90-vuotias Suomi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pedrix
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hienoa että pakkikselta löytyy näin paljon ihmisiä jotka osaavat arvostaa veteraanien tekemää työtä, tuntuu tosi hienolta olla suomalainen. kiitos ja onnea suomi!

Hyvää Itsenäisyyspäivää Suomi ja kaikki suomalaiset!!:thumbs:

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Töissä rennosti ottaen ja Viikatetta kuunnellen on hyvä vietellä itsenäisyyspäivän aamua!

Oli muuten jännä ajella töihin, kun en koko matkalla nähnyt yhtään autoa. Työpaikka myös minua vaille tyhjillään, joten rauhaa riittää. Puhelinkaan ei tänään juuri häiritse.

Kyllä tällaisena päivänä taas muistaa Ukki-vainaan ja muiden sotaveteraanien uhraukset maamme eteen.

Edit: ja niille jotka kauhistelevat työn tekoa Itsenäisyyspäivänä: Työllä tämä maa on rakennettu, ja työhön se ei tule kaatumaan. Ei edes tänään ;)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille tasapuolisesti! Tänään hiljennytään ja muistellaan sotaveteraaneja.

On hienoa, että Suomi on itsenäinen ja saamme sanoa itseämme suomalaisiksi!

Tosiaan hienoa että täältä löytyy näin paljon itsenäisyyttä ja sotaveteraanien arvoa kunnioittavia ihmisiä! Tässä ihan silmäkulma kostuu kun noita pätkiä katselee/kuuntelee. Minäpä olen muuten päässyt aikanaan kättelemään itse Adolf Ehrnroothia, kommentoi vaan että: "Muista kumartua kun menet pieneen autoon". Hivenen huvitti silloin nuorta varusmiestä. Hyvää itsenäisyyspäivää!

Itsenäisyys on iloinen asia, kysykää vaikka virolaisilta.

Suomessa varsinkin nuoremman polven kermaperseet ja punavihreät pellet pitävät itsenäisyyttä liian itsestään selvänä asiana.

Itsenäisyyden merkityksen ymmärtää vasta sitten kun sen menettää.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille,Suomi heräsi tänäkin aamuna usvan keskeltä uuteen päivään.

Minäpä olen muuten päässyt aikanaan kättelemään itse Adolf Ehrnroothia, kommentoi vaan että: "Muista kumartua kun menet pieneen autoon".

Olit iso mies jo silloin. :worship:

Kiitos isälleni, joka kulutti parhaat nuoruusvuotensa(5) rintamalla, sekä muille sotaveteraaneille itsenäisestä Suomesta.

HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE !

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Independence_Day_small.jpg

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Onko muuten kukaan muu miettiny, miksei itsenäisyyspäivänä puhuta paljoakaan Suomen itsenäistymiseen johtaneista tapahtumista ja siitä kun Suomi julistautui itsenäiseksi?
Totta kai jatkosota oli tärkeä Suomen itsenäisyyden kannalta, mutta sehän oli "vain" itsenäisyyden puolustamista.

Hyvää itsenäisyyspäivää, tulee kylmät väreet noista marssi biiseistä. Kävin muuten juoksemassa puolimaratonin aamulla "Suomen kunniaksi". Illalla jos vielä jaksaisi jotain lihasvoimaa vääntää.

Kiitos!

Onnea, 90-vuotias Suomi! Itsenäisyys on mittaamattoman arvokas asia.

Itse muistelen tänään isäni isää (sotaveteraani) ja äitini vanhempia (Karjalan evakkoja). Rauha heidän muistolleen.

EDIT: Kiitokset musiikkilinkkejä postanneille!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Onko muuten kukaan muu miettiny, miksei itsenäisyyspäivänä puhuta paljoakaan Suomen itsenäistymiseen johtaneista tapahtumista ja siitä kun Suomi julistautui itsenäiseksi?
Mäkin oon miettinyt tätä. Kaipa se johtuu siitä, että toinen maailmansota on lähempänä nykyihmistä kuin itsenäistyminen. Vielä elää paljon ihmisiä, jotka muistavat sotavuodet, mutta itsenäisyyden alkuajan muistavat enää harvat. Lisäksi itsenäistymisen aikaan kuuluu kiusallisia kansallisia tabuja, joista on kuitenkin viime aikoina alettu puhua enenevässä määrin: kansan kahtiajakautuminen ja vapaussota.
Totta kai jatkosota oli tärkeä Suomen itsenäisyyden kannalta, mutta sehän oli "vain" itsenäisyyden puolustamista.
Talvisota oli itsenäisyyden puolustamista, jatkosota olikin sitten loppua lukuun ottamatta valloitus- ja asemasotaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom