Afrikkaketju. Rotujen paremmuus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja holle
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä ihmettä, millon tällainen aika on ollut?
Itse kun muistelen niin japanilaisia tuotteita erityisesti elektroniikkaa on pidetty maailman huippuna, ainakin niin kaun kuin itse muistan.
Mä olen aika vanha joten mennään tuonne -70 luvulle jolloin olin kossi.
Japanilaisia autoja tuli markkinoille sellaisilla hinnoilla että sen pystyi duunarikin ostamaan,tosin käytettynä.
Kyllä niillä oli joku laatumerkkikin mitä arvostettiin mutta ehkä tästäkin syystä Japanilaisia tuotteita pidettiin halpatuonti kamana.
Jotkut epäluuloisimmat suhtautuivat penseästi vielä -80 luvulla.
Ehkä enemmän ajateltiin että tavara joka on huokeata ei voi olla laadukasta ja tietty kun köyhemmilläkin oli varaa niin eihän ne voi hyviä olla. Eli Japanilaiset tuotteet olivat vähän kuin Kiinalaiset nykyään.
Eiväthän kaikkein halvimmat kovin kestäviä silloin vielä olleet.
Nykyäänhän Japanilaiset tuotteet ovat huippulaatua.
 
Mä olen aika vanha joten mennään tuonne -70 luvulle jolloin olin kossi.
Japanilaisia autoja tuli markkinoille sellaisilla hinnoilla että sen pystyi duunarikin ostamaan,tosin käytettynä.
Kyllä niillä oli joku laatumerkkikin mitä arvostettiin mutta ehkä tästäkin syystä Japanilaisia tuotteita pidettiin halpatuonti kamana.
Jotkut epäluuloisimmat suhtautuivat penseästi vielä -80 luvulla.
Ehkä enemmän ajateltiin että tavara joka on huokeata ei voi olla laadukasta ja tietty kun köyhemmilläkin oli varaa niin eihän ne voi hyviä olla. Eli Japanilaiset tuotteet olivat vähän kuin Kiinalaiset nykyään.
Eiväthän kaikkein halvimmat kovin kestäviä silloin vielä olleet.
Nykyäänhän Japanilaiset tuotteet ovat huippulaatua.

Mitä samaa löydät Japanista ja Afrikasta, tai yhtäläisyyksiä? Niin et ainoatakaan, lähinnä nuo sun vertaukset on hakemalla haettuja vänkäyksiä. Ainoa missä olet ollut oikeassa on se, että ihminen on Afrikasta lähtenyt liikkeelle.
 
On kyllä sellaista wänkäämistä, wänkäriltä, ettei tolkkua.
Ei mitään todellisuuspohjaa, mutta vängätä vaan pitää, eikä tosiasiat paina vaakakupissa mitään.

Ja kyllä, alunperin ihmislaji syntyi paikalla jossa nykyisin on Afrikka. Pitäkäämme juhlat sen kunniaksi!

(Älä muuten hyysäriä (HS) tähän keskusteluun tuo, he haluavat väestönvaihtoa, joten köyhät ja tyhmät afrikkalaiset ovat siihen onnen omiaan.)
 
On kyllä sellaista wänkäämistä, wänkäriltä, ettei tolkkua.
Ei mitään todellisuuspohjaa, mutta vängätä vaan pitää, eikä tosiasiat paina vaakakupissa mitään.

Ja kyllä, alunperin ihmislaji syntyi paikalla jossa nykyisin on Afrikka. Pitäkäämme juhlat sen kunniaksi!

(Älä muuten hyysäriä (HS) tähän keskusteluun tuo, he haluavat väestönvaihtoa, joten köyhät ja tyhmät afrikkalaiset ovat siihen onnen omiaan.)
Mitäpä sellaista olen kertonut joka ei perustu tosiasioihin?
Minusta sinä et suostu uskomaan tosiasioita.
Perustele väitteesi kuten minäkin teen.

Afrikkalaisista on kuva taikauskoisina ihmisinä ja kaikenlaiset jutut siellä leviävätkin.
Ei kuitenkaan näytä yhtään kummemmalta nykyään Suomalaisetkaan
Uskotaan kaikenmaailman salaliittoteoriohin väestönvaihtoineen jossa Hesarikin on mukana.
Ei kyllä poikkea yhtään afrikkalaisesta taikauskosta.
 
Voi sun kanssa kun et edes lue niitä linkkejä joita tänne laitan.
Afrikka on laaja maanosa niin suuri että taitaa muutamakin venäjä sopia sille alalle.
Eikä Venäjälläkään syrjäseuduilla tai suurkaupunkien liepeillä kovin hyvin mene.
Eikä venäjää ole lohkottu joskus mielivaltaisesti osiksi ja keskitytty pitämään venäläisiä ali ihmisinä ja tuotu oma luokkajako sinne.
Tietysti asiat eivät ole hyvin monissa paikoissa Afrikkaa.
Niissäkin jossa asiat ovat paremmin on ongelmana eriarvoistunut luokkayhteiskunta.
Kuitenkaan Afrikka ei ole tänä päivänä monin paikoin mikään sellainen takapajula kuin moni tuntuu luulevan.
Eivätkä afrikkalaiset ole sen tyhmempiä ihmisinä kuin eurooppalaisetkaan kun vain mahdollisuudet annetaan.
En tiedä miten korkeasti koulutettu sinä olet mutta veikkaan että Afrikasta löytyy enemmänkin opiskelleita joiden kanssa voit yrittää kilpaa ratkoa mensan ristikoita.
Jos olisi mahdollista niin voisi tehdä kokeen.
Sijoittaa 100 Suomalais lasta Afrikkaan vauvana ja 100 afrikkalais lasta Suomeen ja katsoa sitten millä prosentilla he suorittavat korkeakoulututkinnon aikuistuttuaan.
Sinällään tietysti pitäisi myös valita tasa-arvoisesti perheet.
Mikähän olisi lopputulos?
Eihän tuossa sinun vastauksessasi ole mitään järkeä. Etkä ole edes trolli.

Tämä sivusto ei ole alle 16-vuotiaista koostuva yksikkö, joten me kaikki tiedämme Afrikan ja miten siellä menee ja miten ÅO-ei ole sidottu ravitsemukseen, eikä koulutukseen - osaamme käyttää Internettiä ja sieltä nämäkin tiedot ja käppyrät löytyvät.

(Joo, ja ihminen syntyi Afrikassa)
 
Mitäpä sellaista olen kertonut joka ei perustu tosiasioihin?
Minusta sinä et suostu uskomaan tosiasioita.
Perustele väitteesi kuten minäkin teen.

Afrikkalaisista on kuva taikauskoisina ihmisinä ja kaikenlaiset jutut siellä leviävätkin.
Ei kuitenkaan näytä yhtään kummemmalta nykyään Suomalaisetkaan
Uskotaan kaikenmaailman salaliittoteoriohin väestönvaihtoineen jossa Hesarikin on mukana.
Ei kyllä poikkea yhtään afrikkalaisesta taikauskosta.

Esimerkiksi sellaista kun vertailet Kiinaa, Japania ja Afrikkaa. Kiinasta on niinkin suuri strategi kuin Suntsu jonka teokset pätevät vieläkin. Ihan näin jos et tiennyt. Mitä Afrikasta tuli 500eaa.? Lantaa?
 
Mitä samaa löydät Japanista ja Afrikasta, tai yhtäläisyyksiä? Niin et ainoatakaan, lähinnä nuo sun vertaukset on hakemalla haettuja vänkäyksiä. Ainoa missä olet ollut oikeassa on se, että ihminen on Afrikasta lähtenyt liikkeelle.
Ei tässä ollut puhe Afrikan ja Japanin yhtäläisyyksistä tai eroavaisuuksista mutta kun et tietysti lukenut koko keskustelua.
Oli kyse siitä että Kiina oli vielä -80 luvulle asti kehitysmaa jonka bruttokansantuote oli monia Afrikan maita alhaisempi.
Olivatko Kiinalaiset siihen asti jotenkin tyhmempiä ja sitten yhtä-äkkiä viisastuivat?
Vai liekkö vika ollut jossain muussa asiassa joka muuttui.
Kun olin nuori niin Japanilaisia tuotteita pidettiin niin halpatuonti krääsänä kuin Kiinalaisia nykyään,tai ei ehkä nykyään niitäkään.
Kiinasta on muutenkin muodostamassa talouden jättiläinen.
Kuitenkin siellä on yhdenlapsen politiikka vaikuttanut niin että sielläkin väestö vanhenee liian nopeasti ja se on investoinut voimakkaasti Afrikkaan josta ehkä tulee seuraava halpatuotanto alue ja ne alueet joissa talous kasvaa myös kehittyvät muutenkin.
Eurooppa jää tässä pelissä kohta jalkoihin koska väestö täällä ikääntyy ja saamme siirtolaisiksi vain porukkaa joka ei muualle kelpaa.
Mikäli tilaisuus tulee niin Afrikkakin vaurastuu vaikka vaikeuksia siellä on todennäköisesti enemmän kuin missään muualla mutta se ei johdu siitä että Afrikkalainen olisi jotenkin vajaa älyisempi kuin muutkaan.
 
Mä olen aika vanha joten mennään tuonne -70 luvulle jolloin olin kossi.
Japanilaisia autoja tuli markkinoille sellaisilla hinnoilla että sen pystyi duunarikin ostamaan,tosin käytettynä.
Kyllä niillä oli joku laatumerkkikin mitä arvostettiin mutta ehkä tästäkin syystä Japanilaisia tuotteita pidettiin halpatuonti kamana.
Jotkut epäluuloisimmat suhtautuivat penseästi vielä -80 luvulla.
Ehkä enemmän ajateltiin että tavara joka on huokeata ei voi olla laadukasta ja tietty kun köyhemmilläkin oli varaa niin eihän ne voi hyviä olla. Eli Japanilaiset tuotteet olivat vähän kuin Kiinalaiset nykyään.
Eiväthän kaikkein halvimmat kovin kestäviä silloin vielä olleet.
Nykyäänhän Japanilaiset tuotteet ovat huippulaatua.
Tämä selittää asian, omat muistikuvat kun alkavat vasta sieltä 80luvun loppu puolelta, ja silloin tosiaan japanilaista teknologiaa jo arvostettiin.
 
Olivatko Kiinalaiset jotenkin tyhmempiä -80 luvulle asti ja sitten viisastuivat yhtä-äkkiä vai olisiko syy ollut jossain muussa asiassa?

Köyhyydestä voi nousta. Kiinassa bruttokansantuote asukasta kohti oli 1980-luvulla pienempi kuin Afrikan maissa keskimäärin, mutta nykyään se on kolminkertainen. Kasvu on perustunut ensin muualla kehitetyn teknologian hyödyntämiseen, mutta viime aikoina myös omaan mittavaan tutkimus- ja kehittämistoimintaan. Kiinassa tutkimukseen ja kehittämiseen käytetään rahaa jo lähes yhtä paljon kuin Yhdysvalloissa.
Itse olen työskennellyt Kiinalaisten insinöörien kanssa, niin Kiinassa kuin Suomessakin ja ei he kyllä älykkyydellään varsinaisesti loistanut. En tosin itsekkään ole kirjanoppinut ja työelämässä olen oman koulutukseni saanut. Hämmästytti silti, kuinka tunsi itsensä melko älykkääksi heidän seurassaan. Moni myös hämmästyi, kun sanoin, että en itse ole koulutukseltani insinööri.

Hyviä ne on kopioimaan ja jos laadunvalvonta tehdään huolella, niin tuotteetkin on priimaa. Moni teollisuuden toimija saattoi jättää euroopasta kiinaan menevistä komponenteista(mekaaniset) jotain oleellista tekemättä, joka tehtiin vasta paikan päällä, eurooppalaisen käyttöönottoryhmän toimesta, jotta kopiointi olisi hankalempaa. Varmaan tuota tehdään vieläkin?
 
Eihän tuossa sinun vastauksessasi ole mitään järkeä. Etkä ole edes trolli.

Tämä sivusto ei ole alle 16-vuotiaista koostuva yksikkö, joten me kaikki tiedämme Afrikan ja miten siellä menee ja miten ÅO-ei ole sidottu ravitsemukseen, eikä koulutukseen - osaamme käyttää Internettiä ja sieltä nämäkin tiedot ja käppyrät löytyvät.

(Joo, ja ihminen syntyi Afrikassa)
Olen 60 vee joten enköhän sovi tähän yksikköön jossa tosin monet taitavat vielä kuivatella korvantauksiaan.
Hyvä että osaatte käyttää internettiä
Kun sen osaatte niin olette varmaan myös lukutaitoisia tai siitä en ole ihan varma.
Eli lueppa nuo linkittämäni jutu ihan silleen vaikka tavaten jos ei muuten suju ja kerro miten Afrikkalainen ihminen poikkeaa älyllisesti Suomalaisesta tai valkoihoisesta muutenkin kuin Vanhasen tutkimuksen avulla joka on osoittautunut väärennetyksi.
Siellä rakennetaan suurkaupunkeja ja ostokekuksia ja sun muuta ihan omin avuin.Siellä on rikkaita ja siellä on jopa keskiluokkaakin ja helvetin köyhiä.
Koska sinne sisäistetty luokkayhteiskunnan malli vaikuttaa siellä edelleen.Siellä koulutetaan lääkäreitä ,sairaanhoitajia,insinöörejä ja voi olla jopa joku proffakin joukossa.
Nämä kelpaavat jopa ulkomaille töihin niin että näistä suorastaan kilpaillaan.Vaikka ovatkin vissiin kehityvamma tasoisia ihmisiä
Sinne on mennyt nobelin palkintoja.
Siellä tehdään elokuvia ja tv sarjoja ja musiikkivideoita ja musiikkia.
Se on HELVETIN iso manner johon mahtuu monenlaista paikkaa ja maata ja arvatenkin myös sen kansoissa on eroavaisuuksia kuten PALJON pienemmän Euroopankin kansoissa.
Jossain päin tätä mannerta ihmisillä menee paremmin ja jossain päin helvetin huonosti ja huonompaa on vain luvassa,
Siellä asuu 1,4 miljardia ihmistä eli aika paljon kun vertaa Eurooppaan.
Se että asiat siellä monessa paikassa ovat niin helvetin huonosti on pitkän historian muodostaman kehityksen seurausta.
Ihmisten älyllisillä kyvyillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Koska kuten näet Ne paikat jossa siellä on mahdollisuus muotoutuvat aivan samanlaisiksi kuin muuallakin maailmassa kaupunkeineen ja ostoskeskuksineen ja yliopistoineen.
 
Olen 60 vee joten enköhän sovi tähän yksikköön jossa tosin monet taitavat vielä kuivatella korvantauksiaan.
Hyvä että osaatte käyttää internettiä
Kun sen osaatte niin olette varmaan myös lukutaitoisia tai siitä en ole ihan varma.
Eli lueppa nuo linkittämäni jutu ihan silleen vaikka tavaten jos ei muuten suju ja kerro miten Afrikkalainen ihminen poikkeaa älyllisesti Suomalaisesta tai valkoihoisesta muutenkin kuin Vanhasen tutkimuksen avulla joka on osoittautunut väärennetyksi.
Siellä rakennetaan suurkaupunkeja ja ostokekuksia ja sun muuta ihan omin avuin.Siellä on rikkaita ja siellä on jopa keskiluokkaakin ja helvetin köyhiä.
Koska sinne sisäistetty luokkayhteiskunnan malli vaikuttaa siellä edelleen.Siellä koulutetaan lääkäreitä ,sairaanhoitajia,insinöörejä ja voi olla jopa joku proffakin joukossa.
Nämä kelpaavat jopa ulkomaille töihin niin että näistä suorastaan kilpaillaan.Vaikka ovatkin vissiin kehityvamma tasoisia ihmisiä
Sinne on mennyt nobelin palkintoja.
Siellä tehdään elokuvia ja tv sarjoja ja musiikkivideoita ja musiikkia.
Se on HELVETIN iso manner johon mahtuu monenlaista paikkaa ja maata ja arvatenkin myös sen kansoissa on eroavaisuuksia kuten PALJON pienemmän Euroopankin kansoissa.
Jossain päin tätä mannerta ihmisillä menee paremmin ja jossain päin helvetin huonosti ja huonompaa on vain luvassa,
Siellä asuu 1,4 miljardia ihmistä eli aika paljon kun vertaa Eurooppaan.
Se että asiat siellä monessa paikassa ovat niin helvetin huonosti on pitkän historian muodostaman kehityksen seurausta.
Ihmisten älyllisillä kyvyillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Koska kuten näet Ne paikat jossa siellä on mahdollisuus muotoutuvat aivan samanlaisiksi kuin muuallakin maailmassa kaupunkeineen ja ostoskeskuksineen ja yliopistoineen.

Rakennetaan sen verran mitä Kiina sinne rakentaa. Yleensä kun sinne on jotain tehty, on ne muut tehneet.
 
Esimerkiksi sellaista kun vertailet Kiinaa, Japania ja Afrikkaa. Kiinasta on niinkin suuri strategi kuin Suntsu jonka teokset pätevät vieläkin. Ihan näin jos et tiennyt. Mitä Afrikasta tuli 500eaa.? Lantaa?
Afrikasta tuli tuolloin muummuassa rautaa.
Metallurgia keksittiin Afrikassa.

Egypti​

3150 - 30 eKr. J.-C.

Muinaisen Egyptin sivilisaatio muotoutui noin 3150 eaa. AD poliittisen yhdistymisen Ylä- ja Ala-Egyptissä. Muinaisen Egyptin historian loppu vaihtelee otetusta näkökulmasta riippuen. Se loppuu:

Kushin valtakunta​

xxv th luvulla eaa. BC ja iv th luvulla

Valtakunta Kushin , annettu nimi antiikin Nubia egyptiläiset, on peräkkäin kolme valtakuntia alueella, joka kuuluu tällä hetkellä pohjoisen Sudanin ja Etelä- Egyptissä :

Karthagon valtakunta​

Vuodesta 814 kohteeseen 146 eaa. J.-C.

Carthaginian sivilisaatio ilmestyy 814 eaa. AD kokouksen jälkeen alkuperäiskansojen kulttuurin muodostama berberit ja sivistyksen toivat mukanaan jonka foinikialaisten uudisasukkaat . Tämä sivilisaatio katosi vuonna 146 eKr. JKr. , Kukistama Rooma, joka tuhoaa Karthagon kaupungin kokonaan .

Numidian valtakunta​

Vuodesta 202 kohteeseen 46 eaa. J.-C.

Valtakunnan Numidia ( 202 BC. - . 46 BC ) on berberien valtakunnan, tulos yhdistymisen mukaan Massinissa on masaesyli , ja Massyles ja maurétaniens .

Itä-Afrikka​

Puntin maa​

Punt on paikka, jonka tarkka sijainti ei ole tiedossa. Tiedämme sen olemassaolosta naapurikansojen, erityisesti Egyptin, todistusten ansiosta. Ensimmäiset todisteet ovat peräisin xxv - luvulta eaa.

D'mtin valtakunta​

viii : nnen vuosisadan kuin vii : nnen vuosisadan eaa. J.-C.

D'mt on muinainen valtakunta, joka ulottui nykyisen Eritrean ja Pohjois- Etiopian alueelle . Ilmestyi noin 800 eKr. BC , se kesti vii : nnen vuosisadan eaa. JKr .

Aksumin valtakunta​

iv th luvulla eaa. AD i st luvulla

Kuningaskunnan Aksumin tai Aksumite valtakunta oli tärkeä kauppakumppani valtakunnan Koillis- Afrikassa , joka kehitetty iv : nnen vuosisadan eaa. BC saavuttaa huippunsa i st luvulla .

Länsi-Afrikka​

Nok-kulttuuri​

Vuodesta -1000 eaa. JKr - 1000

Länsi-Afrikan ainoa tunnettu sivilisaatio on Nok- sivilisaatio, joka ilmestyi Nigeriassa 1000 eKr. BC ja salaperäisesti lakkaa vuoden lopussa I st vuosituhannella.

Ghanan valtakunta​

iii : nnen ja xiii th luvulla

Ghanan kuningaskunta on entinen Afrikkalainen valtakunta, jonka keskus on nykyinen raja-alueella Malin ja Mauritanian. Sen pääkaupunki oli Koumbi-Saleh . Se on ensimmäinen kolmesta suuresta imperiumista, jotka merkitsevät Länsi-Afrikan keisarikautta .

Asukkaat ovat nimenneet sen nimellä Ouagadoun imperiumi (Wagadou), ja se tunnetaan Euroopassa ja Arabiassa nimellä Ghanan imperiumi. Kotoisin valtakunnan Ouagadou , valtakunnan Ghanan on kehittänyt viii : nnen vuosisadan vienti kultaa ja suolaa. Se saavutti huippunsa x - luvulla, jolloin se jatkoi hevosella laskeutuakseen nykyiselle Mauritanian ja Malin rajalle , mukaan lukien Ouagadoun lisäksi Tekrurin maakunnat (nykyinen Senegal), Sosso , Mandé ja Diarra , kulta -sisältävien alueilla Boure ja Bambouk ja Oualata . Vuonna 990 Aoudaghost , suuri berberikaupunki, pohjoisen ja etelän välisen kaupan hermokeskus, liitettiin.
 
Rakennetaan sen verran mitä Kiina sinne rakentaa. Yleensä kun sinne on jotain tehty, on ne muut tehneet.
Kiina rakentaa lähinnä voimalaitoksia ja tehtaita.

Ei ole todellakaan ehtinyt tässä ajassa ihan näitä kaikkia kaupunkeja rakentamaan
(Muuten kun olin -90 luvulla Portugalissa niin siellä hotellien rakentamisesta vastasivat Afrikkalaiset rakennusmiehet jotka olivat siellä halpatyövoimaa kuten Virolaiset nykyään meillä)
Joo kiirettä on Kiinan pojilla pitänyt jos ovat kaikki nämä pykänneet:

 
Kiina rakentaa lähinnä voimalaitoksia ja tehtaita.

Ei ole todellakaan ehtinyt tässä ajassa ihan näitä kaikkia kaupunkeja rakentamaan
(Muuten kun olin -90 luvulla Portugalissa niin siellä hotellien rakentamisesta vastasivat Afrikkalaiset rakennusmiehet jotka olivat siellä halpatyövoimaa kuten Virolaiset nykyään meillä)
Joo kiirettä on Kiinan pojilla pitänyt jos ovat kaikki nämä pykänneet:


Suurinosa vanhoja siirtomaita ja entisten isäntien pystyttämiä kaupunkeja. Ei olisi yksikään pystössä muuten.
 
Back
Ylös Bottom