Aamupala

Ikä
38
Mitä proteiini pitoista aamupalaa te syötte, kun itse en keksi kun kaikkea hiilihydraattipitoista ruokaa? Puurot ja muut tulee syötyä, mutta entä rotskut?

Kananmunia en viitsisi syödä, kun niitä tulee pikemminkin syötyä iltaisin (keltuaisineen aika rasvaisia aamupalalle) ja varsinkin paistettuna niistä tulee rasvaisia.

Maitorahka suljetaan pois, kun sitä tulee syötyä myös iltaisin niin paljon, eikä sitä viitsisi kokoaikaa syödä.

Kana ja muu liha taas on aika tuhtia aamupala tavaraa.

Ainut vaihtoehto olisi siis lisäravinne proteiini?

Kuinkas teidän aamupalat?

Tosiaankin tuo raejuusto unohtui täysin, hyvä idea, täytyykin lisätä ostoslistaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raejuustoa vaikka puuron/jugurtin sekaan. Leikkeleitä reilusti leivän päälle.

Ja ei sihen rahkaakaan kyllästy, kun maustelee eri tavoilla.

Mun on pakko ilmottaa kaikkien aamiaisten kuningas, eli lautasellinen kaurapuuroa(rasvattomaan maitoon), mieluusti mikrossa (saa nukku kauemman) ja kaurapuuron sekaan sitten vaan 100-200g raejuustoa, siinä on loistava aamianen!

Ite syön riisihiutaleita + vehnäleseitä, siihen sekaan raejuustoa ja banskua. Hyvvee on :)

- 1dl Elovenaa
- 40g Heraa
- 2 rkl öljyä

Huuhdellaan alas pitkän maidon kanssa :) Useimmiten keitän puuroksi, joskus sheikkerissä.

L0b0 sanoi:
- 1dl Elovenaa
- 40g Heraa
- 2 rkl öljyä

Huuhdellaan alas pitkän maidon kanssa :) Useimmiten keitän puuroksi, joskus sheikkerissä.

sanoisin että turhaan laitat tuota öljyä sekaan. aamulla pitäisi ravintoaineiden kuitenkin suht nopeasti imeytyä.

Juurihan tästä on ollu juttua, mutta vastataan nyt. eli aamupalaksi syön lautasellisen puuroa ja ehrmannin.

Mä syön aamupalalla 4-5 ruisleipää. Niiden päälle paaljon kalkkunaa ja juustoa, sit viel monivitamiini pillerit ja kaikki nää huuhdon alas kolmella lasillisella tuoremehua :D

Oma aamupala:

Weetabix-vehnämurokkeita (3kpl) + maitoa 2-3dl
tuoremehua lasi
ruisleipää

+ joku protskujuoma

Jos puuro alkaa tökkimään niinkuin mulla niin weetabix on aika varteenotettava vaihtoehto. Todella namia ja paaaljon kuituja ja roteiiinia...

Ribee sanoi:
sanoisin että turhaan laitat tuota öljyä sekaan. aamulla pitäisi ravintoaineiden kuitenkin suht nopeasti imeytyä.

Juurihan tästä on ollu juttua, mutta vastataan nyt. eli aamupalaksi syön lautasellisen puuroa ja ehrmannin.

Kuulehan! Eipä tuosta öljyn lantraamisesta haittaakaan ole ollut :) Ja kun sitä uppoaa päivässä n. 1dl, niin se on parempi jakaa pieniin eriin, kuin tirvasta kerralla koko könttä.

Ribee sanoi:

Kuulehan! Eipä tuosta öljyn lantraamisesta haittaakaan ole ollut :) Ja kun sitä uppoaa päivässä n. 1dl, niin se on parempi jakaa pieniin eriin, kuin tirvasta kerralla koko könttä.

Olet oikeassa, että aamulla pitäisi saada nopeata energiaa, mutta mulle tää on kelvannu näin pitkään, joten saa kelvata jatkossakin :)

vähän offtopiccina, mutta pärjääkö tälläsella aamupalalla: lautasellinen puuroa, pari lasia maitoa ja banaani? ei viittis oikee aamusin heräillä kovin aikasin ruokaa laittaa :nolo:

mun perussetti on jo jonki aikaa ollu mysli+jogurtti+raejuusto..njam!toi on mun mielestä ihan loistava aamupala ainaki massakaudella..toi on kans siitä hyvä ku ostaa vähä väliä eri makusia rasvattomia jogurtteja niin ei tartte koko aikaa saman makusta settiä vetää

J0kke sanoi:
vähän offtopiccina, mutta pärjääkö tälläsella aamupalalla: lautasellinen puuroa, pari lasia maitoa ja banaani? ei viittis oikee aamusin heräillä kovin aikasin ruokaa laittaa :nolo:

No kyllä tuohon olisi syytä proteiinia saada! Laita vaikka puuron sekaan 100-200g raejuustoa, tai tempase rahka kaverina.

Mun aamupalani on:

- 1 dl (35 g) suklaan makuista perusheraa
- 2,5 dl (100 g) elovenaa
- 1 banaani
- 4 dl maitoa

Kaikki tehosekoittimeen ja pirtelöksi. Huippuhyvää on ja uppoaa parissa minuutissa. Tekeminen kestää minuutin.

Elovena kaurapuurot, ½desiä maitoo sekaan ja kanelia tuomaan makua, tuon jälkeen rahka+funlightcombo ja päivä paistaa kirkkaampana. Mietin muuten miten järkevä ateria tosin tuo kaurapuuro on dieetillä, muttei siitä ylitsekkään pääse kun on niin rutinoitunut tuo kaurapuuro mikroon ja suihkuun aamuisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom