Minä en oikein tajua, että miksi pitäisi käyttää ollenkaan alkoholia, jos tuntuu ettei halua. Edes kohtuukäyttää.
Joo, ei mullakaan ole tarvetta käyttää yhtään mitään päihteitä...no kahvia se kuppi päivässä.
Itse ajattelin kokeilla olla ensi vuoden kokonaan ilman alkoholia.
Uskoisin että homma sopii sinulle kuin nenä päähän
En koe saaneeni pienestä enkä isommasta alkoholinkäytöstä enää pariin vuoteen mitään positiivista, miksi pitäisi siis ottaa edes silloin tällöin se yksi?
Täsmälleen sama oivallus oli itselläkin aikoinaan.
En tässä iässä ja elämäntilanteessa näe enää mitään vaikutusta edes sosiaalisiin kuvioihin. Elämästä on jo karsiutunut ne ihmiset, joiden kanssa ei ollut muuta yhteistä kuin juopottelu.
Jep, ainoa asia mikä on jäänyt pois on se juopottelu ja pelkästään siihen liittyvät kaverit. Juopottelun tilalle on sitten tullut monta muuta positiivista ja mukavaa juttua. Ravintoloissa ei tosin tule paljoa enää istuttua paitsi syömässä kylläkin tulee käytyä aikaisempaa useammin.
Kannattaa lisäksi muistaa että alkoholinkäyttäjällä on aina iso riski sairastua alkoholismiin tai muihin alkoholista johtuviin sairauksiin, rahaa menee ja tulee pahaa oloa. Puhumattakaan siitä että tilastoissa alkoholi on ollut suurin työikäisten kuolinsyy sekä miehillä että naisilla jo vuosia suomessa sekä kaikki alkoholin vaikutuksen alaiset mokailut ja tapaturmat jne.
Omasta mielestäni elämäni on selkeästi parempaa nyt kokonaan ilman päihteitä kuin aiemmin...silti kaikesta huolimatta niin eihän tähän varmaan mitään 'oikeaa' ratkaisua tai tapaa ole joten jokainen tehköön tässäkin asiassa ihan niinkuin itse tahtoo ja eihän se edes muille periaatteessa kuulu.