Kun olin 11-12-vuotias, lähdin eräänä talvi-ilta lähikauppaan. Oli kirkas tähtitaivas. Puolessa välissä matkaa näin taivaalla suuren, himmeän "valopallon", joka värisi. Kuvailin äidille sitä "Ihan kuin joku olisi suunnannut taivaalle valtavan isolla taskulampulla". En muista, miten tuo valoilmiö katosi, mutta oli kyllä karmivaa.
Vieläkään en tiedä, mistä tuo valoilmiö tuli, koska asuimme maalla ja mistään ei järjellä ajateltuna olisi voinut tulla sellaista valonheijastusta. Ikinä sen jälkeen en ole nähnyt samanlaista, esim. helikopterista ei tule läheskään samanlaista. Varmasti luonnollinen selitys kuitenkin löytyisi.
N. 15-vuotiaana näin enneunen (=sattumaa). Tätini oli raskaana ja eräänä aamuna kerroin äidille unestani. Unessa tädin mies soittaa äidilleni seuraavan yönä x kellonaikaan (en muista, mikä se oli) ja sanoo ensimmäisinä sanoinaan "Poika tuli!". Seuraavana aamuna äitini kertoi puhelimen soineen x kellonaikaan ja tädin mies soitti. Arvatkaa mitkä olivat ensimmäiset sanat? "Poika tuli".
Samassa unessa olin nähnyt tuon vauvan käärittynä videofilminauhaan. Odottelen, koska pojasta tulee elokuvaohjaaja, tms
Unihalvausta en ole koskaan onneksi joutunut kokemaan. Mulle riitti ihan hyvin sekin, kun nuorempana, juuri nukahtamaisillani, kun kuulin äänen kuiskaavan nimeni korvani vierestä. Siinä sitten valvottiin hetki ihan pirteänä. Tarpeeksi karmivaa varsinkin, kun se toistui useamman kerran.
Hauskin tarina on ehkä ajalta, kun olin suurinpiirtein 6-vuotias. Tässä ei ole mitään yliluonnollista, vaan lapsen mielikuvitus teki tepposet. Muu perheemme oli pihalla ja minä talossa sisällä. Yhtäkkiä keittiön ikkunan takaa meni peikko! Tai siis, päättelin nokkelana tyttönä sen olleen peikko, koska näin vaan takkuisen, moppimaisen tukan vilahtavan ohi. Kävin kyselemässä kaikilta, ettei kukaan vain ollut kävellyt mopin kanssa ikkunan ohi, mutta kukaan ei ainakaan myöntänyt. Sen jälkeen pelotti vähän kävellä viereissä metsässä :D