Adobe premier pro 7

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu

nCh

Kaikki ohjelmaan liittyvät niksit ja pulmat vaikka tänne. Hyödyllinen ja hyvä ohjelma vaikka bodausvideoiden editoimiseen.

Ite etsiskelin googlesta puolisen tuntia tutoriaaleja enkä oikein löytänyt mitään pätevää sivustoa, että jos jollain on jemmassa hyviä urleja niin laittakaas jakoon :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai hait googlesta kuitenkin Adobe PREMIERE eikä PREMIER nimellä :) ? Varsin pätevä ohjelmahan tuo on. Joskus tullu jotain videoita tuolla säädettyä, mutta eipä tuon käytöstä paljon muista.

Taby sanoi:
Kai hait googlesta kuitenkin Adobe PREMIERE eikä PREMIER nimellä :) ? Varsin pätevä ohjelmahan tuo on. Joskus tullu jotain videoita tuolla säädettyä, mutta eipä tuon käytöstä paljon muista.

Itse asissa EN : :hyper:

Joo niin vähän ihmettelinkin :) Kyllä luulis Adoben ohjelmille nimittäin löytyvän tutorial-sivustoja kohtuu runsaasti :)

Nostetaas nyt oma thhreadi ylös, kun tuli pulma.

Eli Nokia N70:llä kuvasin videopätkiä ja niitä haluisin editoida. Mutta kun yrittää importata pätkiä niin ohjelma herjaa: "No importer found that supports this file type." Tiedosto on .mp4 päätteinen, eli ilmeisesti ohjelma ei tunnista kyseistä muotoo. Samaa sanoo kun yritän Canon G5 kamerasta laittaa pätkiä. Eli pitäskö mun hakee tohon ohjelmaan nyt jotkut codecit, vai alkaa muuttamaan noita videopätkiä oikeeseen muotoon?

Itse luulisin että pitää muutta ne tuettuun muotoon, mutta itsekkin vähän ihmetellyt että millä oman ericssonin videot saisi muutettua johonkin muuhun muotoon... kaippa joku converter pitää vaan googlettaa. :)

e: http://www.riverpast.com/en/support/tutorials/convert/mp4/avi.php Tälläistä ainakin kuukkellilla löytyi, toivottavasti on apua...
e2: ja yleisesti löytyy aika hyvin tietoa asiasta kun isket googleen "mp4 to avi" esimerkiksi

mulla on palikka-ongelma tän premieren kanssa. nimittäin aina kun saan hommat valmiiksi ja haluan teokseni videona ulos niin siihen ilmestyy helvetin paksut mustat reunukset. tosi kiva kun pinta-alasta 50% on mustaa.

eli miten saan tälläiset mustat kehykset pois :curs:

kaikki videot siis näyttää about tältä reunojen osalta:
black_lrg1.jpg

mulla on palikka-ongelma tän premieren kanssa. nimittäin aina kun saan hommat valmiiksi ja haluan teokseni videona ulos niin siihen ilmestyy helvetin paksut mustat reunukset. tosi kiva kun pinta-alasta 50% on mustaa.

Sun täytyy määritellä asetuksista videokuvan koko oikeaksi. Eli tapaan "new project -> custom settings, josta valitse video for windows ja laitat oikean resoluution frame size kohtaan.

Yleensä toi frame size näkyy tiedoston ominaisuukissa. Jos ei näy niin sitten kokeilet mikä on sopiva koko.

tämä siis jos olen ymmärtänyt ongelman oikein.....

Suositut

Back
Ylös Bottom