Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos muuten jotain keinoa jolla mustapäät saisi pois? Muutakun puristamalla? >xO

Itselläkin ollu jonkinlaista pientä aknea naamassa lähinnä leuassa mutta on nyt parina viime vuonna alkanut paranemaan. Ei enää niin usein finnejä pukkaa kuin ennen. Olen käyttänyt apteekista ilman reseptiä saatavaa Basiron AC:ta pesuainetta sekä geeliä joka levitetään pesun jälkeen. Auttaa mukavasti tosiaan lievään akneen jos käyttää säännöllisesti. Mutta mustapäitä ei ole kyllä poistanut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin, seuraavassa pikku vinkki finneihin ja arpiin.. Saattaa kuulostaa hiukka oudolta, mutta kokeilemisen arvonen juttu, ainakin mulla auttoi.

Luontaistuotekaupoista saa Aloeveraa geeliä. Sitä kun levittelee pärstään illalla kasvorasvan päälle (tai alle) niin iho ei punota enään niin paljon, arvet haalenee ja finnit paranee nopeammin. Purkki ei maksa paljoo ja siitä riittää aika pitkäksi aikaa.

Aikuisiän akne on ihan perseestä :curs:

Ootko kokeillut? Yleensähän kaikki rauhoittavat voiteet sisältää tota (mutu) aloeveeraa, vois käydä ostamassa kun tahtoo aina silloin kun harvaoin noi haituvat naamasta ajan (höylä), niin tahtoo vähän iho ärsyyntyä ja punottaa...

Rauhoittavat voiteet saattaa sisältää Aloeveraa, mutta tää geeli on 99,7%, eli puhdasta aloee. Ainoo miinus tässä on, että kuivattaa ihon pintaa jonkin verran, että naamaa saattaa kiristellä, mutta kun laittaa kunnon naamarasvan alle/päälle, niin se suojaa pinnan kuivumiselta.

Kaupantädeiltä kun kysyy, niin ne nyt suosittelee tätä lähes joka iho-ongelmaan, Aloeveralla kun on se rauhottava ja parantava vaikutus.

Tulipa kunnon myyntipuhe.. :D

Ootko kokeillut? Yleensähän kaikki rauhoittavat voiteet sisältää tota (mutu) aloeveeraa, vois käydä ostamassa kun tahtoo aina silloin kun harvaoin noi haituvat naamasta ajan (höylä), niin tahtoo vähän iho ärsyyntyä ja punottaa...

Kuinkas hyvin on Janpa roacuttani toiminut tähän mennessä.
On kestänyt itteläni tää akne sen verran kauan aikaa, että varmaan pitää kohta käydä kuuri hakemassa.

Ainut mikä hirvittää on hinta. Ja pikkasen sivareista toi nenäverenvuoto, kun muuteskin vuotaa helposti.
Onkos käyttäjillä ilmennyt lisääntynyttä nenäverenvuotoa.

Erittäin hyvin sanoisinko! Aluksi tuli tollasta pari paisetta jotka oli aika vittumaisia ja muutenkin iho aluksi paheni... Äskön huomasin yhden pikku finnin otsassa, mutta se on jo huomenna oikeastaan kadonnu kun heittää tota ihme mömmöä päälle:D
Selässä ei ole enään mitään ja ei oikeastaan naamassakaan, vähän jälkiä siitä että akne on kävässä... Tosin lääkäri määräs skinoreniä että alotan tossa toisen tabu paketin jälkeen sen että "pysyy paremmin finnit poissa"...

Sivareita itellä ollu silmien kuivuminen voimakkaasti ilmastoiduissa tiloissa (jotkut kaupat) ja välillä aamulla silmät kanssa ollu aika kuivan tuntoiset... Huulet kuivuu mutta huulirasva auttaa, kosteusrasvaa aamulla ja illalla naamaan ja selkään, päivällä pakko lisätä poskipäihin, enempää ei tarvi ainakaan meikäläisen rasvailla... Sitten kuurin alkupuolella sain jotakin ihmeen aistiharhoja:D Olin yksin salilla ja kohta säikähtää kun joku muka juoksee ohi:D
Lisäksi hämäränäkö huonontunu.

Sitten kuurin alkupuolella sain jotakin ihmeen aistiharhoja:D Olin yksin salilla ja kohta säikähtää kun joku muka juoksee ohi:D

Pakkohan tässä on resepti hakea, jos tollasia sivareita saa.

No ei vaiseskaan. Pitää varmaan sitten varata aika lääkäriltä. Näkeehän sen kokeilemalla itsekin miten se vaikuttaa ja jos nyt joka päivä alkaa nenästä tulvimaan verta niin sitten vain lopettaa kuurin kesken.

Tosiaan 15- tai 16-vuotiaana taisi toi akne muuttua vähän pahemmaksi ja vajaan parin kuukauden päästä ikää on 20.
Eiköhän tässä olla jo tarpeeksi kauan kärsitty :(.

Joo, suosittelen käymään lääkärillä jos on akne ettei pahene... Noihin nenäverenvuotoihin voisi auttaa jos sinne tunkee bebanttelia vai mikä se rasva olikaan:D Ei kuivu niin limakalvot...

Näihin "roaccuttan on ihmeaine" -kommenteihin pitää pistää toistakin näkökulmaa. Pätevä myrkky sitä en kiistä, mutta valitettavasti ei mikään ihmeaine jokaiselle. Itsellä takana koht pitkä tappelu aknen kanssa, syötynä yksi tetrasykliinikuuri ja kolme roakuuria. Viimesimmät menty ihan maksimi annoksilla.

Roacuttan kyllä toimi loistavasti kuurien aikana, ja pääsin myös aika vähillä sivuvaikutuksilla (huulten kuivumista ja ajoittaista kutinaa). Mutta aina kuukauden päivät kuurin jälkeen ruennut akne pukkaamaan takaisin. Viimeisin kuuri loppui kesällä, tovi sitten ruettu palaamaan vanhaan. Tosin ei onneksi enää niin pahaa aknea kuin huonoimmillaan.

Enää en jaksa tästä aknesta ressata, taitaa olla tilattu ominaisuus tässä äijässä. Sen minkä pystyy normaalilla hyvällä hygienialla ja puhdistusaineilla tekemään tehdään, mutta kuurit riittää. Sillä vaan halusin sanoa, että älkää sitä kuuria hakiessa odottako mitään satavarmaa "ihmettä", ehdottomasti kokeilemisen arvoinen lääke silti.

Jep,itsekki söin pitkän kuurin ja kyllähän ne finnit siitä hävisi,mutta kyllä tuli nopeasti myös takaisin,kun kuuri loppui.Suosittelen kuitenkin kokeilemaan.

Itellä justiin alkamassa tämä ruaccutan kuuri ja aika koville se ottaa ku tottunu viikonloppuusin tota alkoholia litkimään, etenkin kun kyseeselle ajanjaksolle mahtuu semmooosia asioita kuten uusivuosi, abiristeily jne.

Onko jollain kokemuksia voiko kuurista pitää vaikka viikon tauon että saisi joskus revitellä ton alkoholinkanssa ei muuten ,mutta toi abiristeily ei selvänä kuulosta kivalta :eek:

Mutta kyllä se on sen arvoista jos lääke tehoaa yhtä hyvin kuin jotkut ovat täällä kertoneet, näiden takia onkin tässä jo monta vuotta kärsitty.

Niin ja tosiiaan muutes. Mulle lääkäri sano, että tän ruaccutanin käytönaikana ei kannata käyttää palautusjuomia salireissun jälkeen, koska niiden vaikutuksia ruaccutanin kanssa ei ole tutkittu. Onko kellään tietoa onko tässä perää ja oletteko itse käyttäneet palkkareita kuurin yhteydessä?

Itellä justiin alkamassa tämä ruaccutan kuuri ja aika koville se ottaa ku tottunu viikonloppuusin tota alkoholia litkimään, etenkin kun kyseeselle ajanjaksolle mahtuu semmooosia asioita kuten uusivuosi, abiristeily jne.
Mulla sama juttu, kuuri alko perjantaina. Mutta aion kyllä abiristeilyllä, potkiaisis ja penkkareilla juoda normaalisti ku ton lääkkeen ohjeis vaan sanottiin ettei sitä tule käyttää jos on alkoholiongelmia, tuskin tommonen silloin tällöin ryyppääminen vaikuttaa jos ei oo mitään maksaongelmia ollu aiemminkaan.

//Niin ja tosta tauosta. Mulle sano lääkäri että jos menee esim ulkomaille johonkin aurinkoiseen paikkaan, kantsii olla ottamatta lääkettä reissun ajan. Toi palkkarijuttu on kyllä paskapuhetta. Saathan sä ruuastakin proteiinia ja hiilareita ja tuskin se lääkäri käski syömättä kuitenkaan olla?

Kyllä mä oon ryypänny normaalisti toi kuuri päällä ja verikokeissa ei oo näkyny mitään. Mut jos on yhtään herkempi maksa on niin dokaaminen ei ainakaan tilannetta paranna. Mut vaikkei dokais nii on se sen arvosta. Ainaki mulla itsetunto oli ihan nollissa ku joka päivä oli uusia finnejä.

Köyhää porukkaa kun ei voi olla juomatta,ei sitten millään,pakko.
Tai sitten rikkaita ku meillä on niin paljo rahaa että voi kalliin lääkekuurin lisäks ostaa viinaakin!

Itse en ryypännyt kuurien aikana, muttei kenenkään kuurin aikana ryypänneen kaverin maksa-arvot ole paukkuneet.
Yksi viikottain kupitteleva kaveri tosin lähti lääkäriltä ilman lääkkeitä, kun lääkäri ilmoitti, ettei useampaan kuukauteen saisi ryypätä :D
Joillekin se viina on arvokkaampi asia kuin oma naamataulu :)

Käykö kukaan solariumissa parantaakseen iho- ongelmia? Itsellä ainakin aina kesäsin naama on tosi hyvässä kunnossa mutta heti kun talvi tulee niin alkaa finniä pukkaamaan. Mahtaakohan se aurinko vaikuttaa asiaan..?

Kyllähän jotkut lääkäritkin aurinkoa suosittelevat, mutta toisaalta monet lääkärit ovat eri mieltä. Heidän mukaansa auringon parantava vaikutus on pelkästään se, että tummemmassa ihossa akne ei näy niin hyvin kuin vaaleassa. Itseasiassa aurinko pahentaa ongelmaa paksuntamalla ja heikentämällä ihoa. Syksyllä ongelma näyttää taas pahenevan, kun iho vaalenee ja auringon haittavaikutukset vielä pahentavat aknea. Syksyn ongelmat eivät siis johtuisi auringon puutteesta vaan vain siitä, että silloin ne näkyvät paremmin.

Kumpaa koulukuntaa sitten uskoisi, siihen onkin vaikeampi sanoa mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom