Acn mobile

Tässä faktaa:

"Kuluttaja-asiamies on neuvotellut markkinoinnista ACN:n kanssa. ACN:n johtaja kumoaa huhut, joiden mukaan ilmaisilla puheluilla olisi minuuttiraja. Sopimusehdoista löytyvä outo pykälä oli kuulemma alunperin tarkoitettu estämään liittymän törkeä väärinkäyttö - nyt kohta on ACN:n mukaan poistumassa ehdoista. Pykälässä sanottiin, että ACN varaa itselleen oikeuden määrittää, mikä on liittymän hyväksyttävä käyttö. Lisäksi pykälää rikkovien liittymätyyppiä oltaisiin vaihdettu kysymättä asiakkaalta mitään.

- Asiakkaat voivat käyttää ACN:n välisiä ilmaisia puheluja 5 tai 50 tuhatta euroa, siinä ei ole rajaa. Se on avajaistarjouksemme, joka jatkuu toukokuun loppuun, sanoo Robert Stevanovski."'

Lähde: http://www.yle.fi/kuningaskuluttaja/index.php/aiheet/445

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Musé sanoi:
EI siinä EI ole kuukausirajaa.(kuka helvetti käyttää puhelinta itkuhälyttimenä aika HUONO)

Tämä itkuhälytin oli esimerkkinä aiemmin tässä ketjussa, sieltä sen poimin. Ja minulla oli vanhentunutta tietoa, joka tosin oli saatu ACN:n asiamieheltä.

Laitanpa minäkin muutaman käyttökommentin kun kerran ACN tuli jokunen kuukausi sitten hommattua. Ja ei, MINÄ EN OLE ACN:n asiamies/ puhemies. Jokainen saa minusta nähden puhua juuri siihen liittymään kuin itse parhaaksi näkee.

Ensinnäkin, minulla ei ole oikeastaan yhtään negatiivista kommenttia sanottavana ACN:ästä. Hommat on toiminut juuri niin kuin Sonerallakin (jonka asiakas olin aiemmat 10 vuotta yhteen menoon). Jos nyt suurennuslasilla jotakin joutuisi kaivamaan, niin liittymä avattiin noin 2 tuntia myöhässä siitä mitä alun perin luvattiin (ruuhka). Joku saattaa mahdollisesti kokea sen hirvittäväksi vääryydeksi mutta minua se ei juuri hetkauttanut. Ja tämänkin "ongelman" hoiti asiamieheni heti, tehokkaasti ja ystävällisesti ja vielä sujuvasti suomeksi.
Joku tuossa aiemmin mainitsi, että ACN:llä olisi joku 1000 minuutin aikaraja ilmaisissa puheluissa. C´moon kaverit, mitä väliä... ette kai tosissaan väitä, että joku puhuu puhelimessa 1000 minuuttia kuukaudessa (ja siis pelkästään niihin ilmaisiin numeroihin+ vielä muut)??? Onnistuu mahdollisesti 14-vuotiaalta vastarakastuneelta teiniltätytöltä mutta ei sitten millään yli kolmekymppiseltä mieheltä. Meikäläisellä taitaa olla hankaluuksia täyttää 100 minuuttia kuukadessa?
Toinen hupaisi juttu tuossa kuningaskuluttajan jutussa oli se, että siinä tunnuttiin nostavan erittäin suureksi huolenaiheeksi se, kuinka välittäjät (asiamiehet) tienaavat. Minäpä kysyn tässä kohtaa, että mitä se minua kiinnostaa? Minulle on yksi ja sama, tienaako välittäjä soittamistani puheluista yhtään mitään. Ainoa asia mikä minua kiinnostaa on se, että voin soittaa parille ihmiselle ilmaiseksi. Ajatellaanpa tilannetta näin. Minulla ja viidellä sellaisella ihmisellä joille soitan eniten, on ACN:n liittymä. Tämä laskee puhelinlaskuani noin 80% Soneraan verrattuana. En minä missään vaiheessa ole edes kuvitellut, että voisin soitella täysin ilmaiseksi vaan voin ainoastaan pienentää merkittävällä summalla omaa puhelinlaskuani käyttämällä ACN:n liittymää. Jos alatte miettimään omaa puhelinkäyttäytymistänne, niin ei niitä eri ihmisiä joille säännöllisesti soitetaan, ole kuitenkaan niin paljon. Vanhemmat, elämänkumppani, lapset ja muutama kaveri. Siinäpä ne.

Summa summarum, minulla kaikki on toiminut juuri niin kuin pitääkin.

Katsotaan, kuinka paljon firma tekee voittoa jos laitetaan kaikki ACN:n väliset puhelut 24:ksi tunniksi auki... Ja mistähän raha virtaa teleoperaattorille päin? Verkostoltako?!

ACN pelaa sillä, että suurin osa puheluista soitetaan kuitenkin niihin maksullisiin numeroihin. Ja onhan se kuukausimaksukin 4,70 euroa, joka on pikkuisen enemmän kuin muilla operaattoreilla.

Itselläni on niin kuiva duuni, että usein vietän puhelimessa tuntejakin päivän aikana, joten mulla 1000 minuuttia (= 16 tuntia) ylittyy helposti.

Onneksi ACN:llä ei ole mitään rajoituksia keskinäisten liittymien puheluiden kanssa. Ne, joille soittelen eniten ovat myös hommanneet tuon liittymän :)

ACN:n markkinaosuus oli ainakin viikko sitten noin 3%. Joten suurin osa puheluista menee muihin kuin ACN liittymiin. Sillä tulee rahaa ACN:lle ja tietysti kuukausimaksut.

Asiakkaat taas säästää sitä rahaa jos niillä kelle eniten soittaa on ACN.

maxmussel sanoi:
Hyviä verkostotuotteita? Jenkeissä mm Nokian kännyjä myydään verkostoiden kautta. Onko nekin nyt siiten ihan paskoja?
Verkostomarkkinointi on suomessa kirosana, koska täällä on tehty asiaa aivan päin helvettiä. Jenkeissä ne sentään tietää miten asiaa ei saa tehdä, eli väkisin myymällä. Siellä homma toimii lähinnä nettikauppojen kautta. BTW, en ole missään verkostossa mukana.

Kerropa minulle, ystäväni, mikä verkostoyritys jenkeissä myy Nokian kännykkää? Ja anna samalla linkki yrityksen sivulle, jossa asia mainitaan.

maxmussel sanoi:
Ja mikähän lie tuon "tavanomaisuuden" raja? Jos se on tuon 150min/vrk niin saa kyllä aikamoinen moottoriturpa olla että ylittyis.

Asiakaspalvelussa sanottiin rajan olevan noin 1000min/kuukausi eli semmonen puolituntia/päivä.

Mulle sanoivat ettei rajoitusta ole. Amway myy taloista lähtien kaikkea mahdollista jenkeissä, ja ainakin aiemmin niillä oli myös Motorolan ja Nokian kännyjä.

Hippa sanoi:
Sitä rajoitusta ei ole ACN:ssä.

On kyllä. Ja kohta voi olla ihan julkisestikin.

Tiedätkö Hippa , ACN teki joku vuosi sitten Ruotsissa samanlaisen kampanjan lankaliittymissä. Siellä on mahdollista vaihtaa lankaliittymäoperaattoria. Lupasivat ACN-lankaliittymiin maksuttomat keskinäiset puhelut. Meni vuosi ja kumosivat säännön. Eli ykspuolisesti poistivat maksuttomuuden. Tuli aivan hirveä äläkkä.

Muistutan myös, että kyseisellä firmalla on suomessa luottomerkintähäiriöitä.

Ja 15 c/min muihin liittymiin aiheuttaa sen, että esim. Saunalahti on paljon kokonaisedullisempi liittymä (ja toimiva) joten... se siitä amispoikien hypetyksestä (näyttää olevan suurin osa ACN-myyjistä ammattikoulupoikia talvilenkkareissaan.)

jarre55 sanoi:

Tiedätkö Hippa , ACN teki joku vuosi sitten Ruotsissa samanlaisen kampanjan lankaliittymissä. Siellä on mahdollista vaihtaa lankaliittymäoperaattoria. Lupasivat ACN-lankaliittymiin maksuttomat keskinäiset puhelut. Meni vuosi ja kumosivat säännön. Eli ykspuolisesti poistivat maksuttomuuden. Tuli aivan hirveä äläkkä.

Se ilmaisuus on kyllä edelleen voimassa.

maxmussel sanoi:
Mulle sanoivat ettei rajoitusta ole. Amway myy taloista lähtien kaikkea mahdollista jenkeissä, ja ainakin aiemmin niillä oli myös Motorolan ja Nokian kännyjä.

Eikä myy. Nää on niitä jälleenmyyjien fraaseja. Golden-aikana kiersi juttu, jossa mainittiin että 10% Japanin henkilöautoista myydään verkostomarkkinoinnin kautta... : )

Älä usko kaikkea mitä AmWay-lahkolaiset sulle tuputtavat.

jarre55 sanoi:

Muistutan myös, että kyseisellä firmalla on suomessa luottomerkintähäiriöitä.

Mä olen varautunut siihen, että homma ei tule toimimaan. Aikaisemmin luvattiin ilmaiset puhelut niille, jotka avaa liittymän ennen toukokuun loppua. Nyt sanotaan, että ilmaiset puhelut on toukokuun loppuun asti.

Oli niin tai näin, vaihdan ilomielin 80 euron puhelinlaskuni huomattavasti pienempään, koska soittelen lähes ainoastaan ja pääasiassa henkilöille, jotka on ottanut myös ACN liittymän. Siitäkin huolimatta, että toukokuun jälkeen ilmaisuus poistetaan. Sitten voin vaihtaa vaikkapa Saunalahteen :) Mikä tahansa on parempi vaihtoehto kuin DNA, joka on nostanut hintoja ilmoittamatta siitä kovin asiallisesti (=mainoksen näköisen infon mukana eikä suuri osa ihmisiä lue mainospostia). Puhelut DNA liittymiin 13snt/min ja muihin 22snt/min. Ei enää ihmetytä miksi yhtäkkiä puhelinlaskut kaksinkertaistui.

Onko ne luottomerkintähäiriöt firmalla vai sen edustajilla? Millaisia häiriöitä?

Ennen kuin otin tuon liittymän soitin kuluttajavirastoon ja tiedustelin asiasta. He eivät nähneet liittymän ottamisessa mitään estettä, mutta verkostomarkkinoinnista varoittelivat (ettei kande alkaa myyjäksi).

Hippa sanoi:
Mä olen varautunut siihen, että homma ei tule toimimaan. Aikaisemmin luvattiin ilmaiset puhelut niille, jotka avaa liittymän ennen toukokuun loppua. Nyt sanotaan, että ilmaiset puhelut on toukokuun loppuun asti.

Oli niin tai näin, vaihdan ilomielin 80 euron puhelinlaskuni huomattavasti pienempään, koska soittelen lähes ainoastaan ja pääasiassa henkilöille, jotka on ottanut myös ACN liittymän. Siitäkin huolimatta, että toukokuun jälkeen ilmaisuus poistetaan. Sitten voin vaihtaa vaikkapa Saunalahteen :) Mikä tahansa on parempi vaihtoehto kuin DNA, joka on nostanut hintoja ilmoittamatta siitä kovin asiallisesti (=mainoksen näköisen infon mukana eikä suuri osa ihmisiä lue mainospostia). Puhelut DNA liittymiin 13snt/min ja muihin 22snt/min. Ei enää ihmetytä miksi yhtäkkiä puhelinlaskut kaksinkertaistui.

Onko ne luottomerkintähäiriöt firmalla vai sen edustajilla? Millaisia häiriöitä?

Ennen kuin otin tuon liittymän soitin kuluttajavirastoon ja tiedustelin asiasta. He eivät nähneet liittymän ottamisessa mitään estettä, mutta verkostomarkkinoinnista varoittelivat (ettei kande alkaa myyjäksi).

Nimenomaan firmalla. ne edustajat toimivat "yrittäjäpohjalla" vastaten itse itsestään, veroistaan sun muista.

DNA joutui ensin a)luopumaan Maraton-liittymätyypistään, koska se tuli DNA:lle kalliiksi b)mainitsemallasi tavalla rukkaamaan hintojaan ylöspäin.

Mitäs veikkaatte, miten käy ACN:n koska suurin osa käyttäjistä on juuri Hipan kaltaisia, eli soittavat lähes ainoastaan ACN:n? Eli kuukauden soitot kuukausimaksun hinnalla? Ei aikaakaan kun jonkun perse repeää...

Siis onko DNA nostanut hintojaan jossain vaiheessa niin että puhelut muihin liittymiin maksaa iltaisinkin 22c/min?? Meillä on perheessä 5 liittymää eikä kukaan meistä ole kuullutkaan mitään hinnoittelun muutoksista :eek:

BFL2002 sanoi:
Siis onko DNA nostanut hintojaan jossain vaiheessa niin että puhelut muihin liittymiin maksaa iltaisinkin 22c/min?? Meillä on perheessä 5 liittymää eikä kukaan meistä ole kuullutkaan mitään hinnoittelun muutoksista :eek:

Ei ne iltaisin maksa kuin 17snt, mikä on silti aika iso summa.. Halvempiakin liittymiä löytyy!

Hippa sanoi:
Ei ne iltaisin maksa kuin 17snt, mikä on silti aika iso summa.. Halvempiakin liittymiä löytyy!

Varmasti löytyy! Myös Dna:lta! Tuo on perusliittymän hinnoittelu, joka ei kyllä ole mistään edullisimmasta päästä. Esim. vakio M jossa on kaikki puhelut 15 snt ja tekstarit 11snt on jo edullisempi. Varsinkaan kun nykään ei voi suoralta kädeltä tietää minkä operaattorin liittymään soittaa. Saunalahdelta sitten löytyy kait vieläkin edullisempia. Yleensäkin kannattaa varmistaa mikä liittymätyyppi itsellä on ja onko operaattorilla tarjolla mahdollisesti joku edullisempi tai itselle sopivampi liittymätyyppi. Tälläkin tavalla voi säästää eikä tarvitse välttämättä vaihtaa operaattoria, numeronsiirrossa saattaa nimittäin ilmetä yllättäviakin ongelmia, vaikka se teoriassa hienolta kuulostaa. Nimim. kokemusta asiasta

Mulle eilen mainostettiin tota ACN:ää ja kyllähän se vähän houkutti mutta heti takaraivossa kolkutti ne ilmaset puhelut, ei sellasia olekkaan!! Ja tässä ketjussa nyt on ollut jo eipäsjuupas väittelyä ihan riittävästi, ei tunnu kukaan tietävän sitä totuutta näistä "ilmaisista" puheluista. Eikö se jo kerro jotain jos firman TJ sanoo jotain ja asiakaspalvelijat väittää jotain muuta, kyllä jossakin mättää ja pahasti ja on kusetuksen makua taas ilmassa.

No mulla on puheluita senveran vähän, että mä oon sen muutaman kuukauden "naimisissa" sen liittymän kanssa joka antaa puheaikaa... :D Mun puhelumäärillä se 10€ kuukaudessa tarkottaa 30-50% säästöä puhelinlaskussa joka on aika helvetisti, mulla on muutakin tekemistä kun jauhaa paskaa puhelimessa tuntitolkulla vain siksi että se on "ilmasta"

Ja kaiken järjettömintä on tän soneran eurolla sunnuntain "väärinkäyttö" lähetelään turhia tekstareita joita käsketään lähettämään taas kymmenelle kaverille jotta saadaan mahd. paljon viestejä, miten meinaatte hyvät ihmiset että tällaisia tarjouksia tulee vielä jos kusipäiset suomalaiset lähettää tuhansia paskaviestejä yhden sunnuntain aikana vain siksi että se on ilmasta, voi mitä :david: touhua taas kerran. Itelläni on nyt DNA ja vaihtoon lähtee heti kun 90€ puheaika on täynnä...varmasti on tarjous jollakin muulla liittymällä ja taas saan puhuu sen puheajan verran varmasti ILMAISEKSI.

Hippa sanoi:

Joo, koko perheelle&kaveriporukalle on tulossa PGFree liittymät(siirto tän kuun lopussa),niillä puhutaan keskenämme 7c/min kaikkina vuorokauden aikoina, muihin operaattoreihin 11,9c/min...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom