Ajokortitta ajo!?

Originally posted by rintafile
Btw, itte hukkasin korttini kerran jurripäissäni ja ajelin puol vuotta ilman. Puhallutettiin neljä kertaa tona aikana, onneks eivät korttia kysyneet. Eikös se tän vuoden alussa muuttunu silleen, että "pitää" sakottaa, jos ei oo korttia mukana. Esim. passikaan ei kelpaa, vaikka senhän pystyis tarkistamaan sillon saman tien?

En usko, ainakaan mua ei sakotettu viime kesänä, kun ilman korttia ajelin (6 viikkoa oli ollu hukassa). Sanoin, että hukassa on, saman tien tarkistettiin, eikä tuntunut olevan mitään ongelmaa sen suhteen. Ensimmäistä kertaa oli passi autossa mukana ajokortin hukkaamisen jälkeen :D

Ja samoin kuin sulla, kortti tuli hukattua lievässä kokovartalopuudutuksessa. :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla katos kortti lompakon mukana etelä-espanjalaiseen roskikseen, kun olin kännispäissäni. Sitten ajettiinki kuudessa eri maassa ilman korttia ja suomessa sitten vielä 3kk, kun ei jaksanu hakea uutta. Kertaakaan ei pysäytetty missään.

Itekin jäin 18v kiinni ajokortittaajosta. Siirsi kortin saantia 1 vuodella. No kahden kuukauden päästä kirjoitin kirjeen kyttikselle ja pyysin kiellon kumoamista,että pääsis autokouluun ja hankkimaan kortin.Selitin vain että töitä olis tiedos ja ajokortti välttämätön.Niin kielto peruuttiin saman tien.

Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta= henkilöllä ei ajo-oikeutta, siis kortti "kuivumassa" tai ei ole koskaan edes ollut korttia.

"Ajokortitta-ajo"= Ajoneuvon kuljettaminen pitämättä mukana ajokorttia/harjoituslupaa. Eli henkilöllä on ajo-oikeus vaan ei korttia matkassa. (Kortti hukassa tai unohtunut kotiin)

Ylemmästä tulee paljon sakkoa, alemmasta paljon vähemmän.

:joulu5:

Heh, kuulin tässä joskus että joku äijä oli ajanut kymmenen vuotta bussia työkseen ilman korttia :D
On aika mutua mutta kuitenkin, aika hyvin jos pitää paikkansa. Ihme että on saanu ees paikan ilman korttia..

:D :D Nooh.. En ihan, autokoulun opettajalta, joka vastaa kyllä aika hyvin esson baaria :lol2: Mutta kyllä tuo varmaankin on totta.

Originally posted by pakkoroisto
...juuri aikeissani hankkia korttia herääkin kysymys KUINKA PALJON SE SIIRTYY?Laki sanoo että 1v!Saiskohan tota mitenkään kikkailtua?Kukaan muu tenhyt vastaavia typeryyksiä!?Auttasko arrrmoton:itku: ja nöyristellen kertoa et oon maailman :david: kaveri..:wall: :wall:

Yks kaverini kokeili kundikaverinsa prätkää tuommoisella kerrostaloalueen parkkipaikalla. Tytteli oli 17 v. ja vetäisi tosiaan yhden kierroksen parkkiksen ympäri kun kytät sattui sopivasti paikalle. Lykkyä tuli vuosi ajokortin saamiseen, ja sakot päälle. Ei auta itkut ei.

Re: Re: Ajokortitta ajo!?

Originally posted by Mariko
Yks kaverini kokeili kundikaverinsa prätkää tuommoisella kerrostaloalueen parkkipaikalla. Tytteli oli 17 v. ja vetäisi tosiaan yhden kierroksen parkkiksen ympäri kun kytät sattui sopivasti paikalle. Lykkyä tuli vuosi ajokortin saamiseen, ja sakot päälle. Ei auta itkut ei.

Naurettavaa toimintaa.

Re: Re: Ajokortitta ajo!?

Hmm.. Vois poliisi olla tyytyväinen että kokeili jollain parkkipaikalla, eikä lähteny liikenteeseen taistelemaan.
Kuten tätäkin treadia lukiessa voi huomata, ei liikenteessä kortitta ajaminen taida olla kovinakaan harvinaista..

Re: Re: Re: Ajokortitta ajo!?

Originally posted by Mäntti
Kuten tätäkin treadia lukiessa voi huomata, ei liikenteessä kortitta ajaminen taida olla kovinakaan harvinaista..

Ei sitä kortilla ajeta. Ajatko sinä kortilla?

Ps. :joulu1:

Eikö tuossa ole jotain lieventäviä juttuja, kun kuulin että jätkä, millä on kevari kortti jäi kiinni autolla ajosta, ja sai jostain kortin ylityksesta tjsp sakkoa 80 e eikä saanu mitään lykkäyksiä korttiin.

Originally posted by Nyrkki
Itekin jäin 18v kiinni ajokortittaajosta. Siirsi kortin saantia 1 vuodella. No kahden kuukauden päästä kirjoitin kirjeen kyttikselle ja pyysin kiellon kumoamista,että pääsis autokouluun ja hankkimaan kortin.Selitin vain että töitä olis tiedos ja ajokortti välttämätön.Niin kielto peruuttiin saman tien.

Joo, säälitarinointi kannattaa aina eli odottelee hetken aikaa että pöly laskeutuu ja sitten soittelee laitokselle, että voisiko tulla keskustelemaan ajokiellon kohtuullistamisesta. Sinne sitten vaan hattu kourassa nöyränä tarinoimaan miksi se kortti nyt sattuu olemaan niin elintärkeä. Pari kertaa olen em. systeemillä saanut ylinopeuden takia lähteneen kortin etuajassa takaisin.

Tästä on lähes samanlaisia kokemuksia, mutta hieman onnellisemmalla lopputuloksella eli junnuna mopoikäinen kaverini kävi ottamassa tyypit piikistäni ja oli ilmeisesti painanut urku auki lähitienoon katuja ristiin rastiin, koska juuri kun kerkesin istahtaa takaisin pyörän satulaan niin poliisit kurvasivat paikalle ja alkoivat ripittää minua tuimaan sävyyn.

Eivät kuulemma olleet saaneet lukemia tutkaan, mutta vauhti oli ollut selvästi yli rajoituksen. Eihän siinä auttanut kuin ottaa sormen heristely omaan piikkiin, kun näki kuinka kaverilla alkoi tuskanhiki ja puna levitä ympäri kroppaa kun hän tajusi että oman kortin siirtyminen vuodella on nyt todella hilkulla.

Tarinan opetus: jos sinulla ei ole korttia, niin pidä aina kypärä tiukasti silmillä ja mukana kaveri, jolla on saman tyylinen nahkatakki päällä kuin sinulla. Vieläkään en tosin tajua miten eivät mitään älynneet kun kaveri on jotain 165cm pitkä ja minä 190+cm.

Onko sulla "pitkän autoiluhistorian omaava" pakkoroisto ikää korttiin? Ns.normaali autoileva pulliainen hankkii kortin ennenkun alottaa tekemään historiaa tien päällä.

Ajokortitta ajaminen on typerää, lyhyesti sanottuna. Jos siitä tulee sakkoja tai lykkäystä ajokortin saamiseen, niin ihan oikein sille kuupolle, joka kortitta on ajanut.

Joko osaa ajaa tai sitten ei! Kortti ja sen kakkosvaiheeton pitkälle pelkkää paskaa, liikennesäännöt pitää tietty osata. Loistoidea antaa lykkäystä kortin ajoon! jos kortti on niin vitun loistojuttu minkä takia sitä lykätään? eiköhän se vuosi vaan lisää kortitta ajoa vuodella.
Minkäs ikäsenä opitte ajamaan naista, ettette vaan ennen rippikoulua!? vuosi lykkyä!:confused:

Originally posted by Pjuus
Joko osaa ajaa tai sitten ei! Kortti ja sen kakkosvaiheeton pitkälle pelkkää paskaa, liikennesäännöt pitää tietty osata. Loistoidea antaa lykkäystä kortin ajoon! jos kortti on niin vitun loistojuttu minkä takia sitä lykätään? eiköhän se vuosi vaan lisää kortitta ajoa vuodella.
Minkäs ikäsenä opitte ajamaan naista, ettette vaan ennen rippikoulua!? vuosi lykkyä!:confused:

Tos sun postis on pieni ristiriita. Liikennesäännöt pitää osata mut kortti on perseest, jonka saadakseen pitää osata liikennesäännöt. Mut mitäs kortitta ajost pitäis sit saada sanktioo?

Mulle ei muuten opetettu riparil miten ajaa naista...

Originally posted by pek
Tos sun postis on pieni ristiriita. Liikennesäännöt pitää osata mut kortti on perseest, jonka saadakseen pitää osata liikennesäännöt. Mut mitäs kortitta ajost pitäis sit saada sanktioo?

Mulle ei muuten opetettu riparil miten ajaa naista...

Liikennesäännöt paitsi "kuinka vältän sakot mm.parkkeeraus" opettaa joku kaveri muutamassa minuutissa joten se siitä ristiriidasta. Parastahan liikenteessä on ihmiset jotka ajattelevat jalkakäytävää ylittäessään "vittu aja rekka vaan päin mulla on liikennesäännöt ja laki puolellani" Helmee on sit muistella letkuissa kuinka niitä liikennesääntöjä lueskeltiin...

Mä opin riparilla sen että vaikka jeeesus antaisi anteeksi riparin pitäjät ei, potkivat ulos? rippikoulun jälkeenhän on vasta oikea ikä ajatella lihallisia ajoja...
Rikesakko sanktiota, se siitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom