Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Ann sanoi:
Kannattaa kokeilla apteekeista saatavia Aco-tuotteita.

Itse olen käyttänyt acon puhdistusgeeliä, sekä salisyyligeeliä.
Finnejä ei enää oikeastaan ole, lukuunottamatta silloin tällöin ilmestyviä
näppyjä:) Myös keskivaikean aknen omaavalla kaverillani nämä tuotteet
ovat auttaneet varsin hyvin.
Mulla ei auttanu yhtään noi acon tuotteet. Nykyään on onneks aika hyvin hävinny finnit mustapäitä ny on nenässä ja otsassa hiuksien takia, mutta ennen oli paljon enemmän ja jos ei halua finnejä varokaa kreatiinia ite ehin kolme päivää syödä kunnes naama meinas räjähtää :D .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan kokeillut tuota Proactiv sarjaa jota tv-shopissa myydään? Tiedän mitä mieltä täällä yleensä ollaan tv-shopin tuotteista mutta itse tilasin tuon paketin eilen ja kiinnostaisi jo päästä kokeilemaan. 70e maksoi ja siihen kuuluu pesuaine, kasvovesi, päivä- ja yövoide ja näytepakkaus jotain kuorinta-ainetta. Hinta ei sinänsä ole mielestäni paha kun ottaa huomioon apteekissa myytävät sarjat jotka maksaa suurinpiirtein yhtä paljon.

Kultakutri sanoi:
Onko kukaan kokeillut tuota Proactiv sarjaa jota tv-shopissa myydään?
Tiedän mitä mieltä täällä yleensä ollaan tv-shopin tuotteista mutta itse tilasin
tuon paketin eilen ja kiinnostaisi jo päästä kokeilemaan. 70e maksoi ja siihen
kuuluu pesuaine, kasvovesi, päivä- ja yövoide ja näytepakkaus jotain
kuorinta-ainetta. Hinta ei sinänsä ole mielestäni paha kun ottaa huomioon
apteekissa myytävät sarjat jotka maksaa suurinpiirtein yhtä paljon.

Olikos toi sarja se, missä vaikuttava aine on salisyyli?
Jos on, niin samankaltaista tavaraa saa apteekista älyttömästi halvemmalla.:rolleyes:

medicman sanoi:
wippe sanoi:
Paikallishoidoksi hyväksi havaitsin Neo-Medrol compin apteekista. Se on liuos, jota laitetaan finnien päälle.

Tuo Neo-Medrol -liuos poistettiin myynistä jonkun aikaa sitten.

Voe helevetti... et oo tosissasi??? Siis onko se reseptilääke tai jotain nykyään?? Vai poistettiin kokonaan? Ainut aine mikä tosissaan tepsi niistä mitä olen kokeillut :itku:

Tässäpä olikin ajankohtainen threadi. Oma selkä alkaa olla siinä kunnossa, että se alkaa jo häiritsemään. Niin ja löytyy noita näppyjä naamastakin :) Tällä hetkellä käytän selän pesemiseen jotain Rexonan perus suihkusaippuaa noin kerran päivässä. Luuletteko, että vaihtamalla rexonan johonki erikoispesumömmöihin saisi aikaan tuloksia vai pitäiskö marssia suosiolla ihotautilääkärille?
Kuva

Ruokavaliosta.. Alkuperäiskansoilla kuten eskimoilla ei tunnettua aknea, ennen kuin valkoinen mies vei mukanaan omat eväät. (Söivät ennen paljon rasvaa + protskua) Eli mutulla heitän, että onko siinä kysymys enemmän insuliinipiikistä kun itse ruoka-aineista? Dietilläkin iho pysyy parempana kun verensokeria nopeasti nostavat naposteltavat eivät kuulu ruokavalioon. Onkohan tästä mitään tutkimuksia/artikkelia?

Freebard sanoi:
Luuletteko, että vaihtamalla rexonan johonki erikoispesumömmöihin saisi aikaan tuloksia vai pitäiskö marssia suosiolla ihotautilääkärille?

Eihän nyt tommosen muutaman hassun näppylän takia kannata ihotautilääkärille vielä lähteä.

Freebard sanoi:
Tässäpä olikin ajankohtainen threadi. Oma selkä alkaa olla siinä kunnossa, että se alkaa jo häiritsemään. Niin ja löytyy noita näppyjä naamastakin :) Tällä hetkellä käytän selän pesemiseen jotain Rexonan perus suihkusaippuaa noin kerran päivässä. Luuletteko, että vaihtamalla rexonan johonki erikoispesumömmöihin saisi aikaan tuloksia vai pitäiskö marssia suosiolla ihotautilääkärille?
Kuva

Mulla on himpun verran tuosta pahemmannäköinen selkä ja kävin antibiootit hakemassa. Kesällä aurinko parantaa itselläni kyllä täysin koko selän, mutta saatan silti loppuvuodesta käydä roaccutan-kuurin hakemassa jos alkaa taas ilmaantumaan. Missään muualla kuin selässä ei finnejä ole.

En ole mikään lääkäri tjs mutta käsitin että säännöllinen kuorinta ja glykolia(?) ja salisyyliä sisältävät pesuaineet auttaisivat varsinkin selkään. Jälkimmäisistä esim. Anthonyn ja Mensciencen tuotteet ja apteekin vichy normaderm.
Kaikillehan noita joskus tulee. Toivottavasti auttoi.

raipat sanoi:
Jossakin theardissa kerrottiin, että olisi hyvä olla pesunestettä, kuivattavaa ainetta, kosteusvoidetta sekä finnien 'paikallishoitoon' esim. Clarasil? En koskaan löytänyt / jaksanut löytää kuivattavaa ainetta enkä kosteusvoidetta. Jos joku viitsi lukea näinkin pitkään ja tietää kokemuksesta mikä saattaa auttaa kerro toki :)

Tuossahan noita jo tuli, mutta tosiaan, yksilöllisiä asioita nuo voidejutut. Clerasil ei ole läheskään paras mahdollinen tuohon, kun se kuivattaa ihoa tolkuttomasti, eikä (käsittääkseni) päästä ihoa uusiutumaan niin hyvin.

Apteekeista saatavaa Sebamed-sarjaa ihonhoitoon kannattaa kokeilla. Ne vaikuttaa kovin miedoilta, mutta saattaa auttaa. Kosteusvoiteeksi Humektania tai tuota Agualania. Tuo Humektan oli lääkärin mukaan minun iholleni sopivampi. Ja sitten kannattaa miehekkäästi käyttää kuorintavoidetta välillä(esim. Nivea Visage Gentle Face Scrub tjsp), että se uusii ihoa.

Meikalle on ollut nyt 2 kuuria akneen, joku miedompi antibiootti, joka ei käytönnössä tehnyt mitään ja Roaccuttan, joka vauhditti paranemista hyvin. Yhteen aikaan naamassa oli vain arpia finneistä, mutta nyt kesän tuleminen ja hikoilu on taas tuonut niitä lisää.

Edit: Jeps, tulipas metro olo tuota kirjottaessa...

Näin alkuun jos joku todella tuntee huonoa itsetuntoa (kuten itsekin tunsin) suosittelen lämpimästi ihotautilääkärille menoa. Siellä ne luultavasti tarjoaa aluksi antibioottikuuria mikä ei ainakaan itsellä ja kaverilla auttanut mitään, eikä saanu juua maitoa pariin tuntiin ennen ottoa mikä sekin lisäs vaivaa. :curs: Sitten jos ei toimi nii saa lähetteen ihotautilääkärille kuka mahdollisesti määrää sitten roaccuttan kuurin joka todella tehoaa ! Itse kärsin pari vuotta aknesta levitellen lähinnä basironia naamalle toivoen et näppylät lähtis ja kesät olikin ilman finnejä, mut talvella ilmaantu taas.. Oisko joku 7kk kuuri ollu roaccutania ja finnit todellakin läks jo parin kuukauden jälkeen. Mustapäät lähti myös nenästä, joskin niitä on vähän tullu takas lopettamisen jälkeen. Finnejä on ilmaantunut tässä 4kk aikana kuurin jälkeen pari hyvin niin pientä ettei ees haittaa kun vertaa 'entisten' finnien kokoon. Niin ja ikää oli 15v kun kuurin alotin joten iällä ei taida olla tekemistä kuurin määräämisen kannalta.

Joten kiteytettynä jos kärsitte aknesta, yrittäkää hankkia roaccutan kuuri, se todellakin tepsii, on vaivaton, ja jälkeenpäin täytyy sanoa että kyllä kannatti. :thumbs:

Mulla on naama enimmäkseen mustapäitä täynnä. Löytyykö apteekista jotain reseptivapaata vahvempaa tököttiä niiden poistamiseen, kun ei tavallisista puhdistusaineista ym. ole oikein apua? Lääkärille en jaksaisi mennä kun ei kuitenkaan vielä niin paljoa haittaa.. :)

Thingfellow sanoi:
Mulla on naama enimmäkseen mustapäitä täynnä. Löytyykö apteekista jotain reseptivapaata vahvempaa tököttiä niiden poistamiseen, kun ei tavallisista puhdistusaineista ym. ole oikein apua? Lääkärille en jaksaisi mennä kun ei kuitenkaan vielä niin paljoa haittaa.. :)
Valitettavasti Basiron 5% voide taitaa olla vahvin aine mitä apteekista saa ilman reseptiä. Kuivattaa ihoa, toimii korkeintaan lieviin tapauksiin. Epäilisin josko auttaa ollenkaan mustapäihin.

Ann sanoi:
Olikos toi sarja se, missä vaikuttava aine on salisyyli?
Jos on, niin samankaltaista tavaraa saa apteekista älyttömästi halvemmalla.:rolleyes:

Olen käyttänyt mainitsemiasi aineita yli kymmenen vuotta. Jos ne tehoaisivat niin tulosten pitäisi jo varmaan näkyä?
Minä saan mistä tahansa aineesta apua vähäksi aikaa. Lopulta iho tottuu ja tarvitsen vaihtaa aineita/vaikuttavaa ainesosaa parin kuukauden välein.

Arzzka sanoi:
Valitettavasti Basiron 5% voide taitaa olla vahvin aine mitä apteekista saa ilman reseptiä. Kuivattaa ihoa, toimii korkeintaan lieviin tapauksiin. Epäilisin josko auttaa ollenkaan mustapäihin.

basiron vielä sisältää BP:tä joka aiheuttaa aurinkoherkkyytä->naamasi tulee olemaan kirkkaanpunainen :D

Meillä miespuolisilla usein öljyinen (varsinkin nenä ja otsa) iho ja kun tuo öljy kerää päivän mittaan likaa ja kuivuu niin tulee noita mustapäitä. Kuorinta ja pesu aamuin illoin auttaa vähän.
Osta apteekista vaikka vichy normadermin pesuaine ja joku öljytön kosteusjuttu niin pitäisi toimia.

Huomaa että pinnallinen systeri kun tietää näistä pelottavan paljon :david:

Edit: http://www.menessentials.com on joku boardi mistä voit katsella.

Itellä on ollut kohtuu suuret taistelut noiden finnien kanssa, niitä kun tuppaa olemaan kasvoilla, rinnassa ja selässä. Iskä lääkärinä on koittanu pistää suuhun jos jonkimmoista taplettia mutta ei niistä oikeen apua oo ollu.

Ruokavalio vaikuttaa omalta kohdalta finnien esiintymiseen. Just esim. suklaa.. iän myötä hieman hellittäny rinnasta ja selästä, kasvoilla ollut sama puuro lähes koko ajan eikä ainainen räpeltely paranna asiaa YHTÄÄN. Kannattaakin pitää näppinsä erosta noista pallukoista niin ne eivät tulehdu.

Alko pukkaamaan näppyä joskus 17-vuotiaana. Ennen sitä oli tosi hyvä ja puhas iho. Mut eihän sitä erkkikään voi tietää mistä ne johtuu. Ei jaksa ressata koko jutusta.

haha... Kaikkea sitä kuulee, "Kannattaa kokeilla hauduttaa kaalin lehdillä finnejä." :lol2:
Ei vittu oikeesti. Ajattelu on sallittua, ja suotavaa.

Jos finnit häiritsee, niin Mars ihotautilääkärille ja Resepti Roaccutaniin.:kippis1:
Ja tulee varmasti parempia tuloksia ku millään muulla cleraseleil tai kaalin lehdillä.

Roaccutanilla tulee huomattavasti pysyvämpiä tuloksia, kuin esim. Tetrasykliini-antibiootilla.

duska: Kysy isältäs "mikä on roaccutan?" Luulis et jos on vähän tietoa noista niin tietäis myös, mikä ovat vahvimpia akne lääkkeitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom