Afrikkaketju. Rotujen paremmuus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja holle
  • Aloitettu Aloitettu
Se on jännä, että muuten myönnetään, että geneettisiä eroja on tietyiltä alueilta tuleviin. Esim. Afrikan tietyistä osista tulevat ovat ylivertaisia pikajuoksussa tai toiselta alueelta kestävyysjuoksussa. Lihakset kasvaa myös ja ruumiinrakenne on erilainen.

Mutta älykkyys on jostain syystä näiden mielestä eriasia ja se on kaikilla sama. Vaikka se on todistettu, että älykkyys nimenomaan on yksi voimakkaimmin periytyviä ominaisuuksia.

Ja aikoinaan tuota on tutkittu paljonkin, ja tulokset on tässä ketjussa esitetty. Nykyäänhän ei sitä saakkaan enää edes tutkia. Toki se syy, mistä johtuu voi olla monen tekijän summa, mm. aliravitsemus Afrikassa varmasti vaikuttaa tuloksiin geenien lisäksi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älykkyyteen en ota kantaa,mutta onhan meidän esi-isät ainakin olleet sitkeitä kun ovat tänne asettuneet. Helpompaa olisi ollut jäädä köllöttelemään lämpöisiin maihin. Mutta kun ei tänne piti tulla missä ei todellakaan pärjää vuoden ympäri ilman kunnollista asumusta.

Ja töissä olen kyllä huomannut miten nykynuorista valtaosa on aivan avuttomia.
Puhelin on kasvanut käteen kiinni ja ei selviydytä monesta täysin perus jutustakaan.

Työskentelen rakennusalalla ja en ihmettele yhtään että itä-euroopasta tulee juurikin sille alalle työvoimaa. Hyvin harvaa nuorta kiinnostaa ruumiillinen työ säiden armoilla.
Sama ala ja samat havainnot !
 
Heh, ehkä nyt ei kuitenkaan ihan näin

Uskoisin älykkyysosamäärään vaikuttavan vähintään yhtä paljon kasvuympäristö ja kulttuuriset tekijät kuin geneettiset tekijät. Olisi kiinnostavaa nähdä jonkinlaisia tilastoja, joissa vertailtaisiin älykkyyttä jollain tavalla varallisuuteen maantieteellisen sijainnin sijaan. Kokeet joilla älykkyyttä testataan ovat varmasti haastavampia ihmisille, jotka eivät osaa lukea, ole ikinä nähneet paperia saatika tietokoneita. Jollain Khoisaneilla tuskin on aikaa/tarvetta omassa yhteisössään pohdiskella jotain geometrisia kuvioita, luetun ymmärtämistä tai leikkiä Legoilla, kun valtaosa ajasta kuluu ruoan hankkimiseen. Uskoisin hyvällä ravitsemuksella on vaikutusta aivojen kehittymiseen. Käytännössä nämä kyseiset älykkyystestit ovat suunniteltu vertailemaan länsimaissa yhteisöissä yksilöiden välisiä eroja älykkyydessä. En kiistä siis etteikö genetiikalla vaikutusta älykkyyteen. Älykkyyden määritelmäkään ei ole mitenkään yksiselitteinen. Ilmastolla ja ympäröivällä luonnollakin on varmasti merkitystä. Esim. aavikolla tai viidakossa selvitäkseen tarvitaan varmasti erilaisia ominaisuuksia kuin länsimaisessa kilpailuyhteiskunnassa, jossa kaikki pääsevät kouluun ja aikaa riittää pohdiskeluun, leikkimiseen ja jopa videopelien pelaamiseen. Olisi mielenkiintoista tutkia vauvana korkean älykkyyden maihin adoptoitujen lasten älykkyyttä. Se kertoisi jo jotakin. Älykkyyden sijaan juoksunopeutta ja kikkelin kokoa on äärettömästi helpompi mitata. Kiintoisana sivuseikkana musiikkikin vaatii luovaa älykkyyttä ja koko nykyaikaisen länsimaisen musiikin perusta on afroamerikkalaisten peruja. Voidaan kärjistetysti väittää, että myös jopa metalli ja punk ovat mustien ansiota. Lisäksi alkuperäiset skinheadit saivat paljon vaikutteita jamaikalaisilta rude boyilta, joita kovasti ihailivat Iso-Britanniassa. Melko ristiriitaista myös väittää, että MÄ pidän itseäni muita parempana sen vuoksi, että mä olen sitä mieltä, että jotkut teistä, ketkä nyt ovat vain sattuneet syntymään tänne mahtavaan valtioon, missä on äärimmäisen korkea elintaso, eivät saisi sen vuoksi pitää itseään parempina ihmisinä kuin esimerkiksi afrikkalaisia. Sekään ei tee musta todellakaan parempaa ihmistä, että olen ihan saatanan komea ja paneskellut satoja helvetin viehättäviä naisia kenestä teistä valtaosa vain unelmoi ja hakkaa himassa yksin hanskaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Uskoisin älykkyysosamäärään vaikuttavan vähintään yhtä paljon kasvuympäristö ja kulttuuriset tekijät kuin geneettiset tekijät. Olisi kiinnostavaa nähdä jonkinlaisia tilastoja, joissa vertailtaisiin älykkyyttä jollain tavalla varallisuuteen maantieteellisen sijainnin sijaan. Kokeet joilla älykkyyttä testataan ovat varmasti haastavampia ihmisille, jotka eivät osaa lukea, ole ikinä nähneet paperia saatika tietokoneita. Jollain Khoisaneilla tuskin on aikaa/tarvetta omassa yhteisössään pohdiskella jotain geometrisia kuvioita, luetun ymmärtämistä tai leikkiä Legoilla, kun valtaosa ajasta kuluu ruoan hankkimiseen. Uskoisin hyvällä ravitsemuksella on vaikutusta aivojen kehittymiseen. Käytännössä nämä kyseiset älykkyystestit ovat suunniteltu vertailemaan länsimaissa yhteisöissä yksilöiden välisiä eroja älykkyydessä. En kiistä siis etteikö genetiikalla vaikutusta älykkyyteen. Älykkyyden määritelmäkään ei ole mitenkään yksiselitteinen. Ilmastolla ja ympäröivällä luonnollakin on varmasti merkitystä. Esim. aavikolla tai viidakossa selvitäkseen tarvitaan varmasti erilaisia ominaisuuksia kuin länsimaisessa kilpailuyhteiskunnassa, jossa kaikki pääsevät kouluun ja aikaa riittää pohdiskeluun, leikkimiseen ja jopa videopelien pelaamiseen. Olisi mielenkiintoista tutkia vauvana korkean älykkyyden maihin adoptoitujen lasten älykkyyttä. Se kertoisi jo jotakin. Älykkyyden sijaan juoksunopeutta ja kikkelin kokoa on äärettömästi helpompi mitata. Kiintoisana sivuseikkana musiikkikin vaatii luovaa älykkyyttä ja koko nykyaikaisen länsimaisen musiikin perusta on afroamerikkalaisten peruja. Voidaan kärjistetysti väittää, että myös jopa metalli ja punk ovat mustien ansiota. Lisäksi alkuperäiset skinheadit saivat paljon vaikutteita jamaikalaisilta rude boyilta, joita kovasti ihailivat Iso-Britanniassa. Melko ristiriitaista myös väittää, että MÄ pidän itseäni muita parempana sen vuoksi, että mä olen sitä mieltä, että jotkut teistä, ketkä nyt ovat vain sattuneet syntymään tänne mahtavaan valtioon, missä on äärimmäisen korkea elintaso, eivät saisi sen vuoksi pitää itseään parempina ihmisinä kuin esimerkiksi afrikkalaisia. Sekään ei tee musta todellakaan parempaa ihmistä, että olen ihan saatanan komea ja paneskellut satoja helvetin viehättäviä naisia kenestä teistä valtaosa vain unelmoi ja hakkaa himassa yksin hanskaan.
Hyvä, analyyttinen ja fiksu kirjoitus. Oon sun kanssa samaa mieltä!
 
Uskoisin älykkyysosamäärään vaikuttavan vähintään yhtä paljon kasvuympäristö ja kulttuuriset tekijät kuin geneettiset tekijät. Olisi kiinnostavaa nähdä jonkinlaisia tilastoja, joissa vertailtaisiin älykkyyttä jollain tavalla varallisuuteen maantieteellisen sijainnin sijaan. Kokeet joilla älykkyyttä testataan ovat varmasti haastavampia ihmisille, jotka eivät osaa lukea, ole ikinä nähneet paperia saatika tietokoneita. Jollain Khoisaneilla tuskin on aikaa/tarvetta omassa yhteisössään pohdiskella jotain geometrisia kuvioita, luetun ymmärtämistä tai leikkiä Legoilla, kun valtaosa ajasta kuluu ruoan hankkimiseen. Uskoisin hyvällä ravitsemuksella on vaikutusta aivojen kehittymiseen. Käytännössä nämä kyseiset älykkyystestit ovat suunniteltu vertailemaan länsimaissa yhteisöissä yksilöiden välisiä eroja älykkyydessä. En kiistä siis etteikö genetiikalla vaikutusta älykkyyteen. Älykkyyden määritelmäkään ei ole mitenkään yksiselitteinen. Ilmastolla ja ympäröivällä luonnollakin on varmasti merkitystä. Esim. aavikolla tai viidakossa selvitäkseen tarvitaan varmasti erilaisia ominaisuuksia kuin länsimaisessa kilpailuyhteiskunnassa, jossa kaikki pääsevät kouluun ja aikaa riittää pohdiskeluun, leikkimiseen ja jopa videopelien pelaamiseen. Olisi mielenkiintoista tutkia vauvana korkean älykkyyden maihin adoptoitujen lasten älykkyyttä. Se kertoisi jo jotakin. Älykkyyden sijaan juoksunopeutta ja kikkelin kokoa on äärettömästi helpompi mitata. Kiintoisana sivuseikkana musiikkikin vaatii luovaa älykkyyttä ja koko nykyaikaisen länsimaisen musiikin perusta on afroamerikkalaisten peruja. Voidaan kärjistetysti väittää, että myös jopa metalli ja punk ovat mustien ansiota. Lisäksi alkuperäiset skinheadit saivat paljon vaikutteita jamaikalaisilta rude boyilta, joita kovasti ihailivat Iso-Britanniassa. Melko ristiriitaista myös väittää, että MÄ pidän itseäni muita parempana sen vuoksi, että mä olen sitä mieltä, että jotkut teistä, ketkä nyt ovat vain sattuneet syntymään tänne mahtavaan valtioon, missä on äärimmäisen korkea elintaso, eivät saisi sen vuoksi pitää itseään parempina ihmisinä kuin esimerkiksi afrikkalaisia. Sekään ei tee musta todellakaan parempaa ihmistä, että olen ihan saatanan komea ja paneskellut satoja helvetin viehättäviä naisia kenestä teistä valtaosa vain unelmoi ja hakkaa himassa yksin hanskaan.
Näytin sun kuvaa parille muijalle nii eivät pitäneet näkemästä
 
Uskoisin älykkyysosamäärään vaikuttavan vähintään yhtä paljon kasvuympäristö ja kulttuuriset tekijät kuin geneettiset tekijät. Olisi kiinnostavaa nähdä jonkinlaisia tilastoja, joissa vertailtaisiin älykkyyttä jollain tavalla varallisuuteen maantieteellisen sijainnin sijaan. Kokeet joilla älykkyyttä testataan ovat varmasti haastavampia ihmisille, jotka eivät osaa lukea, ole ikinä nähneet paperia saatika tietokoneita. Jollain Khoisaneilla tuskin on aikaa/tarvetta omassa yhteisössään pohdiskella jotain geometrisia kuvioita, luetun ymmärtämistä tai leikkiä Legoilla, kun valtaosa ajasta kuluu ruoan hankkimiseen. Uskoisin hyvällä ravitsemuksella on vaikutusta aivojen kehittymiseen. Käytännössä nämä kyseiset älykkyystestit ovat suunniteltu vertailemaan länsimaissa yhteisöissä yksilöiden välisiä eroja älykkyydessä. En kiistä siis etteikö genetiikalla vaikutusta älykkyyteen. Älykkyyden määritelmäkään ei ole mitenkään yksiselitteinen. Ilmastolla ja ympäröivällä luonnollakin on varmasti merkitystä. Esim. aavikolla tai viidakossa selvitäkseen tarvitaan varmasti erilaisia ominaisuuksia kuin länsimaisessa kilpailuyhteiskunnassa, jossa kaikki pääsevät kouluun ja aikaa riittää pohdiskeluun, leikkimiseen ja jopa videopelien pelaamiseen. Olisi mielenkiintoista tutkia vauvana korkean älykkyyden maihin adoptoitujen lasten älykkyyttä. Se kertoisi jo jotakin. Älykkyyden sijaan juoksunopeutta ja kikkelin kokoa on äärettömästi helpompi mitata. Kiintoisana sivuseikkana musiikkikin vaatii luovaa älykkyyttä ja koko nykyaikaisen länsimaisen musiikin perusta on afroamerikkalaisten peruja. Voidaan kärjistetysti väittää, että myös jopa metalli ja punk ovat mustien ansiota. Lisäksi alkuperäiset skinheadit saivat paljon vaikutteita jamaikalaisilta rude boyilta, joita kovasti ihailivat Iso-Britanniassa. Melko ristiriitaista myös väittää, että MÄ pidän itseäni muita parempana sen vuoksi, että mä olen sitä mieltä, että jotkut teistä, ketkä nyt ovat vain sattuneet syntymään tänne mahtavaan valtioon, missä on äärimmäisen korkea elintaso, eivät saisi sen vuoksi pitää itseään parempina ihmisinä kuin esimerkiksi afrikkalaisia. Sekään ei tee musta todellakaan parempaa ihmistä, että olen ihan saatanan komea ja paneskellut satoja helvetin viehättäviä naisia kenestä teistä valtaosa vain unelmoi ja hakkaa himassa yksin hanskaan.

Hyvää tekstiä👍 ilman turhaa kiihkoilua mihinkään suuntaan.

Tuo vähän särähtää kyl korvaan kun luulet täällä asuvien ihmisten pitävän itseän jotenkin parempina kuin joku toinen ihminen.

Eiköhän suurin osa tiedosta että ei ole sen parempi ihminen kuin joku toinen.
ERILAINEN kylläkin.
Monet ihmiset on varmasti joissakin asioissa keskivertoa parempia, mutta vastaavasti joissain toisessa asiassa huonompia.

Esimerkiksi moni super älykäs ihminen, on fyysisiltä ominaisuuksiltaan sieltä heikoimmasta päästä.
 
Sekään ei tee musta todellakaan parempaa ihmistä, että olen ihan saatanan komea ja paneskellut satoja helvetin viehättäviä naisia kenestä teistä valtaosa vain unelmoi ja hakkaa himassa yksin hanskaan.
Spurgumainen elämäntyylisi ja nuhjuinen ulkonäkö karsii kyllä ne laadukkaimmat yksilöt pois niin voin vain kuvitella sen tason.
 
"Te luulette olevanne parempia ihmisiä mut ette oo enkä oo mäkään paitsi oon kuitenki ku oon komee ja nussin paljon" Ok.
Tästä päästään taas tähän, että monien naisten nussiminen on se millä määritellään paremmuus, nyt ja aina. Hyvällä kakkossijalla iso hauvis.
 
Tästä päästään taas tähän, että monien naisten nussiminen on se millä määritellään paremmuus, nyt ja aina. Hyvällä kakkossijalla iso hauvis.

Oikeastaan se nussiminen on päätarkoitus, ei tarvitse muutakun selvitä aikuisikään ja alkaa levittään sukua. Eikö se ole elämän tarkoitus? Tietenkin siitä tulis jättää mahdollisimman paljon jälkikasvua...
 
Olen joskus nuorena ja kiihkeänä ajatellut niinkuin tekin ajattelette.
Eli on väärin yrittää auttaa köyhiä afrikan maita koska jengi siellä on niin idiootteja etteivät osaa muuta kun olla käsi ojossa pummaamassa lisää eivätkä osaa itse tehdä mitään.
Vieläkin saatan joskus vihaisena ajatella että ählyt eivät osaa muuta kuin uhota ja raiskata ,tapella ja riehua mutta mihinkään järkevään tekemiseen heistä ei ole.

Kun kesäteatterissa esiintyy stereotyyppinen mustalainen niin kaikki purskahtavat nauramaan tämän saapuessa näyttämölle mutta kun tosielämässä tällainen saapuu niin ei aiheuttakkaan kovin iloisia tunnelmia.
Sama tietysti koskee myös ihan perinteistä suomalaista juoppoa jolle on teatteriesityksessä kiva nauraa mutta kun tämä tulee sönkkämään todellisuudessa niin vähemmän hymyilyttää.

Kuitenkin kun pohtii ja tutkiskelee niin asioille on kuitenkin syyt jotka saattavat juontaa pitkälle historiaan ja ovat monesti monien tekijöiden summa.
Meidän omassa elämässäkin sattuma ja hyvin pieni tapahtuma saattaa ratkaista paljon.
Joku ajautuu lain väärälle puolelle joku päihteiden käyttäjäksi ja jotkut menestyvät erittäin hyvin elämässään huonoista lähtökohdista huolimatta.
Etenkin Suomessa siihen on mahdollisuus mutta muualla maailmassa näin ei välttämättä ole.

Ei ole kaikkialla itsestäänselvyys että opit edes lukemaan jos vanhemmillasi ei ole varaa laittaa sinua kouluun työnteon sijaan.
Täyttele sitten siinä mensan älykkyystestejä.
Vaikka miten ylpeänä esitätte että eurooppa on noussut sotien ja kommunismin jälkeen mutta Afrikka on takapajulaa.
Niin lähtökohdat ovat kyllä erilaiset.

Euroopassa on valinnut demokratia ja suhteellisen tasa-arvoiset yhteiskunnat ja talousjärjestelmä niin että kaikki ovat suhteellisesti jotain hyötyneet valtion talouden kasvaessa.
Selvästi huomaa että ne Euroopankin maat joissa on valinnut lujin diktatuuri ja luokkayhteiskunta ovat kaikkein kehittymättömimpiä.
Tällä tarkoitan myös kommunistista luokka yhteiskuntaa.

Euroopan suurvallat aikoinaan pilkkoivat afrikan osiin joita voivat hallita ja riistää omien mieltymystensä mukaan.
Paikallisväestöltä ei pahemmin kyselty paitsi jos saatiin nämä sotimaan toisiaan vastaan eurooppalaisten puolella.

Luotiin talousjärjestelmä joka perustui vain luonnonvarojen nopeaan siirtoon ulkomaille ja hyöty meni siirtomaa isännille.
Annettiin esimerkki luokkayhteiskunnasta.
Kun nämä, suurimmalta osaltaan epävaltiot ,itsenäistyivät.
Niiden uudet vallanpitäjät olivat omaksuneet tämän mallin.
Kun heitä lisäksi korruptoitiin ulkopuolelta jotta luonnonvaroja päästiin edelleen surutta hyödyntämään niin jatkumoa seurasi.
Sekä kylmä totuus on että tätä tehdään edelleen kuten olen jo aiemmin todennut.
Jos afrikkalaiselle maksettaisiin palkka jolla tuottaja ja työväki tulisivat keskiluokkaisesti toimeen kuten Suomessa niin niin se kyllä tuntuisi aika selvästi myös suomalaisen kuluttajan kukkarossa.
Moni asia joita nykyään pidetään itsestäänselvyytenä kallistuisi rajusti.

Afrikassa ne jotka putosivat kelkasta liittyivät kaikenlaisiin sissiliikkeisiin joiden johtajilla oli aivan samat tarkoitukset kuin vallanpitäjilläkin ja tämä lisäsi sekasortoa entisestään.
Kuten myös kylmän sodan molempien puolien tuki jollekkin diktatuurille tai sissiliikkeelle.
Rakennappa sitten näille pohjille demokraattinen hyvinvointi valtio.
Kun jo valtioden rajatkin ovat täysin vastoin kansallisia identiteettejä piirretty.
Lisäksi kaupungistuminen on suuressa osassa afrikkaa vielä kohtuullisen uusi ilmiö kun meillä se tapahtui jo 50 luvulla.

On jännä miten nykyään idoloidaan amerikan alkuperäiskansoja.
Heitä pidetään sankarillisina jotka taistelivat valkoista valloittajaa vastaan.
Kuitenkaan afrikan vastaavia ei pidetä kovinkaan ihannoitavina.
Ehkä Zulut nyt mainitaan jossain jossa urheat britit niittivät alivoimaisina heitä konekivääreillä lakoon.

En minäkään osaa sanoa mikä afrikan ongelmiin olisi ratkaisu.
Nämä perusasiat vain pitäisi saada kuntoon.
Naisten oikeudet,demokraattinen valtiomuoto,tasapuolinen talouskasvu,koulutus kaikille lapsille.
Ne ovat kuitenkin vielä pitkän matkan takana etenkin kun ongelmina ovat : luonnonvarojen ehtyminen,ilmastonmuutoksen aiheuttamat ongelmat,liikakansoitus,uskonnolliset sissiliikkeet ja islamin kasvava vaikutusvalta,luokkayhteiskunnat.

Mitä yleensä tummapintaisiin ihmisiin tulee niin tiedän kyllä heitä monenlaisia.
Fiksuja koulutettuja ihmisiä ja naisia jahtaavia ja riidanhaluisia ryöteleviä kusipäitä.
Olin tässä joku aika sitten Helsingissä ja sattumalta yöelämässä ja saavuin aamuyöstä Kontulaan niin ostarilla oli niin villin näköinen meno ja porukka täysin tummapintaista että jos olisin kuvannut ja sanonut että olin Afrikassa niin varmaan täydestä olisi mennyt.
Huvittuneena mietin että tanssiiko ne siellä nuotion ympärillä.
Eli hyvin kyllä ymmärrän monien vihan.

Sinällään mietin että se osa joka näistä maista pakenee Eurooppaan on joko korkeasti koulutettua porukkaa tai sitten väliinputoavaa porukkaa jolla ei ole mahdollisuutta menestyä kotimaassaan.
Sitten nämä lähi -itäläiset
Siellä on sotkettu ja hämmennetty asiat niin että täysin sekasorrossa tuntuu olevan koko maanosa.
Pääsyyt ovat öljy jota kaikki havittelevat ja islam joka on tukahduttava uskonto.

Kun diktaattorit siellä kaatuivat niin islamistit nousivat valtaan.
Islam on kuin kristillinen kirkko keskiajalla pitää yhteiskuntaa tukahduttavassa otteessaan.
Muinoin se oli suvaitsevaisempi kuin kristinusko mutta sitten siellä nousi valtaan jyrkempi siipi eikä se ole kokenut sellaista reformaatiota kuin kristinusko eikä sellaista näytä olevan näköpiirissäkää.

Kun valistuksen ajan seurauksena kristillisen kirkon vaikutusvalta väheni alkoi vasta todellinen kehitys Euroopassa mutta Islam pitää vallitsemansa alueet suurinpiirtein keskiajalla edelleen.
No on poikkeuksia vahvistamassa sääntöä mutta kuitenkin.
Tunnen kuitenkin myös ihan mukavia ja fiksuja lähi-idän kavereita mutta harvoinpa he kovin uskonnollisia ovat.
Tosin tuskinpa kovin uskonnollisia ovat täällä raiskauksiin syyllistyvätkään.

Vielä tuosta alkuperäiskansoista ja sivistyksestä ja tyhmyydestä
Miettikääpä että Venäjällä on suomalais-ugrilaisia alkuperäiskansoja jotka elävät hyvin yksinkertaisissa olosuhteissa.
Marit ja Komit ja mitä näitä onkaan.
Paimentolaisia ja metsästäjiä.
Ovatko he jotenkin rodullisesti venäläisiä tyhmempiä?
Vain sattuma historiassa ratkaisi ettemme me olisi yksi porukka heidän joukossaan.
Mikähän olisi mensan älykkyystestin tulos kohdallamme silloin?
 
Aksu aina vetää maton OMIEN jalkojen alta noilla teksteillään 😅 Fiksu aloitus, tyhmä lopetus... Ehkä se on huumoria mikä ei tekstimuodossa pääse edukseen
suomalais-ugrilaiset kansat ei oo näköjään riittävän arjalaisia, jotta älykkyys riittäisi ymmärtämään mun tekstejä
 
Ja täydennetään vielä että särähtää muuten hyvin asiallisesta tekstistä.
Leikkasit just ton toisen kohdan edestä keskeisimmän jutun pois jolloin koko pointti katoaa. Pitääkö mun juurta jaksaen avata? Ei, koska se on sun ongelma, jos et hiffaa. Ehkä esimerkki oli näköjään hieman tunteita herättävä. 🤣
 
Sekään ei tee musta todellakaan parempaa ihmistä, että olen ihan saatanan komea ja paneskellut satoja helvetin viehättäviä naisia kenestä teistä valtaosa vain unelmoi ja hakkaa himassa yksin hanskaan.

Leikkasit just ton toisen kohdan edestä keskeisimmän jutun pois jolloin koko pointti katoaa. Pitääkö mun juurta jaksaen avata? Ei, koska se on sun ongelma, jos et hiffaa. Ehkä esimerkki oli näköjään hieman tunteita herättävä. 🤣
Ai tän. Ei tää musta muuta tätä sun viestin ristiriitaa yhtään, päinvastoin.
 
Back
Ylös Bottom