Aaveet ym. yliluonnollinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi kummituksiin ja mörköihin uskominen tyrmätään välittömästi, vaikka maailmassa valtaosa ihmisistä uskoo jumaliin? On se sitten vain niin pirun hankalaa vastaanottaa omaa maailmankuvaa vastaan sotivia ajatuksia.

Olis kiva olla parapsykologi.

Niin, eikös kannattaisi vaan tyrmätä se jumaliinkin uskominen ihan samalla tavalla?

Miksi kummituksiin ja mörköihin uskominen tyrmätään välittömästi, vaikka maailmassa valtaosa ihmisistä uskoo jumaliin? On se sitten vain niin pirun hankalaa vastaanottaa omaa maailmankuvaa vastaan sotivia ajatuksia.

Olis kiva olla parapsykologi.

Niin tuohan on aika hassua tosiaan. Ihte en usko mihinkään jumalaan tai haamuun niin täten en varmaankaan vastaa valtaosaa väestöstä, mutta tuohon olisi tosiaan kiva saada joltain uskovalta vastausta. Sillä uskovathan useimmat jumalaan uskovat enkeleihin samalla niin miksei myös haamuihin.

Eikö se jo selitä asiaa aika paljon ihmisestä että se ylipäätään uskoo jumalaa/jumaliin.

Ainakin kristinuskossa kielletään aaveiden olemassaolo. Tästä varmaankin pohjaa myös yleinen mielipide siitä että haamut ja muut vastaavat ovat hölynpölyä.

Muslimit muistaakseni uskovat Jinneihin jotka ovat tällaisia yliluonnollisia kiusaajia jotka joskus alkavat kiusaamaan ihmisiä.

Mutta silti kristityssä maailmassa, varsinkin katolilaisuudessa, eksorkismi oli ainakin ennen yleistä. Myös raamatussa kerrotaan hengistä, mutta ilmeisesti ne teilataan straight from sataniksi.

Ainakin kristinuskossa kielletään aaveiden olemassaolo. Tästä varmaankin pohjaa myös yleinen mielipide siitä että haamut ja muut vastaavat ovat hölynpölyä.
Kyllähän ainakin fundamentalistit uskovat kaikenmaailman demoneihin ihan kirjaimellisesti. Tuolla usenetin puolella eräksin kristinuskoisen lahkon perässä Lontooseen lähtenyt suomalaiskaveri selittää silmät kirkkaina että esimerkiksi ufot ovat demoneita ja mm. mielisairaudet ja homous johtuvat pahoista hengistä. Häntäkin olivat joskus päälääkärit tutkineet mutta vasta uuden lahkon pastori ymmärsi että ei se olekaan sairaus vaan itse saatana joka sitä päätä vaivaa. Nyt on kuulemma onnellinen kristitty kun pastorit kertovat miten eletään ja ajatellaan.

Tuossa hyvä syy miksi ei kannata käyttää huumeita!

suomi24:n sienestäjä sanoi:
On muistettava, että Jumala ilmaisi itsensä Moosekselle sanoin "minä olen" - eh jee - joka viittaa hengitykseen. Joka ainoalla hengenvedolla toistamme tietämättämme Jumalan nimeen "minä olen". Jumala on se, joka on.

Noita sieniä mä en kyllä ainakaan mee metsästä poimimaan! :wtf:

Onko joku muuten jo seonnu yrittäessään tota? :evil:

Apteekissa sattui tänään sattuma joka säpsäytti. Monille varmasti tapahtunut samanlaisia tapauksia. Eli näin unta viime yönä ja uneen ilmestyi yhtäkkiä henkilö jonka kanssa en ole ollut missään tekemisissä noin 5 vuoteen. Ja sitä ennen nähnyt häntä satunnaisesti, ei mikään kaveri eikä edes kuulu elämääni. En ole nähnyt saati ajatellut häntä sitten viime näkemän. No tänään sitten istahdin apteekkarin tiskille ja viereiselle tiskille ilmestyi uneni henkilö. Jännää.

Mulle sattu viikonloppun kans vähä samallalailla! Meinas tulla oikeen kakat housuun.. siis yks lyyli jota en oo ajatellu enkä mitään enkä ollu yhteydes pitkään aikaan niin lisäs mut tonne facebookkiin kaveriks ei siin mitään mut tiiäks tajuuks siis täh tossa viikonloppuna menin kaverin kaa paikalliseen ja siel joku laulo karaokee ja menin sit pöytään istuun ja hei tiiäks arvaaksä se karaokelaulaja tuli siihen mun pöytään sit laulun jälkeen ja se oli toi kaveri sieltä facebookista!!!!!!111½½ Vähäks oli sellanen mitvit fiilis et piti ryypätä loppuilta ja mennä jatkoille sepon mökille saunomaan ja syömään makkaraa.

jawhead joko oot sienissä, tai muuten vaa sekasi :D korjaa kieliasuas pikkasen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom