aamulenkki + salitreeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Edessäpäin kaksi viikkoa lomaa ja ajattelin käyttää sen tehokkaasti. Eli tavoitteena olisi nostaa fyysistä kuntoa ja polttaa rasvaa aamulenkillä ja salilla. Kuinka pitkä tauko olisi hyvä pitää aamulenkin ja salitreenin välillä jos haluaisi tehdä molemmat aamulla / aamupäivällä? Ja mitä tuossa välillä olisi hyvä syödä? Lenkillä olisi tarkoitus käydä 5-6 krt. viikossa. Kuinka monta salitreeniä kannattaisi tehdä viikossa? Oon käyny salilla vasta n. 6 viikkoa pitkän, pitkän tauon jälkeen. Ruokavalio on kaikin puolin kunnossa ”täysremontin” jälkeen ja siihen löytyikin searchilla paljon asiaa. Ainoastaan tuo asia on epäselvää, että mitä kannattaisi syödä lenkin ja salitreenin välillä, kun ei ole aikaisempia kokemuksia.

Tässä vielä faktat: 22 v. / 176 / 77.

Mites ois kevyt aamulenkki ja putkeen salitreeni, jos kerran molemmat haluut tehdä aamupäivästä.
Tai toisinpäin.
Mielestäni ainoa järkevä vaihtoehto.
Salin jälkeen palautusjuoma.
Tunti pari ennen lenkkiä aamupala.
Salilla käynti on ihan kiinni miten raskaita liikkeitä/treenejä sä teet.
Jos vedät liian raskaita ja liian usein siitä seuraa ylikunto varmasti.
Ehkä 2-3 per viikko oli aika hyvä, ei kannata vetää liikaa, siitä on enempi haittaa kun hyötyä.

Aika paljon on kiinni siitä milloin heräät. Itselläkin alkoi loma niin suunnittelin aamulla siinä yhdeksän aikoihin heräämistä, säkin hakkaamista ja loppuun hyvin kevyt lenkki. Jalkapäivä edessä niin siksi en halua väsyttää jalkoja lenkillä liikaa. Aerobisen osuuden jälkeen aamupala siinä vähän ennen kymmentä ja joskus yhden ja kolmen välillä salille, sitä ennen kuitenkin vielä yksi pieni ja nopeasti imeytyvä ateria (mun tapauksessa palautumisjuoma maitoon 30-60 min ennen treeniä). Kerran olen samaa päivärytmiä noudattanut ja ainakin silloin kolmen tunnin tauko salin ja aerobisen välillä riitti.

mulla on nyt dieetillä tapana herätä about 10:00, lähteä kahvikupin voimalla aerobiselle (kävelyä, kevyttä lenkkiä tai HIIT) sitten vetää aamupala (HIITin jälkee 45min päästä, muuten samantien), sitten pelailla Fallout 2:sta tai soitella kitaraa pari tuntia, jonka jälkeen kipitellä onnellisena salille :blow:

Originally posted by Toripoika
Lenkillä olisi tarkoitus käydä 5-6 krt. viikossa.

Aika monta lenkkiä viikossa, jos olet vasta aloittelemassa. Itse sain viime viikolla juostua polveni kipeiksi, kun en malttanut pitää välipäiviä.

Ja kick bännithän tästä varmaan saa, mutta pakko sanoa, että ensimmäistä kertaa elämässä juokseminen on alkanut nyt loppukeväästä tuntua suorastaan nautinnolliselta :rolleyes: Jotenkin se on vaan niin helppoa verrattuna punttireeniin, kun ei tarvi suunnitella mitään ohjelmia tai miettiä yöllä sängyssä mikrofraktioita. Senkun vaan pistää jalkaa toisen eteen ja kunto kasvaa itsestään. Varsinkin näin kesällä kun sateen jälkeen pistelee raikkaassa ilmassa pehmeällä pururadalla menemään, niin johan on mukavaa.

Bad Mother Fucker spekseihin kuuluu myös kova aerobinen kunto. Oikeastaan pitäis tehdä jonkinlainen laskuri, jolla kukin voisi määrittää oman BadMotherFuckerIndexin. Tuon vois sisällyttää vaikka vaakaan, vähän niinku rasvaprosentin mittaus :D

Mä juoksin lenkkiä yli vuos sitten melko paljon, takaraivossa mielessä maratoniin syksyllä.
Painoa kun oli 100kg, paikat ei vaan kestänyt lenkkiä, nilkoissa ja alaselässä tuntui, varsinkin asfaltilla.
Oikeat kengät ois saattanut auttaa, en ostanut ja jäi lenkkeily ja maraton haaveet.
Kehitys lenkissä on muuten ihan sama kun puntissa, se nousee ja laskee jos sitä ei tee.
Sen mä huomasin, että ainakaan mulla ei toiminut lenkki että puntti, mä menin ylikuntoon, paino(100kg) vaikutti varmasti paljon.
Mä valitsin puntin ja lyhyttä aerobista sillon tällön.
Puntin nostoon mä en huomannut mitään hyötyä hyvästä aerobisesta kunnosta.
Mun painoon kävely on parempi vaihtoehto kuin juoksu, mikäli nostelee rautaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom