Aamupalaksi?

Mulla menee aamulla heti heräämisen jälkeen vitamiinit ja omega kolmoset protsku+malto drinkin kanssa alas.
Siitä noin tunnin päästä vedän töissä palan ruisleipää jonka päälle tulee noin 75g kanaleikkelettä, pari siivua edamia ja silloin tällöin yksi kananmuna. Kyytipojaksi menee 250g rahkaa valion/lidlin marjakeittoon sekoitettuna.

Näillä jaksaa hyvin lounaalle asti.

Pitäiskö aamun drinkistä jättää hiilarit kokonaan pois vai mikä ois fiksuin vaihtoehto? Vaikuttaako nuo noin 30-40g hiilarit mitenkään kropan "heräämiseen". Täältä jostain pakkiksen syövereistä lueskelin että hiilarit pitäis vetästä aamulla ja prode+rasvat illalla.
En ole dieetillä enkä bulkkaa, mutta koitan kuitenkin muuttaa noin 20% rasvoja pikkuhiljaa lihaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarvis saada jokin hyvä korvike kanamunalle, kun ei oikein tunnu vatsa kestävän... Olen yleensä sönyt 3-5 raakaa kananmunaa "aamupalaksi" (eli ihan heti aamulla väkisin vaikka e iaamuisin edes ole nälkä), mutta nykyään menee maha ihan sekaisin joten jokin korvike tuolle proteiinipitoiselle kananmunalle pitäisi saada. Onko ehdotuksia? Hyvä puoli noiden kananmunien kanssa on olut se että nälkä pysyy loitolla puolille päiville, eli dietillä vois olla hyvä!

Koitappa otta 1 ruisleipä (2 puoliskoo) ja levität ne lautaselle, vähäsen ehkä voita niihin ja tonnikalaa molempien leivänsiivujen päälle (yhteensä 1 purkki molempien päälle siis) ja siihen vähäsen juustoa ja mikroon. Hyvää tulloo.

Ihan paras aamupala on kaurapuuro, raejuusto ja mehukeitto. Oikein odotan aina aamulla, että pääsen herkuttelemaan. Se vaan on niin hyvää! Sekaan voi vielä laittaa lesitiiniä ja marjoja, joista maku vaan paranee. Mä voisin elää noilla enkä muuta tarvis =)

Miten saat kaurapuurosta ja raejuustosta hyvää? Siis yhdessä? Eikö ne juustot sula tuhannen klöntiksi sinne puuroon? Sillon ku vedin aamupalaa joskus ajat sitten niin unelma-aamupala jota oottaessa ei malttanu mennä nukkumaan oli
- 1.5dl kaurapuuroa
- Mustikoita & mansikoita
- Hunajaa
- Banaani

Kulho puuroa jonka päälle (ei "sekaan") marjat ja banaani paloteltuna. Voi tsiisus. Prodeksi vedin aina desin heraa kun en jaksanut täyttää maarua millään mikä veisi tilaa tolta unelmasatsilta. Joinakin hulluina päivinä pistin vaniljajäätelöä pienen palan puuroon :)

Nykyään kartan viljaa, mutta aina välillä keitän ton satsin treenin jälkeen.

Itse ainakin vedän kauraryynit ihan raakana mehukeiton ja raejuuston kanssa. Maitorahka vielä päälle ja siinä on mun aamiainen.

Mulla on jos aamupala tulee syötyä aika vakio; Puuroa, marjoja, rahka/raejuusto ja funlight. Kaikki vaan sekasin, mahtava koostumus ja hassun teollinen maku kruunaa tämän ateria :)
Joutuu kyllä tunnustaan että toi on aika mukavan makusta.

Nalle pika-kaurahiutaleita 2 annosta (2 ½ dl hiutaleita + 0,5 l maitoa), Ehrmann ja Berocca. Massalla sitten päälle viellä vähän maitoa, energiaa noin 700 kcal.

Tosiaan, jos aamulla on jauhoista tehtävä "ruoka", niin suosittelen itse ainakin kaseiinia tai jotain muuta hitaammin imeytyvää.. hera on turhan nopeaa. Hyökkää nälkä kovin äkkiä ainakin itsellä

aamusin 100g kauraleseit ~370kcal jotai 60g hiilarii 14g protskuu, sitte siihe sekaa vaa tylysti maitoa 2-5dl.
siin o heti about 500kcal mil saa päivän käyntii. helppoo ja nopeeta, ei tarvii väsyneenä aamulla väsää mitää erikoista.

Itse aloin syömää aamu"puuroa" aikoinani säännöllisesti, lautaselle pikakaurahiutaleita ja ruisleseitä, hanasta kuumaa vettä hyvin sekaan( en siis edes mikrossa lämmittänyt), sit siihen sokeria ja mehukeittoa sekaan. hyvää oli. kerran en jaksanu ostaa mehukeittoa muutamaan päivään, ja siitä lähtien oon syöny tämän "puuron" pelkällä sokerilla maustettuna, melko askeettista :D

Tähän pitäisi kehittää jotain ohelle vielä, harmi vaan että olen aamulla todella huono heräämään ja tulee aina kiire. Nuo leivät tonnikalalla kuulostavat todella hyvältä, voi tehdä illalla ja jääkaapista mikroon :) Rahkasta en ole pitänyt, raejuusto menee muun ruuan ohella, mutta ei aamulla millään mitään kylmää :D

ps. sokeria tosiaan vaan teelusikallinen, ei mitenkään hirveästi, mehukeittoa en kaipaa enää, se viilensikin "puuron" nopeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom