ACKD -dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Invisus
  • Aloitettu Aloitettu
Päätin aloittaa uuden triidin vaikka aiheesta onkin jo keskustelua toisessa, ei ehkä niin suoranaisesti nimetyssä triidissä. Koska tämä kyseinen pussukkadieetti on alkanut kerätä huomiota ja jo jonkin verran kannattajia/kokeilleita, olisi hyvä jos kerättäisiin samaan paikkaan kaikki homman suorittaneet, siihen aikovat ja sen jälkeiset kokemukset. Pidetään keskustelu sitten asiallisena, jookos kookos?

Itse olen seurannut muutamien henkilöiden dieettailua tällä kyseisellä menetelmällä, ja eritoten Ironbutt näytti aika mainiota esimerkkiä. Netistä kokemuksia löytyy myös jonkin verran, mutta suositaan nyt pakkiksen omaa otantaa. Kova on innostus yrittää, ja tänään haen ensimmäisen setin (12pv) pussukoita. Vaimon kanssa on kova yritys karistaa kertyneitä kiloja, sillä henk.koht. olen aika kyllästynyt tähän hitaampaan pudotukseen. 2 vuoden "bulkki"jaksolta siis keräsin itselleni melkein 30kg ylimääräistä, yllättäen fläsää suurin osa.

Puolustukseksi totean (jotta edes vähän kasvot säilyis), etten normaalisti suosi näitä pussukkadieettejä tipan vertaa, mutta tämä ketoilu on ylittänyt kiinnostuskynnyksen ja ehkä asian "helppous" houkuttelee. Suunnitelmana tosiaan on nyt ottaa 11-12pv ACKD rykäys, ja siitä siirtyä paleotyyliselle ylläpitovaiheelle, josta rauhallisesti totuttelen takaisin hiilareihin. Täysin VHH-menolle en varmasti suostu pitkäksi aikaa, mutta aika näyttää senkin. Pidän dieetistä normaalin punttauspäiväkirjan lisäksi kirjaa VIP-osiolla, kiinnostuneet voi sieltä ruveta vilkuilemaan mikäli saan nyt homman aloitettua. Kirjailen vaimokkeen tuloksia sinne myös, näin naistenpäivän kunniaksi jos likkojakin sattuu kiinnostamaan.

ACKD:sta lisää googlettamalla, en pastea linkkejä mainostamisen pelossa.

Ps. Paleotyylisiä ruokaohjeita ja ruoka-aineslistaa saa tarjota. Olen laiska, tiedän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos ja kumarrus linkistä. Helpottanee mun paleokokeilua.

Eilen tuli syötyä päivästä 3 munan munakas ja muuten paastottua klo 14 saakka (17h) vielä IF periaatteen mukaan. Illasta söin kanakeiton ja thai-kookosmaitokeiton tuota ACKD:ta. Maistuivat melko vehkeelle, vaikka en vehjettä ole vielä maistellut tähän päivään mennessä. Mielikuva kuitenkin melko sama. Alas menivät kuitenkin ja kyllä se kippo tuli kaavittua viimesiä myöten suihin, eli ei kuitenkaan pahimmasta päästä makuelämyksenä. Aamupaino oli pudonnut 93,4 -> 92,6. Sinnehän ne pissan mukana glykogeenivarastot lähtevät, hyvänä puolena tässä on varmasti se että kun on jo muutenkin dieetannut vajeilla ja vähemmillä hiilareilla, ei tuota ylimääräistä nestettä ole kuitenkaan ihan tolkuttomia jäljellä. Tästä jatketaan, pian tomsukeittoa naamariin ja homma jatkukoon. Nappasin nyt kuitenkin "ennen"-kuvat talteen notta näkee jääkö tästä kuurista mitään näkyvää käteen.

Mulla on nyt reilu 3 vkoa ACKD-ketoa takana. Ekat 4 pv oli ihan hirvee nälkä, mutta ei kuitenkaan mitään mielitekoja. Sitä vaan ootti kuin kuuta nousevaa sitä seuraavaa keittoa. ACKD-dietillä on huomannut tosi hyvin sen, että rajoitukset toimii ainakin mulla tosi hyvin. Jos saa syödä vaan ruokaa a ja b niin vaan niitä tekee mieli. Psykologisesti tää on silleen jännää, että ei ole sama jättää pois karkkeja, jauhoja sun muita. Jos ne jättää pois niin niitä voi tehdä mieli. Mutta jos niitä EI SAA syödä kun dietti menee ihan pipariksi niin sitten niitä ei tee mieli. Tämän tajunneena voin sanoa, että ketodietti on niin paljon helpompi vetää tiukasti kuin korkeahiilari. Ja miksi valmentajan tekemä tiukka ruokavalio on helpompi kuin itse vapaasti koostettu...

ACKD dietillä lisäproteiinia saa kuntoileva ihminen syödä sen max. 100g päivässä ja se ei haittaa painonpudotusta. Mulla toi oli koko ajan messissä ja alkuvaiheessa vedin puhtaasti hera-linjaa. Mutta sitten tajusin että se on paljon kivempi syödä esim. illalla ennen nukkumaanmenoa 100g kalkkunaleikettä tms. Ennen treeniä saa syödä 20g hiilaria esim. banaanin tai treeniboosteria jossa hiilaria.

Mun ACKD-päivä näytti tältä (Leaderin Markuksen suositus):
Aamulla 20-30g heraprotskudrinksu + 10g glutamiinia, BCAA-aminohappoja
Lounaaksi: ACKD keitto
Välipala: ACKD keitto
Ennen treeniä treeniboosteri (tai 20g hiilaria esim. hedelmä)
Treenin jälkeen palautusjuoma: 30 g protskua, glutamiinia (ei maltoa)
Päivällinen: ACKD keitto
Iltapala: 30g protskua

Ekassa 2 vkossa paino tippui n. 4.5kg. Sen jälkeen painonpudotus on hidastunut ja jännästi sahailee ylös alas - voi olla joku päivä enempi kuin parina edellispäivänä. Lepopäivän jälkeen paino näyttäisi olevan korkeampi kuin treenipäivien jälkeen. Eli täysin päinvastoin mitä aikoinaan korkeahiilarilla (jalkatreeni nosti aikoinaan painoa 2kg kun koivet pumpissa, nyt mitään pumppia ei tule). Total painonpudotus tähän mennessä n. 6kg. Muutos on ollut merkittävin ulkoisesti: kasvot ja koko vartalo on silmin nähden hoikentunut vaikka "vaan" 6kg lähtenyt. Kun tuosta pari kiloa on nestettä niin on pakko todetaa että rasvaa on tainnut lähteä peräti loput.

Treeneissä jaksaminen on ollut hyvää - ainoa minkä on huomannut on se, että voimat riittää yhteen kunnon rykäsyyn. Lyhyet sarjat toimii, pitkät pumpit ei niinkään. Omalla ACKD-dietillä merkkihetki oli jokunen aika sitten kun tulin sattumalta salille hengaa ja päädyin siitä sitten hetken mielijohteesta tekemään sotilaspenkkiä - jossa tuli vaivihkaa oma ennätys (ykkönen 67,5kg). Romuttu totaalisesti se uskomus, että dietillä ei "jaksa". Kyllä sitä jaksaa - mutta ei kyllä mitään 15 toiston sarjoja!

Tänks Ironbutt, oli mennyt ihan ohi tuo Metallisydämen ACKD-kokeilu. Aivan selkeä kiristyminen kyllä kuvista huomattavissa, eritoten vatsan seudulla! Kävin itse ostamassa juuri Ketostixei jotta pystyisi mittailemaan kuinka tuo ketoosi nyt sitten rullaa; mieto ketoosi jo 36h jälkeen. Tätä lienee kuitenkin vauhdittanut IF sekä ennen aloitusta pidetty paasto. Mutta tästä jatketaan.

Aikalailla samanlaisia tuntemuksia on itsellä ACKD:sta kuin Ironbutt:lla. Minulla vaan nälkä on ollut seurana koko dieetin ajan.

Itselläni on tätä Easy Dietiä takana nyt 16 päivää ja painoa on tippunut noin 9 kiloa. Osa on varmasti ollut nestettä, mutta onhan tässä muutakin lähtenyt, toivottavasti enemmän rasvaa kuin lihaa...

Kuvassa alkutilanne 104,5 kg ja eilen 95,4 kg

tuplat.jpg

Lihakset on totaalityhjinä ja näyttää melkoisen riu'ulta. Kova on luotto siihen, että ulkonäkö paranee kun dieetin jälkeen tankkaa hiilareilla lihakset täyteen.

Lyhyitä treenejä jaksaa vetää hyvin, pidemmissä alkaa puhti loppua. Sama sarjojen kanssa, lyhyitä sarjoja on tehtävä. Tulokset ei ole tippuneet yhtään, ehkä jopa päinvastoin...

Todellisen tuloksen näkee vasta sitten kun neljän viikon rutistus on ohi, keho tankattu taas täyteen ja InBodyssa käyty. Siihen asti painetaan sisulla!

Blogissa tosiaan olen kirjoitellut hyvinkin tiuhaan tuntemuksiani dieetin ajalta. Sama homma jatkuu edelleen :)

Jäätävä muutos 16 päivän aikana. Lihakset on aika tyhjän näköiset kyllä, mutta yllätys sinänsä. Tiukkuutta sulla on kuitenkin tullut ihan helvetisti, lihat on paljon kivisemmän näköiset eikä turpakaan näytä niin turvonneelta. Hyvältä näyttää :thumbs:

On muuten hyvä idea ostaa pienemmäksi ajaksi kerralla. Itse tein sen virheen, että ostin heti kerralla koko neljän viikon satsin. Ja näppäränä kaverina ajattelin, että kanakeitto ja kalakeittohan ne on ne parhaat maut. No tässä vaiheessa kyllä arvostaisi hiukan sitä vaihteluakin... Parsakeittokin uppoaisi mieluummin kuin tuo kanakeitto, vaikka en parsasta tykkääkään. Ei kyllä tee noita kahta enää yhtään mieli, väkisin joutuu syömään... Smoothiet uppoaa kyllä hyvin :)

Parsakeittokin uppoaisi mieluummin kuin tuo kanakeitto, vaikka en parsasta tykkääkään. Ei kyllä tee noita kahta enää yhtään mieli, väkisin joutuu syömään... Smoothiet uppoaa kyllä hyvin :)
On vähän sama fiilis jo nyt. Tomsu ja kana itellä vaihtoehtoina, ja muutama pussi sitä uutta thai-settiä. Eilen olin vielä sitä mieltä että kyllähän nää maistuu, tänään iltapäivästä oli jo pikkasen tympäsevä olo. Voisin myös noita smoothieta kokeilla, ostin pienemmän erän itselleni niitä koska en muuten ole kovin perso makealle.

Täälläki tuo ackd-dieetti käytössä, tosin melko runsailla lisäkkeillä. Toinen viikko dieettiä käynnissä ja muutos on ollu kyllä silmiinpistävä - kaikki ylim. hötöt kadonnu vyötäröltä ja naamakin kutistunut varmaan puolella. :)
Jos vielä pari viikkoa jaksais painaa, niin sitten vois hyvillä mielin jatkaa hiukan runsaskalorisemmalla ohjelmalla.
Tuo Ironbuttin mainitsema banaani ennen treeniä otettava kyllä käyttöön, viimeiset treenit olleet melkosen ponnettomia. Jospa tuo antais sen tarvittavan lisäpotkun...

Neljäs päivä menossa, paino pudonnut 2,1kg (93,4 -> 91,3). Jos tuo kaikki on nestettä, niin uskomattoman hyvin mulla on glykogeenivarastoja ollut tallella tuon normidieettaamisen ohella, vaikka siinäkin tuli alkuun pudotettaessa melkein 2kg notkahdus. Ketoosi näyttäisi stixien mukaan 3/6, eli keskitasoa.

Tulee kyllä hekumoitua kunnon ruuasta oikein urakalla. Colossal Ranch Burger Kojootista, Pancho Villan Double Cheese, kotona tehtyä kanafileetä käärittynä pekoniin pippurikastikkeen kera... Kaikkea mahdollista, mitä mieleen pälkähtää, jopa suklaa-nougat jätskiä alkoi tekemään mieli. Nuo pussikeitot ovat kyllä melko tympäisevää syötävää tässä vaiheessa jo. En tiedä kuinka pää kestäisi kolmea tai neljää viikkoa, kun alkaa hajottaan todella pahasti jo tämä 9pv kokeilu. Paino kuitenkin tulee edelleen ryminällä alas, eli kyllä tässä tehoa piisaa. Katotaan vaan kuinka tästä mitään käteen jää sitten kun siirrytään takas normisafkaan.

Tullut hieman taukoa salista ja on päässyt pulskistumaan joten aloitin kanssa tuon ACKD dieetin eilen. 82kg lähtöpaino ja vatsan ympärys 99cm (ei vittu..). Saas nähdä miten äijän käy, yllätyksenä tuli miten nuo pussukat pitää nälkää yllättävänkin hyvin.

Suositut

Back
Ylös Bottom