Ainoa oikea treeniohjelma..

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
4 jakonen on se ohjelma, jolla ei saa lihaksia, ja 2 jakonen taas se ohjelma, jolla tulee niin paljon lihaa, että saattaa jopa säikäyttää. 3 jakonen on siltä väliltä, eli saa hitaammin lihaksia, ei säikähdä lihaskasvua.

Eli sun mielestä 2-jakonen on parempi kun 1-jakonen?

No kaikki voi toimia aikansa jne. bla bla, ya know..

Itse olen enempi low volume ukkoja, mutta tarkoitus on juuri tästä syystä tehdä välillä volumeakin uuden ärsykkeen saamiseksi.

Tuo "mikä jako in paras" -bullshitti väsyttää..niin kauan kun joku on saanut tulosta jollain "jaolla", kaikki ovat oikeassa/väärässä..

HST kunniaan :rock: vaikka vedänkin tällä hetkellä 2-jakoisella vaihtelun vuoksi. Eka treeni vuosi meni 4 jakoisella ja tuntui että ei tullut mitään tulosta, syömiset nyt oli mitä sattu ni voi olla että ei olis tullu tulosta millään muullakaan ohjelmalla.

Kyse ei ole jaottelusta vaan siitä, että lihakset saavat tarpeeksi treeniä. Jos jaksaisi treenata intensiivisesti niin kannattaisi tietenkin käyttää yksijakoista ohjelmaa, koska ei olisi mitään järkeä jaotella treeniä. Treenin jakaminen osiin kannattaakin tehdä sillä perusteella miten paljon jaksaa nostella. Jos esimerkiksi yrittää nostella kaksijakoisella, mutta tuntee, että ei jaksa vetää tarpeeksi kovaa ja palautumisen kanssa on ongelmia niin kolmijakoinen voisi ehkä olla parempi ratkaisu.

kaksijakoisesta puhuu kaikki, mutta kuinka moni tekee yksijakoista? miksi se tuntuu olevan harvinaisempaa.
tuntuu että voisin tehdä koko vartalon neljäkin kertaa viikossa, vähän pienempiä treenejä kerralla. olisiko se jotenkin huono ajatus?

Treenaileehan aika moni 1-jakoisellakin, ja aika moni 1-jakoisella treenaava treenaa HST periaatteiden mukaan, eli sarjapainojen aallotus, perusliikkeet.

Kovinkaan moni huippu (ei natu) ei kyllä 2- tai 1-jakoisiin ohjelmiin koske. Mutta heillähän tietysti lähtökohdat on aivan erit. Joten ei voi sanoa, että 2-jakoinen olisi se juttu jota on nyt aivan in. Varmaan vähäjakoisten ohjelmien suosio perustuu myös tutkittuun tietoon, jota on nyt tullut lisää (joka siis tukee lihasten treenaamista usein viikossa).

Jenkeissä monijakoisemmat tuntuvat olevan natuillakin suosittuja, ehkä tämä 1-2-jakoisvillitys on enemmänkin Suomen juttu?

Treenaileehan aika moni 1-jakoisellakin, ja aika moni 1-jakoisella treenaava treenaa HST periaatteiden mukaan, eli sarjapainojen aallotus, perusliikkeet.

Kovinkaan moni huippu (ei natu) ei kyllä 2- tai 1-jakoisiin ohjelmiin koske. Mutta heillähän tietysti lähtökohdat on aivan erit. Joten ei voi sanoa, että 2-jakoinen olisi se juttu jota on nyt aivan in. Varmaan vähäjakoisten ohjelmien suosio perustuu myös tutkittuun tietoon, jota on nyt tullut lisää (joka siis tukee lihasten treenaamista usein viikossa).

Jenkeissä monijakoisemmat tuntuvat olevan natuillakin suosittuja, ehkä tämä 1-2-jakoisvillitys on enemmänkin Suomen juttu?

Coleman on vuosikaudet treenannut 2-jakoisella ohjelmalla. Muistaakseni Heathkin treenailee ainakin osan lihoista kaksi kertaa viikossa. Eli ei ne kaikki huiputkaan treenaa äärimmäisen monijakoisilla.

Monijakoisvillitys taisi syntyä lääkeaineiden tuomien mahdollisuuksien myötä 80-luvun puolella. Sitä ennen pitkään oli tapana treenata lihakset vähintään 2krt/vko. Nykyään homma on kääntynyt max 2krt/vko. Eli ennemminkin monijakoiset ohjelmat ovat villitys kuin perinteiset vähäjakoiset treeniohjelmat.

Jenkkilä on sen verta iso maa, että hieman epäilen tuota viimeistä väittämää.

Jenkkilä on sen verta iso maa, että hieman epäilen tuota viimeistä väittämää.

Katseles tuolta noita jenkkejen treenejä:

http://www.teenbodybuilding.com/pasttn.htm
http://www.bodybuilders.com/pastam.htm

Todistaa samalla myös sitä väitettä paskapuheeksi, jota täällä nykyään jauhetaan, että "monijakoisella ohjelmalla ei voi kehittyä". Äijät on ihan saakelin isoja parinkin vuoden treenillä. Roinaajia tuolta teinien osiolta tuskin ainakaan kovin montaa löytyy.

Ja mitä Colemaniin tulee, niin kotisivuillaan ja leffoissaan mainostaa push/pull/legs -jakoaan 6 kertaa viikossa, nykyisistä metodeista en tiedä mitään.

Katseles tuolta noita jenkkejen treenejä:

http://www.teenbodybuilding.com/pasttn.htm
http://www.bodybuilders.com/pastam.htm

Todistaa samalla myös sitä väitettä paskapuheeksi, jota täällä nykyään jauhetaan, että "monijakoisella ohjelmalla ei voi kehittyä". Äijät on ihan saakelin isoja parinkin vuoden treenillä. Roinaajia tuolta teinien osiolta tuskin ainakaan kovin montaa löytyy.

Ja mitä Colemaniin tulee, niin kotisivuillaan ja leffoissaan mainostaa push/pull/legs -jakoaan 6 kertaa viikossa, nykyisistä metodeista en tiedä mitään.

Tuolla otannalla on paha lähteä silti yleistämään. Varmaan kaikki kovakuntoisia kavereita noissa listoissa, mutta en kyllä ymmärrä että miksi teinien osiolta ei voisi löytyä useita roinaajia.

Elääkö täällä oikeasti noin vahva mantra monijakoisten huonommuudesta?
Coleman kertoo ensimmäisellä treenivideolla että viikossa on esim. rinnalle kaksi treeniä: barbell & dumbbell. Jaloille myös, mutta eri liikkeillä. Video on tehty muistaakseni ´97. Samaa treeniä sanoi yhä tekevänsä uusimmassa Flexissäkin. Joka tapauksessa Coleman ei treenaa kovinkaan monijakoisella ohjelmalla. Ja aiheeseen vielä sen verta lisää, että monet huiput taitavat kohottaa monijakoisten ohjelmien frekvenssiä treenaamalla kaksi treeniä päivässä.

Monijakoinen on silloin hyvä, jos tykkää treenata loppuun asti ja täysillä, ja ei ole kiinnostunut tekemään niin usein kroppaa läpi, kuten minä. Lisäksi jänteet ja nivelet on pienemmällä rasituksella kuin tiheäjakoisessa, kun ei joka päivä väännettä niitä samoja lihoja. Mä en voi uskoa, että kerran viikkoon vs. 2 kertaa viikkoon, ois niin suurta eroa, ei se lihas voi niin aktiivisesti siihen ärsykkeeseen vastata. Jos syö päin persettä niinkuin minä, niin on turha odottaa miltään ohjelmalta tuloksia ja lihaskasvua ellei omista mutanttigeenejä niinkuin eräs kaverini. Mua ei kyl enää kiinnosta juuri ollenkaan toi ohjelma millä treenaan, 2 jakoista tuli kokeiltua, ja ei pelaa, joten 4-6 jakoset on mun ohjelmia. Tähän olen saanut valistustakin 170-190 kilon raakapenkkaajilta ja 230-250 kilon kyykkääjiltä ihan salilla kokemuksen pohjalta, niin on se helpompaa mulle.

Aivan. Totta kai se treenaaminen pitää sovittaa omiin tavoitteisiin. Eri ihmisillä toimii eri ohjelmat ja vielä sen lisäksi ajan ja tilanteen mukaan. Yleensäkin fundamentaali jauhaminen pelkästään yhden asian puolesta on hölmöä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
en tiedä muista mutta mä oon treenannut 4-jakoisella nyt muutaman kuukauden ja ainakin mulla tuntuis toimivan parhaiten juuri tämä jako: maanantai: rinta+hauis,tiistai: jalat, ke:lepo, torstai:olkapäät+ojentajat, pe: selkä+vatsa, la ja su lepo. tämä siis vain mun mielipide,mulla toimii kun saa tarpeeksi lepoa, sarjapainot on ainakin kasvanut mm.maastaveto 20kg isommilla painolla pystyy nykyää tekeen( 110kg/130kg) tosin tekniikkakin on varmasti parantunut kun saa keskittyä vaan muutamaan lihasryhmään per treeni.

en tiedä muista mutta mä oon treenannut 4-jakoisella nyt muutaman kuukauden ja ainakin mulla tuntuis toimivan parhaiten juuri tämä jako: maanantai: rinta+hauis,tiistai: jalat, ke:lepo, torstai:olkapäät+ojentajat, pe: selkä+vatsa, la ja su lepo. tämä siis vain mun mielipide,mulla toimii kun saa tarpeeksi lepoa, sarjapainot on ainakin kasvanut mm.maastaveto 20kg isommilla painolla pystyy nykyää tekeen( 110kg/130kg) tosin tekniikkakin on varmasti parantunut kun saa keskittyä vaan muutamaan lihasryhmään per treeni.

eli olet siis kokeillut muitakin oikein suunniteltuja jakoja?

ei millään pahalla, mutta jos maastavedon sarjapainot ovat luokkaa 100+risat, täytyy kyseessä olla (joko nainen tai) aloittelija, jolloin on vielä mahdotonta sanoa mikä on paras ohjelma.

tosin tekniikkakin on varmasti parantunut kun saa keskittyä vaan muutamaan lihasryhmään per treeni

tämä tuskin pitää paikkaansa, sillä yleensä kun tekniikan parantumista haetaan, tehdään juuri päinvastoin.

täytyy vielä todeta että minulla ei ole mitään erityistä kantaa siitä mikä on paras ohjelma, varmasti tuokin on oikein hyvä. pitipähän vain todeta jotain tähän. kuitenkin on tärkeää että tykkää siitä ohjelmasta eikä salilla käyminen tunnu sellaiselta väkisin puurtamiselta, joten tuo on varmasti sinulle hyvä ohjelma :) .

Mitä pienempi numero, sitä parempi ohjelma. :D

0-jakonen on paras. Se perustuu lepoon. Levossahan lihas kasvaa. Pakkotoistollakin leviää huhua, että painojen nostelulla saisi lihakset. Paska puhetta. Käytte nyt vaan makaamaan sänkyyn ja avaatte mäyriksen. Mallas on uusimpien tutkimusten mukaan parempaa lihasten kasvattajaa kuin proteiinihormoonit. Aamen :worship::kippis1:

0-jakonen on paras. Se perustuu lepoon. Levossahan lihas kasvaa. Pakkotoistollakin leviää huhua, että painojen nostelulla saisi lihakset. Paska puhetta. Käytte nyt vaan makaamaan sänkyyn ja avaatte mäyriksen. Mallas on uusimpien tutkimusten mukaan parempaa lihasten kasvattajaa kuin proteiinihormoonit. Aamen :worship::kippis1:

Kai sen niin on oltava, että treenaus on se välttämätön paha siinä kehonrakennuksessa:) Lihaksethan tulee kuulemma pelkällä roheiinilla ja levolla, riittää että tekee yhden sarjan sormenkoukistuksia viikossa. Kandee tehdä 0,25 jakosella, niin ei voi treenaa kovaa ollenkaan, ja saa lepää ja syyä kokoajan:kippis1:

Kai sen niin on oltava, että treenaus on se välttämätön paha siinä kehonrakennuksessa:) Lihaksethan tulee kuulemma pelkällä roheiinilla ja levolla, riittää että tekee yhden sarjan sormenkoukistuksia viikossa. Kandee tehdä 0,25 jakosella, niin ei voi treenaa kovaa ollenkaan, ja saa lepää ja syyä kokoajan:kippis1:
:rock: katsotaa mitä openissa saadaan aikaan tällä menetelmällä

Hetkonen, eikös tuo 0,25 jakoinen tarkoita loogisesti ajateltuna että treenataan kroppa 4 kertaa läpi yhdellä treenikerralla? :)

ei millään pahalla, mutta jos maastavedon sarjapainot ovat luokkaa 100+risat, täytyy kyseessä olla (joko nainen tai) aloittelija, jolloin on vielä mahdotonta sanoa mikä on paras ohjelma.
hei huumor, tunnetko montakin naista tai aloittelijaa joka pystyy tekeen maastavetoa 130kg:lla 10-12toiston sarjoja? itse en tunne mutta haluaisin kyllä nähdä. olen toki kokeillut muitakin jakoja ja kuten tossa aiemmin totesin niin tämä jako näyttäisi sopivan parhaiten mulle. vielä tiedoksi etten ole aloittelija enkä nainen vaan 28vee mies, muna ainakin oli kun kävin viimeks kusella.

Pöh kauheeta hifistelyä. Tässä hiljattain olen itte alkanu tajuaan että ei se ole niinkään siitä ohjelman tehosta vaan siitä mukavuudesta kiinni mikä toimii. Se on ihan satavarma fakta että en sais ikinä mitään aikaan jollain 5-jakosella kun ei hitto soikoon kiinnosta sellasta pelleilyä vetää, saan vaan yksinkertasesti niin paljon paremmat kiksit jostain 1- tai 2-jakosesta että ei voi olla toimimatta. Nykyään lähinnä teen ihan sen mukaan mikä on kivointa. :D Eli välillä 1-jakosta ihmesettiä ja sitten jotain 2-jakosta ihan käsittämätöntä. Tällä hetkellä menossa joku aika järjetön 2-jakonen viritys, mutta ainaki se on justiinsa sellanen ku ite halusin. Ja koska kuitenkin ohjelmalla kun ohjelmalla saa kehitystä niin teen mieluummin sitten sellasella jonka parissa oikeesti viihdyn. :D Kaikkea pitää kokeilla. Seuraavaks varmaan joku koko kroppa 4 kertaa viikossa, sitten vois jotain EDT:tä vääntää, sitten vois kokeilla jotain aitoa HFT-treeniä (koko keho 8 kertaa viikossa vaikka)... :)

Mutta en olekaan mikään ammattilaispotari, haluun vaan hirveet voimat ja riittävästi lihasmassaa. Ja nyt kun olen taas käytännössä alottelijan mitoissa (176/62) niin aika hyvin saa vetää jos EI saa jollain ohjelmalla lihasta. Totta kai sitten tulevaisuudessa pitää taas alkaa vetään ehkä vähän "vakavammin"... ;)

se ei oo tärkeetä että millasella jaolla treenaa, kunhan treenaa eikä vaan pelkästään lueskele muitten mielipiteitä ja mietiskele eri asiahaaroja. eikä niitä treeni-ohjelmia kannata jatkuvasti vaihella koska siitä ei oo ku haittaa. (vai mitä mieltä porukka on?)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom