Aamupalaksi?

Tarvis saada jokin hyvä korvike kanamunalle, kun ei oikein tunnu vatsa kestävän... Olen yleensä sönyt 3-5 raakaa kananmunaa "aamupalaksi" (eli ihan heti aamulla väkisin vaikka e iaamuisin edes ole nälkä), mutta nykyään menee maha ihan sekaisin joten jokin korvike tuolle proteiinipitoiselle kananmunalle pitäisi saada. Onko ehdotuksia? Hyvä puoli noiden kananmunien kanssa on olut se että nälkä pysyy loitolla puolille päiville, eli dietillä vois olla hyvä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Normi liha (pihviä, kanaa, jauhelihaa..), tonnikala, raejuusto, maintorahka, protskupulverit... noita riittää. Niin ja kannattaa myös lisätä pähkinöitä aamupalan yhteyteen niin saat vähän hyviä rasvoja.

Jos ei aamulla ruoka maistu jätä syömättä. Tutkimuksissa on monta kertaa todistettu ettei se ole päivän tärkein ateria, tai potkaise aineen vaihduntaa käyntiin, tai jotain muuta yhtä tyhmää. Päivän makrot ja kalorit on mikä merkkaa, ei se syötkö aamupalaa vai et.

Miks raakaa kananmunaa?
Itse söin just 3 munan munakkaan, välissä marjoja pakkasesta. Paistettu ehdassa voissa.
Jos ei tee mieli aamusta noin kiinteetä niin joku marjasmoothie on aika jees, pohjana turkkilainen jugurtti (mun lemppari), kermaa, protskujauhoo..
Ja ei kai sitä täydy syödä mitään, mut itellä ainakin huutava nälkä jo heti aamusta. :)

JTutkimuksissa on monta kertaa todistettu ettei se ole päivän tärkein ateria, tai potkaise aineen vaihduntaa käyntiin, tai jotain muuta yhtä tyhmää.
Laita linkkejä näihin tutkimuksiin, edes kahteen?

Itsellä menee mysliä (sis. pähkinää, taatelia, banaania, kookosta, rusinaa) 70-80g maidolla, rahka, täysjyväleipä, keittokinkkua pari siivua ja keitetty kananmuna.

Ihan vaan ehdotuksena heitin. Hyvää on.

Aika monella tuntuu olevan tuota vaikeutta syödä aamulla. Ja aika monella jogurtin, tms. kuitupitosen vetämine nykäsee nopeesti pakin sekasi.

Ite vetäsen aika monesti 2x250g Ehrmannia, 200g pakastemarjoja ja 6dl maitoa blenderiin. Pari ruokalusikallista rypsäriä viel niskaan ja joku banaani tms lisäks duunimatkalle. Menee tuommone pirtelötyyppine alas helpommin mitä 2 ruisleipää täytteineen :)

Blenderi on jumala, varsinkin aamulla kun ei ruoka meinaa uppoo. Itellä seuraavanlainen setti aamusin joka menee about vuoden ympäri nassuun:
3-4dl kaurahiutaleita
maitoa 5dl
pakastemarjoja (mansikoita tai mustikoita)
mehukeittoa 2-3dl

Tohon kylkeen yleensä joku heradrinkki vielä, vaikka nykyään tuleekin käytettyä maito+:saa.

Raakana munat siksi, ettei ole aikaa värkätä mitää aamupalaa! Helppoa ja nopeaa... Tarvii varmaan kokeilla tollast hera+maito-hömpsyä aamusta...

Treeniin ollaan arvatenkin valmiita kokeilemaan kaiken näköistä kulmaa ja mutkatankoa ja aikaa piisaa mutta syömistä ei viitsitä opetella / panostaa ajallisesti? :jahas:

itse syon ylensä 3 kananmunan munakkaan jos ei ehi niin vedän raakana sitten otan viellä OMEGA3 proteeni juoman kera ja jotain kevittä vaikka banaanin :dance:

Raakana munat siksi, ettei ole aikaa värkätä mitää aamupalaa! Helppoa ja nopeaa... Tarvii varmaan kokeilla tollast hera+maito-hömpsyä aamusta...

Treeniin ollaan arvatenkin valmiita kokeilemaan kaiken näköistä kulmaa ja mutkatankoa ja aikaa piisaa mutta syömistä ei viitsitä opetella / panostaa ajallisesti? :jahas:

Joo-o, saman huomannu. Se aamupalan tekeminenhän vaatisikin ehkä sen kaikki 15 minuuttia aiemmin heräämistä aamulla.. Ja ai herra jumala sentään vielä muutaman minuutin kauemmin jos sitä aamupalaa pitäis vieläpä ihan PURESKELLA?!

Tää tämmöinen asenne, että tullaan kyselemään neuvoja ja ohjeita milloin mihinkin asiaan, mutta sitten saatuja ohjeita ei voida milloin mistäkin syystä noudattaa, on jotekin ärsyttävän yleistä pakkiksella nykyään...

No joo, ettei nyt menisi ihan purnaamiseksi, niin on todettava, että TeePee:hän itse asiassa tuossa juuri totesi, että voisi kokeilla tuollaista blenderi-juttua, joten ei mulla ist varmaan kuitenkaan ollutkaan mitään asiaa. Anteeksi avautuminen.

Jos tutustut hieman enemmän ihmiskehon toimintaan niin saatat huomata ettei se oli ihan niin mustavalkoinen
kun täällä ja muuallakin on tapana uskotella.

Täältä on ihan hyvä aloittaa jos kiinnostaa

http://www.bodyrecomposition.com/articles
http://www.alanaragon.com/researchreview
http://www.maxcondition.com/
http://www.leangains.com/

Komppaan kaikkia noita linkkejä paitsi Aragonia ihan sen takia että ei ole sieltä kauheasti kokemusta, mutta sen aion korjata tässä loppuvuodesta.

Ei voi olla niin saatanan vaikea tajuta että se uni ei ole mikään maaginen nollaustila ruoansulatuselimistölle. Jos nukut 8h, ei se ruoka pyhällä hengellä sieltä mihinkään katoa, varsinkin jos syöt tukevan iltapalan. Yleisestikin aamupalan syönti on verensokerin kannalta vaan koukku niihin helvetillisiin välipalaralleihin mitä joutuu sitten vetelemään ettei vain sippaa kesken päivän.

Järjellä ajateltuna se tekee dieetistä todella vaikean kun täytyy päivässä syödä kaks isoa ateriaa. Ite tykkään syödä yhen ison aterian ja max 1 aterian ennen treeniä, ilatapalaksi yhden, mutta nyt oon pitkään menny ihan bcaa-lisillä ennen treeniä, treenin jälkeen kamalat mätöt ja iltapalaksi jotain jos sattuu jaksamaan.

Mun vointi yleisesti ottaen on paras 24h paaston aikana siinä 20h kohdasta eteenpäin.

Mutta topiccia: Aamupalaksi ottaisin, jos söisin, jotain kevyttä proteiinipitoista ja helposti sulavaa. Ruokailut kun tulis säätää aikalailla 100% tukemaan treeniä, niin lepopäivinä rasva-prode painotteisesti ja treenipäivinä kevyesti aamulla, tuntia-kahta ennen treeniä joku monipuolinen eväs (ei kuitenkaan övereitä) ja treenin jälkeen päivän suurin ateria.

Millasta aamupalaa suosittelette diettaavalle?
Kourallinen kaurahiutaleita, mehukeittoa ja prk raejuustoa / rahkaa. Välipäivänä (jos oikein tiukille haluat mennä niin) heraproteeinidrinkki ja pari hedelmää / kasviksia.

Millasta aamupalaa suosittelette diettaavalle?

Mikäli Jkk:n ehdottama safka ei houkuttele, kun eihän toi mitään herkkua ny ole ainakaan pidemmän päälle. Toimiva aamupala toki kylläkin, itsekkin tollaista settiä aika pitkään vetelin tos hetki sitten. Puultahan se vain rupes maistumaan.

Nykyään itse vetelen aamupalaksi:

2-3kpl fazer real täysruis leipää, siihen päälle ehtaa voita (ei mitään kevyt shittejä, diettaajakin tarvitsee hyviä rasvoja ja voista sitä saapi). Siihen sitten pari siivua kevyt oltermannia, tonnikalaa sekä keittokinkkua, päälle vielä kurkkua. Hyviä voileipiä ja täyttäviä sekä on makrot kohdillaan :).

Toiminu itel ainaki vallan kivasti.

Mikäli Jkk:n ehdottama safka ei houkuttele, kun eihän toi mitään herkkua ny ole ainakaan pidemmän päälle. Toimiva aamupala toki kylläkin, itsekkin tollaista settiä aika pitkään vetelin tos hetki sitten. Puultahan se vain rupes maistumaan.

Nykyään itse vetelen aamupalaksi:

2-3kpl fazer real täysruis leipää, siihen päälle ehtaa voita (ei mitään kevyt shittejä, diettaajakin tarvitsee hyviä rasvoja ja voista sitä saapi). Siihen sitten pari siivua kevyt oltermannia, tonnikalaa sekä keittokinkkua, päälle vielä kurkkua. Hyviä voileipiä ja täyttäviä sekä on makrot kohdillaan :).

Toiminu itel ainaki vallan kivasti.
Juu, vallan mainio vaihtoehto - mä en syö leipää ni ei tullu mieleen mut arvot tossakin ihan kohillaan eikä maistu penaalilta :)

Ihan paras aamupala on kaurapuuro, raejuusto ja mehukeitto. Oikein odotan aina aamulla, että pääsen herkuttelemaan. Se vaan on niin hyvää! Sekaan voi vielä laittaa lesitiiniä ja marjoja, joista maku vaan paranee. Mä voisin elää noilla enkä muuta tarvis =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom