Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Jotain havaintoja omasta ihosta:

-Intissä naamasta lähti melkein kaikki finnit. Veikkaisin että on ulkoilman ansiota ehkä?
-kotiuduttua alko taas naama kukkimaan eikä mistään finnivoiteista yms. ollut mitään hyötyä
-stressi lisää helposti finnejä
-joululomalla ihonlaatu parani huomattavasti, luultavasti hyvien yöunien ja mitättömän stressin takia
-huomasin tässä kun aloin syömään 1-2 omenaa päivässä että iho parani aika merkittävästi
-samoin kun söin yksi päivä pakastepizzan niin naama räjähti jo seuraavana päivänä. Puhtaalla ruokavaliolla näyttäisi olevan todella iso merkitys!

Tällä hetkellä iho on ihan ok kunnossa, en käytä mitään aineita, mutta syön suhteellisen puhtaasti ja ennen kaikkea yritän syödä pari omenaa + pari tomaattia päivässä ja salaattia jos mahdollista. Ihan mutulla väittäisin että omenat on auttanut aika paljon, samaten muuten vaan valmisruokien vähentäminen ja kasvisten lisääminen. Käsittääkseni maito vaikuttaa aika kovasti ihoon, mutta en suostu luopumaan maidosta niin pitkäksi aikaa että jaksaisin kokeilla teoriaa. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseasiassa naama oli vielä leireillä parhaimmassa jamassa melkeen :jahas:

En keksi tohon muuta selitystä, ku et iho on alkanu hoitaa ite itteän, ku ei oo päässy pesemään tai heittää mitään tököttejä siihen. Me tultiin muistaakseni joltain leiriltä suoraan kuvauksiin ja niissä kuvissa ei ole näpyn näppyä naamassa

Itellä on roaccutan-kuuri päällä tällä hetkellä, ku alko kyrpii, kun on aina muutama finni hartioissa ja pari naamassa. Hyvin on kyllä puskenu mustapäät pois nenästä ja hartioista, vaikka kuurilla oon ollu vasta 1kk.

On tullu tässä käytettyä vajaa pari viikkoa semmosta reseptivapaata voidetta kuin brewoxyl ja jopa pientä edistystäkin tapahtunut. Mutta tuli vaan sellanen mieleen, että pitäis jotenkin levitysalueella olevia luomia varoa? Toisin sanoen ottaako ne itteensä tuommosista aineista?
Ei.

-samoin kun söin yksi päivä pakastepizzan niin naama räjähti jo seuraavana päivänä. Puhtaalla ruokavaliolla näyttäisi olevan todella iso merkitys!
Kuulostaisi enemmänkin siltä, että syötyäsi sen pizzan stressasit lopun päivää mitenköhän se mahtaa vaikuttaa.

Ei.

Kuulostaisi enemmänkin siltä, että syötyäsi sen pizzan stressasit lopun päivää mitenköhän se mahtaa vaikuttaa.

No voi jumalauta, ei varmastikaan. En todellakaan syö niin puhtaasti että jaksaisin ottaa jotain STRESSIÄ siitä mitä syön, enkä varsinkaan silloin jaksanut panostaa niinkään paljon kun nyt. Voi helvetin saatana että palo hermot tosta viestistä.:curs:

En ole ikinä eläissäni stressannut siitä mitä syön, ja normaalisti söin pizzoja vähintään yhden viikossa. Sattui vaan olemaan taukoa paskaruuista vähän pitempään tuona aikana. :curs: Kyllä, kun olen kaupassa ostan mieluummin puhdasta ruokaa, mutta silti suurin osa täälläkin kauhistelisi mun ruokailua. En minä katto mitään muuta ruokaa laittaessani kun että kaloreita tulee tarpeeksi ja mieluiten että ei ole valmisruokaa. Mulle on ihan sama syönkö jotain vitun korkeen GI-indeksin ruokia ja rypsiöljyä samalla aterialla.

Enpäs oo ikinä ennen vittuuntunut näin kovasti yhestä postista inttervepissä. PRKL!!!! Söisin nytkin mielelläni pizzaaa jos olis.

Niin ja se oli sitäpaitsi ihan tarkoituksellinen ateria. Tuli sen verta huono olo treenistä että kuvittelin että nyt pitää pitää viikon tauko ja ajattelin että fiksuinta tässä tapauksessa on vetää megabulkki ja yrittää syödä ainakin 1000 kcal plussaa tänään, siispä pakastepizza oli ensimmäinen ajatus. ÄRsöägh!1

Itsellä ollut aina rasvainen ja epäpuhdas iho. Ainakin seuraavia kannattaa koittaa jos oikein häiritsee(itseä ei niin häirinnyt)
-kevyt antibiootti
-joku puhdistusaine jossa salisyylihappoa
-A-vitamiinihappoa (Avitcid, reseptillä)

-kevyt antibiootti
-joku puhdistusaine jossa salisyylihappoa
Ensimmäisestä harvemmin on apua ja jos on niin kestää yleensä vain kuurin ajan. Pariin rasvaisen ihon finniin ei tod.
kannata käydä kysymässä koska antibiootti on aina antibiootti eikä vaikuta pelkästään ihoon.

Jälkimmäistä ei pitäis käyttää etenkään rasvaselle iholle. Salisyyli ärsyttää ja kuivattaa ihoa mikä taas laukasee talirauhasten lisätuotannon.
Täsmähoitona toimii eli salisyylia sisältävää geeliä/mitätahansa yksittäiseen epäpuhtauteen.

No voi jumalauta, ei varmastikaan. En todellakaan syö niin puhtaasti että jaksaisin ottaa jotain STRESSIÄ siitä mitä syön, enkä varsinkaan silloin jaksanut panostaa niinkään paljon kun nyt. Voi helvetin saatana että palo hermot tosta viestistä.:curs: päläpäläbäblbä
Herkkää. :haart: Olisko osan tosta voinu pitää ihan omana tietonaan?
Ei yhden pizzan pitäis räjäyttää nassua kokonaan. Stressaamistakin on montaa laatua eikä sitä aina edes huomaa ..

No voi jumalauta, ei varmastikaan. En todellakaan syö niin puhtaasti että jaksaisin ottaa jotain STRESSIÄ siitä mitä syön, enkä varsinkaan silloin jaksanut panostaa niinkään paljon kun nyt. Voi helvetin saatana että palo hermot tosta viestistä.:curs:

Miten mulle tuli sellainen fiilis, että stressaat sittenkin

En ole ikinä eläissäni stressannut siitä mitä syön, ja normaalisti söin pizzoja vähintään yhden viikossa. Sattui vaan olemaan taukoa paskaruuista vähän pitempään tuona aikana. :curs: Kyllä, kun olen kaupassa ostan mieluummin puhdasta ruokaa, mutta silti suurin osa täälläkin kauhistelisi mun ruokailua.

Jaksat kuitenki ottaa stressiä toisen kirjoituksista? Hei kamoon tää paikka on tarkoitettu et jokainen voisi antaa niitä omia näkemyksiä ja niistä kannata ottaa nokkiinsa? Sanoit kuitenki et lasket kaloreita ja muita ja tämmöstä. En tarkoita et siitä tulis esim stressiä, mutta tosiaan stressiä on monenlaista ja se saattaa kerääntyä huomaamatta. Ehdonta et vähän ite mietit et haluatko kirjoittaa mtn jos loukkaannut, koska jokainen meistä tietää, että täällä on niin monta näkemystäkö on ihmistäkin ja se tulisi kestää. Tai sit sulla sattu oleen vähän huono päivä vain.

Peace!:kippis1:

Jaksat kuitenki ottaa stressiä toisen kirjoituksista? Hei kamoon tää paikka on tarkoitettu et jokainen voisi antaa niitä omia näkemyksiä ja niistä kannata ottaa nokkiinsa? Sanoit kuitenki et lasket kaloreita ja muita ja tämmöstä.

:lol2: Repeilen täällä omalle viestilleni ihan kympillä.

No eniveis, missä olen noin sanonut? En minä kaloreita laskenut sillon kun kyseinen episodi tapahtui, enkä nykyäänkään laske tarkasti, ARVIOIN hyvin epätarkasti päässä päivittäin mitä tuli syötyä, luokkaa "jahas, aamulla meni vaikka 300, koulussa varmaan joku 500-600, kotona söin lounalla jotai 800 ehkä blabla". Meni vaan hermot kun joku oletti että oikeasti STRESSAISIN ruokavaliosta jotenkin. No määrästä ehkä mutta en laadusta. Enkä ottanut STRESSIÄ toisten kirjotuksista, mulla vaan meni spontaanisti hermot, ja postaukseni jälkeen palauduin normaalitasolle. Eri asia. Eiköhän kuitenkin lopeteta off-topic jauhanta tähän. :D

edit: lol proteiini-rage! Luin uudestaan noi alkuperäset viestit enkä tällä hetkellä tajua miten tommosesta voi mennä noin hermot.

Tänään kävin hakemassa Roaccutan-kuurin. Helpotuksekseni kuulin, että alkoholinkäyttöä ei tarvitse rajoittaa :hyvä:

Tänään kävin hakemassa Roaccutan-kuurin. Helpotuksekseni kuulin, että alkoholinkäyttöä ei tarvitse rajoittaa :hyvä:
Miten niin ei tarvitse? Itselle ainakin sanottiin että alkoholin käyttöä tulisi rajoittaa minimiin.
Riippuu lähinnä kait siitä miten sun kroppas suhtautuu tuohon lääkkeeseen. Siksi kait niitä verikokeitakin otetaan.

Mahtoi olla asiantunteva lääkäri. Maksa varmaan tykkää kun tykität ensin Roaa ja päälle kittaat kalijaa.

Vaikka potilaskohtasta sekin, mutta vähän väärän kuvan on mielestäni ks. lääkäri antanut ..
"ei tarvitse rajoittaa" eli ei maininnut lääkkeen sivuvaikutuksista, vahvuudesta tai ei vain huomioinut niitä?

Hain kans tänään kuurin ja mun it-dosenttini kertoi että vältä viinaa ja äläkä vedä perseitä kaljallakaan. Toisaalta samat ohjeet se äitikin antoi aikoinaan?

raipat sanoi:
Mahtoi olla asiantunteva lääkäri. Maksa varmaan tykkää kun tykität ensin Roaa ja päälle kittaat kalijaa.

Vaikka potilaskohtasta sekin, mutta vähän väärän kuvan on mielestäni ks. lääkäri antanut ..
"ei tarvitse rajoittaa" eli ei maininnut lääkkeen sivuvaikutuksista, vahvuudesta tai ei vain huomioinut niitä?
Suomen terveystalon ihotautilääkäri, varmasti osasi asiansa. Ja kyllä kertoi aika kattavasti sivuvaikutuksista, näin hän perusteli:

1) Nykyään alkoholin käyttöä ei ehdottomasti kielletä itse lääkkeenvalmistajan puolesta, eikä myöskään lääkäreille suunnatussa 2006 vuoden tietokirjassa ollut alkoholirajoituksia. Kummassakin varoitetaan runsaasti alkoholia käyttävien ja ylipainoisten henkilöiden maksa-arvojen saattavan nousta.
2) Koko hänen uransa aikana (ei ollut mikään aloitteleva kloppi) on tullut esiin tasan yksi tapaus, jossa alkoholia käyttävän maksa-arvot ovat olleet pielessä. Tosin kyseinen henkilö oli lähes alkoholisti, joi päivittäin. Maksa-arvot olivat palautuneet normaaliksi alkoholin käytön rajoittamisen jälkeen.
3) Lääkärin omat kokemukset. Hänellä oli nuorena ollut samainen kuuri, eikä hänelläkään alkoholin käyttö kuurin aikana aiheuttanut maksa-arvojen nousemista.

Lisäksi kun kaverillani kuuri sujui ongelmitta viikonloppukännäyksestä huolimatta, niin en näe syytä siihen, miksi silloin tällöin ei voisi ottaa jos siltä tuntuu. Juon 2-4 kertaa kuukaudessa, siinä ei voida vielä mistään suurkulutuksesta puhua.

Minä aina huuhtasen saippuaveellä naaman iltasella eikä oo ikään ollu finnejä.Jengi vois kyllä kokeilla clerasilliä ennen kun rupee mitään nappeja rouhimaan.Hei järki käteen kundit.:david:

Minä aina huuhtasen saippuaveellä naaman iltasella eikä oo ikään ollu finnejä.Jengi vois kyllä kokeilla clerasilliä ennen kun rupee mitään nappeja rouhimaan.Hei järki käteen kundit.:david:

Sun postaukses voi ymmärtää kahdella tapaa. Mä ymmärrän sen sillä toisella ja ehkä väärällä.

Väittäsin, että suurimalla osalla oikeaa tai edes lievää aknea kärsivistä ihmisistä ei tommotteet Clearasilit eikä välttämättä myöskään apteekin reseptivapaat tuotteet auta kovinkaan paljoa.

Veikkaan myöskin, että suurin osa koittaa itse tehdä asialle jotain ennen lääkärille hakeutumista eli siis kokeilee noita aineita.

Tuossa postauksessa ei ole pointtia, siinä se hauskuus ilmeisesti olikin.
Hormonaaliseen akneen ei Clearesil tai muukaan kosmetologia-tuote paljon auta.
Pahimmassa tapauksessa eri tuotteita testailemalla saa aiheutettua itselleen vielä kauniin Acne Cosmetican [huonosta kosmetologiasta johtuva akne]

No todellakin väärällä tavalla,sä missasit kokonaan mun pointin.:zzzz:
mutta ehkä sun pitäis itse selvittää mikä tuon provon arvo oli vai kusiko joku vaan sun rahkaan ;--D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom