Ainoa oikea treeniohjelma..

Tässä ei ole ainoaa oikeaa treeniohjelmaa koska sellaista ei vain ole olemassa:)
Eli vähän puhetta siintä miten eri treeniohjelmat vaeltelee eri ajoin.Tällä hetkellä tuntuu 2-jakoinen olevan kovassa suosiossa..Paras ohjelma:)
Itsellä on treenivuosia reilusti yli 10 vai olisko jo 15v.Empä muista tarkkaan.
Varmasti täällä on monia jotka ovat huomanneet saman asian:90-luvulla oli usein 4-jakoinen ohjelma,joka oli paras...Yatesin Voittaessa Mr.o alettiin puhua heavy-dutysta uudelleen,joka oli taas se paras,josta modifoitiin mega-duty.
Tässä vaiheessa Arnoldin treenit haukuttiin suohon.Sitten tulikin hieman paluuta 3-4jakoiseen ja palutuminen oli avainsana.Treenikierto oli 7-9päivää ja jotkut jopa huipulla treenasivat jalkoja 14-päivän kierrolla!!Tällä hetkellä taas 2-jakoinen treeni on kova sana.Kroppa tehdään pari kertaa viikossa läpi...
Eli jutussa on ajatuksena se että ei ole yhtä ohjelmaa,eikä mitään kannata tyrmätä enenkun kokeilee toimiiko se omalle kropalle.Vaihtelu toimii aina!!Kun aloitin ei ollut nettiä,joten tieto hankittin salilta tai bodauslehdistä.
Nykyään tietoa tulee tuutin täydeltä ja saattaapi joku aloittelija nysvätä aivan
väärällä ohjelmalla vain sen takia kun luin netistä että se on paras!!Kokeilkaa rohkeasti uusia ohjelmia.Mutta pitäkää kuitenkin järki päässä,ettei ohjelma kokoajan vaihdu...Mielipiteitä(jos joku jakso lukea)

^^ Kyllä, ehdottomasti samaa mieltä, 2-jakonen tuntuu olevan in ja teen sitä ittekin tällä hetkellä....voisin kokeilla jotain muutakin, tein vuoden 4-jakosta huonoilla syömisillä ja tulosta tuli silläkin, voisi kokeilla taas kun on 1 1/2 vuotta vääntänyt 2-jak., ohjelmaa muuttaen tosin.
Ja jos tulosta syntyy, eikös se ole tuon taivahan sama, onko jako 1 tai 5 ja kierto 7 vai 10 päivää ;) ? Ite sain esim. selän älyttömään kasvuun leuanvedolla leveällä myötäotteella lisäp. kanssa ja nyt olen ruvennut tekemään sekä olkapäitä että rintalihaksia ristikkäistaljassa ja tuloksia on tullut.
Uskallan jopa väittää, ettei niitä kyykkyä, mavea ja penaakaan tartte välttämättä joka viikko edes tehdä, vaan tekee jotain muuta niin kropallakin on sopivasti vaihtelua :rock:

Mulla on toiminu sama 4-jakonen niin hyvin, että ei edes ole tarvinnut miettiä ohjelman vaihtoa. Joskus oon ajatellut jos kokeilis 2-jakosta, mutta mitä järkee vaihtaa jos tuo 4-jakonenki toimii niin hyvin?

Itse tein 2-jakoista n.3kk jona aikana tuli kehitystä...Nyt 3-jakoista ja kehitys parempaa,eli sopii mulle paremmin.Paikatkin kestää paremmin:)Mutta aion ehdottomasti treenata vielä joskus 2-jakoisella!
Mikähän olis "paras" tapa treenata vuonna 2010?? Parin vuoden sykleissä tuntuu menevän.

mitä eroa on 2,3 ja 4 jakosella?

4 jakonen on se ohjelma, jolla ei saa lihaksia, ja 2 jakonen taas se ohjelma, jolla tulee niin paljon lihaa, että saattaa jopa säikäyttää. 3 jakonen on siltä väliltä, eli saa hitaammin lihaksia, ei säikähdä lihaskasvua.

Muistaispa kysyä bodaajalta viiden vuoden kuluttua onko mielipide vielä sama...
Olis tosiaan helppoa jos 2-jakoinen olis se paras tapa treenata.Minkähän takia kaikki ei sitten treenaa sillä???

Muistaispa kysyä bodaajalta viiden vuoden kuluttua onko mielipide vielä sama...
Olis tosiaan helppoa jos 2-jakoinen olis se paras tapa treenata.Minkähän takia kaikki ei sitten treenaa sillä???

Kehonrakennus jos mikä on täynnä typeriä perinteitä. Kaikki eivät vain tiedä paremmin.

Eri ohjelmat toimii erilailla eri ihmisillä. Jollain saatta toimia 5 jakoinen todella mainiosti ja jonkun tarvii tehdä sama liha kolmesti viikkoon että saa tarpeeksi ärsykettä.

kaksijakoisesta puhuu kaikki, mutta kuinka moni tekee yksijakoista? miksi se tuntuu olevan harvinaisempaa.
tuntuu että voisin tehdä koko vartalon neljäkin kertaa viikossa, vähän pienempiä treenejä kerralla. olisiko se jotenkin huono ajatus?

Jokainen ohjelma toimii varmasti kaikilla, jos se tehdään käytännössä oikein. 5 jakonen ei voi toimia, jos treenit vedetään 1 jakoisen intensiteetillä ja tyylillä, sama ei skulaa toisinpäin, vaan oltaisiin tukossa. Toisessa tulee liian vähän ärsykettä ja toisessa liikaa. Jos ajattelee mielessään että 4 jakonen on parempi ja treenaa puoliväkisin 1 jakosella jos joku tutkimus sitä puoltaa, niin varmaan ei ohjelma toimi.

kaksijakoisesta puhuu kaikki, mutta kuinka moni tekee yksijakoista? miksi se tuntuu olevan harvinaisempaa.
tuntuu että voisin tehdä koko vartalon neljäkin kertaa viikossa, vähän pienempiä treenejä kerralla. olisiko se jotenkin huono ajatus?

no miksipä ei. mun mielestä kokeilemisen arvoista. ite testailen just periaatteessa 1-jakosta 3krt/vko eli kaikki lihakset läpi mutta eri liikkeillä ja vähän erimittaisilla sarjoilla.

no tarkemmin ajatellen kolme kertaa riittää aivan hyvin.
kun tauon jälkeen aloittelin, olisi jaksanut treenata vaikka joka päivä, mutta koko vartalon treenejä tehdessä kun lihaskivut ei häiritse, väsymys tuleekin hiljalleen salakavalasti. Nyt on vähän ylirasitusoireita, sellainen jatkuva pieni hikoilu ja ahdistava olo ja unettomuus vaivaa, pidän muutaman lepopäivän niin eiköhän se mene ohi.

1-jakoinen itselläkin nyt menossa 2krt /vko. Näin ei sali haittaa mökillä käyntiä tai päinvastoin. Aloitin 3krt /vko, mutta jalat eivät tahtoneet palautua, kiitos melko tiheän aerobisenkin. (joojoo, tiedän, olen vain velliperse) Ei ainakaan painot ole tippuneet ja vaikka aikaa meneekin hiukan pidempään, kuin 3-jakoisella, niin ei se haittaa.

Itse olen kokeillut 1-, 2- ja 3-jakoisia ohjelmia kaikkia hyvällä menestyksellä. Treeniä ei ole takana kuin vasta 2,5 vuotta, mutta silti parhaiten kehitystä on mielestäni tullut kun on tehnyt 2-3kk jaksoissa vuorotellen 1 ja 3-jakoista ohjelmaa.

Back
Ylös Bottom