Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
voi voi taas.. kyllä mä uskon että feikki on, jos joku antaa helvetin hyvät todisteet siihen. semmoista ei ole vastaan tullut, vaan tätä perinteistä salaliittoteoriaa, hietakurki ym ym.

btw. siivet eivät olleet pienet ;)
Eikö jo se riitä, ettei tuon olemassaolosta ole mitään todisteita? Mun mielestä tuo on aika pirun vahva todiste.

Kyllähän minäkin voin väittää, että tuo kyseinen siipiveikko istuu paskalla mun vessassa tätä kirjoitettaessa. Jos en tunnusta valehtelevani tai uskon itsekin tuohon, niin eipä tuota voi todistaa vääräksi väittämäksi. Sitäkin hankalampaa on tosin todistaa tuo oikeaksi sama väite.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö jo se riitä, ettei tuon olemassaolosta ole mitään todisteita? Mun mielestä tuo on aika pirun vahva todiste.

vahvin todiste kai on ihmisten raportit Mothmanista. esimerkiksi vain Point Pleasantista tuli n.100 ilmoitusta Mothmanista. silver bridgeltä, ohiosta, länsi-virginiasta, new yorkista on tullut kans ilmoituksia. ehkä yhteensä n.300, mulla on koneellakin kopoita jonkun verran niistä. mitään hyvää kuvaa ei kai ole saatu mutta tässä yksi mahollinen: http://www.paranormalx.net/pics/mothman.jpg

Kyllähän minäkin voin väittää, että tuo kyseinen siipiveikko istuu paskalla mun vessassa tätä kirjoitettaessa. Jos en tunnusta valehtelevani tai uskon itsekin tuohon, niin eipä tuota voi todistaa vääräksi väittämäksi. Sitäkin hankalampaa on tosin todistaa tuo oikeaksi sama väite.

no todista vääräksi tuo väite. parhaimmatkaan skeptikot ei ole pystynyt mitenkään todistaa tuota juttua paskapuheeksi.

Mikähän siinä on, että ufoista ja möröistä saadaan aina vain tuollaisia suttuisia kuvia, jotka voivat esittää mitä tahansa... Luulisi, että nykyisin saataisiin tarkkoja kuvia möröistä, kun kaikilla on tarkat kamerat koko ajan mukana. Vai olisiko niin, että tarkkemmassa kuvassa se myökky paljastuisikin joksikin muuksi, kuin miksi vilkas mielikuvitus sen kuvitteli.

Millaista todistetta sinä uskoisit tässä tapauksessa? Miten voidaan todistaa olematon olemattomaksi?

Mikähän siinä on, että ufoista ja möröistä saadaan aina vain tuollaisia suttuisia kuvia, jotka voivat esittää mitä tahansa... Luulisi, että nykyisin saataisiin tarkkoja kuvia möröistä, kun kaikilla on tarkat kamerat koko ajan mukana. Vai olisiko niin, että tarkkemmassa kuvassa se myökky paljastuisikin joksikin muuksi, kuin miksi vilkas mielikuvitus sen kuvitteli.

Helppo selittää: Avaruusolioilla on käytössään teknologiaa joka häiritsee meidän ihmisten alkukantaisia kuvausvälineitä ja saa ne toimimaan huonommin. Eli aina suttuinen kuva, kun ufojen häirintälaite fukkaa kuvan kuin kuvan oli se sitten miten kalliilla kameralla otettu.

Et tainnut miettiä tälläistä hommaa? ;)

edit jaa mörköjä.. no se on sitte, notta kuvaajaa pelottaa aina vitusti se mörkö ja käsi tärisee tai jotn..

Mutta kaikkeen yliluonnolliseen selitys: Se ettei ihminen ole keksinyt laitetta mittaamaan jonkun asian olemassaoloa ei tarkoita etteikö sitä olisi olemassa.

joku jenkki epäili tuolla toisella foorumilla, että USA:n hallitus on ostanut kuvaajat hiljaseksi ja ottanut kuvat talteen Mothmanista ym ym. kuten ne osti hiljaiseksi kaikki jotka näki mitä Area 51 piti sisällään. se yksi muija joka työskenteli sielä, vähän ennen kuolemaa jollekkin lehdelle taisi kertoa kaikki mitä siellä sisällä sitten oli. ja ihan hyvin voi pitää mielestäni paikkansa, pieni sinisilmäisyys ei ole pahitteeksi.

Millaista todistetta sinä uskoisit tässä tapauksessa? Miten voidaan todistaa olematon olemattomaksi?

no jaa, jos joku kerää oikeesti vitun hyvät todisteet niin ei se auta kun uskoa.

no jaa, jos joku kerää oikeesti vitun hyvät todisteet niin ei se auta kun uskoa.

Nyt et vastannut kysymykseen. Mikä voisi olla tuollainen vitun hyvä todiste? Mitä todisteita voi kerätä olemattomista asioista?

joku jenkki epäili tuolla toisella foorumilla, että USA:n hallitus on ostanut kuvaajat hiljaseksi ja ottanut kuvat talteen Mothmanista ym ym. kuten ne osti hiljaiseksi kaikki jotka näki mitä Area 51 piti sisällään. se yksi muija joka työskenteli sielä, vähän ennen kuolemaa jollekkin lehdelle taisi kertoa kaikki mitä siellä sisällä sitten oli. ja ihan hyvin voi pitää mielestäni paikkansa, pieni sinisilmäisyys ei ole pahitteeksi.

No mitä siellä sitte oli??

Tai sitten lady halusi, että hänet muistetaan jostakin poistumisensa jälkeen, kuten kaikki ihmiset varmasti haluavat. Jotenkin on liian vaikea yhtälö (ei toki mahdoton) maksaa ja pitää hiljaisena kaikki ufojen, mörköjen, mothmanin ja menninkäisten silminnäkijät sekä myös Nasalla ja USA:n armeijalla on myös aika monta työntekijää, jotka pitäisi varmaan vaientaa. Kaikkia ei edes raha kiinnosta välttämättä, jos näkee asiakseen tuoda tapaus julkisuuteen. Myös varmasti hyvä mahdollisuus on rikastua ottamalla selvä kuva möröstä tai vangitsemalla se. Onhan ne silminnäkijöiden kertomukset aika hurjia välillä ja tuntuvat olevan varmoja näkemästään, mutta silti pieni suodatin pitää olla. Esim. jos nimimerkki Zunami altistuu iltalenkillä infraäänelle ja huuhkaja lentää vielä jossain metsikössä, hän uskoo automaattisesti, että kummitukset aiheuttavat tämän. Havaintokehä selittää hyvin, miksi jotkut näkevät yksisarvisia.

Mutta kaikkeen yliluonnolliseen selitys: Se ettei ihminen ole keksinyt laitetta mittaamaan jonkun asian olemassaoloa ei tarkoita etteikö sitä olisi olemassa.
Et ole tosissasi? Onko asian X olemassaololla mitään väliä, jos se ei ole havaittavissa tai mitattavissa (eli vuorovaikutuksessa todellisuuden kanssa)?

E: Toinen vaihtoehto on kirjoittaa fysiikan lait uudestaan.

:wtf: No helvetti jos joku jenkki toisella forumilla on näin epäillyt niin pakkohan se on sitten uskoa! Yleensäkin kaikki mitä joku jenkki jossain forumilla kirjoittaa on todennäköisesti totta.

:jahas:

vahvin todiste kai on ihmisten raportit Mothmanista. esimerkiksi vain Point Pleasantista tuli n.100 ilmoitusta Mothmanista. silver bridgeltä, ohiosta, länsi-virginiasta, new yorkista on tullut kans ilmoituksia. ehkä yhteensä n.300, mulla on koneellakin kopoita jonkun verran niistä. mitään hyvää kuvaa ei kai ole saatu mutta tässä yksi mahollinen: http://www.paranormalx.net/pics/mothman.jpg

no todista vääräksi tuo väite. parhaimmatkaan skeptikot ei ole pystynyt mitenkään todistaa tuota juttua paskapuheeksi.

kyseessä om saattanut olla esimerkiksi hietakurki, joka olisi suunnilleen Mothmanin kokoinen ja joka on noilla alueilla erittäin yleinen lintu. "Punaiset sïlmät" selitettäisiin tässä tapauksessa hietakurjen pään punaisiksi täpliksi.
Tässä sulle selvitys joka käy paljon paremmin järkeen kuin rinnakkaisulottuvuudesta tullut extra terrastiaalinen olento jota ei voida järjellä selittää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mothman

Tässä vielä tolle sun kuvalle ja muille kuville selitystä.
In Episode 2 of the short-lived TV series X-Testers, the researchers on the show attempted various ways to duplicate various photographs of what is said to be Mothman on bridges. The researchers concluded that a recent photo of an unidentified object on the bridge is possibly just a black garbage bag, and earlier photos are possibly just camera tricks.

kyseessä om saattanut olla esimerkiksi hietakurki, joka olisi suunnilleen Mothmanin kokoinen ja joka on noilla alueilla erittäin yleinen lintu. "Punaiset sïlmät" selitettäisiin tässä tapauksessa hietakurjen pään punaisiksi täpliksi.
Tässä sulle selvitys joka käy paljon paremmin järkeen kuin rinnakkaisulottuvuudesta tullut extra terrastiaalinen olento jota ei voida järjellä selittää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mothman

.

aika jännä homma että porukka tekee ilmoituksia, ajelee kyttikselle karkuun, hukkaa koiriaan nähtyään alueella hyvin yleisen linnun. luulis niiden nähneen sellaisen ennemminki.

tosta järjellä selitys hommasta, minkää järjen mukaan maailmaa, avaruutta, aikaa tai mitään ei pitäisi olla olemassa, tosin minkään järjen mukaan olematontakaan ei voisi olla olemassa, ja jos olisi niin missä sekään sijaitsisi? mistä aika on saanu alkunsa, mistä tyhjyys? missä tyhjyyskin sijaitsee? mihin se tyhjyys loppuisi ja mitä olisi sen jälkeen? en tiedä, eikä tiedä kukaan muukaan koska tollaista ei voi selittää maalaisjärjellä eikä tieteenkää keinoilla joten onhan se mahdollista että järjellä selittämättömiä juttuja on paljonkin olemassa.

luin tosta mothmanista vähän, ja ihan mielenkiintoinen tapaus, niin paljon havaintoja siitä, jotku ajanu jopa poliisiasemalle paskathousuissa kertomaan siitä joten tuskin se ihan mikään kurki on ollu? ja tätä tapahtui vaan about vuoden ajan sitten loppui tuolla alueella, joten mihis ne hietakurjet sieltä katosi?

vai meinasitko että siellä olis vaan ollu joku hullu hietakurki joka perseili omaansa ja kukaan näistä monista sen nähneistä ihmisistä ei millään sattunu huomaamaan sitä joksikin perkeleen linnuksi?

mut joo mahdollistahan toiki on. mutta kyllä sen olemassaolokin ihan mahdollista vois olla, ei me ihmiset kuitenkaan vielä kaikkea kaikesta tiedetä.

luin tosta mothmanista vähän, ja ihan mielenkiintoinen tapaus, niin paljon havaintoja siitä, jotku ajanu jopa poliisiasemalle paskathousuissa kertomaan siitä joten tuskin se ihan mikään kurki on ollu? ja tätä tapahtui vaan about vuoden ajan sitten loppui tuolla alueella, joten mihis ne hietakurjet sieltä katosi?

Noinhan näiden kanssa yleensä käy. Ensin joku keksii uuden mörön tai ufon. Tämän jälkeen muut alkavat pelkäämään tai vain ajattelemaan sitä. Mörkö alkaa pyörimään ihmisten mielissä ja havaintoja piisaa. Aika kulkee ja kyseine mörkö unohtuu, eikä havaintojakaan enää näy. Esimerkiksi tietyillä aikakausilla nähdään tietyn näköisiä ufoja. Nämä noudattavat vieläpä ihmisten tekemien laitteiden linjoja. Onko niin, että uffomiehet ottavat mallia meidän lentoaluksista, vai muuttuuko heidänkin alusten muoto aina samaa tahtia ihmisten kulkuvänlineiden kanssa. Unohtaa ei sovi myöskään sitä, että uffomiehet ottavat paljon mallia myös viihdeteollisuutemme julkaisuista...

Nuo möröt ovat myös hauskoja tapauksia. Toisen todellisuuden, ulottovuuden tai avaruuden olennoiksi niissä on yllättävän paljon samankaltaisuuskia ihmisiin. Tämä Siipiveikkokin on punasilmäinen pitkä mies, jolla on lepakkon siivet. Tämähän on kuin suoraan lapsien pelotteluun keksitty "paholainen". Minkä ihmeen vuoksi tämä on juuri ihmisen mallinen vartaloltaan? Luulisi, että toisen ulottovuuden möröt eivät olisi ollenkaan ihmisen näköisiä. Yllättätys yllätys uskontoomme olennaisesti kuuluva saatana on kuvattu toisinaan hyvin lähelle mothmanin näköiseksi... Joillakin seuduilla uskotaan taasen erilaisiin jumaliin ja nähdään erilaisia mörköjä...

Jos ihmisten mieliin iskotetaan kuvaa jostain pelottavasta ja yliluonnollisesta, niin pelokkaimmat yksilöt varmasti näkevät tämän mörön jossain.

Ei tämä nyt mikään ufo juttu ole, mutta lähes aina (n.90%) kerroista kun olen ajanut pitkää suoraa tietä mopolla/kevarilla niin sama katulamppu on sammunut 20-30 metriä ennen kuin olen ollut sen alapuolella. Aina on vaan naurattanut koska oon ajattelu et taasko se perkele sammuu ja sammunut on :D

Ei tämä nyt mikään ufo juttu ole, mutta lähes aina (n.90%) kerroista kun olen ajanut pitkää suoraa tietä mopolla/kevarilla niin sama katulamppu on sammunut 20-30 metriä ennen kuin olen ollut sen alapuolella. Aina on vaan naurattanut koska oon ajattelu et taasko se perkele sammuu ja sammunut on :D

Toi on ihan yleinen juttu, mulle ja monelle kaverille on käynyt sama parinkin eri lampun kohdalla useasti. Tiiä sitten mistä ihmeestä toikin johtuu...

Kerran sattu kanssa outo/hauska tapaus. Äitini avaa aina kaihtimeni puol 7 aikaa ja minä herään joskus vähän yli 7. Kun hän oli menossa avaamaan kaihtimia, nousin istumaan ja räkäsin häntä päin ja jatkoin nukkumista :D Itse en muista tapahtuneesta mitään, mutta näin kuulemma kävi :D

Jep, luin eilisen illan ja tän illan aikana koko paskan lävitse..

viime yönä nukuin huonosti, saas nähdä miten tänä yönä tulee uni :D
jotkut tapaukset aika spookyjä, siis nimenomaan noi uskottavimmat kuten unihalvaukset ym.
olisi perseestä kokea kun joku sälli kyylää yöllä vieressä eikä pystyis edes turpaan vetämään kun keho halvaantunut.

Joskus 5-7 vuotiaana tykkäsin monesti nukkua vanhempieni välissä heidän sängyssään. Jos heräsin yöllä ja katselin jonkin aikaa auki olleesta huoneen ovesta olohuoneeseen, näin vanhempani kävelevän oven ohitse vaikka he olivat vieressäni nukkumassa. Nämä ohikulkijat olivat kuitenkin "aaveiden" näköisiä, ei siinä auttanu muu kuin sukeltaa peittoihin ja toivoa nukahtavansa. Sama juttu on toistunut omassa huoneessani, jos pimeässä katselen ovelle, näen monesti jotain 1800-luvun aikaisia ihmisiä. :D On tainnut mielikuvitus tehdä tepposia mulle, mutta on kyllä ollu tosi karmivaa nähä tommosia.

Kun olin 11-12-vuotias, lähdin eräänä talvi-ilta lähikauppaan. Oli kirkas tähtitaivas. Puolessa välissä matkaa näin taivaalla suuren, himmeän "valopallon", joka värisi. Kuvailin äidille sitä "Ihan kuin joku olisi suunnannut taivaalle valtavan isolla taskulampulla". En muista, miten tuo valoilmiö katosi, mutta oli kyllä karmivaa.
Vieläkään en tiedä, mistä tuo valoilmiö tuli, koska asuimme maalla ja mistään ei järjellä ajateltuna olisi voinut tulla sellaista valonheijastusta. Ikinä sen jälkeen en ole nähnyt samanlaista, esim. helikopterista ei tule läheskään samanlaista. Varmasti luonnollinen selitys kuitenkin löytyisi.

N. 15-vuotiaana näin enneunen (=sattumaa). Tätini oli raskaana ja eräänä aamuna kerroin äidille unestani. Unessa tädin mies soittaa äidilleni seuraavan yönä x kellonaikaan (en muista, mikä se oli) ja sanoo ensimmäisinä sanoinaan "Poika tuli!". Seuraavana aamuna äitini kertoi puhelimen soineen x kellonaikaan ja tädin mies soitti. Arvatkaa mitkä olivat ensimmäiset sanat? "Poika tuli".
Samassa unessa olin nähnyt tuon vauvan käärittynä videofilminauhaan. Odottelen, koska pojasta tulee elokuvaohjaaja, tms :rolleyes:

Unihalvausta en ole koskaan onneksi joutunut kokemaan. Mulle riitti ihan hyvin sekin, kun nuorempana, juuri nukahtamaisillani, kun kuulin äänen kuiskaavan nimeni korvani vierestä. Siinä sitten valvottiin hetki ihan pirteänä. Tarpeeksi karmivaa varsinkin, kun se toistui useamman kerran.

Hauskin tarina on ehkä ajalta, kun olin suurinpiirtein 6-vuotias. Tässä ei ole mitään yliluonnollista, vaan lapsen mielikuvitus teki tepposet. Muu perheemme oli pihalla ja minä talossa sisällä. Yhtäkkiä keittiön ikkunan takaa meni peikko! Tai siis, päättelin nokkelana tyttönä sen olleen peikko, koska näin vaan takkuisen, moppimaisen tukan vilahtavan ohi. Kävin kyselemässä kaikilta, ettei kukaan vain ollut kävellyt mopin kanssa ikkunan ohi, mutta kukaan ei ainakaan myöntänyt. Sen jälkeen pelotti vähän kävellä viereissä metsässä :D

ootko gemstone joskus kirjottanu ton uni-jutun aikasemmin pakkikselle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom