Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Onko solariumilla minkälaisia vaikutuksia akne ihoon ja punoitukseen?Onko kokemuksia?

Ajattelin ihan ihonoitona ottaa solariumia,enkä rusketuksen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puolittainen offtopic: Millä kokemuksella raipat jakelet neuvojasi kun ikää sinulla näyttää olevan vasta 17? Et ole varmaankaan kaikkia aknen vastaisia tuotteita ehtinyt kokeilemaan ja sinulla on tuskin ammattisi myötäkään tietämystä niistä, oletko vain muuten kiinnostunut asiasta? Esim sanoit aika suoraan, että Brevoxyl ei vaikuta luomiin mitenkään, sehän on kuitenkin yksi näistä kankaita vaalentavista voiteista, joten voisin näin perusjärjellä päätellä, että se saattaa myös vaikuttaa luomen pigmenttiin jollain tapaa. Kerro, jos sinulla on jotain oikeaa tietoa tuon vastauksesi takana, sillä minua kiinnostaa se :)

Aloin tossa vajaa viikko sitten vetää roaccutania, nyt on niinku 2% kuurista vedetty ja tuntuu jo et huulet rohtuu:curs:. Iho ei kyl yhtään kuivempi, mutta ehtii sekin vielä.. Aloin kyl vähä huonos vaihees ku on flunssa muuteki pääl nii voi siitäki johtua. Aattelin et vittu ku piti totaki alkaa vetämään, ei se mun akne mitää pahimpii kuitekaa ole. Mutta kyl se lääkäri sitä suositteli joten vedetää nyt sit, mutta jos se tosta huononee tai ei yhtään parane niin kannattaa lääkärin hakeutua johonkin todistajainsuojelun kaltaseen ohjelmaan, kyllä mulla rahalle ja ajalle on muutakin käyttöö.

Miten muuten alkoholin käyttö ton kuurin aikana muilla? Se lääkäri sano että ei se oo niin justiisa, kyllä muutaman kaljan voi hyvi ottaa välil ja silleen. Meinasin että jos satun jostai syyst nyt alkoholii nauttii nii sixpäckkii(kaljaa) enempää en ainakaa vedä.

Puolittainen offtopic: Millä kokemuksella raipat jakelet neuvojasi kun ikää sinulla näyttää olevan vasta 17? Et ole varmaankaan kaikkia aknen vastaisia tuotteita ehtinyt kokeilemaan ja sinulla on tuskin ammattisi myötäkään tietämystä niistä, oletko vain muuten kiinnostunut asiasta? Esim sanoit aika suoraan, että Brevoxyl ei vaikuta luomiin mitenkään, sehän on kuitenkin yksi näistä kankaita vaalentavista voiteista, joten voisin näin perusjärjellä päätellä, että se saattaa myös vaikuttaa luomen pigmenttiin jollain tapaa. Kerro, jos sinulla on jotain oikeaa tietoa tuon vastauksesi takana, sillä minua kiinnostaa se :)

Mun mielestä tuo on hyvä kysymys joka ansaitsee vastauksen.

Miten muuten alkoholin käyttö ton kuurin aikana muilla? Se lääkäri sano että ei se oo niin justiisa, kyllä muutaman kaljan voi hyvi ottaa välil ja silleen. Meinasin että jos satun jostai syyst nyt alkoholii nauttii nii sixpäckkii(kaljaa) enempää en ainakaa vedä.
Juuri tuossa edellisellä sivulla oli alkoholin käytöstä puhetta. Itse en aio ainakaan hirveästi muuttaa juomistani.

Esim sanoit aika suoraan, että Brevoxyl ei vaikuta luomiin mitenkään, sehän on kuitenkin yksi näistä kankaita vaalentavista voiteista, joten voisin näin perusjärjellä päätellä, että se saattaa myös vaikuttaa luomen pigmenttiin jollain tapaa. Kerro, jos sinulla on jotain oikeaa tietoa tuon vastauksesi takana, sillä minua kiinnostaa se :)
Brevoxylin vaikuttava aine on bentsoyyliperoksidi, sama kuin Basironissa. Ensin mainitussa sitä on 10% vähemmän. Basironista on jonkin verran omakohtaista kokemusta kahden vuoden takaa eikä tuolloin vaikuttanut millään tavalla luomeen joka sattui olemaan käyttöalueella. Myöhemmin kysyin lääkäriltäni tiettyjen tuotteiden vaikutuksesta luomiin eikä hän [työkokemusta varmasti enemmän kuin meikäläisellä ikää] maininnut kummallakaan edellä mainituista olevan vaikutusta.

Luomia ei kuitenkaan pitäis hangata tai ärsyttää turhaan joten en voi suositella Brevoxylinia käytettäväksi luomen päälle.
Siinä päällä tuskin on finniä tai mitään muutakaan joten käytettävän aineen voi varmaan levittää siihen ympärillekin.

Jokanen tietysti itse omalla päällään järkeilee mitä kannattaa kokeilla vaikka joku 17- tai 27-vuotias inttervebissä sanois muuta.:thumbs: feel free to desagree.

Brevoxylin vaikuttava aine on bentsoyyliperoksidi, sama kuin Basironissa. jne...

Juuh, en siis pahalla tuota kommenttiani sanonut. Välillä vastauksistasi saa käsityksen, että olet asiantuntija ihoasioissa, mutta tuo ikä vaan on ristiriidassa asian kanssa. Kyllä nuo kommenttisi ovat ihan asiallisia olleet, ei siinä mitään, jatka vain neuvomista :)

Aloin tossa vajaa viikko sitten vetää roaccutania, nyt on niinku 2% kuurista vedetty ja tuntuu jo et huulet rohtuu:curs:. Iho ei kyl yhtään kuivempi, mutta ehtii sekin vielä.. Aloin kyl vähä huonos vaihees ku on flunssa muuteki pääl nii voi siitäki johtua. Aattelin et vittu ku piti totaki alkaa vetämään, ei se mun akne mitää pahimpii kuitekaa ole. Mutta kyl se lääkäri sitä suositteli joten vedetää nyt sit, mutta jos se tosta huononee tai ei yhtään parane niin kannattaa lääkärin hakeutua johonkin todistajainsuojelun kaltaseen ohjelmaan, kyllä mulla rahalle ja ajalle on muutakin käyttöö.

Kukapa täällä voi tietää miten sun kroppas suhtautuu noihin lääkkeisiin ja viinaan.
Tietysti jos se juomisen vähentäminen puolen vuoden aikana osoittautuu mahdottomaksi palaksi niin kannattaa harkita uudestaan kumpi on se tärkeämpi juttu.Itse otin muutamat kunnon tumut kuurin aikana ja lopetin lääkkeen syömisen sen ajaksi eli ns ryyppypäiväksi ja kankkuspäiväksi. En tiedä onko siitäkään mitään apua ja jos kerran nyt tilastot puhuvat toista niin eikun nappeja ja viinaa vaan. Nehän on aina hyvä kombo.
Ne huulet oli mulla ainakin heti kuurin aloituksesta loppuun asti ihan ketuillaan eli huulirasvaa meni ja paljon.
Kuurin jälkeen palautuivat normaaleiksi.

Itelle sanottiin että Ryyppääminen ehdottomasti kielletty ku 20mg sain mut ei hän voi kuulemma paria saunakaljaa kieltää. No näköjään aika erillasia lausuntoja eri lääkäreiltä tulee.

Luomia ei kuitenkaan pitäis hangata tai ärsyttää turhaan joten en voi suositella Brevoxylinia käytettäväksi luomen päälle.
Siinä päällä tuskin on finniä tai mitään muutakaan joten käytettävän aineen voi varmaan levittää siihen ympärillekin.
Tuo eka lause onkin juuri se mitä hain takaa silloin kysyessä. Tokassa taas tulee käytäntö monesti vastaan, jos alueena on esim. koko yläselkä, niin laiskuus siinä iskee luomia väistellessä. Kuitenkin niitä löytyy lähempänä kymmentä siellä. Niin ja en minäkään, sinua lääkäriksi olettanut. Mutta jos samoja aineita on käyttäny ja ainakin viestien perusteella asiallinen kaveri, niin ei mulla tee vaikeutta kysyä nuoremmaltakin tarpeen vaatiessa neuvoa :)

En jostain syystä edes ajatellut että käyttäisit sitä selkään. Ajatuskatkos?
Ite en oo selkään ikinä mitään käyttäny vaan se parantui parissa kuukaudessa kuurin alettuani kun en sitä sen enempää stressannut.
Jos ei ole kyse kovin pitkäaikaisesta käytöstä niin en usko tuon luomiin vaikuttavan.

Onko solariumilla minkälaisia vaikutuksia akne ihoon ja punoitukseen? Onko kokemuksia?
Ajattelin ihan ihonhoitona ottaa solariumia,enkä rusketuksen.
Solariumilla ei varsinaisesti aknea parantavaa ominaisuutta ole mutta toimii siinä suhteessa samalla tavalla kuin aurinkokin että finnit saa kyytiä -- ainakin hetkellisesti ;-))
Herkälle iholle vaikutus on suurella todennäköisyydellä päinvastainen ja punotus voi olla kova monia päiviä.

Jos olet roac. kuurilla niin iho tuskin ottaa väriä joten punoitusta peittämään siitä ei ole.
Muutenkaan solariumia ei ikinä suositella roan aikana, koska isotretinion itsessään jo ohentaa ihoa joka taas aiheuttaa altistumista mm. kemikaaleille.

Itse otin muutamat kunnon tumut kuurin aikana ja lopetin lääkkeen syömisen sen ajaksi eli ns ryyppypäiväksi ja kankkuspäiväksi. En tiedä onko siitäkään mitään apua ja jos kerran nyt tilastot puhuvat toista niin eikun nappeja ja viinaa vaan. Nehän on aina hyvä kombo.
No jos se omaa oloa helpottaa niin miksei :-D Lääketieteellisestihän sillä ei ole merkitystä vaikka olisitkin kaksi päivää syömättä sillä vaikuttava aine ei yhdessä päivässä katoa elimistöstä.

Niin tässähän tullaan taas semmoseen asiaan, että kylhän sillä uskolla pääsee vähän eteenpäin. Jos uskoo siihen, etse muutaman päivän lopettaminen vaikuttais niin se on päänsisäinen asia. Eise vaikuta varmaan suuremmin kuin ihmismieleen, joka on kyllä tärkeä. Tää on niin jännä, että on lääkäreillä noin monenlaisia sanomisia. Itse kävin terveystalon ihotautilääkärillä. Lääkäri on ollut työelämässä pitempään kuin minä elänyt ja minäkin kuitenki ihan hyvin tuolla täysi-ikäisyyden puolella jo menen. Sanoi tosiaan vaan, että miedommalla alkoholilla mielummin. Eihän lääkäri halua varmastikkaan ottaa sitä riskiä, että tehtäisi lääkkeellä enemmän haittaa kuin hyötyä.

Tilanneraporttia on nyt en edes jaksa katsoa, koska aloitin, mutta eka paketti alkaa hupenemaan kuurista ja voin sanoa, että pahenemisvaihe tuli itsellä parin viikon kohdalla ja nytten ollaan reilusti voiton puolella. Mieli on virkeä. Itse ainakin saan huulirasvaa käyttää kiitettävästi. Rasvaan kasvoja joka ilta ja ainako ei ole kiireitä eli monesti päivällä. Nenäverenvuodot ovat loppuneet kun siihen suihketta aloin ottamaan. Aamulla vain tulee verta vähän nenästä kun niistää kunnolla. Alkoholia olen juonut aika vähän ja olutta aina muutaman silloin tällöin ja en ole huomannut mitään hälyttävää ja minulta ei otettu mitään verikokeita. Mie mietin tuota alkoholia, että onko se viina mahdoton vaihtaa olueen ja se kännääminen hömpöttelyyn. Positiivisiä vaikutuksia mulla vielä, että mulla vain tuo maha toimii kokoajan paremmin vaikka ei ennenkään mitään ongelmia ollut. Tähän ei varmasti ole mitään järkevää syytä taaskaan. Itseluottamus on kohentunut huomattavasti ja mieli on todella hyvä. Yksi asia joka mietityttää on selänkivut. Ne voivat johtua vähän rankasta liikunnastakin, mutta onko kokemuksia onko teillä ollut ylä- vai alaselkä ongelmia? Jatkan raportointia täältä sitä mukaan, mutta hyvältä näyttää! :kippis1:

E

Solariumilla ei varsinaisesti aknea parantavaa ominaisuutta ole mutta toimii siinä suhteessa samalla tavalla kuin aurinkokin että finnit saa kyytiä -- ainakin hetkellisesti ;-))
Herkälle iholle vaikutus on suurella todennäköisyydellä päinvastainen ja punotus voi olla kova monia päiviä.

Juu,pahin akne on jo takana ja enään riesana on pienet finnit.Kuitenkin sen verran,että ne saa ihon näyttämään huonolta.Roaccutanin söin vuosia sitten ja ei poistanut ongelmaa.

Tänään kävin kysymässä yhdestä paikasta solariumista ja hän sitä suositteli.Oli kuulema itsekkin saanut ihon hyvään kuntoon sen kanssa,tosin taitaa hän käydä siellä ainakin 1 viikossa.

Jotain se puhu D-vitamiinista ja isosolujen lisääntymisestä,uusiutumisesta.

Kokeillaan,sitten sen tietää.

No jos se omaa oloa helpottaa niin miksei :-D Lääketieteellisestihän sillä ei ole merkitystä vaikka olisitkin kaksi päivää syömättä sillä vaikuttava aine ei yhdessä päivässä katoa elimistöstä.

Niin ei se katoa mutta eipä sitä tule lapattua lisääkään sitä kroppa kuormittamaan.
Ai niin lisätään nyt vielä että otin 60mg päivässä suurimman osan kuuria.

Mun pitäs alottaa ensviikolla Roaccutan kuuri ja lääkäri kielsi vaan alkoholin. Netistä löysin sillaisia kohtia mis käskettiin välttää myös raskasta liikuntaa ja aurinkoa. Pitääkö tässä sit repiä salikortti ja perua ulkomaan matkat:jahas:

Mun pitäs alottaa ensviikolla Roaccutan kuuri ja lääkäri kielsi vaan alkoholin. Netistä löysin sillaisia kohtia mis käskettiin välttää myös raskasta liikuntaa ja aurinkoa. Pitääkö tässä sit repiä salikortti ja perua ulkomaan matkat:jahas:

Hmm. Itselläni sanoi alkoholista vaan että ei kirkkaita. Raskaasta liikunnasta ei sanonut mitään vaikka kerroin kyllä harrastuksistani. Ulkomaanmatkasta lääkärini oli hieman pessimistisempi vaikka se on vasta heinäkuussa. Hän kuitenkin sanoi, että katsotaan sitä sitten seuraavalla tarkastuskerralla, 6vk päästä. Että älä heitä pyyhettä kehään vaan koita mahdollisesti puhua lääkärin kanssa siitä ulkomaanmatkasta. Tuskin on ongelma, mutta se selviää sitten.

Tuolla pari sivua sitten kerroinkin jo omia kokemuksiani Roa-kuurista, mutta vastaan nyt tähän niiden perusteella. Eli itse en voinut alaselkäkipujen vuoksi käydä pahimmillaan salilla ollenkaan ja koko kuurin ajan piti selkätreenit jättää väliin, sillä alaselässä tuntui luonnotonta kipua aina treenatessa. Eli itse jouduin pitämään taukoa raskaasta liikunnasta, mutta toki tuo on yksilöllistä: jos salilla käydessä et tunne mitään epänormaalia niin jatka ihmeessä käymistä :kippis1:
Ja tuo auringon ottaminenkin on tämän threadin perusteella aika yksilöllinen asia, toisilla naama punottaa jos Roa kuurilla ottaa aurinkoa, mutta toisilla se ruskettuu normaalisti. Eli senkin voit kokeilla vain itse, jos etelässä ollessasi huomaat ensimmäisen päivän jälkeen että naama on kuin tomaatti niin sitten pitää loppuloma istua hotellilla Pakkista lukien ja Vituttaa threadiin kirjoitellen :jahas:

YLEISESTI KAIKILLE ROA-KUURIA ALOITTAVILLE

Yleisimmät lääkkeen sivuvaikutukset, joista kärsivät lähes kaikki ovat kasvojen ihon kuivuminen -> hilseily, huulten kuivuminen, käsien kuivuminen, nenäverenvuodot. Näiden yleisten sivuvaikutusten vakavuuskin vaihtelee yksilöittäin huomattavasti, joillakin iho ei kuivu ollenkaan kun taas jotkut ovat tässäkin threadissa kuvailleet itseään Roa kuurin aikana muumioiksi. Itselläni pahiten kuivuivat kädet, joihin tuli kuivuudesta johtuvaa ihottumaa ja joita piti rasvata parin tunnin välein.

Tuoteselosteessa on harvinaisissa tai erittäin harvinaisissa sivuvaikutuksissa lueteltu lähes kaikki mahdolliset haittavaikutukset selkäkivuista (joita itselläni oli) hiustenlähtöön, masennukseen jne jne. Kuuria aloittaessa ei voi tietää mitkä sivuvaikutukset (jos niitä edes tulee) kohdallesi sattuvat. Kyseessä on erittäin tehokas lääke, johon jokaisen ihmisen keho reagoi yksilöllisesti. Ja mainitsen nyt vielä, että Roaccutankaan ei ole takuuvarma tapa aknen poistoon, n. 30 prosentilla Roaccutan kuurin syöneistä iho-ongelmat eivät häviä tai ne palaavat kuurin jälkeen. Itse lähdin syömään kuuria, sillä mielellä että vihdoin pääsen iho-ongelmistani eroon ja pettymys oli suuri kun huomasin että tehokkainkaan hoitotapa ei ihoani paranna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom