Aikuistuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 48743
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajankohtaisohjelmista ja yhteiskunnallisista asioista kiinnostuminen. A-talkit ja ykkösaamut on sitä parasta viihdettä. 18-vuotiaana kiinnosti enemmän autot ja naiset.

Hmm... mä oon 34, mua kiinnostaa autot ja naiset enemmän kuin A-talk tai ykkösaamut.

Aikuistumista odotellessa....

Toisaalta sanoisin kyllä että mä oon monella mittapuulla aikuinen. Vastaavasti kovin monella aika lapsellinen ja aion semmoisena pysytelläkin.

Hyviä pointteja tullut esille.

Minä aikuistuin siinä vaiheessa kun aloin nauttimaan aikaisesta heräämisestä enemmän kuin illalla pitkään valvomisesta.

Eiköhän se ole sitä kun saa pään pois omasta navastaan eli ymmärtää sen, että ei ole ehdottomia totuuksia (nk. oma totuus) vaan erilaisia näkemyksiä asioista. Tuo kun valkenee niin sitä onkin jo paljon viisaampi ja aikuisempi ihmisenä. Hassua kyllä tuo ei ole itsestäänselvä kehityskulku, vaan yllättävän monet ihmiset jää siihen vaiheeseen, jossa oma totuus on ainoa ja oikea.

Mielestäni ei ole mitään tiettyä hetkeä milloin ihminen muuttuu aikuiseksi. Sen sijaan ihminen kehittyy/kasvaa jatkuvasti elämänkokemusten kautta ja jossain vaiheessa on tullut ymmärrettyä/opittua niitä tärkeitä asiota että pystyy mieltämään itsensä aikuiseksi. Ylläolevassa lainauksessa on ainakin yksi asia. Sen lisäksi mieleen tulee:

- Itsensä elättäminen. Asuu omillaan, elättää itsensä ja pystyy selviytymään arjesta ilman muiden ihmisten apua.

- Ymmärtää sen että ihminen muuttuu jatkuvasti. Vaikka on vahvasti jostain mieltä niin tiedostaa sen jo etukäteen että vuosien saatossa tämä mielipide voi muuttua, toisinaan hyvinkin radikaalisti. Never say never.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom