Oon vedellyt roaa nyt kohta 2 kuukautta ja olen kokeillut sekä rasvaten, että ilman rasvaa. Ennen roaa käytin rasvaa aina päivittäin, eikä iho koskaan ole ollut mikään superrasvoittuva, joskaan ei kuitenkaan mikään erittäin kuivakaan. Kuurin alussa olin ilma rasvaa ja ihan kivasti ilmankin pärjäsi. Mulla kun ei ole tuo roa naamaa mitenkään erityisesti kuivattanut. Paranemista tapahtui rasvaamattomana aikana ihan kohtalaisen tasaisella tahdilla. Jossain vaiheessa aloin kuitenkin rasvata ihoa ja rasvaamalla on kyllä tuntunut paremmalta. Iho on mukavamman sävyinen, eikä tarvitse kestää ihon kiristelyä tai mahdollista hilseilyä. Lisäksi tuntuu, että iho puhdistuu nopeammin, kun pinta on sopivan kosteutettu. Epäpuhtaudet ei jää ihon pinnan alle tulehtumaan.Sen sijaan ihotautilääkärini vinkki hieman kummastuttaa. Mulla on siis todella rasvanen iho normaalisti joka tosin on jo tässä viikossa kuivunut huomattavasti. Hän kehotti etten rasvaisi ihoa muutenkun "äärimmäisessä tilanteessa", suihkun jälkeen on naama aikas kiristävä mut kaiketi teen niinku lääkäri sanoo? Vai onko jollain jotain mielipidettä siitä kannattaako rasvata ihoa nyt? Tai voisiko nuo pahkurat johtua juuri siitä rasvaamattomuudeesta? ennen kun rasvasin kasvojani varovasti päivittäin.
En kuitenkaan sen tarkemmin osaa sanoa, mutta perstuntumalla olen rasvan kanssa ollut paljon mukavammin ja mielestäni paraneminenkin on parempaa. Varsinkin kun se ihon pieninkin rasvoittuminen lakkasi kuurin alussa. Kannattaa käyttää apteekista saatavia kosteuttavia perusvoiteita. Esim. Humektan sopii useimpien akneiholle roa-kuurilla ja sitä olen itsekin menestyksekkäästi käyttänyt. ;)