Ajokortitta ajo!?

PRKL!!Setä miliisi nappasi rysän päältä..omaan pitkän autohistorian mutta vaikka korttia ei ole tullut vieläkään hankittua(tyhmää)niin ei ole koskaan vielä ollu mitään onkelmaa KUNNES muutama päivä sitten siirsin kaaraani n.50m kotitieltäni autotalliin(yleinen pikkutie)lumimyrskyjen tieltä,niin EIKÖS huuruisesta sivuikkunasta pilkistänyt aina piristävä teksti"poliisi"!No tietenkin ne halus tarkistaa että kuka siel hiihtää kun ei ollu kun etulasissa 2 silmäreikää..vähä sitten puhallelltiin,seliteltiin ja nöyrästi aneltiin mutta eiköhän sakot rapsahtanu ja juuri aikeissani hankkia korttia herääkin kysymys KUINKA PALJON SE SIIRTYY?Laki sanoo että 1v!Saiskohan tota mitenkään kikkailtua?Kukaan muu tenhyt vastaavia typeryyksiä!?Auttasko arrrmoton:itku: ja nöyristellen kertoa et oon maailman :david: kaveri..:wall: :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sulla on pitkä autohistoria? Et oo korttia vielä hommannu? Siis sulla ei oo ikinä ollu korttia vai onko se hyllyllä?

Btw, itte hukkasin korttini kerran jurripäissäni ja ajelin puol vuotta ilman. Puhallutettiin neljä kertaa tona aikana, onneks eivät korttia kysyneet. Eikös se tän vuoden alussa muuttunu silleen, että "pitää" sakottaa, jos ei oo korttia mukana. Esim. passikaan ei kelpaa, vaikka senhän pystyis tarkistamaan sillon saman tien? Samaisella viikolla, kun olin päättänyt mennä hommaamaan uutta korttia, tuli postissa kirje: "Omaisuuttanne on löydetty." :kippis1:

EDIT: Btw, mä vissiin näytän tavallista enemmän denalta, kun mut on puhallutettu vissiin kaiken kaikkiaan kuus kertaa, vaikka kortti on ollut pikkasen päälle 1,5 vuotta. Esim. faija, joka kuitenkin ajaa autolla aika vitusti, on puhallutettu kerran(1) koko elämänsä aikana. Ehkä asiaa selvittänee se, että oon liikkunu suht paljon yöaikaan vkloppusin kännikuskina...

Mä luulen ettei sitä voi kieroilla pois.
Itselläni kävi 17 vuotiaana melkein sama, oli pakko vähän kokeilla autoa muutaman kerran.
Kerran poliisi auto hiljensi risteyksessä edessäni, äijät katteli hetken, auto meni kävely vauhtia risteyksen yli, jatkoi sitten matkaa.
Ton jälkeen odotin pari kuukautta ja ajoin kortin, se oli muistaakseni inssiä vaille valmis.
Kannattaa olla ajamatta, muuten käy luultavasti niin että viimeisellä viikolla taas jäät kiinni..

Oikeuteen jos mennään voi viedä työnantajalta todistuksen/pyynnön että korttia tarvitsee duunissa.
:joulu6:

Rintafile: juu kyllähän ne vissiin pystyy tarkistamaan sen et onko kyseisellä hepulla korttia..mut mitä sitä tarkistelemaan ku rahaahan se niille tietää..:(

Originally posted by mik99
Rintafile: juu kyllähän ne vissiin pystyy tarkistamaan sen et onko kyseisellä hepulla korttia..mut mitä sitä tarkistelemaan ku rahaahan se niille tietää..:(

Suomessa poliisit eivät saa niitä sakkorahoja, toisin kuin Virossa ;)
Mutta minä sain jo muutama vuosi sitten sakot kun ei ollut korttia eikä rekisteriotetta mukana, lähin tiistai- iltana t-paita ja verkkarit jalassa prätkällä huoltikselle ostamaan tupakkaa.
Sakot oli huimat 100mk, puuttui kylläkin kortti ja rekisteriote.

Originally posted by pakkoroisto
PRKL!!Setä miliisi nappasi rysän päältä..omaan pitkän autohistorian mutta vaikka korttia ei ole tullut vieläkään hankittua(tyhmää)niin ei ole koskaan vielä ollu mitään onkelmaa

Siis mä en nyt tajunnu. Et oo siis koskaan omistanu korttia? Siis mun mielest tollasille jätkille pitäis todellaki antaa se 1 vuos lykkyy.

Must tuntuu et ne lähinnä nauraa sulle ja pitää saarnan jos sä meet kyttikselle kertoo tyyliin ettet tehny sitä tahallaan ja oot pahoillas.

Mut jos oot vaan hävittäny korttis ni ei siitä mitään lykkyä tuu, sakot vaan.

Ajokortin kotiin unohtaminen ei sellaisenaan ainakaan aikaisemmin ollut yleensä mikään sakon arvoinen asia koska tiedot pystyy tarkistamaan koneelta muutenkin. Toki se useimmiten lisätään rikkomuksena paperiin vaikkapa ylinopeuden mukana (edellyttäen tietenkin että ajo-oikeus löytyy LTJstä).

Tämä siis kokeneen "putkimiehen" käsitys asiasta, jonka kohta joku viksu ekspertti kumoaa "paremmalla" tiedolla

:wanha:

Juu kytät ei niitä rahoja saa, mutta niiden on pakko antaa tietty määrä sakkoja vuodessa.
"Sakko-kiintiö" on saatava täyteen, muuten ei tuu määrärahoja valtion budjetista. Paska juttu sanon mää... :wall:

Originally posted by maxmussel
Juu kytät ei niitä rahoja saa, mutta niiden on pakko antaa tietty määrä sakkoja vuodessa.
"Sakko-kiintiö" on saatava täyteen, muuten ei tuu määrärahoja valtion budjetista. Paska juttu sanon mää... :wall:

Aijaa, siinä on tuollainen juttu. Ihan tuota vartenkohan ne välillä pitää niitä tehoratsioita ja sakottaa oikein olan takaa.

Originally posted by maxmussel

Mitenköhän mahtaa olla? olisko jotain linkkiä laittaa. Itsellä ei tietoa ole, mutta kuulostaa aika uskomattomalta.

Faijalta voi tossa jouluna kysästä, kun se jonkin sortin poliisipäälikkö on.

Originally posted by rintafile
EDIT: Btw, mä vissiin näytän tavallista enemmän denalta, kun mut on puhallutettu vissiin kaiken kaikkiaan kuus kertaa, vaikka kortti on ollut pikkasen päälle 1,5 vuotta. Esim. faija, joka kuitenkin ajaa autolla aika vitusti, on puhallutettu kerran(1) koko elämänsä aikana. Ehkä asiaa selvittänee se, että oon liikkunu suht paljon yöaikaan vkloppusin kännikuskina...
Höpö Höpö! Toi johtuu vaan siitä että kaikki haluu tunkee sun suuhun pil(l)in.

Ja threadin alottajan vois mestata ja sen jälkeen marinoida välilihakastikkeessa ja viedä Keijolle joulupöytään.

No se nyt on ainakin ihan satavarmaa ettei kortin saanti vuodella lykkäänny!

Millon muuten jäit kiinni ratista?Ei muuten,mutta joulurauhan aikaan saa tuplatuomiot kaikista rikkeistä...:lol2:

Hyvät joulut sullekki:joulu1:

Saiskohan tota mitenkään kikkailtua?

Katsos, ukkeli opettelee Elämää. Nyt olet toivottavasti oppinut esimerkin avulla yhden Elämän perustotuuksista: "Tyhmyydestä sakotetaan." Oujee. :lol2: :kakka:

PRKL!!Setä miliisi nappasi rysän päältä..omaan pitkän

Mikäs tässä nyt oikeasti on se ongelma, mikset vain jatka ajokortitta ajoa vanhaan tapaan? :)

Yks duuni kaveri ajeli 5 vuotta ilman korttia ja leimaa.
Tietääkseni ei ole vieläkään jäänyt kiinni.
Baarikellon perustotuuksia2 voisi olla
"älä jää kiinni, ikinä".

:joulu6:
Kolmosta en arvaa

Perkeleen poliisivaltio. Ensin vaaditaan autolla ajoon joku hemmetin kortti ja sitten rangaistaan siitä, kun joku ei sitä halua hankkia. :joulu5:

Originally posted by Andree

Millon muuten jäit kiinni ratista?Ei muuten,mutta joulurauhan aikaan saa tuplatuomiot kaikista rikkeistä...:lol2:

No nyt tuli paskapuhetta. Joulurauha ei ole enään raskauttava asia. Joulurauhan julistus on vain vanhentunut tapa, jolla ei ole mitään vaikutusta laissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom