Aerobisen määrä kunnonkohotuksessa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakkeus
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
21.4.2002
Viestejä
1 153
Ikä
45
Mitäs ootte mieltä että kun tarkotuksena ei ole ihmeemmin dietata, no ok korkeintaan 2 kiloa, mutta siis kun kunto on vähän huonontunu, ja painokin noussut 3 kiloa muutamas kuukaudes josta ehkä kilo lihasta kun ennen pyöräili 10-25 kilsaa päivässä niin se riitti suht hyvin aerobiseks (mäkistä maastoa) niin nyt vain 8-13 kilsaa suht tasaista maastoa ei hengästy ja tuntuu että kunto on huonontunu. 180/98kg rasvat noin 11-13, ja aattelin itse sellasta että vetäis välipäivinä 2xviikossa 30-40 min lenkin ei liian kovalla sykkeellä; kehityshän on todella hidasta kun jo 8 v on treenannu mutta onko tuo 2xviikos 30-40min liikaa aerobista pyöräilyiden lisäksi niin että palautuminen ja lihasten kasvu hidastuu? Itse luulen että se saattaisi jopa nopeuttaa palautumista?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun kerran Kuopiosta näyt olevan, suosittelisin pyöräilyksi Puijon mäen ylös ajamista muutaman kerran peräkkäin. Ihan varmasti kunto kasvaa. Ja alas sitten tullaan täysillä Puijonkatua. Tai vaihtoehtoisesti Antikkalan rinnettä "pää edellä tangon yli nurmikkoon"-tyylillä (patentoitu ajotyyli, patentin haltija eccu, käyttö vapaasti sallittu, mutta ei suositeltavaa).
 
Tämä on ehkä vähän aiheen ohi, mutta kuitenkin.

En tiedä minkä verran olet perehtynyt pyöräilyn "saloihin" mutta oletko kokeillut lisätä pyöritystä, eli poljinkierrosnopeudet tuonne 90 minuutissa tai ehkä enemmän se on yksilöllistä.

Pointti kuitenkin on siinä että lisäämällä pyöritystä yleensä pulssi kohoaa paljon enemmän, maitohappotasot jäävät tällöin myös yleensä alhaisemmiksi kuin voimaperäisellä polkemisella.
 
Originally posted by Sakkeus
Mitäs ootte mieltä että kun tarkotuksena ei ole ihmeemmin dietata, no ok korkeintaan 2 kiloa, mutta siis kun kunto on vähän huonontunu, ja painokin noussut 3 kiloa muutamas kuukaudes josta ehkä kilo lihasta kun ennen pyöräili 10-25 kilsaa päivässä niin se riitti suht hyvin aerobiseks (mäkistä maastoa) niin nyt vain 8-13 kilsaa suht tasaista maastoa ei hengästy ja tuntuu että kunto on huonontunu.


No huhhuh....joka päivä?:D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom