Aholan maastaveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja misseb
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Katselin tuossa Jouko Aholan lajiharjoitteluvideota ja mieleen jäi, kun hän teki maastavetoa ns. liikkeestä (heijasi levytankoa edestakaisin maassa ennen nostoa). Onko tällainen nostotyyli sallittu voimannostokisoissa? Onko siitä hyötyä nostossa?

On sallittu. Hyöty on aika yksilöllistä. Ite en ole kokeillu, menis varmaan nosto ihan reisille jos alkais siinä vielä vatkaamaan.

Mä otan välillä vähän vauhtia siitä ruullaamisesta. Saa ehkä vähä paremmin levyt irtoomaan lattiasta. En usko että siitä on paljoo hyötyä.

Hyötyä sumovedossa?

Minä väittäisin että mahdollinen hyöty rajoittuu ainoastaan perinteiseen vetoon. Kehäsen Kyösti vetää kovia rautoja painoluokkaansa nähden juuri noin, että rullauttaa painoihin muutaman sentin vauhdit itseään kohti ennenkuin alkaa vetämään ylöspäin. Ainakin näin olin joskus huomaavinani.

Hyötyä sumovedossa?

En oo nähny kenenkään ottavan sumovetoon vauhtia rullaamisesta.

Paskalla säkällä jää vaan varpaat levyjen alle ja tulee itkua ja hammasten kiristelyä :itku:

Originally posted by esko
En oo nähny kenenkään ottavan sumovetoon vauhtia rullaamisesta.

Paskalla säkällä jää vaan varpaat levyjen alle ja tulee itkua ja hammasten kiristelyä :itku:

Mun seurakaveri otti viel viime kisoissa tolla rullaustyylillä sumolla, mutta on vaihtanut jo tavalliseen. Ainakin ko tyylillä saa sääret aika kipeiks ku paukauttaa ison kasan malmia vauhdilla säärille. Onhan siinä etuna se että vieritettäessä painoja lähemmäs ja samalla laskemalla persettä alemmas saa ihan kohtalaiset kiristykset siihen lähtöön?!?!? Todella yksityiskohtaista...

Off topic: Iltiksessä oli Aholasta juttua ja mies sanoi olleensa pienestä pitäen vahva...200kg ilman treeniä 16-kesäseltä ei oo huono tulos...:worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by lappari
Off topic: Iltiksessä oli Aholasta juttua ja mies sanoi olleensa pienestä pitäen vahva...200kg ilman treeniä 16-kesäseltä ei oo huono tulos...:worship:
mitään tietoa paljon jokke painoi 16v? on se kuitenkin kova tulos, painoi mitä tahansa

btw. minkäslaisia tuloksia teillä oli maastavedossa ku aloititte tekemään sitä(paljo meni eka yrittämällä tai pari kuukauden sisällä?)

Eka kerran kun maastavetoa kokeilin niin meni 180kg. Kyykkyä oli tullu hinkattua vuosi,ehkä puolitoista ennen sitä. Elopaino oli siinä reilut 80kg ja ikää 17-18v. :eek:

En muista millä painoilla olen ensimmäistä kertaa tehnyt maastavetoa, mutta en usko että olisin saanut ilman treeniä 16-vuotiaana edes 80 kiloa ylös. On mulla perkeleen heikko selkä vieläkin vaikka yli 10 vuotta olen treenannut. En tottapuhuen tiedä nousisiko 200 kiloa tänäkään päivänä jos kokeilisin. Kyllä täytyy sanoa että Jokella on ainakin genetiikka kohdallaan :worship:

Originally posted by Jimmy
En muista millä painoilla olen ensimmäistä kertaa tehnyt maastavetoa, mutta en usko että olisin saanut ilman treeniä 16-vuotiaana edes 80 kiloa ylös. On mulla perkeleen heikko selkä vieläkin vaikka yli 10 vuotta olen treenannut. En tottapuhuen tiedä nousisiko 200 kiloa tänäkään päivänä jos kokeilisin. Kyllä täytyy sanoa että Jokella on ainakin genetiikka kohdallaan :worship:

Kaikki on suhteellista. Olethan sinäkin kuitenkin vähintäänkin tuplannut vedossa sen, mitä 16 vuotiaana vedit, niin kuin Jokkekin, hänhän taisi parhaimmillaan saada 402.5kg ja FPO:n kisoissakin kävi tekemässä 387.5kg ja se oli EE. Ilmeisesti Turtiainen ei vielä silloin ollut niin kovassa iskussa kuin Jokke.

Jokke olisi ammattilaisvoimanostossakin pystynyt tekemään hirmuiset kilot.

Originally posted by andor
btw. minkäslaisia tuloksia teillä oli maastavedossa ku aloititte tekemään sitä(paljo meni eka yrittämällä tai pari kuukauden sisällä?)
135 ekassa maastavetotreenissä. ikää 14 ja painoa joku 70-75. sitä ennen en ollut kyykkäillyt mutta prässiä kyllä harrastin. tokassa treenissä 140 ;)

onko tuommonen yli sata kiloo ekalla yrittämällä suhteellisen normaali tulos? niinku suunnilleen semmoselta joka ei oo montaa vuotta reenannu eikä mikään mörssäri... aattelin vaan ku moni kerta on vetäny ekalla yli sata.

Originally posted by andor
onko tuommonen yli sata kiloo ekalla yrittämällä suhteellisen normaali tulos? niinku suunnilleen semmoselta joka ei oo montaa vuotta reenannu eikä mikään mörssäri... aattelin vaan ku moni kerta on vetäny ekalla yli sata.

Se on kuule aivan sille sama paljonko vedät ekalla kerralla maasta. Kehitysnopeus se sitä lahjakkuutta on. Kaikilla on lähtötilanne erilainen.

Aamen:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom