Aamutreenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chacal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aamutreeneissä kannattaa treenata vain pieniä lihaksia, tai sitten tehdä joko palauttavia tai dynaamisia treenejä. Ainakin minulle raskaat aamutreenit tökkivät todella pahasti...:urjo:

Mä käyn ite pari kertaa aamulla treenaamassa, herätys 5.30 ja salilla vähän yli kuuden. Mä otan kupillisen kahvia sitten otan tota training loaderia 50g noin 40 minuuttia ennen reeniä ja mulla on paljon parempi olokin salilla ja pois tultaessa, kun otan ton training loaderin.

Aamutreeni

Mä käyn melkein pelkästään aamusin treenamassa. Aamupala klo 7.00. Lautasellinen kaurapuuroa, lautasellinen muroja, puol purkkia maitorahkaa, vitamiinit ja kuppi kahvia. Klo 8.15 salille ja treenin jälkeen palautumisjuoma. Koulun ruokalassa uppoaa sitte SUURIA määriä sapuskaa. On keittäjä tänäki vuonna joku kolme kertaa muistuttanu että kaikki pitää sitte syödä.

Meikku on erityisen kankea herääjä, kakarat käyttää iskää hyvinkin vartin verran trampoliinina ennenkuin maa kutsuu. Silti tykkään treenata aamuisin, tulee niin perhanan euforinen olo koko päiväksi.

Tempaisen aamulla kunnon puurolautasen, jugurttia ja pari reilusti kuorrutettua näkkäriä naamariin, ja tunnin päästä rivakka 10-15 min kävely salille. Joskus jalkapäivinä puuromössö kuvittelee olevansa maan vetovoiman ulottumattomissa, mutta siitä on tähän saakka selvitty parilla nielaisulla..

Siittä sitten samanlainen kävely duuniin ja suoraan välipalalle.

Hyvinhän se onnistuu. Itse treenaan melkein poikkeuksetta aamuisin/aamupäivällä. Otetaanpa esimerkki:
Herään 8.30 ja pienten heräämisvaikeuksien jälkeen rupean syömään aamiaista noin kello 9. Aamupalaksi syön reissumiehen (molemmat osat) ja ison lautasellisen Kellogs K:ta. Syön hitaasti joten aamupalan syömiseen menee 30-45 minuuttia. Syön niin paljon kun vaan pystyn, ja aamupalan jälkeen onkin yleensä todella "täysi" olo. Tämän jälkeen hoidan muut tarpeet (;) ), juon desin verran maltoa ja valmistaudun treeniin.
Noin 10.30 olen salilla, lämmittelen jne ja joskus kello 11 vedän ensimmäisen kovan sarjan. Ja hyvin toimii. Tässä vaiheessa aamupala on jo sulanut sen verran hyvin että olo on aikalailla normaali ja virtaa riittää.
Olen niin tottunut tähän tapaan että minulle tuottaa enemmän ongelmia tankata energiaa ennen iltatreeniä.

Aamullahan sitä treenata kannattaa =) Hankalaahan se välillä on herätä ensin n. klo 4:ltä syömään (otan aina Stack II:sen myös) ja n. kuudelta salille! Salilla kyllä piristyy ja Stack on sen verta hyvin potkinu hereille ettei suurempia ongelmia ole..

Itsellä ei toimi noi aamutreenit lainkaan ja kone toimii sen verran ryypyllä ettei ainakaan millään massakuurilla tule tehokasta treeniä sitten alkuunkaan. Aamutreeni voi kyllä olla ihan tehokas, jos vaikka tiputtaa painoa. Muistan jostain lukeneeni että pitäis olla noin 8 tuntia heräämisestä ennen kuin koneisto olis valmis ottamaan vastaan kunnon treenin. Mene ja tiedä sitten. Toisilla voi toimia mulla ei. Omasta mielestä tuntuu kyllä vähän hassulta että levon jälkeen suoraan painoharjoittelulle??? Oma treeni on siinä iltapäivän/illan nurkilla.

Originally posted by onion
Muistan jostain lukeneeni että pitäis olla noin 8 tuntia heräämisestä ennen kuin koneisto olis valmis ottamaan vastaan kunnon treenin.

Joo kyllä se on parempi istuskella päivä tokkurassa koulussa ja sitte lähteä painamaan. Joskus on viikonloppusin tullu käytyä aamupäivällä mutta kyllä silloin on liian rento olo vielä... :)

Paskapuhetta väittää ettei aamutreeni voi olla tehokas.
Itse olen käynyt viimeiset 6kk AINA aamulla. 4x/vko.
10v treenikokemuksella uskaltanen sanoa että osaan kertoa toimiiko vai ei. Mulle toimii.
Ymmärrän toki että joku ei yksinkertaisesti saa itsestään irti kaikkea aamulla, mutta on aivan turha alkaa täällä universaalisti tyrmämään koko aamutreeniä sillä on myös niitä jotka saavat 100% irti itsestään aamullakin ja joille se toimii muuhunkin kuin rasvanpolttoon tai pienten lihasten sissy-treeneihin.

Mulla aamu menee näin:
0620: herätys
0630: aamupala (pari leivänpalaa ilman lisukkeita, reilu lasi tuoremehua ja pieni (n.20-30g heraprotskudrinkki veteen)+ aamuvitamiinit
n.0750: lähtö salille
0810-0820 treeni alkaa

treenin jälkeen heti palautusjuoma
1-1,5 h siitä töissä n. 0,5l valion 40Kcal-juggea ja viitisen riisikakkua
siitä 1,5-2h kunnon lounas

ja siitä normaaliin tapaan eteenpäin.

Kun treeninjälkeisen ruokailun hoitaa kunnolla, toimii tuo aivan loistavasti. Itse asiassa itse käydessäni illalla salilla jouduin menemään sinne kovin myöhään (usein vasta 21 aikaan), joka itse asiassa rajoitti treeninjälkeisen ruokailun optimaalista hoitamista.

Originally posted by S225T
Paskapuhetta väittää ettei aamutreeni voi olla tehokas.
Itse olen käynyt viimeiset 6kk AINA aamulla. 4x/vko.
10v treenikokemuksella uskaltanen sanoa että osaan kertoa toimiiko vai ei. Mulle toimii.
Ymmärrän toki että joku ei yksinkertaisesti saa itsestään irti kaikkea aamulla, mutta on aivan turha alkaa täällä universaalisti tyrmämään koko aamutreeniä sillä on myös niitä jotka saavat 100% irti itsestään aamullakin ja joille se toimii muuhunkin kuin rasvanpolttoon tai pienten lihasten sissy-treeneihin.

No hyvä sitten jos sulla toimii. Itse en tuossa ole tyrmännyt aamutreenin mahdottomuutta. Totesin vaan että "toisilla voi toimia mulla ei". Itsellä on kyllä sen verran kankea olo aamulla, että 100% treenistä ei ole tietoakaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by onion
Itsellä on kyllä sen verran kankea olo aamulla, että 100% treenistä ei ole tietoakaan.
Eipä sitä taida olla illallakaan 100% treenistä tietoakaan! ;)
Ei mullakaan nuo aamutreenit oikein iske. Mielummin kyllä treenaan illalla, mutta tämähän on mielipide/tottumus kysymys, tietenkin.

Kävin treenaa aamulla launtaina jalkoja ja hikoilin ku pien sika, mutta mitään en saanu aikasiks. Painot oli melkein puolta pienemmät ku normaalisti ja sain vielä paikat kipeeks sen reissun jäljiltä...

Joten mulle ei ainankaan noi aamutreenit sovi, oon sen verran iltaihminen et ku meen puolen kahdeksan jälkeen illalla salille niin reeni luistaa hyvin.

Taitaa olla kovin yksillöllistä tuo että pystyykö aamulla reenaamaan? Mä ainakin pystyn ihan hyvin reenaamaan kovaa niin aamulla kuin illallakin ja ainakin mulle riittää tunti "herättelyyn" niin on jo täydessa terässä:p . Mulle tuo aamureeni kuitenkin tarkoittaa klo 9-10 , eli voihan se johtua siitäkin. Ne jotka haukkuu aamureenejä , niin suosittelen kokeilemaan , sillä se olo mikä on kovan aamureenin jälkeen on aivan uskomaton!:)

No jos kerran aloittaa treenaamaan n. kuuden-seitsemän aikoihin niin miksi ei vois laittaa kelloa herättämään neljältä yöllä, sit nopeasti etukäteen tehty protsku-hiilari drinkki naamaan ja parin tunnin päästä ois sit herätys ja salille lähtö.

En oo kokeillu enkä kokeile, tää oli vaan ehdotus... Itse herään yhdeksältä, meen salille n. klo 11, töissä n. klo 12:30-13:00... Sit meneekin töissä "vähän" myöhempään. Onneks on liukuva työaika :) Mulle ei muuten iltatreenit käy. Mä oon kuuden jälkeen joskus ihan sipissä, ei jaksa tehdä muuta ku istua perseellään... tämä siis silloin kun olin töissä 8-16, ja yritin n.kuudeks salille. Se vaan ei onnistunu. Sitä koko ajan ajatteli että okei, lähden puolen tunnin päästä, tai lähden kohta... Sit oliki kello jo yhdeksän.

Mut semmoista että jostain luin että aamulla treenaaminen "syö" ihmistä enemmän, ja spesifi vaikutus oli että vastustuskyky heikkenee. Jos en ihan väärin muista ni valkosolujen määrä vähenee aamulla treenatessa tjsp.

Mä oon käyny lauantai aamuisin treenaamassa. Ilman aamupalaa. Mun treenit koostuu n. 70 % airoopisesta liikunnasta ja loput n. 30 % rautaa (tämä koskee aina sali treenaamista minun kohdalla). 25 min soutua ja 25 min pyörää on mun alkulämpö. Loput paukut on jätetty raudalle. Treenit vedetään aina kuntopohjaa parantamalla eli 110 % lasissa. Ja hyvin oon jaksanu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom