ADT:n Seppälä epäilee, onko kehonrakennus urheilua

No varmasti on oikeassa siinä, että kehonrakennuksessa käytetään eniten romuja. .
joo tuosta ei ole kyllä epäilystäkään. kuntosali on harrastus tasollakin kummallinen laji. tässä kun moni käyttää douppingia ihan omaksi ilokseen jotta pääsee haluamaansa tavoitteeseen. mielestäni siinä ei ole sinänsä mitään erikoista, mutta järjellä kun ajattelee niin aika hulluahan se loppujen lopuksi on, mutta jokaisella on omat tavoitteensa ja en pidä douppausta kyllä yhtään sen tyhmempänä/järkevämpänä asiana harrastelijoiden tasolla kuin kilpailijoiden. en käsitä miksi se olisi harrastelijana yhtään sen tyhmempää, täällähän siitä monesti tunnutaan jauhavan. samat vauriot tulee elimistölle kuitenkin harrastaa tai kisaa.

ei tule kyllä mitään muuta lajia mieleen jossa moista meininkiä olisi douppingin kanssa ihan harrastelija tasollakin.

Kaikki jotka vetää yhdenkin kunnon kehonrakennustreenin elämässään tietävät että se on urheilua jos mikä.

Hiki tulee ja hengästyy. Mitä muuta tarvitaan "urheilu" -kriteerin täyttämiseksi??

Uskomaton seppälä...! :david:

"Jos ei jaksa juosta 12 minuuttia putkeen ei ole urheilija!" Tämmösen väittämän jostain spottailin joskus. :jahas:

Uskomatonta tarinaa suoltaa tuoki jätkä. Kyllähän noitakin on tietysti jotka ei laske voimailua/kehonrakennusta yhtään minkään sortin urheiluksi... Mitähän tuokin jätkä tekee Antidoping hommissa jos ei edes tiedä mikä lasketaan urheiluksi? :curs:

Sinänsä mielenkiintoista myös on se, että ADT:n sivuilla puhutaan urheilijoiden testauksesta. Ja ilmeisesti nuo testaukset on nimenomaan suunnattu urheilijoille. Miksi kehonrakentajia sitten ylipääntänsä testataan jos kyseessä ei ole urheilu? Jos kyseessä on taide tms. mistä joku taisi jotain heittääkin niin testaako ADT taidemaalareita tai kuvanveistäjiä samassa määrin kuin kehonrakentajia?

ei tule kyllä mitään muuta lajia mieleen jossa moista meininkiä olisi douppingin kanssa ihan harrastelija tasollakin.

Elä nyt. Ei sitä tiedä vaikka joku himohiihtäjä veridouppaa ja nukkuu painekammiossa ihan vain siksi että pääsisi kiertämään 10km lenkin yksin pimeässä 2min nopeammin. Tai siis oikeastaan siksi, että pääsee elvistelemään naapurille. Muissa lajeissa tietty huono puoli on se, ettei se hyvyys oikein näy päällepäin.

Sinänsä mielenkiintoista myös on se, että ADT:n sivuilla puhutaan urheilijoiden testauksesta. Ja ilmeisesti nuo testaukset on nimenomaan suunnattu urheilijoille. Miksi kehonrakentajia sitten ylipääntänsä testataan jos kyseessä ei ole urheilu? Jos kyseessä on taide tms. mistä joku taisi jotain heittääkin niin testaako ADT taidemaalareita tai kuvanveistäjiä samassa määrin kuin kehonrakentajia?
Milloinkas niitä kehonrakentajia on esim. sm-kisoissa testattu?
Ja milloin joku on väittänyt esim. maalaamista urheiluksi:)? Ja kerro mulle yksi taiteilija, joka on joskus testattu dopingin vuoksi? Aika hupaisi piirteitä saa tämä ketju... voi jeesus sentään!

Milloinkas niitä kehonrakentajia on esim. sm-kisoissa testattu?
Ja milloin joku on väittänyt esim. maalaamista urheiluksi:)? Ja kerro mulle yksi taiteilija, joka on joskus testattu dopingin vuoksi? Aika hupaisi piirteitä saa tämä ketju... voi jeesus sentään!
Katsoppas tuonne ensimmäiselle sivulle. Siellä joku sivuaa tuota taidevertausta. Ei tietenkään tosissaan enkä minäkään sitä tuohon tosissani laittanut. Ilmeisesti sulta meni tuo pointti ohi. Tarkoitin, että jos kehonrakennus ei ole urheilua niin miksi ADT testailee näitä, sanotaan nyt vaikka "taiteilijoita", tuskinpa testaavat muitakaan oikeita taiteilijoita. Siis tuo taiteilija oli keksitty nimitys kehonrakentajille jos heitä ei voi urheilijoiksikaan kutsua.

Kyllähän noita kehonrakentajia testaillaan, tiedä sitten kisoissa mutta ainakin itse olen työssäni kohdannut tilanteen jossa kehonrakentaja, vai olikohan fitneksen harrastaja joutui testattavaksi, joten kyllä ne taitaa näitä "voimailijoita" testailla.

Edit: tietenkin asiaa voisi tiedustella Seppälältä, että mitä kehonrakentajat ovat jos eivät ole urheilijoita ja millä perusteella heitä sitten testaillaan. Ainakin minä sain sellaisen kuvan tuolta ADT:n sivuilta, että testailevat nimenomaan urheilijoita eivätkä esim. taiteilijoita.

Seppänen montako käryä bodareilla vuonna 2007

Heitetään tälläinen kysymys: "Montako käryä kehonrakennuksessa
2007?" 0 kpl Niimpä miten Seppänen voi rakkaasta lajistamme
virallisesti uutisoida kuin siinä olisi eniten käryjä. Jos jokin laji
nimetään lajiksi jossa eniten käytetään se pitäisi pystyä toden
näyttämään. Liiton sivuilla lista kärynneistä lajeista.
Kehonrakentajia tuskin löytyy. Ai ei oo testattu...
no ei sitä silti hatusta vedetä tuollaisia johtopäätöksiä:dance:

Miten toi Seppänen on edes lajitasolla perehtynyt kehonrakennukseen? Luulen, että äijän jutut on vähän nurkan takaa huutelua, ilman käytännön paneutumista asioihin. Kyllä nää suurimmat douppaajat löytyy joko miesten 100 metrin sileän finaalista, tai maantiepyöräilystä. Bodailussahan se on niin, että ne pahimmat steroidin kaverit on kärjestä jäljessä, koska kärki menee geeneillä:hyper:

Puhuin aikaisemmassa viestissäni, että miellän urheiluksi ne joissa tarvitaan kuntoa/taitoa jne.
Sinun sanasiko sen määrittelee maailmanlaajuisesti mikä on urheilua ja mikä ei? Jos treenissä tulee hiki, pumppu hakkaa, hengästyy ja lihakset on täynnä maitohappoa, niin onko tossa sun mielestä paljonkin fysiologisesti eroa vaikka juoksulenkkiin?

Noissakin lajeissa tarvitaan paljon taitoa. Ei riitä, että nostaa jotain rautaa salilla.
Juoksussa tarvitaankin ihan vitusti taitoa. Täytyy häpeällisesti myöntää, että itse piti lopettaa juoksuharrastus, kun jouduin oikeasti miettimään, että miten ne jalat pitää laittaa, että pääsee eteenpäin. Ei onnistunut - kaatuilin jatkuvasti. Nykyään nostan rautaa salilla, kun siihen sentään äly riittää :dance:

Kyllä kaikki oikeasti tietää, että kehonrakennus on rankkaa. En vain rinnasta sitä muihin urheilulajeihin,
Näitä informatiivisia lausahduksia on varmasti paljon mietitty :worship:

En tajua, miten se voi olla bodareille niin saatanan vaikea paikka, jos kaikki eivät palvokaan lihaksia.
Ai on? Öööh ei tässä threadissa mun mielestä ole puhuttu yhtään mitään suomalaisten kauneusihanteista vaan siitä, että ADT:n idioottilääkäri väittää, ettei voimailu ole urheilua.

Enkä sano, että salilla käyminen on turhaa, käynhän itsekin siellä. Mutta jos kävisin ainoastaan salilla, keskittäisin kaiken tarmoni siihen ja ruokailuihin, alkaisin käyttää roinaa jotta kasvaisin, niin en kyllä pistäisi itseäni samaan kastiin "oikeiden" urheilijoiden kanssa.
Edelleen voidaan esittää kysymys, että onko ne Lahdessa kärähtäneet hiihtäjät sitten oikeita urheilijoita? Tai Ranskan ympäriajon kärähtäneet pyöräilijät? Tai Marion Jones ja muut vastaavat maailmankuulut yleisurheilusankarit?

Ai on? Öööh ei tässä threadissa mun mielestä ole puhuttu yhtään mitään suomalaisten kauneusihanteista vaan siitä, että ADT:n idioottilääkäri väittää, ettei voimailu ole urheilua.
"- Kehonrakennus on ykkönen, jos se nyt ylipäätään voidaan laskea urheiluksi. Voimailupuolen lisäksi dopingia käytetään kestävyyttä vaativissa lajeissa. Niitä en kuitenkaan lähde erittelemään."

Siis tälleen se Seppälä sano,ei tossa mitenkään kiistetä voimailulajien urheilullisuutta.Sanallakaan ei mainita voimanostoa painonnostoa yleisurheilun voimalajeja eikä nyrkkeilyä painia tai mitään muutakaan perinteistä voimailulajia.

Ainoastaan kehonrakennusta epäillään ja sehän on sit ihan puhtaasti mielipidekysymys.

Sinun sanasiko sen määrittelee maailmanlaajuisesti mikä on urheilua ja mikä ei? Jos treenissä tulee hiki, pumppu hakkaa, hengästyy ja lihakset on täynnä maitohappoa, niin onko tossa sun mielestä paljonkin fysiologisesti eroa vaikka juoksulenkkiin?

Ei määritä. Kunhan vain sanoin mielipiteeni.

Täytyy ehkä vähän tarkentaa, että kun puhun kehonrakennuksesta, en puhu mistään perus salijätkistä. En tiedä sitten miten jengi määrittelee itsensä, mutta jos joltain tavalliselta pelkästään salilla käyvältä kysytään, että mitä hän harrastaa, niin vastaus on suurimmaksi osaksi: "Käyn salilla". Ei: "Harrastan kehonrakennusta". Tarkoitan niitä, jotka roinaa ja käy ainoastaan salilla. Mulle kehonrakennus lajina ei tarkoita sitä, että käydään salilla 3 kertaa viikossa ja ollaan jossain kunnossa.

Juoksussa tarvitaankin ihan vitusti taitoa. Täytyy häpeällisesti myöntää, että itse piti lopettaa juoksuharrastus, kun jouduin oikeasti miettimään, että miten ne jalat pitää laittaa, että pääsee eteenpäin. Ei onnistunut - kaatuilin jatkuvasti. Nykyään nostan rautaa salilla, kun siihen sentään äly riittää :dance:

Juoksussa tarvii taas kuntoa. Tiedä sitten miten on pikajuoksun laita. Ei hajua tarviiko siihen suoritukseen kovan kunnon vai mitä, mutta tuskin pikajuoksijoilla paska kunto on.

Näitä informatiivisia lausahduksia on varmasti paljon mietitty :worship:

Kuin myös.

Ei, mutta alussa oli puhetta siitä, kuinka bodarit alkavat aina itkemään kun joku vähän kommentoi heidän lajiaan negatiivisesti. Ja jotta pitäisi kehonrakennuksesta lajina, tulisi ihmisen tykätä paljon lihaksista. Eli: ei tykkää kehonrakennuksesta -> ei tykkää älyttömistä lihaksista jne.

Edelleen voidaan esittää kysymys, että onko ne Lahdessa kärähtäneet hiihtäjät sitten oikeita urheilijoita? Tai Ranskan ympäriajon kärähtäneet pyöräilijät? Tai Marion Jones ja muut vastaavat maailmankuulut yleisurheilusankarit?

Eivät ole.

Mitä väliä sillä on, vaikka Seppälä söis aamiaiseksi lapsia? Ei se tee sen kommenteista tai näkemyksistä dopingin suhteen sen huonompia tai parempia.
Kummasti herra Pertti 123 pitää koomisina ketjuja, joissa on kommentteja ja näkemyksiä. Pitääkö muidenkin ajaa pirtupäissään metsään, jotta Pertsa ottaisi tosissaan? Vai vieläkö naurattaa keskustelu forumilla, jolle se aihe todellakin kuuluu aika vahvasti?

vittu mität puhetta.. jos shakki on urheilua niin miks kehonrakennus ja voimannosto ei sitten olis?

Koko lajia kohtaan ihmisillä on hirveät ENNAKKOLUULOT.

Eli iso=hormoonihiiri= kateus. tällä kaavalla näitä juttuja syntyy.

vittu mität puhetta.. jos shakki on urheilua niin miks kehonrakennus ja voimannosto ei sitten olis?

Koko lajia kohtaan ihmisillä on hirveät ENNAKKOLUULOT.

Eli iso=hormoonihiiri= kateus. tällä kaavalla näitä juttuja syntyy.

Tossa on kyllä silleen että kehonrakentajat on ihan itse sössiny tän lajin maineen,ei siihen ulkopuolisia kateudesta vihreitä kynäniskoja ole tarvittu.

Sama homma pätee myös voimanostoon,muutama kymmenen vuotta sitten molemmat lajit oli ihan arvostettuja urheilulajeja.

Tossa on kyllä silleen että kehonrakentajat on ihan itse sössiny tän lajin maineen,ei siihen ulkopuolisia kateudesta vihreitä kynäniskoja ole tarvittu.

Sama homma pätee myös voimanostoon,muutama kymmenen vuotta sitten molemmat lajit oli ihan arvostettuja urheilulajeja.

et käsittänyt pointtiani.

Ihmiset ajattelee koko lajin täysin mustavalkoisesti.

"jos sekin ,niin tottakai tuokin".

tästä on kyse.

ja muuten, mitä väliä jos joku ei pidä lajista jota sinä tykkäät harrastaa?

Mä nyt sanon vielä yhden kerran oman mielipiteeni.

Mä en siis ymmärrä sitä, miksi kehonrakennus ei olisi urheilua. Mä tiedän, että kehonrakennuksessa käytetään dopingia, varmasti enemmän kuin missään muussa lajissa. Tämä ei liity tähän urheilua/ei urheilua -kysymykseen millään tavalla.

Kehonrakennus on laji, jossa harjoitellaan fyysisesti kilpailusuoritusta varten. Itse suoritus eroaa paljolti harjoittelussa käytettävistä metodeista, mutta tällä ei ole mielestäni mitään väliä k.o. kysymyksen kannalta. kilpailusuoritus ei ole objektiivisesti mitattavissa, vaan suorituksen arvioivat asiaa tuntevat tuomarit. Tälläkään ei ole mielestäni merkitystä urheiluaspektin kannalta. Laji ei vaadi erittäin kovaa aerobista kuntoa, kuten ei moni muukaan yleisesti urheiluksi mielletty laji. Laji ei myöskään vaadi suurta 'taitoa' , kuten esim jalkapallo, tikanheitto tms. Tätäkään ei kuitenkaan voida pitää urheilun vaatimuksena, koska on useita lajeja, jotka eivät vaadi tällaista 'taitoa'.

Kaikkien ei tarvitse pitää kehonrakennusta mielenkiintoisena tai edes millään tavalla hyvänä lajina. Minäkään en pidä esim pesäpalloa millään tavalla kiinnostavana lajina, enkä ihaile edes huipputason pesäpallonpelaajaa hänen suorituksistaan. Kuitenkin tunnustan, että pesäpallo on urheilulaji. Miksi siis kehonrakennus ei ole?

Jos jokainen suomalainen treenaisi salilla puolivuotta ja saisi hyviä tuloksia, niin varmasti löytyisi enemmän niitä, jotka pitävät kehonrakennusta urheiluna :thumbs:

Eikö sellainen ole juuri kovaa urheilua, jossa ei ilman steroideja pärjää. Se kertoo lajin kovuudesta kun joutuu lääketieteenkin ottamaan avuksi. Onhan se vaarallista ja hullua touhua niinkuin kaikki huippu-urheilu huipputasolla. Urheilun kriteerit kyllä kehonrakennus täyttää ja keskustelua voisi käydä, että onko se peräti vaativin urheilulaji. Top kymppiin omasta mielestäni kuuluu ehdottomasti.

Back
Ylös Bottom