Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Joo kyllähän siinä vähän mielialanvaihteluja tuli normaalia enemmän... Mulla oli akne tosi paha (omasta mielestä ainakin) ja se parantu roalla tosi hyvin. Nyt on punaset jäljet, jotka haalenee hitaasti, ja välillä tulee finnejä joihin käytän Avitcidiä. Voin kyllä suositella ko. voidetta jos mietoa ihon pahenemista tapahtuu roa-kuurin jälkeen. Ja mietoon akneen muutenkin, itsellä nämä skinorenit/antibiootit oli aivan turhia..

Alkoholin välttämistä suosittelisin siksikin, että ainakin mulla sen juominen pahentaa naamaa. Roa-kuurin aikana lärvejä en vetänyt kertaakaan, nykyään kyllä maistuu. :D On myös huhuja että hiilareiden pitäminen alhaalla auttaa kuurin tehoa jne (näitä löytyy www.acne.org messageboardeilta paljon). Itse ainakin tein kaikkeni, että kuuri mahd hyvin tehoaisi (vaikka suurin osa noista jutuista ei todnäk totta olekaan, niin ei siinä mitään menetä jos terveellisesti elää jonkun aikaa, varmaan naamakin tykkää..)

edit: eli tuolla löytyy se roa-osuus acne.orgista http://www.acne.org/messageboard/index.php?showforum=46

Siellä on (muistaakseni) hyvät FAQ:t ja ohjeet aineesta. Jenkeissähän tuote on accutane nimellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän voisin sanoa ihan rehellisesti Jopet shown lääkäri kaikon ( vai mikä se nyt olikaan? :D ) tapaan että "ootko kokeillu bepanthenia?" :lol2:. Itellä autto, vaikutuksen huomasi jo ekan yön jälkeen kun nukkumaan mennessä laittaa. Nyt laitan joka ilta eikä enää pahemmin ole mitään.

Joku tuolla sanoi aikaisemmin, että roacuttan-kuuri on aiheuttanut masennusta ja paniikkikohtauksia. Mitä arvelette, kuinka todennäköisiä nämä psyykkiset oireet ovat? Itselläni on käytössä Tetralysal 300mg -lääke aknen hoitoon. Noin mututuntumalta, voiko kyseinen lääke aiheuttaa psyykkisiä oireita.
Roaccutan ja Tetrasyl ovat täysin eri lääkkeitä. Tietääkseni antibiooteilla (joka tetrasyl on) ei ole mielialavaikutuksia enemmän kuin vaikka buranallakaan.

Joku tuolla sanoi aikaisemmin, että roacuttan-kuuri on aiheuttanut masennusta ja paniikkikohtauksia. Mitä arvelette, kuinka todennäköisiä nämä psyykkiset oireet ovat? Itselläni on käytössä Tetralysal 300mg -lääke aknen hoitoon. Noin mututuntumalta, voiko kyseinen lääke aiheuttaa psyykkisiä oireita. Itse olen havannuit joitain, mutten tiedä johtuuko lääkkeestä. Pitäisi tietysti kysyä lääkäriltä, mutta vastatkaa te ensin, arvon pakkislaiset.
Se on antibioottia se lääke:rolleyes: Joten en usko noiden oireiden johtuneen ainakaan antibioottikuurista.

Edit: Hidas , hitaampi, hitain.

Huomenna pitäs käydä kyseleen kolmatta Roacuttan kuuria.Ekalla päästiin parisen vuotta sitten hyvin alkuun ja toisen avulla melkeen kokonaan eroon kaikesta paskasta.Nyt on jo pitemmän aikaa pysyny naamataulu ihan kohtuuhyvänä,mutta viime aikoina on alkanu taas pikkuhiljaa puskemaan eri paikkaan näppylää.Meikäläisen kohalla ainakin tähän mennessä ainut konsti joka on auttanu ja tottahan se on että elämänlaatu paranee helevetisti ku saa hommat kuntoon.

Lolz lolz lollero:hyvä:. Mitä ihmeen tyydytystä saa, kun käy trollailemassa tohon malliin? Menisit vaikka oottelemaan pukkia, jos se nyt sulle enää lahjoja tuo kun oot ollu niin tuhma.

On finnit kukkinut turvassa aiemmin aika hyvinkin, mutta nyt olen ne saanut kuriin kun en ole räplännyt niitä, en ole syönyt karkkia ja pessyt aina illalla naama. Mutta nyt tuli sellane ongelma, että kun leikkasin kaljun tässä viikko sitten, niin pian sen jälkeen takaraivo pamahti täyteen finnejä. Joten onko keinoja miten ne saisi pois helpoiten ? Hiukset auttaa hieman, kun ne nyt tuohon eteen kasvavat.
Pitäisikö marssia lääkärille suoraan ? Niin ja en ole varma siitä onko täällä ihotautilääkäriä, joten ainakin aluksi olisi marssi tavalliselle lekurille.

Edit: Nostin hieman vanhan ketjun, mutta se ei varmaan haittaa.

Lähimpään kaupunkiin jossa toimii ihotauti-/allergialääkäri, ei se tavallinen lääkäri osaa samalla tavalla auttaa.
Olet ilmeisesti härskisti höylännyt nahan ja iho siitä tottakai ärtyy.
Joillain käyny kuulemma sama genitaalialueen kanssa kun höylätään ja jätetään sikseen tai pestään shampoolla kerran päivään ;-))

Apteekista kysymällä saat mukavalta farmaseutti-tädiltä rasvaa jota voi levitellä pesun jälkeen nahkaan. Kyllä se siitä rauhottuu, kun iho vaan tottuu.
Muuten, eräs tuttu käytti kaljuunsa Pirkka lastenvoidetta. Rauhoittaa kuulemma. :lol2:

Lähimpään kaupunkiin jossa toimii ihotauti-/allergialääkäri, ei se tavallinen lääkäri osaa samalla tavalla auttaa.
Olet ilmeisesti härskisti höylännyt nahan ja iho siitä tottakai ärtyy.
Joillain käyny kuulemma sama genitaalialueen kanssa kun höylätään ja jätetään sikseen tai pestään shampoolla kerran päivään ;-))

Apteekista kysymällä saat mukavalta farmaseutti-tädiltä rasvaa jota voi levitellä pesun jälkeen nahkaan. Kyllä se siitä rauhottuu, kun iho vaan tottuu.
Muuten, eräs tuttu käytti kaljuunsa Pirkka lastenvoidetta. Rauhoittaa kuulemma. :lol2:

Jees höylällä suoraan ja sitten pesin pään ja pistin kosteusvoidetta. Voisi ehkä testata aloe veraa, jos sillä olisi rauhoittava vaikutus päähäni.

Myös itsellä on ollut pitkään akne vaivaa jo teini iästä.. Nyt tässä 7kk armeejassa on vaan pahentunut.. Olen myös kokeillut kaikki pesuaineet ja antibiootti kuurin lääkäriltä välillä kyllä lähtee mutta kuukaudessa taas alkaa pahenemaan.. Sain ajan sitten ihotauti-/allergialääkärille joten määrättiin isotretinoin ratiopharm 20 mg x2 päivässä ja alko heti melkein vaikuttaa aluks iho kyllä punottaa, kuivaa aika paljon mutta ainakin vaikuttaa.. Suosittelen jos haluaa eroon tästä kurjuudesta..

Noniin haluan itsekkin jakaa kokemuksiani tästä aknen pahasesta. En osaa sanoa tilanteeni vakavuutta eli sanon, että omasta mielestäni paha. Ei tosin ole häirinnyt ketään naisystävääni ja kapakassa vähemmän, mutta itsellä on vähän itsetunto ongelmia kyseisestä jutusta. Yläaste ikäisestä asti olen kamppaillut tästä ja tuossa viime viikolla kävin hakemassa ihotautilääkäriltä roaccuttan kuurin. Minun ei tarvinnut käydä tarkastuttamassa omia maksa tai muitakaan arvoja. Itseä tämä ihmetytti, mutta en sitä kyllä pyytänykkään.

Lääkäri sitten sanoin, että alkoholia voi nauttia, mutta mielummin olutta ja punaviiniä eli miedompia alkoholeja. Sanoi, että vahvemmat aineet ovat vähän vaarallisempia, mutta olutta kyllä pystyy siis ottamaan ja ei tuo alkoholi ole mulle mkn ongelma koskaan ole ollut ja eilenki otin hyvillä mielillä pari olutta ihan kotosalla istuskellessa ja näin. Nyt kun olen noin viikon käyttänyt kyseistä kuuria niin 2 yötä sitten alkoi ekan kerran verta tulemaan nenästä aamullako kävi niistämässä ja toissayönä heräsin keskellä yötä ja verta tuli ihan kiitettävästi ei tosin pursunnut, mutta tuli.. Aamulla taas niistäessä ja nyt en ole lukenut koko foorumia läpi, mutta mitä suosittelisitte käyttämään nenään? Ilmeisesti aika kuiva tai jtsp. Naamasta alkanu kans vähän näkymään kuivuus, mutta siihen on jo hyvät lääkkeet(neccesse osteusemulsio). Mieli on kyllä kohoamassa ja sivarit eivät ole vielä juuri alkaneet haittaamaan, mutta saa nähdä missä vaiheessa alkavat. Yksi positiivinen asia minkä olen huomannut on, että mahalaukku toimii paremmin, eli nyt suomeksi sanottuna tulee uloski ihan hyvää tahtia =D

Laittelen sitten tänne tuntemuksia kuurin ajalta..:david:

Mullakin nyt toi roaccutanii ois resepti, en tiiä vaa millo uskallan alkaa ottaa. Lääkäri kyllä sano ettei ne sivuvaikutukset niin kauheen hirveet oo, mutta hirvittää vähä mite jos kuivaa iho jne -.- Pitäis kuiteki kehdata liikkuu ihmisten ilmoilla. Sivuvaikutukset varmaa vähä yksilöllisii, mut osaako joku jolla kokemusta kertoo jotaa? Mulla on itseasiassa suht silee iho, mut jotaa pientä ihonalasta sun muuta kyl on+seläs paikotelle aika kipeit. Aattelin et tää kyl vois täst itekseeki mennä ohi mutta aina vaa tiety väliajoi puskee jotaki pientä ja vituttaa.

Mulla ainaki kuiva iho jonkin verran ton kuurin aikana, lähinnä naamasta ja kämmenselistä. Piti laittaa kosteusvoidetta joitakin kertoja päivässä, jottei ny iha kokonaa iho lähteny pois. Mut eipä tos mul ollu muita sivuvaikutuksii ku toi ihon kuivuminen. Aika pienet haitat verrattuna hyötyihin, ku lähti melko hyvin toi akne pois. Nyt kuitenki tullu hiukan taas näppyi, ku kuurista on kuitenki jo 4 vuotta.

mikäs se uusi tvssä mainostettu voide?
tietoa kenelläkään?

Enpä osaa conaan kysymykseen vastata, mutta ihotautilääkäri määräsi yläasteella ollessani pari voidetta, joilla homma hoitui laakista. Tosin polte oli välillä niin kova, että pelkäsin muuttuvani Darkmaniksi. :D

Itse suosittelen siis lekurilla piipahtamista, saa ainakin rahoilleen vastinetta. Eikä tarvinnut kauaa puljata voiteiden kanssa. Noita mainosten huuhaa-voiteita on tullut koitettua, eivät usein eroa Clearasilista voimakkuudeltaan. Vai oliko tämä joku ihan apteekin mainostama?

tietoa kenelläkään?

Basironia tais olla. Ainakin muistan nähneeni mainoksen.

Itse oon joskus sitä käyttänyt. Eipä tapahtunut muuta kuin vaatteista ja lakanoista lähti värit bentsoyyliperoksidin vaikutuksesta.

On alkanut pikku hiljaa häviimään nämä näppylät, vaikka en ole kuin vedellä naamaa pessyt.
Ajattelin jos hakisi reseptin isotretinoiini-voiteeseen, jos sillä lähtisi loputkin pois.
Eikä olisi yhtä vahvaa kuin Roaccutan.

Nyt kun olen noin viikon käyttänyt kyseistä kuuria niin 2 yötä sitten alkoi ekan kerran verta tulemaan nenästä aamullako kävi niistämässä ja toissayönä heräsin keskellä yötä ja verta tuli ihan kiitettävästi ei tosin pursunnut, mutta tuli.. Aamulla taas niistäessä ja nyt en ole lukenut koko foorumia läpi, mutta mitä suosittelisitte käyttämään nenään? Ilmeisesti aika kuiva tai jtsp. Naamasta alkanu kans vähän näkymään kuivuus, mutta siihen on jo hyvät lääkkeet(neccesse osteusemulsio).
Kannattaa käydä apteekista hakemassa jotain nenäsuihketta tuohon nenän kuivumiseen.

No eipä ole Basiron mikään uusi keksintö. Se on ainoa lääkkeeksi rekisteröity reseptivapaa voide akneen.

Luottaisin siihen n kertaa enemmän kuin johonkin kosmetiikkatuubaan. Joo on lähdevettä joo ja kaikkea kivaa mustikkauutteista mansikkivesiin. Toimii saletisti, onhan ne "kliinisesti testattu" :D

Melkeen vituttaa että meidänkin apteekista puolet on sitä kosmetiikkaa.

Mulla on naama taas kunnossa kun oon laittanu tota Avitcidia. Lisänä oon tökkiny basironia tai dalacin liuosta.

tietoa kenelläkään?

Se Basironko ? Eli veljeni on käyttänyt sitä ja se vaalentaa vaatteita ja vaikka sen pesi pois tietysti niin silti sitä joskus jäi iholle ja meni vaatteita pilalle. Sen töhnän tuoteselostuksessakin lukee, että saattaa vaalentaa ja ohentaa vaatteita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom