Aamutreenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chacal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos teillä kokemusta aamulla treenauksesta? Lähinnä kiinnostaisi, miten syöminen kannattaisi hoitaa, kun itse käyn salilla aamulla ennen töitä eli noin kloi 7-8. Ymmärtääkseni juuri ennen reeniä syöminen ei ole hyväksi.

Kokeilin joskus pakon edessä, ja ei käyny mulle. Just tuo syöminen oli ongelma, aamupala ei riittäny energiaks eikä oikein jaksanu enempää syödä. Toinen asia se että nivelet on helvetin jäykkinä aamulla ja muutenkaan ei oo sitä samaa tappomeininkiä päällä kun on väsynyt. Jos on sellanen nopee herääjä niin varmasti käy, ja tottumuskysymyshän tuo vain on. En tiedä auttaisko sitten edellisenä iltana tankata vähän hiilareita, ehkä..

Kokeilussa on. Vaikea sanoa vielä miten toimii, mutta treenin pitäisi olla lyhyt ja tyyliin yksi lihasryhmä/treeni. Lyhyeen treeniin pitäisi riittää lihaksen glykogeenivarastot edelliseltä päivältä.
En siis syö mitään ennen treeniä, ajattelin käydä säännöllisesti tekee aamuaerobista ja siinä saisi sitten sivussa hoideltua punttitreenin. Kierrosta vaan tulee kovin pitkä. Sitten voisi välillä käydä tekemässä pääliikkeitä iltaisin kun on enemmän puhtia.

Jos aamulla treenaa, niin on todella tärkeää syödä hyvä aamupala. Myös kunnon alkulämmittely/verryttely ja venyttely on tärkeää muistaa, sillä keho on aamulla ainakin mulla tosi tukossa.

Aamureenit vaati totuttelua, alussa tuntuu hankalalta, mutta onnistuvat kyllä. Ei kannata hirveästi syödä just ennen treeniä, kuppi kahvia ja salille, muuten tulee :urjo:

Aivan. Pitäis herätä tooosi aikasin syömään aamupalaa. Ja sitten ei olisi rasvanpolttovaikutusta. Vaikka eihän rasvanpolttoa puntinostossa priorisoidakaan.

Originally posted by Tohveli
Pitää olla aika rambo jos vetää kahvikupin voimalla kovan jalkatreenin tai minkä tahansa kovan treenin?!

Mutta eihän sun glykogeenivarastot ehdi tyhjentyä yöllä? Mun ehdotus kyllä olikin että lyhyt treeni ja yksi lihasryhmä kerrallaan.

Originally posted by Tohveli
Pitää olla aika rambo jos vetää kahvikupin voimalla kovan jalkatreenin tai minkä tahansa kovan treenin?!

Rambo is a pussy. Aluksi se tuntuu hankalalta ja reenit ei saa olla pitkiä. Glykogeenivarastoissa on aamulla tavaraa lyhyeen reeniin. Mielestäni mieluummin kuppi kahvia kuin perus 800 kcal aamiainen, täytyisi herätä pirun varhain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen vuosia reenannut pari kertaa viikossa kello seitsemältä aamulla. Itsellä ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia energian riittämisen kanssa. Herään kuudelta juon kupin kahvia ja luen lehden. Tunnissa kroppa ehtii heräilemään juuri sopivasti aamun reeniä varten. Alkulämmittely on vain hoidettava huolellisesti, jotta yöstä kankeat nivelet lämpiävät. Sen jälkeen voi vetää ihan täysipainoista punttireeniä. Ja päivä alkaa täydellisesti. Reenin päälle kunnon aamiainen ja on kuin uusi ihminen.

Eli syön siis viimeisen aterian joskus ysin ja kympin välillä illalla ennen nukkumaanmenoa. Pahin miinus on jos valvoo yöllä pitkään, kuten esim. yhteen asti, niin silloin voi luonnollisesti olla aamulla seiskalta aika paska fiilis tehdä yleensäkään yhtään mitään.

Ja reenit ovat yleensä kohtuu lyhyitä, eli vartin lämmittely, noin 40 minuuttia punttia, 10min jäähdyttely ja ravistelu, suihkuun ja töihin syömään..

Kiireisen aikataulun vuoksi olen harkinnut tehdä osan treeneistä aamulla ja tuo ravintopuoli askarruttaa minuakin. Olisiko jonkin sortin drinksu hyvä vaihtoehto? Imeytyy nopeasti eikä tarvi sulatella sitä sapuskaa, eller hur? :evil:

Aamuvuoro

Reilun pari vuotta olen käynyt aamuisin treenaamassa. Just tuossa 7:n ja 8:n välillä. Siihen tottuu kyllä. En syö aamupalaa ennen treenejä, rasvatonta maitoa ehkä pikkulasi tulee heitettyä naamaan. Kyllähä tuota jaksaa, mutta jos meinaa venyä yli tunnin niin siinä voi alkaa jo tärisyttämään. Kolme kertaa viikossa siis ja kaks lihasryhmää per kerta.

Nälkäsenä ei tosiaankaan kannata mennä nukkumaan.

Hmm... mielenkiintosta. En oo ite tullut ajatelleeksikaan että aamulla vois vetää kovan treenin ilman aamiaista. Jos testaan tuota jossain vaiheessa, niin luulen että otan kyllä ainakin training loaderia ennen sitä treeniä.

aamupala 5.50
treeni 6.50 - ~8.00

Hyvin tuo sujuu, välillä ei vaan yhtään huvita herätä noin aikaisin mutta kyllä se uni salilla karisee silmistä :p

höhhöö

Tulee käytyä kanssa kerran kaks viikossa aamulla salilla ja hyväksihavaittu (mun kohdalla) on pari paahtoleipää ja puol litraa tuoremehua (tähän joku ravintoexpertti voi kirjoittaa pari painavaa sanaa). Ite lähen aamulla aika liukkaasti salille:
eli ylös n. 6.00 ja salilla jo 6.30-6.40 (10 kävelymatka). Kyllä sen tunnin jaksaa vetää täysiä, tosin kotimatkalla on yleensä aika paska olo. Aamupalan jälkeen kun lähtee töihin niin kyllä päivä kulkee. Itse näkisin aamutreenaamisen suurimpana ongelmana sen heräämisen, hyviä puolia on tyhjä sali ja hyvä fiilis loppupäiväksi.

Nyt pääsin heti editoimaan:
Kävelymatka ei ihan 10 kilsaa ole, vaan 10 minuuttia, jos tohon nyt joku olisi edes sen kummemmin takertunut.

Joskus on olosuhteiden pakosta tullut käytyä aamulla salilla ennen töihin lähtöä. Herätys kuudelta, hyvin kevyt aamupala: pari palaa vaaleaa leipää ilman lisukkeita, 3 desiä tuoremehua, puoli litraa vettä ja vältän kahvin juomista ennen treeniä. Salille vähän ennen seitsemää, huolellinen lämmittely, noin kaksi kertaa pidempi kuin jos treenaisi illalla, 45 min treeniä, palautusjuoma ja suihkuun. Yleensä töissä tuli syötyä lounas klo 10.30, siihenkin mennessä nälkä oli jo huutava, kirjaimellisesti.
Ensimmäinen viikko aamutreeniä tuntui vaikealta, toisella viikolla alkoi sujua. Mitään heavy duty-treeniä tuskin kannattaa tehdä ennen töitä, itsellä ainakin todella kova treeni aiheuttaa tilapäisen aivokuoleman...

Joskus tulee vedettyä treeni aamulla klo 7-8 aikoihin. Silloin en syö aamulla mitään. Vettä juon runsaasti ja kupin kahvia. Hyvin on potku riittänyt jalkatreeniinkin. Tosin treenit ovat aika intensiivisiä, luokkaa 45 min koko hoito. Hiki irtoaa hyvin aamutreenissä tyhjään vatsaan nautitun kahvikupin jälkeen.

Originally posted by Zakk
Jos testaan tuota jossain vaiheessa, niin luulen että otan kyllä ainakin training loaderia ennen sitä treeniä.

Mutta ei sitten kannata tyrmätä aamutreeniä sillä perusteella että training loader tappoin treenin insuliinipiikillä, koska varsinkin tyhjään mahaan loaderilla saattaa olla aika kova vaikutus verensokereihin. Eli kannattaa kokeilla eri tankkauksilla ja ilman tankkausta.

Back
Ylös Bottom