Aamupala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gts/R
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Aamupala kun on päivän tärkein ateria, niin haluaisin muiden kokemuksia ja mielipiteitä omasta aamupalastani, joka koostuu pääasiassa seuraavista:

35g elovena hetki-puuroa (+mansikkahillo)
2dl omenatuoremehua
4 ruisleipää (+ kinkkua/kalkkunaa ja kurkkua)
twinlab daily one-kapseli
fast sports omegas-kapseli
ja satunnaisesti jogurttia.

Mielestäni aamupala kaipaisi hieman lisää proteiinia, mutta mitä mieltä olette?
Ehdotuksia yms..

Lisätietoja sen verran, että painan n. 73kg (179cm) eli lihasmassan kasvuahan tässä tavoitellaan..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eipä tuossa paljoo proteiinia näy, se mitä nyt noista leivistä tulee...
Ota vaikka mukaan rahka/munakas/keitettyjä munia/raejuustoa.
Itelläni jää usein kans aamupala turhan laihaksi, pitäis vaan malttaa syödä tarpeeksi.

nuiden lisäksi joku perusherasta(n50g) tekastu drinkki.

Juu, itse ehdotan kans lisäksi joku prodedrinkki.
Itselläni on tapana se nyhtästä naamariin. Hiilareita löytyy kyllä aamupalalle tarpeeksi.

miten paljon proteiinia olisi sopiva määrä painoiselleni taistelijalle aamupalalla? Juurikin tuota proteiinidrinkkiä ajatellen.. ja tähän drinkkiin ei varmaan tarvi maltoa lisätä?

Oma aamiainen on kahden munan munakas jossa sisällä 100g raejuustoa+kahvia
332 kcal
30,4g prot
3g HH
22,5 g rasva

gts/R sanoi:
miten paljon proteiinia olisi sopiva määrä painoiselleni taistelijalle aamupalalla? Juurikin tuota proteiinidrinkkiä ajatellen.. ja tähän drinkkiin ei varmaan tarvi maltoa lisätä?

Kuten Neutraali jo tuossa aiemmin sanoikin niin maksimissaan 50g on sopiva määrä. Maltoa ei todellakaan tarvita. Eli 30-50g on ok.

Taas kerran makuasioita, mutta itse tykkään aivan hulluna ruisleivästä ja säätelenkin proteiinin määrää niillä päällisillä. Eli hervoton keko kinkkua/kalkkunaa/kevyttä juustoa, sen verran että tulee vähintään se ~30g proteiinia niistä. Esim. nyt kun äsken aamupalastelin niin kahden ruispalan puolikkaan päällä meni 8 siivua kinkkua ja 6 siivua juustoa :hyper:

Mulle on aamupalat aina ollu vaikeeta, eikä puuro tahdo mennä heti alas niin tämä tuntuu sopivan hyvin :thumbs:

E: Opetellaan kirottaan

Jos nussitaan pilkuja niin toi mansikkahillo kannattaa korvata vaikka vähäkalorisella mehukeitolla, tulee ihan turhaan nopeita hiilareita...

Oma vakio aamiaiseni.
- 1.5dl Elovenaa
- 4dl maitoa
- 15g öljyä
- 50g heraa

Nautitaan sheikkeristä tai puurokattilasta.

en oikein saa kaaliini miksi niinkin moni vetää tietentahtoen aamiaisella öljyä/rasvaa hidastaen ruuan imeytymistä, minkä olisi aamulla syytä olla mahdollisimman nopeaa.

Xtreme sanoi:
en oikein saa kaaliini miksi niinkin moni vetää tietentahtoen aamiaisella öljyä/rasvaa hidastaen ruuan imeytymistä, minkä olisi aamulla syytä olla mahdollisimman nopeaa.

Enpä ole myöskään hoksannu mikä idea tässä on. Ja yleensäkin hiilareiden ja öljyn ottaminen samalla aterialla, ei jummarra. Kai sitä on itse liian hifistelijä sitten.

dodiin, aamulla vetäsin avausviestin satsin lisäksi annoksen ON:n 100% whey proteinia, josta n. 23g proteiinia. Tuntui ihan hyvälta tavalta avata päivä, joten näillä mennään jatkossa..

Tuskin mikään paras ateria aamulle, mutta voihan sen tähän laittaa

2dl eloveenaa (n.12g proteiinia)
3-4 kananmunaa (valkuaista n.10g proteiinia)
2dl mehua
2dl maitoa
omega3 ADE + b-vitskut
hedelmä (ei aina)

~3h aamupalan jälkeen nautin n.30g soijjaprotskua :)

Kerokaahan minullekin, mitä proteiinidrikkiä suosittelette aamulla? Tulisiko juoma ottaa ennen vai jälkeen aamulenkin. Miksi maltoa ei tulisi ottaa aamulla?
Tää kaikki tieto on mulle ihan uutta, joten...

trebla sanoi:
Ja yleensäkin hiilareiden ja öljyn ottaminen samalla aterialla, ei jummarra.

Jos syö joka aterilla paitsi iltapalalla hiilareita, niin sun mielestä pitäisi ottaa öljyä ainoastaan iltapalalla, vai?

Koska rasvaa ei itselläni tule paljoakaan itse ruuasta, otan öljyä useilla aterioilla pitkin päivää. Tämä on mielestäni myös mielekkäämpää kuin juoda illalla desikaupalla

Oma perusaamupalani on:

- 1 banaani
- 100 g (2,5 dl) elovenaa
- 30 g (1 dl) kaakaon makuista perusheraa
- rasvatonta maitoa sen verran että tulee juotava koostumus

Eli kaikki sekaisin tehosekoittimessa tai sauvasekoittimella. Tekemiseen & juomiseen kuluu aikaa yhteensä ehkä 5 min.

Aloin tekemään aamupalaksi tuollaisen juoman, kun aikani taisteltuani hyväksyin tosiasiat eli sen että mulle ei aamulla kertakaikkiaan uppoa minkäänlainen kiinteä ruoka ilman väkisin tunkemista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom