavaksi. Ihotauti lääkärillä kävin itse ja se todella suositteli että mielummin otan roacuttania ku söisin noita monen mainostamia antibiootteja. Lääkärin mukaan jos en nyt ihan väärin muista aikalähelle menee kuitenkin niin antibiooteilla hoidettuna noin 30% pääsee eroon finneistä muille ne palaavat jonkin ajan päästä kuurin päättymisestä. Roacuttanilla vastaava "parantumis" prosentti oli jotain 80-90%. Kuuri on muuten todella kallis. Mulla oli finnejä jotka tulehtu usein selässä ja jonkin verran kasvoissa. Melko hyvin pelas kuuri selässä ei oo nyt puolentoista vuodenkaan päästä oikeestaan mitään ongelmia, mutta naamaan tulee hiukka pieniä finnejä. muutama tuttu on joutunut syömään kaksi kuuria jonka jälkeen ei ole kuulemma enää tullut yhtään näppyjä minnekkään. Sivu vaikutukset jotka vaivaavat lähes jokaista ovat limakalvojen kuivuminen ihon hilseily varsinkin naamasta (siihen saat rasva reseptin halutessasi) huulien kova kuivuminen joten jos kuuria ottaa varmaan jotain huulirasvaa taskunpohjalle mukaan joka paikkaan ja mulla ainakin myös päänahka hilseily jonkin verran.

Jos akne vaivaa kannattaa ehdottomasti kääntyä ihotauti lääkärin puoleen niin se kyllä osaa sitten päätellä kannataako jotain kuuria syödä. Monasti nuorelta ihmiseltä kuitenkin nuo aknen oireet häviävät itsestään iän myötä eli jos olet tyyliin 16 v. Ei kannata välttämättä hätäillä asian suhteen.

Mutta niinkuin jo sanoin kysykää neuvoa asiaan perehtyneeltä lääkäriltä niin eiköhän oikeat toiminta tavat löydy.:thumbs:

ps. itse olen ajatellut että jos sattuu vielä tästä pahenemaan syön uuden kuurin, mutta jos tällästä pientä vaan on niin eipä niistä niin haittaa ole.

edit:

Joo ja varsinkin kuurin alku puolella voi näyttää että akne pahenee tästä minua ainakin lääkäri kyllä varoittelikin ja sanoi mutta ole kärsivällinen niin näet tuloksia. Sanoi myös että roacuttan on oikeastaan ainoa aine joka periatteessa todella vaikuttaa aknen syyhyn eli yliaktiivisiin talirauhasiin. Eli siis järki käteen ja ymmärrystä ettei mikään aine ole sellanen sipasenpa kerran ja kaikki katoaa eikä tule takaisin jos näin käy olisi näpyt kadonneet luultavasti muutenkin:) .
Kuurin aikana oli ärsyttävää ku aina hetken katso et jopas on mennyt hyvään suuntaan sitten taas seuraavana päivänä saatto naama olla huonommassa kunnossa mutta lopputulos oli kohtuu hyvä kyllä. Alkoholin käyttö ei todellakaan ole suositeltavaa kuurin aikana ja maksa testeissä tulisikin käydä muutamaan otteeseen lääkekuurin aikana seuraamassa maksa arvoja(tähänkin ainakin minun lääkäri määräsi suoraan ajat)
Mutta todella vielä kerran menkää ja keskustelkaa asiaan perehtyneen kanssa niin saatte parasta tietoa minunkin tekstissä saattaa olla joitain virheitä koska kuurista on jo aikaa enkä tarkalleen kaikke muista!!! Haittavaikutus lista on myös pitkä ja kannattaa aina miettiä tarkkaan niinkuin mielestäni muutenkin kun jotain moisia kuureja alottelee.

Naiset joutuvat kirjoittamaan jonkinlaisen lappusen koska roacuttan voi aiheuttaa sikiöön kaikenlaisia ongelmia ja sitä EI missään nimessä saa syödä raskaana oleva nainen ,joten en ihan varma ole mutta raskaustestikin saattoi olla vaatimuksena ennen kuuria naisille.

Mulla oli kans vähän akne ongelmaa, kokeilin basironit ja brevoxylit mut ei ne paljoakaan auttanut...

Mut nyt mulla on toimiva konsepti, jolla iho pysyy kurissa. Eli puhdistan ensin sterilisoivalla, antiseptisellä puhdistusaineella jota laitan pumpulityynyihin ja sillä koko naama läpi...Sitten kosteuttavaa esim. aqualania ( sellasta mikä ei rasvota ihoa ) antaa rasva imeytyä kunnolla ja sitten kun pesee naaman Sebamedillä tai vastaavalla joka palauttaa ihon oman ph:n ja laittaa jotain kunnon talieritystä estävää naamarasvaa päälle niin toimii ( Itse laitan vaimon RVB:n voidetta rasvaselle iholle, on kyl aika kalliin puoleista, 38 euroa purkki muistaakseni ). Tämä pitää ainakin mun toistaa 3 kertaa päivässä...Et vähän työtä vaatii...

Sit jos jotain pikkunäppylää vielä puskee niin ne peittyy jollain hyvällä itsestään ruskettavalla naamavoiteelle....

Hmm, enpä ole ennen antanutkaan kosmetiikkaopastusta kellekään...onkohan tää homma menny vähän liian pitkälle..:D

Jep, naaman pesu vähintään pari kertaa päivässä auttaa kummasti. Pesuneste kannattaa olla jotain allergisten ja ihotautisten omia sekotuksia.
Apteekista saa (ilman ressua) myös puhdistusliuoksia (semmonen 500ml valkonen pullo punasella tekstillä, Acne-jotain?). Se on 10x tujumpaa kuin clearasil, polttaa kivasti kuivalla iholla ja haisee spriille :) Tolla ja vanulapulla kun pyyhkii niin näkee kuinka paljon paskaa naamaan ehtii kertyä kymmenen tunnin aikana.

Originally posted by astro
Acne-jotain?). Se on 10x tujumpaa kuin clearasil, polttaa kivasti kuivalla iholla ja haisee spriille :) Tolla ja vanulapulla kun pyyhkii niin näkee kuinka paljon paskaa naamaan ehtii kertyä kymmenen tunnin aikana.
Acnex oli sellaista kuningasvedestä vähän miedompaa myrkkyä? Oikeesti, pahin, mitä naamalleen voi tehdä on puhdistaa se moisilla myrkyillä. Lähteehän siihen pumpuliin varmasti sitä paskaa, mutta mitäs käy ihon omalle suojakerrokselle? Kyllä, se lähtee kävelemään sen Acnexin mukana. Iho reagoi tähän kuivuuteen tietenkin rasvoittamalla itseään --> lisää finnejä --> häviö.

Oikeesti, kannattaa harkita kokonaan erilaista lähestymistapaa. Ennemmin jotain mietoa pesunestettä, kuten Seba-Mediä tai jotain muuta vastaavaa ja sillä pesu aamulla ja illalla. Pesun jälkeen sitten vähän jotain vesipohjaista kosteusvoidetta, esim. Aqualan L:ää, jos iho meinaa vielä kuivua liikaa. Tein tuota itse joskus varmaan pari vuotta ja nyt on iho aika sielä ja puhtoinen ja finnejä tulee tahtiin 1 kpl puolessa vuodessa, jos sitäkään... :haart:

Originally posted by Tomi
Acnex oli sellaista kuningasvedestä vähän miedompaa myrkkyä? Oikeesti, pahin, mitä naamalleen voi tehdä on puhdistaa se moisilla myrkyillä. Lähteehän siihen pumpuliin varmasti sitä paskaa, mutta mitäs käy ihon omalle suojakerrokselle? Kyllä, se lähtee kävelemään sen Acnexin mukana. Iho reagoi tähän kuivuuteen tietenkin rasvoittamalla itseään --> lisää finnejä --> häviö.

Oikeesti, kannattaa harkita kokonaan erilaista lähestymistapaa. Ennemmin jotain mietoa pesunestettä, kuten Seba-Mediä tai jotain muuta vastaavaa ja sillä pesu aamulla ja illalla. Pesun jälkeen sitten vähän jotain vesipohjaista kosteusvoidetta, esim. Aqualan L:ää, jos iho meinaa vielä kuivua liikaa. Tein tuota itse joskus varmaan pari vuotta ja nyt on iho aika sielä ja puhtoinen ja finnejä tulee tahtiin 1 kpl puolessa vuodessa, jos sitäkään... :haart:

Voi tota Acnexiakin käyttää kun tekee tolla mun metodilla..;) Eli heti perään vesipohjaista voidetta, antaa imeytyä..sit palauttaa ihon oman PH:n jollakin Sebamedin kaltaisella pesunesteellä ja siihen kun päälle tällää talieritystä hillitsevää voidetta niin johan saa finnit kyytiä...

Suositut

Back
Ylös Bottom