Aerobinen kuntosaliharjoittelu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä löytyisi ohjeita miten treenataan aerobisesti punteilla millä sarjoilla/painoilla? en tota massaa niin hirveästi haluaisi kun suurin osa menee vatsaan ja muutenkin vaihteluna vois ottaa tota aerobista puolta suurempaan rooliin, treenimäärät 3-4 kertaa viikossa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voi luoja :david: Treenaa muitakin lihaksia kuin vatsaa, niin saat massaa muuallekin. Vai tarkoititko kenties, että läski kerääntyy vatsaan? Sillä nyt ei ole punttien nostelun kanssa juurikaan tekemistä, vaan _ruokavalion_ .

Jos välttämättä haluat tehdä aerobista salilla, tee pitkiä sarjoja, tosi lyhyillä palautuksilla ( tyyliin kuntopiiri ).

Jos tahdot AEROOBISTA tehdä niin ei käsittääkseni kannata yli 200 gramman painoihin koskea. Aerobinen tarkoittaa, että on niin pieni intensiteetti että lihakset ehtii saada niin paljon happea kuin tarviivat. Jos lihaksiin kerääntyy maitohappoa, harjoittelu on anaerobista (Tästä en oo 100% varma, saa korjata).

Jos lihaskestävyyttä haet, niin vissiin yli 20 sarjat ja lyhyet tauot.

Tai jos nimenomaan voimakestävyyttä, niin lue tää artikkeli: http://www.t-mag.com/nation_articles/283stay.jsp

Jos tahdot verenkiertoelimistöä rökittää, tee pitkiä supersarjojasarjoja compound liikkeitä pienillä palaututuksilla tai ilman palautuksia. Esim:
mave*5, 10 s tauko,
vauhtipunnerrus*10, 10s tauko,
leuat*10, 10s tauko,
kyykky*10, 10s tauko ja sama uudestaan.
Huom! tuo esimerkki on sitten vaan esimerkki, tuota en ainakaan ite uskaltais ihan noin vaan ruveta vetämään. Aloita kevyesti)

Siis oon treenannu yli 10 vuotta (tää Fiona ilmeisesti ei ollu vielä syntyny kun alotin) SIIS KAIKKIA LIHASRYHMIÄ, tarkoitus treenata kovalla sykkeellä ja pienillä painoilla eli aerobista treeniä, kysyin että mistä löytyisi treeniohjeita tai malliesimerkkejä. Suurimmalla osalla jotka pidempään treenannu siis ISOILLA kavereilla on sitä vatsaa joka vaan tulee kun ikää tulee lisää.

Zone-sarja -42%
Jos tulee vatsaa, syä liikaa kulutukseen nähden. Näin se vaan on, eikä sillä tosiaan ole mitään tekemistä punttitreenin kanssa.

Mutta; aerobista voi treenata salilla ihan kovillakin painoilla. Tarkoitan tässä aerobisella sellaista liikuntaa, joka harjoittaa hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Jätät palautuksen sarjojen välillä 30 sekuntiin, niin että koko ajan hengästyttää, syke pysyy yli 120 ja hiki valuu. Sillä lähtee! :D

Voisin kuvitella, että HST tai muu vastaava punttireeni, missä tehdään kohtuullisilla painoilla esim. 10-15 toiston sarjoja tod. lyhyillä palautuksilla (maks. 60sek), kuluttaa eniten kaloreita ja siten myös karistaa läskejä tehokkaimmin. HST:stä paljon juttua tuolla -> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=4832&highlight=hst

Ihmeellinen myytti tuokin, että automaattisesti, vääjämättä iän karttuessa karttuisivat läskitkin. Ei pidä paikkaansa!! Tsekkaa esim. Clarence Bassin kroppa -> http://www.cbass.com/. Äijä on huippukunnossa 54-vuotiaana.
Myös Dave Draper on edelleen timmissä kunnossa ja hyvä todiste järkevän ruokavalion ja reenin vaikutuksista: http://davedraper.com/.

Originally posted by juhaa
Siis oon treenannu yli 10 vuotta (tää Fiona ilmeisesti ei ollu vielä syntyny kun alotin) SIIS KAIKKIA LIHASRYHMIÄ, tarkoitus treenata kovalla sykkeellä ja pienillä painoilla eli aerobista treeniä, kysyin että mistä löytyisi treeniohjeita tai malliesimerkkejä. Suurimmalla osalla jotka pidempään treenannu siis ISOILLA kavereilla on sitä vatsaa joka vaan tulee kun ikää tulee lisää.

Sun ekasta postauksesta ei kyllä heti hokannut, että yli kymmenen vuotta olisit aktiivisesti reenannut, eikä se selviä profiilistasikaan. Massan kasvattaminen ei todellakaan tarkoita mahan kasvattamista. Eikä lihakset valu sinne vatsaan ajan myötä.:lol2: Ja eiköhän se fionakin ole reilusti yli kymmenvuotias...

Iivili pistikin hyviä esimerkkejä vanhempanakin kunnossa olevista ukoista.

Originally posted by juhaa

Asiaa! juha;) sanoi suurimmalla osalla.. eli eipä vedellä herneitä nenään.. on vatsan kaa ongelmii eli läskii siin kohtaa enemmän ku muualla.. ja pojat toihan on totta.. itse olen sen todennut:worship:
Ja tosiaan jos haluaa nimenomaa salilla treenata sitä aeroobistakin.. suttaa matolla, kuntopyörällä tai tekee siin väliin sitte jotain punttisarjaa ja pitkillä toistoilla.. niin lähtee ne läski kävelemään:thumbs: Juha hei tsemppiä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko sitten niin, että aina ei oikein halutakaan ymmärtää muita oikein?! Ja toiset vaan osaavat kirjoittaa selkeämmin ajatuksensa. :rolleyes:
:love:

Originally posted by Fiona
Olenko ainut, joka ei saa Millan kirjoituksista mitään selvää? :rolleyes:

juu sorry huono ulosantini:(
en taida muistaa kirjoittaa kaikkea mitä ajattelen.. tai kuvittelen että ootta niin fiksuja että käsitättä mitä tarkoitan..;)

myöskin fiona:D

Originally posted by Fiona
Olenko ainut, joka ei saa Millan kirjoituksista mitään selvää? :rolleyes:

Kyllähän noista Millan kirjoituksista ajatus selviää, kuten myös "juhaan" postauksesta. Olisiko nyt niin että jos kirjoitusasu on huono, niin silloin ei Fiona halua vahingossakaan ymmärtää oikein?

:5: OIKEA ASENNE! :5:
Ei päästetä forumin kirjoitusasua Jippiin vastaavan tasolle!

Hei sori, ei ollu tarkotus kiusia ketään ;) Ei vaan auennut toi Millan viesti ekalla yrittämälllä.. Eikä kyllä toisellakaan, muuuuttta se on mun ongelmani, joten antaa asian olla.. :love: :haart:

Edit: Toivottavasti ymmärrätte mun käytöksen, oon kuitenkin vasta 10 - vuotias.. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom