Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Clayman sanoi:
Eipä tuo Roaccutane ole mikään VARMA hoitokeino. Itse vedin yhden kuurin, eikä auttanut mitään.

Noihin tämän threadin selkä ihottumiin tuskin paljoa muuta kannattaa harkita kuin tuo roa. Sen verran ilkeän näköisiä olivat :)

Ei auttanut mitään? Söitkö kuurin loppuun annetulla annoksella? Ja jos ei siitä sulle ollu apua, niin miksi suosittelet sitä?

Ja sen mitä lekuri mulle mainitsi tapauksista joissa se ei ole toiminut eli poistanut aknea on se helpottanut tapausta huomattavasti.

Jos ne finnit oikeasti vaivaa, älkää pitkittäkö "kitumista" vaan menkää sen kalliin ihotautilääkärin luo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Krusifiksi sanoi:
Ei auttanut mitään? Söitkö kuurin loppuun annetulla annoksella? Ja jos ei siitä sulle ollu apua, niin miksi suosittelet sitä?

Joo mulla se ei tehonut, mutta silloinkaan ei ollut noin paha akne kuin tässäkin threadissa on nähty, ei lähellekään. Söin juuri niinkuin lääkäri määräsi. Sain jopa kovemman annoksen,kun mitä kaveri sillo samaan aikaan söi.

Kun tässä luki noita muiden kommentteja, niin ehkäpä se aina tehoaa paremmin, kun oikeasti on sitä aknea, eikä mitää pari näppyä siellä täällä :)

tähän semmonen perusjuttu, että riittävä vedenjuonti auttaa myös noihin finneihin jonkinverran.
vesihän tunnetusti kuljettaa kuona-aineita veke..
Itse juon n.4-5l päivässä...

Oma ihotautilääkäri sanoi joskus, että akne ei todellakaan johdu ruokavaliosta tms. Jos taipumusta akneen on niin finnejä tulee vaikka mitä tekis. Turha kärvistellä finnien kanssa, jos on lääke joka pelaa. Itsellä sivarit olivat pienehköjä, vaikka meni se 4 nappulaa päivässä parhaimmillaan. Itselläni akne ei ehtinyt pahaksi/ollut koskaan kovin paha (esim. selässä ei mitään ikinä, naamassa muutamia lähinnä leukaperissä yms.)

Mielestäni kannattaa muistaa että paha akne voi jättää ihon pysyvästi arpiseksi. Ei kannata siis vältellä kuuria "viimeiseen asti". Itse vetelin nuorempana vuosia kaikkia voiteita naamaan + 3 antibioottikuuria... Roaccutan paransi ainakin omaa elämänlaatuani (osaan kuvitella tilanteen ihmisillä, joilla on todella paha ongelma).

ps. tosiaan se kokonaisannos ratkaisee, mutta ainakin omasta mielestäni oli parempi, että sain sen lääkkeen syötyä puolessa vuodessa. Ja siis itse vedin kuurin reilu vuosi sitten.

Meikäläinen on nyt napostellut niitä "isotetranol" nappeja 3kk 4kpl päivä annostuksella. Ekan 1,5kk aikana naama selkä kuivu niin pirusti,ja finnit hieman hävisivät. Tällä hetkellä naaman kuivuminen ym. ym on loppunut melkeen kokonaan.Huulia saa vielä rasvailla. Selkäänkin on taas ilmestyny lisää punapäitä...

Aargh, mikähän on homman nimi? Miten ton teho niinkun lakkaa mitä pidemmälle mennään?

Ajattelin kyllä soittaa sille lekurille, mutta kysyn kumminkin täälläkin olisko jollekkin tapahtunut vastaavaa.

Antza sanoi:
Oma ihotautilääkäri sanoi joskus, että akne ei todellakaan johdu ruokavaliosta tms. Jos taipumusta akneen on niin finnejä tulee vaikka mitä tekis.

Tuleehan ne, mutta jos syöt sitä pizzaa ja kebabbia ja karkkia everyday niin naama on täynnä niitä mällipesiä. Tehkää mitä tykkäätte, mutta ihan oikeasti ruokavalio tosiaankin auttaa akneen.

Roaccutaniakaan ei enää anneta kovin herkästi... Ihotautilääkäri sano jotain sellasta viime lokakuussa ku kävin. En nyt muista mikä se syy oli. Joka tapauksessa söin kuurin pari vuotta sitten ja taas on näpyt tullut takas... Nice... Viimeksi sain antibioottikuurin ja jotain voidetta reseptillä, lääkkeitä en oo syönyt ku siitä on niin kauheet traumat muutama vuosi sitten jäänyt... Oksensin koulumatkalla ojan varteen. :) Nykyään mulla on akneen Diane Novat (elikkäs miehille tiedoksi; e-pillerit) ja ne pitää suhteellisen hyvin kurissa, joskaan ei täydellisesti. Mä oon oikeestaan luovuttanut tän taistelun jo ku ei siitä näytä tulevan mitään. Ehkä ne joskus parin kymmenen vuoden päästä lähtee...

-Marchi- sanoi:
Tuleehan ne, mutta jos syöt sitä pizzaa ja kebabbia ja karkkia everyday niin naama on täynnä niitä mällipesiä. Tehkää mitä tykkäätte, mutta ihan oikeasti ruokavalio tosiaankin auttaa akneen.

niinon, heti huomee ku vedelly vaikka suklaalevyn edellisenä päivänä

Kyllä ruokavalio finneihin vaikuttaa huomattavasti. Mutta jos puhutaan aknesta, niin ei se millään uber-terveellisellä ruokavaliolla pois lähde, ehkä vähän voi lievetä, todella vähän. Kannattaa kuitenkin muistaa se, että on eri asia jos on finnejä, kuin että on ihan oikea akne. Finnejä tulee kuitenkin lähes kaikilla ja kaiken ikäisille ainakin joskus, ja niitä tulee juuri huonon hygienian ja ruokavalion takia. Mutta jos on taipumusta akneen, ei se häviä vaikka joisikin miljoona litraa vettä ja ei söisi karkkia. Silloin tarvitaan lääkkeitä, kuten roaccutania.

Ite vedin pari vuotta sitten yhden 3kk kuurin (1 tabu päivässä. lievä akne) ja toimi todella hyvin. Sitten vedin vielä vuosi sitten samanlaisen kuurin, kun tuli taas hieman finnejä. Ainakin omalla kohdalla tuo toimii hyvin. Kannattaa muistaa, että joillakin se lääke alkaa vaikuttamaan parhaiten vasta kuurin jälkeen.

Mul ei mitenkää hirvee akne oo, mut jatkuvasti finnei naamas enemmälti sillee et tuhoo itsetunnon:lol2: ja esim suklaata tai sipsii ei voi syödä jälkiseurauksien takia , joten mitäs tuotteita suosittelisitte?
Nyt mul on jotian oil control clearing kasvonpuhdistusainetta mut ei se tunnu estävän mitää, kuivattaa vaan ihon.

Brad sanoi:
Ite vedin pari vuotta sitten yhden 3kk kuurin (1 tabu päivässä. lievä akne) ja toimi todella hyvin. Sitten vedin vielä vuosi sitten samanlaisen kuurin, kun tuli taas hieman finnejä. Ainakin omalla kohdalla tuo toimii hyvin. Kannattaa muistaa, että joillakin se lääke alkaa vaikuttamaan parhaiten vasta kuurin jälkeen.
mikä tuote mahtaa olla kysees?

rocky6 sanoi:
Itsellä tuli treenistä näppyjä lähinnä selkään, olkapäihin ja kaulan alueelle. Hain apteekista Vichy Normaderm-pesuainetta (pumppupullo 15e) ja pistän sitä suihkussa sieneen ja pesen sillä nuo alueet, auttoi lähes heti.

voiko näyttää nassuun?

Minullakin paha akneongelma teininä. Tuli käytettyä Clerasiliä yms "puhdistus" tuotteita. Helmi löytö ainakin minulle oli Clinique saippua (vihreä kökkö joka tulee kovassa vihreässä rasiassa). Oli niin jytyä kamaa että kuivatti 80% finneistä pois ensimmäisen viikon aikana, suosittelen kokeilemaan :thumbs:

Jokainen varmaan muistaa aknen/finnit teinivuosiltaan tai myöhemmältä iältä. Kuinka monella nuo ihanat talinäppylät vaikutti itsetuntoon? Allekirjoittaneella on ollut pitkän aikaan todella huono itsetunto ulkonäön takia. Jos pitäisi valita nyt, ottaisin mielummin puhtaat kasvot kuin suuret lihat. Oon lukenut nää muutamat akne-theardit, enkä kuitenkaan oo varsinaista vastausta tähän ongelmaan löytänyt. A C E -vitamiineja tulee paljon päivittäin, ruokavalio ei ole rasvainen (en treenaa enää, kcal ~2200/vrk), käyn suihkussa 2-3 kertaa päivässä.... Clearasil mikä ennen, about vuosi sitten auttoi ei enää auta - saattaa jopa pahentaa. Lactasydia käytän iltaisin, se saa ihon tuntumaan hyvältä. Jossakin theardissa kerrottiin, että olisi hyvä olla pesunestettä, kuivattavaa ainetta, kosteusvoidetta sekä finnien 'paikallishoitoon' esim. Clarasil? En koskaan löytänyt / jaksanut löytää kuivattavaa ainetta enkä kosteusvoidetta. Jos joku viitsi lukea näinkin pitkään ja tietää kokemuksesta mikä saattaa auttaa kerro toki :)

raipat sanoi:
En koskaan löytänyt / jaksanut löytää kuivattavaa ainetta enkä kosteusvoidetta. Jos joku viitsi lukea näinkin pitkään ja tietää kokemuksesta mikä saattaa auttaa kerro toki :)

Paikallishoidoksi hyväksi havaitsin Neo-Medrol compin apteekista. Se on liuos, jota laitetaan finnien päälle. Mutta näähän on yksilöllisiä asioita, joten kokeilemalla selviää mikä itselle on paras. Ja kosteutus kannattaa muistaa myös, esim. apteekista Aqualan (plus?).

edit: siis Aqualan L tai Aqualan Plus tarkoitin, itse käytän jälkimmäistä

raipat sanoi:
Kiitos wippe. Näillä kokeillaan. Pakkauksissa toivon mukaan on tarkemmat ohjeet käytön suhteen.
Käyppä hakee lääkäriltä resepti roaccuttaniin miten ikinä kirjotetaankaan. PItäisi olla erittäin tehokasta.

therf sanoi:
Käyppä hakee lääkäriltä resepti roaccuttaniin miten ikinä kirjotetaankaan. PItäisi olla erittäin tehokasta.
Niin pahasta aknesta ei kuitenkaan ole kyse, että tuota käyttäisin. Tehokkaasti varmasti lähtee näppylät, ne sivarit vaan on toinen asia. Ja akne kuulema palaa, kun lopettaa käytön.

raipat sanoi:
Niin pahasta aknesta ei kuitenkaan ole kyse, että tuota käyttäisin. Tehokkaasti varmasti lähtee näppylät, ne sivarit vaan on toinen asia. Ja akne kuulema palaa, kun lopettaa käytön.

Harvemmin palaa, kuten antibioottikuurien jälkeen. Mutta Roa-kuuria ei muistaakseni saa ennen kuin murrosikä on kunnolla ohi, eli ikäsi puolesta sitä tuskin sinulle määrättäisiin.

Kannattaa kokeilla apteekeista saatavia Aco-tuotteita.

Itse olen käyttänyt acon puhdistusgeeliä, sekä salisyyligeeliä.
Finnejä ei enää oikeastaan ole, lukuunottamatta silloin tällöin ilmestyviä
näppyjä:) Myös keskivaikean aknen omaavalla kaverillani nämä tuotteet
ovat auttaneet varsin hyvin.

Mulla on ollu toi Roa-kuuri pari kertaa. Eka kerta kesti 5-6 kk, akne palas muutaman kuukauden jälkeen. Tokan kuurin hain toiselta yksityiseltä, joka oli sitä mieltä et kuuri oli aivan liian lyhyt. Tän lekurin mukaan nappeja pitäis ottaa vähintään 8-9 kk että tulokset ovat pysyviä. Tää toka kuuri loppu tos reilu kaks kuukautta sitten ja akne edelleen poissa. Sivarit oli todellakin välillä aika sietämättömiä. Varsinkin talvella, kun iho kuivaa muutenkin. Huulet,limakalvot ja kämmenselät oli mulla pahimmat. Nyt kuitenkin kaikki kondiksessa. Tää lekuri puhu myös, että aikuisiän akne on usein periytyvää ja ihmiset kärsii siitä useita vuosia, koska se harvemmin häviää itsestään. Eli halutakseen eroon aikuisiän aknesta tulisi kuuritella esim.tällä Roaccutanilla.Toimii!;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom