Koitin tuossa tuon serchin kanssa tehdä yhteistyötä, koska muistelin, että tästä olisi ollut joskus palstalla puhetta, mutta yhteistyössä ilmeni kitkaa. Kuitenkin nuo threadit eivät oikeastaan käsitelleet asiaa ihan tältä kannalta, joten laitan tähän uuden threadin.
Ongelmana on siis aamupahoivointi. Raskaanakaan kun en (tietääkseni ;) ) voi olla. Aiemmat threadit käsitteli aamupalaa ja siitä johtuvaa pahoinvointia, mutta mulla on ongelmana todella pahaolo ennen kuin edes syön mitään, heti herättyäni. Tätä on nyt ollut tämän viikon ja alkaa kohta ottamaan päähän, koska aamut menee tässä wc:n ja sohvan väliä kulkiessa..Aamupalan syöminenkin saattaa sitten jopa jäädä kokonaan väliin huonon olon vuoksi kun kouluun pitää lähteä, vettä yritän niellä.
Tänään olin menossa aamulenkille ennen aamiaista, mutta en päässyt 500m kauemmaksi kotoa kun tuli laatta. Oksennus oli vain nestettä. Voisiko syynä tähän aamupahoinvointiin olla liian vähäinen iltapala? Tai ruokailun huonous yleensä? Laitan tähän nyt tollasen mun normaalin päivän ruokailun esille, jos siitä jotain apua olevinaan olisikin.
Aamiainen klo 0900:
- ½prk rahka
- 1dl kaurahiutale
- 1dl lese
- 3dl rasvaton jugurtti
- 1dl mehukeitto
- 1 mitallinen pure whey
= rahkahässäkkä
Lisäksi tuoremehua, vettä, vitamiinit ja mahdollisesti leipää ja kalkkunaa jos oikein nälättää.
Kouluruoka ~1200
- Yleensä laadukasta ruokaa, melko paljon salaattia, vettä ja leipää.
Proteiinidrinkki 1400
- 1 mitallinen pure whey
- 1 mitallinen maitoproteiini
Päivällinen 1630 - 1700
- 1,5dl täysjyvä riisi
- 300g broilerin rintafile
- ~100g keittojuurekset
- 4dl laktoositon maito
Lepopäivän ilta:
Iltapala1 1930
- Raejuusto/tonnikala prk
- 100g kalkkunaa
- 3vpl täysjyväleipa
- 100g kurkku ja tomaatti
Iltapala2 2200
- Proteiinidrinkki (1dl maitoproteiini) tai raejuusto purkki.
Treenipäivä, treeni klo 1900:
Palautusjuoma ~2000
"Iltapala" 2130
- 200-300g broilerin rintaleike
- 3vpl täysjyväleipä
- 50g kalkkuna
- 100g kurkku&tomaatti
Tuota pahoinvointia on esiintynyt ennenkin, tosin lukioaikoina, siitäkin on aikaa jo pari vuotta. Ei ole ollut merkitystä onko treenipäivä vaiko eikö. Syönkö väärin? Voiko kova treeni vaikuttaa? Stressiä en koe kokevani. Onko porukalla kokemuksia, ehdotuksia tai ajatuksia? Auttakaa miestä mäessä ja näppis sauhuamaan.
Ongelmana on siis aamupahoivointi. Raskaanakaan kun en (tietääkseni ;) ) voi olla. Aiemmat threadit käsitteli aamupalaa ja siitä johtuvaa pahoinvointia, mutta mulla on ongelmana todella pahaolo ennen kuin edes syön mitään, heti herättyäni. Tätä on nyt ollut tämän viikon ja alkaa kohta ottamaan päähän, koska aamut menee tässä wc:n ja sohvan väliä kulkiessa..Aamupalan syöminenkin saattaa sitten jopa jäädä kokonaan väliin huonon olon vuoksi kun kouluun pitää lähteä, vettä yritän niellä.
Tänään olin menossa aamulenkille ennen aamiaista, mutta en päässyt 500m kauemmaksi kotoa kun tuli laatta. Oksennus oli vain nestettä. Voisiko syynä tähän aamupahoinvointiin olla liian vähäinen iltapala? Tai ruokailun huonous yleensä? Laitan tähän nyt tollasen mun normaalin päivän ruokailun esille, jos siitä jotain apua olevinaan olisikin.
Aamiainen klo 0900:
- ½prk rahka
- 1dl kaurahiutale
- 1dl lese
- 3dl rasvaton jugurtti
- 1dl mehukeitto
- 1 mitallinen pure whey
= rahkahässäkkä
Lisäksi tuoremehua, vettä, vitamiinit ja mahdollisesti leipää ja kalkkunaa jos oikein nälättää.
Kouluruoka ~1200
- Yleensä laadukasta ruokaa, melko paljon salaattia, vettä ja leipää.
Proteiinidrinkki 1400
- 1 mitallinen pure whey
- 1 mitallinen maitoproteiini
Päivällinen 1630 - 1700
- 1,5dl täysjyvä riisi
- 300g broilerin rintafile
- ~100g keittojuurekset
- 4dl laktoositon maito
Lepopäivän ilta:
Iltapala1 1930
- Raejuusto/tonnikala prk
- 100g kalkkunaa
- 3vpl täysjyväleipa
- 100g kurkku ja tomaatti
Iltapala2 2200
- Proteiinidrinkki (1dl maitoproteiini) tai raejuusto purkki.
Treenipäivä, treeni klo 1900:
Palautusjuoma ~2000
"Iltapala" 2130
- 200-300g broilerin rintaleike
- 3vpl täysjyväleipä
- 50g kalkkuna
- 100g kurkku&tomaatti
Tuota pahoinvointia on esiintynyt ennenkin, tosin lukioaikoina, siitäkin on aikaa jo pari vuotta. Ei ole ollut merkitystä onko treenipäivä vaiko eikö. Syönkö väärin? Voiko kova treeni vaikuttaa? Stressiä en koe kokevani. Onko porukalla kokemuksia, ehdotuksia tai ajatuksia? Auttakaa miestä mäessä ja näppis sauhuamaan.