ACKD -dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Invisus
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan paino putoo jos vetää mitä tahansa 800 kcal päivässä. Vaatii varmaan päätä syödä kuukauden päivät syödä kokoajan sitä samaa mangoa.. Ei noi niin herkkuja ole muutenkaan että pieni vaihtelu vois tehdä terää :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joop, ei pää kestä torstaihin joten tänään viimeinen päivä. 2 kg paino tippui ja nyt jatkan niin että syön aamupalaksi vielä smoothien ja iltapäivällä kiisselin. Muut syömiset tulee olemaan salaattia + lihaa/ kanaa / kalaa. Eiköhän se paino tuosta vielä laske :)
Niin lähtöpaino mulla oli 75.8 kg josta tippui ackd:lla 2kg. Nyt paino 72.5 kg, olen pitänyt hiilarit alle 70 g / pvä. Hemmetin hieno homma, 2 vuotta paino jumitti ja nyt vihdoin oikea suunta :) uudelleen en kyl varmaan noihin pusseihin pystyis

Varmaan paino putoo jos vetää mitä tahansa 800 kcal päivässä. Vaatii varmaan päätä syödä kuukauden päivät syödä kokoajan sitä samaa mangoa.. Ei noi niin herkkuja ole muutenkaan että pieni vaihtelu vois tehdä terää :D

Nyt se sitten alko..
Pvä 1 ja 31pv jäljellä....
Meinaan jokaisen aterian siis korvata 32pv.

Tänään ekan kerran katoin noita ackd pussien hiilareita ja jossain kanassahan näkyi olevan 14g, noita kolme päivässä niin siinähän on jo 42g hiilaria päivässä? Mahtaako siinä paljon ketoosista olla enää puhe?

Ensi viikolla aloitan tämän vuoden dieettini. Viime vuotisesta ketoosidieetistä vähän viisastuneena. Nyt mukana on myös kokeilumielessä lisäravinteita joiden pitäisi vaikuttaa hormonitasoihin, sekä ultraäänihoitoa. Kumpaankaan ei ole mitään ennakko-odotuksia. Dieetti kestää kaksi viikkoa, ketoosiin on tavoite päästä ennen kuin kalorit tippuvat pahasti miinukselle. 2/3 syömisistä koostuu EasyDiet annoksista ja lounaaksi aina salaatti. Sisällytän dieettiin reilusti kevyttä liikuntaa, ja olla kunnolla miinuksella koko ajan. Tavoite saada pysyvästi painoa alas 3kg.

Avasin myös blogin dieetistä ja aloitan sen päivittämisen ensi viikolla. Postailen tänne kuulumisia ja tuloksia. Nyt kun homma on anonyymisti julkinen, niin ollaan pisteessä josta ei ole paluuta ;)

nyt kun monien kokeilusta on kohtalaisen kauan aikaa, haluaisinkin tiedustella että kuinka pysyvää painonpudotuksenne oli ?

nyt kun monien kokeilusta on kohtalaisen kauan aikaa, haluaisinkin tiedustella että kuinka pysyvää painonpudotuksenne oli ?

Kummallinen kysymys minusta. Painonpudotuksen pysyvyys on dietistä riippumatta kiinni vain siitä, kuinka syö dietin jälkeisenä aikana. Dietin valinta ei siis suoranaisesti vaikuta kilojen poissapysymiseen. Olet mitä syöt.

kysymys tuli ihan siitä, että tunnen 2 ihmistä jotka sanoivat että "kaikki tuli takaisin", ehkä söivät enemmän tämän dietin jälkeen, hyvinkin mahdollista. nämä 2 henkilöä ovat ainoat henkilökohtaisesti tuntemani tuolla dietillä olleet ja kummallakin kilot tulivat takaisin.

siitä voi sitten toki väitellä, lisääkö tälläinen matalakalorinen dietti ruokahalua ja helpommin sortuu dietin jälkeisiin ylilyönteihin, vai laskeeko matalat kalorit aineenvaihduntaa, jolloin pienikin määrä lihottaa. vai oliko laihtuminen nestettä? henkilökohtaisesti tämä ei kiinnosta.

edelleen olisi hauska kuulla miten täällä on kilot pysyneet alhaalla.

Tietty ketoosidieetin jälkeen paino nousee reilusti, jos lisää hiilihydraatit nopeesti ruokavalioon takasin. Toisaalta vaikka ne lisäis hitaastikkin ni saman verran se paino nousis, hitaammin vaan. Gramma glykogeenia (lihasten hilihydraattivarastot) kun sitoo neljä grammaa vettä. Sen vuoksi paino nousee varmasti sen kolme-neljä kiloa. Rasvan kertymiseen toi ei tosin liity, mut painonnousuun kuitenkin.

Tässä se ongelma piilee, kun jos on ennestään ollut lihava niin ihmiset ei hiffaa, että et vaan voi vetää jotain 2-3 viikon extremediettiä ja palata entisiin huonoihin ruokailutapoihin ja olettaa, että se paino pysyy, koska niillä tavoilla olet juuri lihonnut, se homma pitäisi lähteä katsomaan hitaasti, että missä se oma kaloritaso on millä se tavoitepaino pysyy, aloitellen vaikka niinkin alhaalta kuin 1600 kcal ja siitä vaikka 100 kcal viikossa ylöspäin kunnes se taso löytyy :)

- - - Updated - - -

Itse pudotin 6 kk:ssa erilaisilla extrememenetelmillä 120,3 -> 80,3 kg käytössä oli kiinteän ruokavalion ketoosidietti kalorimäärillä 1500-1800 kcal, ackd diettiä yhden viikon pätkä ja velocity diettiä 3 viikon pätkä ja useampia viikon pätkiä ja nyt n. 3 kk myöhemmin, paino on tuossa 85 kg:n nurkilla.

kysymys tuli ihan siitä, että tunnen 2 ihmistä jotka sanoivat että "kaikki tuli takaisin", ehkä söivät enemmän tämän dietin jälkeen, hyvinkin mahdollista. nämä 2 henkilöä ovat ainoat henkilökohtaisesti tuntemani tuolla dietillä olleet ja kummallakin kilot tulivat takaisin.

siitä voi sitten toki väitellä, lisääkö tälläinen matalakalorinen dietti ruokahalua ja helpommin sortuu dietin jälkeisiin ylilyönteihin, vai laskeeko matalat kalorit aineenvaihduntaa, jolloin pienikin määrä lihottaa. vai oliko laihtuminen nestettä? henkilökohtaisesti tämä ei kiinnosta.

edelleen olisi hauska kuulla miten täällä on kilot pysyneet alhaalla.

Vedin tosiaan tossa kesäkuun taitteessa 4 viikkoa ACKD:ta paino tippui about 96,5kg -> 87,5kg. Tällä hetkellä paino on sellasen himpan yli 86kg, joten kyllä se paino on pysynyt alhaalla, jopa laskenut. Jokin verran olen vähentänyt hiilareita, joka näyttäisi toimineen ihan hyvin ja on tuntunutkin suht kivuttomaltakin. Saas kyllä nähdä miten tuo paino alkaa kehittymään nyt koulujen alkaessa, kun tuppaa noita rientoja olemaan vähän joka lähtöön. :curs:

Viime vuonna dieetillä lähteneet 8,5 kiloa tulivat kyllä vuodessa takaisin lihaksen ja läskin muodossa. Tuolloin ei kyllä ollut tarkoituskaan pysyä samoissa vaan kasvattaa painoa pikkuhiljaa. Tällä kertaa tosin ajattelin nostaa painoa hieman maltillisemmin, jos näen sille edes tarvetta salipuolen kehitystä ajatellen. :)

Kaksi viikkoa ketoosia takana. Paino on tippunut 2.8kg ketoosin ekasta päivästä tähän aamuun. En ole laskenut kaloreita kovin tarkkaan, mutta jälkikäteen tuosta voisi laskea, että olisin ollut peräti 1400kcal päivässä miinuksella (?!).

(2.8kg * 7000kcal) / 14vrk

Olen kirjoitellut blogia dieetistä tänne.

Laitetaan nyt tännekkin, jos jotakuta kiinnostaa seurata "diettaamista".
Käytännössä tarkoitukseni (ja siskoni), että vedetään rajuilla miinuskaloreilla (varsinkin omassa tapauksessa) 3-4 viikkoa, ja katsotaan mitä tuloksia tulee.

Käytännössä idea sama kuin ACKD:ssa, mutta syödään oikeaa ruokaa, ja kalorit ovat hieman korkeammalla kuin ACKD:lla.
Omaa edistymistä voi seurata täältä. Sisko kirjoittelee kuulemma välillä vierailevana tähtenä tuonne :)

Käytännössä tarkoitukseni (ja siskoni), että vedetään rajuilla miinuskaloreilla (varsinkin omassa tapauksessa) 3-4 viikkoa, ja katsotaan mitä tuloksia tulee.

Käytännössä idea sama kuin ACKD:ssa, mutta syödään oikeaa ruokaa, ja kalorit ovat hieman korkeammalla kuin ACKD:lla.
Omaa edistymistä voi seurata täältä. Sisko kirjoittelee kuulemma välillä vierailevana tähtenä tuonne :)

Sanonpa vaan sen että et varmasti ole 23% rasvoissa noiden kuvien perusteella.

Tsemppiä dieettiin! Itse olen tehnyt dieetillä sen virheen että rasvaa olen syönyt liian vähän. Kannattaisi ehkä harkita osan proteiinin korvaamista rasvalla. Tässä hyvä postaus http://www.pakkotoisto.com/ravinto/108779-artikkeli-ketoosidieetti/

Oma dieetti etenee vähän hitaasti. Kaksi viikkoa työreissua ja päälle pari viikkoa flunssassa. Vähähiilarisella olen ollut edelleen, mutta en miinuksella. 1-2kg vielä tarkoitus tiputtaa painoa, joten pari viikkoa siihen ainakin menee.

Tsemppiä dieettiin! Itse olen tehnyt dieetillä sen virheen että rasvaa olen syönyt liian vähän. Kannattaisi ehkä harkita osan proteiinin korvaamista rasvalla. Tässä hyvä postaus http://www.pakkotoisto.com/ravinto/108779-artikkeli-ketoosidieetti/

Oma dieetti etenee vähän hitaasti. Kaksi viikkoa työreissua ja päälle pari viikkoa flunssassa. Vähähiilarisella olen ollut edelleen, mutta en miinuksella. 1-2kg vielä tarkoitus tiputtaa painoa, joten pari viikkoa siihen ainakin menee.

Itse olen tuota ketoosia koittanut ylläpitää koko syksyn mittaa, mutta luulen että homma on aina kariutunut liialliseen proteiinin saamiseen, ja nyt tuumin kokeilevani "shokkihoitona" tuota
- 160g proteiinia/pvä (n. 2g/kg (ei rasvaton)), koska treenaan kuitenkin 6 päivänä viikossa, josta 4 salilla, ja "kovaa"
- <20g hiilihydraatteja/pvä (luonnollisesti)
- 40-50g rasvaa/pvä, jotta energiaa ei oteta "ruuasta", vaan kaikki energia pyritään hakemaan kehon omista rasvoista

Tänään aamulla tuli punnitettua 79.6kg tulos, joka on vallan mainio tulos edellisaamun 80.3kg tulokseen. Nesteet on häipyny, ylimääräiset kuona-aineet suolistosta, ja paino on mitä se on. Todennäköisimmin pudotukset mitä jatkossa tulee, tapahtuvat nimenomaan tuolla rasvaosastolla. Peilin perusteella tuntuu siltä, että päkki vatsasta on lähestymässä pintaa hitaasti mutta varmasti. Valokuvia tästä sitten ensi viikon alussa.

Kaiken kaikkiaan fiilis on he***tin hyvä, treeni kulkee, ja energiaa riittää!

Suositut

Back
Ylös Bottom