"Agre" Thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Monenlaisia näkemyksiä näköjään tästä. Mike nostanut aika isoja rautoja aikanaan, vaikea ruveta napisemaan vastaan. Toisaalta itse koen, että metallimusiikin (ehdoton!) lisäksi tietynlaisten hankaloiden asioiden ajattelu ja itselleen mielessään vittuillu voi auttaa. Esim. ajatus siitä että läheisille tehdään jotakin pahaa tai paino on heidän kurkulla ja minä olen estämässä kuristumisen. Toisaalta tuollasia settejä jatkuvasti kelaileva ihminen kuulostaa melko ahdistuneelta. Itselleni vittuilen joskus "Sun kissaskin nauraa sulle" -tyyliin. Vaikkei oikeasti ehkä naura, mutta kun psyykkaa itsensä ajattelemaan että on riittämätön, se voi auttaa viemään viimeset toistot loppuun. Toisaalta tuota psyykkausta voi käyttää myönteisemmälläkin sävyllä, että pitää olla ystäviensä ja veljensä arvoinen yms, nyt rauta ylös...

Jos maassa odottaa esimerkiksi kovat mave raudat, niin ennen sitä kävelen vähän salia pitkin ja poikin ja hoen mielessäni, tai hiljaisella äänellä, että: "Likkojen painot!"

Joku penkki on ehkä eri asia, mutta mavessa ei kyllä ykkösraudat nouse ilman pientä psyykkaamista. Tosin tuokin tapahtuu vaan omassa päässä eikä ole mitään naurettavaa huutamista ja riehumista.

Joku penkki on ehkä eri asia, mutta mavessa ei kyllä ykkösraudat nouse ilman pientä psyykkaamista. Tosin tuokin tapahtuu vaan omassa päässä eikä ole mitään naurettavaa huutamista ja riehumista.

/\

Eli käytännössä sama kuin mulla, kun kävelen keskittyneenä ajatellen että, "Ne ovat pelkät säälitävät likkojen painot ja menen ja otan tangosta kiinni ja noukin ylös lattialta!!!"

ennätysnostoihin voi sisäisesti pikkasen murahtaa, väärillä jäljillä ollaan jos joka treeneihin ja sarjoihin pitää kerätä kierroksia
paljon viisaammat toteavat:
Treeneissä pitäisi kaikkien johtavien itäeuroopan urheilutiedemiesten mukaan nostaa ilman psyykkausta, joka kuluttaa sekä henkisesti että fyysisesti. Treenimaksimien tulisi olla noin 90-95% kisanostoista. Vähemmän stressiä keholle tekee harjoittelusta rakentavampaa

Ite pyrin ennen maksimisuorituksia käymään suorituksen mielessä läpi, miten se tulee tehdä ja miten rauta nousee. Jos ennen suoritusta miettii ettei varmaan nouse enää tuo rauta niin ei se sitten nousekkaan :)

Ainut tunnelmallisesti tärkeää on musiikki. Ei kiitos mitään Maija Vilkkumaa tms. paskaa jos yrittää maksimeja nostella.

Joo kyllä tuo musapuoli on tärkeää. Nykyään joskus suljen radion varmuuden vuoksi. Kerran nimittäin oli nostettu juuri penkin maksimiraudat telineistä ja laskeminen hyvässä vauhdissa niin eikös radiosta tullut sopivasti radio rockin eroottiset tarinat :face: Ei tullut uutta maksimia sinä päivänä.

Energian törsääminen agreen on turhaa. Ennemmin sekin energia tekniseen nostamiseen ja lihaksen kurittamiseen. Kisoissakin aina ihmettelin kun jengi meni penkille pää punaisena riehuen ammoniakit sieraimissa. Ite menin vain rauhassa hengittäen niin lötkönä kun pystyin zemppaamatta pätkääkään. Sitten kun tanko lähtee rinnalta, niin kaikki henkiset ja fyysiset voimat käyttöön.

No mulla toimii, kun saa adrenaliinit päälle. En kyllä käytä tekniikkaa kuin maksimiyrityksissä. Ero on selkeä. Voimaa on todellakin enemmän, kuin ilman psyykkausta. Totta on, että se vie voimia, eikä varmaan ole mitään hyötyä yrittää pitää agrea päällä koko treeniä. Itse teen homman, niin, että kerään kiukkua ennen nostoa, ja kun huomaan vaikutuksen, heti kiinni tankoon, ja keskittyminen suoritukseen, ja tekniikkaan. Siitä ei tule mitään, että suorituksen ajankin miettii jotain läheisten murhia, tai hirttäjäisiä.

Ite oon tän suhteen huomannut pienen muutoksen. Ennen tuli psyykattua itteensä enemmänkin biisejä kuuntelemalla enne reenejä jne. Ja enne suoritusta tietty viel minuutti pari sellasta intensiivistä pienen vihan hakemista. Nykyään tulee oltua paljon rauhallisempi. Just tollee ku joku tossa jo mainitsikin, että lähinnä käy suorituksen mielessä läpi, ja ajattelee sitä, että kun pistää ihan kaikki voimat peliin, ni miten helposti se sit liikkuukkaan. Siinä vaiheessa vasta kun menen suoritus paikalle, ni mietin/sanon vaan että, vittu mitä paskaa, otan tangosta kiinni ja siin vaihees vasta alkaa "vituttaa" ja sit vaa vedän niin kovaa ku ikinä lähtee.

Edit: ehkä pointti oli, että sitä agrea ei tarvii kauaa hakea. Sen saa mun mielestä nostettu pintaan ihan parissa sekunnissa.

Mun mielestä parhaiten painot nousee kun ennen nostoa sulkee kaiken ulkopuolisen pois mielestään ja keskittyy 100% siihen nostoon, rauhassa eikä vihaisena. Sitte siinä kohtaa ku tanko on vaikkapa penkissä otettu pois telineiltä voi ottaa sellasen aggressiivisen lähestymisen siihen nostoon eli nostaa ihan täysillä. Musiikilla nyt ei muuten oo erityisemmin väliä, mut täysin hiljasessa salissakaan ei ole kiva nostaa. Toki hyvä musiikki on plussaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itte oon keränny vikan vuoden aikana agret samasta vitun ärsyttävästä ja paljon vittuilevasta, itsestään liikaa luulevasta kukkakepistä. Siis varsinkin otevoimassa ei itsellä toimi mikään että ollaan rauhallisesti ja pistetään kaikki energia kovaan puristukseen, mietin tuota henkilöä, alan puuskuttamaan (treenit tulee tehtyä kotona joten en vielä ole salikomediaa trediin päässyt), sitten hampaat irvessä pistän kaiken voiman ja vitutuksen siihen kovaan puristukseen.

Uusi kyykky ennätys tehty. Seuraavasti toimin ennen suoritusta:
-Laitoin jo treenin alussa oman levyn soimaan kajareihin (salilla ei tosiaan ollut muita, joten ei edes haitannut ketään)
-Kun se viimeinen sarja koitti niin menin laittamaan levyn osuvimman kappaleen ja volyymia
-Istuin penkillä silmät kiinni keskittyen 100% seuraaviin nostoihin
-Sitten kun olin kerännyt itseni (ja ajastin ilmoitti, että on aika nostaa) nousin vain penkiltä ja ajattelin "Perkele nyt se nousee"
-Vielä enne kyykkytangon alle menoa tasin vihaisesti hypähtää tasajalkaa
-Sitten tangon alle, ilmat sisään ja eikun ylös alas (päähän ei mahtunut mitään enää tuolloin)

Yleensäkin olen suht rauhallinen ennen nostoa ja keräilen jossain penkillä/nurkassa itseäni kuin joku toisessa maailmassa oleva munkki. Sitten vaan nostamaan. Toisinaan taas, jos kavereita salilla samaan aikaan, voin heittää jotain rentoa läppää ennen nostoa ja silti nousee hyvin. Mutta ikinä en ole missään karjunut tai huutanut tai muutakaan vastaavaa tehnyt.

Melkosia ajatusmaailmoja joillain :D Ite nyt lähinnä vaan mietin sitä nostoa, otan rauhallisesti. Haen asennon rauhassa, haen keskivartalon tuen mukaan, jännitän lihakset, otan hyvän hapen ja mielessä käy "nousee se, kevyt on, helppo on" tms. Ei kai siihen sen kummempaa psyykkailua, päähän läpsimistä tai kiroilua tartte.

Aina jos on joku sarja jota tavoitellaan niin päässä yksinkertasesti pyörii "Rautaa kunnioitetaan, mutta sille ei nöyrrytä", sitten vaan mieli rauhalliseks ja nostamaan. Jos joku pääsis katsomaan mun ajatusmaailmaa ennen sarjoja voi se vaikuttaa enemmän nimenomaan agren hakemiselta kuin rauhottumiselta, mutta itse saan itseni nimenomaan rauhalliseksi kun saan vähän agrea ja puhtia kerättyä.

penkkiin en erityisemmin psyykkaa, usko nostoon on tärkeintä. tottakai keskityn kunnolla tähänki.

kyykkyyn ja vetoon psyykkaan aivan helvetisti. maksimeihin tai maksimisarjoihin siis. en huuda, siitä en koe olevan hyötyä mutta kerään agrea näihin ja kun tunnen olevani valmis singahdan tankoon kiinni ja nostan.

Suositut

Back
Ylös Bottom