"Aina kipeä"??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stulie
  • Aloitettu Aloitettu
Eli oon jälleen kerran flunssassa... viikon oon nyt ollut koulusta pois ja eipä siitä ole kuin korkeintaan 2 viikkoa kun olin viimeksi tässä samassa taudissa..

Eli mitä sellasia ruokia on jotka parantaisi immuuni/vastustuskykyä? :(
Noita omega3 tulee syötyä jokapäivä ja niidenkin pitäisi ilmeisesti vaikuttaa?
Auttaako tähän muuten myös tuo ulkoliikunta? sitäkun tulee harrastettua niin vähän kun on tota salia ja koulua eikä tunnu aika riittävän :s

Kiitos niille jotka vaivautuvat vastaamaan :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka paljon treenaat? Jos ns liikaa, niin vastustuskyky heikkenee ja sairastuu herkemmin.
Lepäätkö tarpeeksi? Jos sulla alkaa olla tuntu, ett flunssa on tulossa, niin ota puolikas poretabletti (c-vitamiinia) vaikka tunnin välein.
Tän neuvon oon saanu joskus eräältä apteekkarilta

Marjoja kannattaisi vetää. Niillä tiedetään olevan josjonkinlaista terveysvaikutusta ja rutkasti vitamiineja. Mustikka yksi parhaista.

Kannattaa myös panostaa hygieniaan mm. opettelemalla pesemään kädet oikein. Käsidesitkin voi auttaa, kun desinfioi kädet aina kotia tullessaan ja koulussa. Muut hyvät vinkit jo tulikin.

Mulla näköjään tämä oma toistuva sairastelu tulee töistä. Joko en ole koneellisen ilmastoinnin ystävä tai jotain muuta.... kuukausi kotona ja täysin terveenä \o/ huomenna töihin :(

Tuttu juttu.

Olin muutama vuosi sitten Inexillä tuorevarastolla (+13C´). Olin myös kokoajan kipeä. Olin siellä noin 3 kuukautta ja flunssassa 2 kuukautta. Pienessä flunssassa, koska saikulla en juuri ollut.

Nyt en ole ollut kunnolla kipeä muutamaan vuoteen. Tosin yksi auringonpistos oli viime kesänä, mutta se on vähän eriasia.

Kannattaa totta tosiaan muistaa, ettei vitamiinilisät korvaa sitä ruuasta saatavaa vitamiinia. On toki liian helppoa vetää naamariin vaan poretabletti päivittäin ja ajatella, että siinä oli vitskutarpeet :( puhun vähän niinkuin omasta puolestani, vaikka vähän kärjistäen...

Tiedä pitäisikö lainkaan hölöttää tätä tänne, mutta salaatit on ollut harvassa (todella), rautaa joskus ja c-vitamiinia. Joku berocca nassuun tullut vedettyä aamuisin puolen vuoden ajan, ja tässä ollaankin oltu jo 2 vuotta ilman flunssia. Tuskinpa siitä mitään ihme johtopäätöstä voidaan silti siis vetää beroccaihmelääkkeen vaikutuksesta.
Puolet päivästä meneekin siinä kun lähtee kaupasta etsimään mätien appelsiinien joukosta sopivia, ja jos on niin helvetin happamia ja hampaat aamulla poissa.
Glutastahan omassa ketjussaan oli kommentteja siitä, että lopettamisen jälkeen kipeänä tms, mut eiköhän se ihan vitamiineilla hoidu ennemmin. Ja toki olen myös L-glutaa ottanut tässä parin kolmen kuukauden ajan.

Laskin viime talvena, että olin 4 kk sisällä jonkinasteisessa flunssassa viidesti. Hajosin tilanteeseen täysin ja hommasin pakkiksen L-Glutamiiniketjun innostamana glutaa, rupesin mussuttaan salaatteja, korvasin leipää ym. hedelmillä ja hommasin paketit beroccaa ja kalanmaksaöljyä.

Muutaman kerran aloittamisen jälkeen on ollut päiviä jolloin on aivastuttanut tai nenä valunut jonninverran räkää mutta kertaakaan olo ei ole ollut niin tukkoinen, että se olisi haitannut millään tavalla normaalia elämää. En sitten tiedä mikä noista on kaikista eniten parantanut vastustuskykyä mutta suunnitelmissa on pitää edellämainitut tuotteet käytösä jatkossa. ( Tai no jotain glutaa tuskin tulee vedettyä ellei treenaa säännöllisesti mutta muuten)

Eli pointtina ainakin omalla kohdalla huomasi, että noi elämäntavat vissiinkin vaikuttavat vastustuskykyyn sillä en usko, että sairastelu loppui sattumalta kuin seinään. Suosittelisin ainakin kokeilemaan josko noi auttais asiaan

Eli oon jälleen kerran flunssassa... viikon oon nyt ollut koulusta pois ja eipä siitä ole kuin korkeintaan 2 viikkoa kun olin viimeksi tässä samassa taudissa..

Eli mitä sellasia ruokia on jotka parantaisi immuuni/vastustuskykyä? :(
Noita omega3 tulee syötyä jokapäivä ja niidenkin pitäisi ilmeisesti vaikuttaa?
Auttaako tähän muuten myös tuo ulkoliikunta? sitäkun tulee harrastettua niin vähän kun on tota salia ja koulua eikä tunnu aika riittävän :s

Kiitos niille jotka vaivautuvat vastaamaan :)
Suoliston hyvinvointiin kannattaa panostaa.
Syö runsaasti kasviksia...vihanneksia, hedelmiä, marjoja...älä hirmuisesti viljatuotteita...ja sokeroituja tuotteita vain harvakseltaan, jos niitä nyt on pakko saada.
Juo myöskin probiootti pitoisia juomia (maitohappo- ym:t hyvät bakteerit)

Suoliston lisäksi myöskin kroppa tarvitsee ravinteita...proteiinia, rasvoja, vitamiineja, hivenaineita...hilarit saat edellämainituista kasviksista.

Toisena seikkana, muista tankata ravinteita kovan reenin jälkeen, jotta elimistö ei joutuisi viettämään katabolista elämää turhan pitkiä aikoja...ja kyllä, banaanillakin:dance: tulee toimeen palautumistankkauksessa, ei tarvitse lipittää glukoosia asian hoitamiseksi. (mm. meikäläinen on käyttänyt jo pitkään banaania ja heraa ensimmäisenä palautumistankkauksena...enkä näytä yhtään simpansilta):lol2:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julk..._2007/ihmisen_normaali_mikrobisto_ja_terveys/
PS. en mää ole oikeasti lihava, mulla on vain väärät bakteerit.:D

Nimimerkillä "Olin aina kipeänä"

Vähintään joka toinen kuukausi olin kipeänä niin kauan kuin muistan elämääni (nyt 26v).

Todettiin keliakia. Nyt gluteenittomalla ruokavaliolla. Vuoden sisällä olen ollut kerran kipeä :)

Jotakin positiivista munkin elämässä :D

No tämä on vain omakohtainen kokemus

Samaa miettisin kuin Ruger. Oletko varma, ettet altistu pölylle, homeelle tms tai ole allerginen? Siitepölyaika on pahimmillaan..

Avantouintia ja kylmiä suihkuja niin loppuu flunssat nopeasti. Ei yhtään flunssaa 7 vuoteen :)

Auttaako oikeasti avantouinti/kylmät suihkut vastustuskykyyn? Tuollasen jälkeenhän sairastuu samantien ja saa popsia lääkkeitä viikon että pystyy ottaa uusiksi. Vai onko tuohon joku "taktiikka" millä se toimii oikein? :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom