Ainoa oikea treeniohjelma..

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tärkeintä on etsiä se itselleen sopiva ja toimiva systeemi. Ei todellakaan oo mitään järkeä mennä sokeasti vain ohjeiden mukaan, joita joku pakkotoistolainen antaa. Kyllä se jokaisen oma ohjelma ja jako löytyy treenivuosien saatossa aivan varmasti. Itse treenaan nelijakoisella, jolla tulen luultavasti jatkossakin treenaamaan niin kauan kun se antaa hyvää tulosta. Mutta tähän ohjelmaan en todellakaan ole suoraan eka treenipäivänä kiintynyt, vaan alkuunsa tuli treenattua lähinnä 1 - 2 jakoisella vuodesta toiseen, ainakin 3-4 vuotta. Loppupeleissähän tämä on kuitenkin harrastus jokaiselle, joten siitä pitäs osata nauttiakin ilman, että jokainen treeni tuntuisin pakotetulta. Mutta tosiaan, sitä malttia mukaan niin kyllä se oma jakokin sieltä löytyy ilman muiden neuvoja aikanaan.

Itte treenaan oikeastaan vain 1-jakosella ohjelmalla,kun ei oikeen aina tiedä kerkeekö salille kerran vai kolmekertaa viikossa. Treenissä keskityn ISOIHIN perusliikkeisiin,ja jätän eristetyt "esinahanvenytykset" suihkuun.:david:

Tärkeintä on etsiä se itselleen sopiva ja toimiva systeemi. Ei todellakaan oo mitään järkeä mennä sokeasti vain ohjeiden mukaan, joita joku pakkotoistolainen antaa. Kyllä se jokaisen oma ohjelma ja jako löytyy treenivuosien saatossa aivan varmasti. Itse treenaan nelijakoisella, jolla tulen luultavasti jatkossakin treenaamaan niin kauan kun se antaa hyvää tulosta. Mutta tähän ohjelmaan en todellakaan ole suoraan eka treenipäivänä kiintynyt, vaan alkuunsa tuli treenattua lähinnä 1 - 2 jakoisella vuodesta toiseen, ainakin 3-4 vuotta. Loppupeleissähän tämä on kuitenkin harrastus jokaiselle, joten siitä pitäs osata nauttiakin ilman, että jokainen treeni tuntuisin pakotetulta. Mutta tosiaan, sitä malttia mukaan niin kyllä se oma jakokin sieltä löytyy ilman muiden neuvoja aikanaan.

Tismalleen näin,samaa mieltä olen! Jokainen löytää kyllä aikanaan sen itselleen sopivan systeemin. Toisille käy 2-jakoiset,toisille 4-jakoiset jne. Itellä on kokemusta tuosta 2-jakoisesta jonkin verran. Itse olen meilien kautta kysellyt mielipiteitä ja näyttänyt omia ohjelmia ammattilaisille,kuten Timo Vilposelle ja Ari Kokkoselle. Mitä nyt oon treenannu 4-jakoisella,niin palautuminen on ollut parempaa. Ja treenit on ollu kovempia kuin aiemmin kuitenkin. Joka tapauksessa väitän,ettei maailmassa kyllä ole mitään yhtä ja ainutta toimivaa ohjelmaa. Syön vaikka pääni, jos asia näin olisi :D

heavyduty/dogg crapp :thumbs:

Dogg crapp on aloittelijavaiheen jälkeen kokeilemistani ohjelmista tehokkain tähän mennessä treenipainojen kasvatuksessa. Kuitenkin niin kalliiksi tulee noudattaa ohjelman proteiinisuosituksia, ettei kaikille senkään vuoksi sovi. Lisäksi aikamoista masokismia vaatii jos aikoo OIKEASTI treenata niin kovaa, kuin Dante neuvoo. Ei kyllä ole kaikista yksinkertaisin tai helpoin mahdollinen ohjelma, mutta motivoitunut treenaaja saa tuolla kyllä todella hyviä tuloksia nopeasti.

Täytyy myös muistaa että vaihtelu on avain kehitykseen, sillä jos junnataan samalla ohjelmalla pitkiä aikoja, niin keho sopeutuu siihen, eikä saavuteta superkompensaatiota. Pelkkä liikkeiden ja sarjapituuksien ja volyymin muuttelu ei välttämättä ole riittävää vaihtelua jos on vuosia treenattu samalla treenijaolla. Välillä kannattaa siis vannoutuneiden 1- tai 4-jakoisten ohjelmien käyttäjien käydä vieraissa ja kokeilla aivan uutta treenijakoa. Vapaiden painojen nimeen vannova voi välillä tehdä esim. ojentajille kickbackia tai muita tyttöliikkeitä ja taas saadaan vaihtelua tietynlaiseen rasitukseen tottuneelle lihakselle. Tästä oli artikkeli T-nationilla, mutten muista nimeä.

Samaa mieltä rock86:n ja supernatun kanssa. Kannattaa treenata sillä systeemillä mikä sopii ja toimii itselle parhaiten.

Olen treenaillut 1-, 2-, 3- ja 4-jakoisilla (treenailu tuli aloitettua aikoinaan 1 jakoisella, josta sitten muihin jakoihin pikkuhiljaa) ja itselle tuntuu sopivan parhaiten nelijakoinen.

Tällä hetkellä treenaan nelijakoisella joka toinen päivä ja se tuntuu toimivan hyvin itselläni (olen välillä kokeillut harvempijakoista, mutta pidemmän päälle alkoi into hiipua, joka sinällään on harvinaista).

Itse asiassa, treenaamalla nelijakoisella kolme kertaa viikossa olen saanut myös (omasta mielestäni) hyvää kehitystä treenipainoissa. Tuollakaan systeemillä ei tarvitse vetää sarjoja loppuun, vaan hyvin voi jättää pari toistoa takataskuun.

Usein nelijakoista (ja monijakoisia) kuulee sanottavan pumppailuksi, mutta se onko jokin ohjelma "pumppailua", riippuu ihan liikevalinnoista ja treenaajasta itsestään, miten treenailee.

Olen itse saanut toistaiseksi parasta kehitystä kolme kertaa viikossa toistetulla 1-jakoisella ohjelmalla joka koostuu kahden muutamasta perusliikkeestä koostuvan kokovartalotreenin vuorottelusta.

Pääliikkeet:
A: Kyykky - Penkki - Maastaveto
B: Kyykky - Pystypunnerrus - Rinnalleveto

Olen aloittelija enkä siis tiedä kuinka tuo toimii pidemmän päälle, mutta tässä vaiheessa harrastusta tuo on minun kropallani hakannut aiemmin kokeilemani useampijakoiset. Huonona puolena tuossa ohjelmassa on lähinnä se, että tuo kolme kertaa viikossa kyykkääminen alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, ettei perse kestä enää pitkään. Muille aloittelijoille tuota on ainakin helppo suositella.

Lähes kaikki jaot kokeiltuna en todellakaan tiedä mikä olisi paras?? Jokainen ohjelma/jako on toiminut jonkin aikaa...Alkuunhan kehitys on kuitenkin parasta.Nyt kun treenivuosia on tolkuton määrä niin eipä se kehitys kovinkaan nopeaa ole,mutta kehitystä tulee edelleen:)

Tällä hetkellä treenaan 3-jakoisella,4 kertaa viikossa...Omasta mielestä en saanut 2-jakoisella kropasta kaikkea irti,koska jakoa ei saanut mieleiseksi,ja jotenkin oli helvetin vaikeaa siirtyä jalkojen jlkeen esim.käsiin:( Kehitystä tuli kyllä mutta treenit ei ollut mielekkäitä,joten miksi treenaisin 2-jakoisella jos se tuntuu väkinäiseltä,eikä kehitys ollut yhtään parempaa...Treenin pitää olla mielekästä!!
Täällä tosiaan tuntuu olevan 2-jakoinen ainoa oikea tapa treenata,jos teet muuta niin väärin menee:) No karkeasti sanottu,mutta kovastihan tuota 2-jakoista tuputetaan.Ei sovi kaikille,ei ainakaan mulle.
Pitää tosiaan löytää se itselle sopiva ohjelma...

Turhaapa näistä on kiistellä, mutta minusta ainoa oikea "treeniohjelma" on sellainen että tehdään vaikka kaikkia jakoja välillä 1-4(5) vaihdellen. Itellä ainakin vaihtelu (näinkin lyhyellä kokemuksella) tuntuu olevan se, mikä pitää kehitystä yllä ja motivaation korkealla. Helkatin hienoa tehdä välillä 1-jakoista kolmella liikkeellä ja sitten taas 4-jakoista lihasta joka suunnasta runnoen. Tulee oikein sellainen ahaa-elämys kun vaihtaa kunnolla suuntaa välillä:hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom