80kg:esta 100kg:een millä tavalla nopeesti?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
isotarakka jauhaa nyt tuota omaa mantraansa aika lahjakkaasti. Kukaan ei ole väittänyt tosiaan että sitä lihaa tulee moisia määriä vuodesta toiseen. Uskon aivan helposti jos joku sanoo saaneensa lihasmassaa 10 kiloa vuodessa aloittelijana. Uskon myös jos joku sanoo saaneensa 15 kiloa lisää painoa ilman ylimääräistä rasvaa. Se tarkoittaisi noin 11 kiloa KUIVAA lihasmassaa vuodessa. 1 kilo lihasmassaa sitoo noin 0,4 kiloa nestettä, ja sitä rataa. Sitten vielä kun ajatellaan että rasvaakin saa tulla lisää ilman että rasvaprosentti samalla nousee tässä tapauksessa niin joku 15, jopa 20 kg uskoisin olevan mahdollista saada kokonaisuudessaan massaa vuoden aikana aloittelijana siten että ei muutu miksikään läskihirviöksi, jos kaikki vaikuttavat asiat ovat kunnossa. Totta munassa tämä tahti hidastuu siten että muutaman vuoden jälkeen se parikin kiloa on hyvä.

Joo kyllä alipainosesta normaalipainoon ja hiukan yli pääsee suht vaivattomasti, mutta siitä eteenpäin tahti on hidasta. Tässä puhun nyt järkevistä painon nousuista, joissa rasvaprosentti ei nouse taivaisiin. Mietitään vaikka jotain 180cm/55kg kynäriä joka alottaa treenaamaan fiksusti ja ennen kaikkea syömään kunnolla. Vuoden päästä peilistä voi tuijottaa 20 kiloa painavampi jamppa, jonka rasvaprosentti ei ole merkittävästi noussut. Ei pitäisi olla mikään mahdottomuus vuodessa kasvaa alipainosta normaalipainoon. On kuitenkin turha kuvitella että seuraavana vuonna paino saman verran nousisi. Tuon kokonen tyyppi ei vielä ole kovinkaan iso (ellei ole jossain 6% rasvoissa), mutta varmasti terveemmän ja paremman näkönen kuin vuosi aiemmin.

Kannattaa muistaa näissä vertailuissa aina se lähtötaso.

No todellakin perssilmä. Siinähän luki että tarvittava määrä alas välillä.

Joo. Niinhän siinä sanottiin. Jos aatellaan, että vetää 4 vuotta 30kg per vuosi ja siitä vaikka reilusti laihduttaa pois 20kg/vuosi niin se on kumminkin 40kg neljässä vuodessa. Vieläkin aika raju kasvu. Mää haluaisin kyllä nähä tuommisenki teon ihan kuvilla varustettuna.

Kyllähän tuo on mahdollista. Itse aloitin treenaan 11kk sitten ja lähtöpaino/pituus silloin 87/195 ja nyt 100/195 eikä tuota läskiä juuri ole tullut. Sanotaan nyt vaikka että yhtälailla päkki näkyy vieläkin mitä aloittaessa. Paremminkin olisi voinut mennä jos joitain viikonloppudokailuja olisi karsinut pois mutta haitta tuskin on suuri. Lepo, syöminen ja reeni olleet kunnossa kuitenkin aina.

eli jos alan bodaamaan niin otan massaa 30kg vuosi ja tiputan ens vuonna 20kg ja samana vuonna otan viel massaa 30kg!eli tiputukseen menee 20 viikkoa järkevästi tehtynä 40 jos haluu että suurin osa lihaksesta säilyy.sitten taas massaa 30kg lisää!ja 4 vuoden päästä sm kultaa jes!!ei ihminen ole mikään härkä että syö ruohoa niin kasvaa lihaa ei se nyt niin toimi ei se ruho pidä lihasmassaa yllä ellei ole pakko!ei pysty toteuttamaan niin kovia vaatimuksia puhtain paperein että tarvittais 40kg lihasta 4 vuodessa!

kyllä mulla ainakin aina särähtää korvaan, jos joku tulee esittämään kaikenlaisia "absoluuttisia totuuksia", mitä voi ja mitä ei voi saavuttaa jne. entäs joku saa 14,9 kg vuodessa lisää, sekö on ihan helppoa natuna, kun se 15 ei ole mahdollista? just... ehkä hra tarakan pitäs sitten ottaa yhteys oikeeseen henkilöön, ellei treenit suju :jahas:

niin selvennetään nyt sen verran, että ei se paino uimalla noussut, vaan rehellisellä raudalla. koska uinti kuitenkin oli ko. kaverin päälaji, ei punttia tehty primäärinä. suurin osa treenistä toteutettiin perus- ja kestovoimatreeneinä. ideana todellakin oli tehdä pojasta mies eli lisätä sitä painoa, mutta tietenkin saada ne voimatasot mahdollisimman ylös, että jatkossa voidaan keskittyä vielä paremmin ja enemmän lajitreeneihin. yksi peruskäsky oli siis muuttaa asumaan siihen jääkaapin viereen :)

kroppa tolla ukolla tietenkin muuttui hyvin komeesti ja vaikka suht hoikassa kunnossa se oli ennen tuota vuoden projektia loisti ne vatsalihakset erittäin hyvin läpi 15 kilon lisäämisenkin jälkeen ja rasva% ei ainakaan noussut, hyvin pitkälle päinvastoin. ihan eri asia on sitten höpöttää jostain lihaksen kuivapainon noususta. siitähän ei ollut edes kyse.

Koittakaa lukea posteja hieman pidemmältäkin...Ensimmäisessä viestissä kirjoitin että lihasta ei saa natuna mitään 10-15kg/vuosi,poislukien ensimmäinen vuosi,jolloin painoa voi sen 10kg saadakkin,optimioloissa lihastakin aika reilusti.Eli pysyn edelleen kannassani...5 kiloa/vuosi huippusaavutus!!

Niin kukas on sanonut etten ole tyytyväinen kehitykseeni??Olen varsin tyytyväinen,vaikka ainahan voi parantaa.Syy minkä takia kommentoin noita huimia kehityksiä on se ettei joku kehoilun alussa oleva treenari tosiaan odota että lihaa tulee hurjaa vauhtia ja parin vuoden kuluttua on lihaa vaikka muille jakaa...Pitkäjänteinen vuosien työ tuottaa tulosta.Ei vuodessa parissa pitkälle pääse...

toki luetaan, mutta en silti asettais mitään määreitä sille, kuinka paljon voi saavuttaa. se oli lähinnä se mun oma pointti. yleensä kaikenlaiset kilomäärien ilmottamiset ei pohjaa mihinkään. pitkäjänteisyyttä sitä yrittää aina junnuille korostaa, se on se tärkein juttu kyllä. toi mun esimerkki nyt oli tietenkin hyvin äärimmäinen ja osoitus erinomasen kovalla asenteella ja miksei lahjoillakin varustetusta kaverista. pitkälle edennyt bodari saattaa itkeä onnesta huomatessaan, että on vuodessa tullut kilo lisää ja rasvat on hilkun pienemmät :D eli se siitä ja tää tästä ja poijat salille, ettei näppäimet kulu.
:)

Näin on...EI tietenkään ole mitään kilomääriä.Mutta juuri nämä suuret kehitykset on lahjakkaiden ja onnekkaiden treenarien saavutuksia...Lisäksi nämä kasvupyrähdykset kestävät vuoden-kaksi korkeintaan.Eli siellä salihommien alkutaipaleilla...Jätetään joo näppäimet rauhaan ja pumpataan rautaa hampaat irvessä:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
10 kiloa tulee vaikka kuukaudessa jos oikeen yrittää, eri asia vaan onko se lihasta. ja tosta mikä on natuna mahollista on aika turha jauhaa, mutta se on varmaa että ikuisesti kehitys ei jatku natuna.

Itse aloin lukemaan pakkotoistoa aika saliuran alussa jo, joten niihin aikoihin oli jo pieni käsitys siitä miten syödä ja miten treenata. Paino nousi puolessavuodessa lähemmäs 10kg ja mielestäni ihan alyttömästi ei rasvaa tullu. Tässäpä kuvat, jotka löytyvät myös Kuvat osion takaa.
http://img381.imageshack.us/my.php?image=3kksittenjajlkeenbf1.jpg

Eli siis tuossa vasta 3kk takana ja kasvu jatkui tosta aika huimana.. harmi että en löytäny niitä muita kuvia about 6kk ja 12kk jälkeen niin olis saanu jotain osviittaa kehityksestä. Geenithän mulla on tähän lajiin paskat.

Itse aloin lukemaan pakkotoistoa aika saliuran alussa jo, joten niihin aikoihin oli jo pieni käsitys siitä miten syödä ja miten treenata. Paino nousi puolessavuodessa lähemmäs 10kg ja mielestäni ihan alyttömästi ei rasvaa tullu. Tässäpä kuvat, jotka löytyvät myös Kuvat osion takaa.
http://img381.imageshack.us/my.php?image=3kksittenjajlkeenbf1.jpg

Eli siis tuossa vasta 3kk takana ja kasvu jatkui tosta aika huimana.. harmi että en löytäny niitä muita kuvia about 6kk ja 12kk jälkeen niin olis saanu jotain osviittaa kehityksestä. Geenithän mulla on tähän lajiin paskat.

Olipas hienoa kehitystä, ei ne sun geenit sieltä huonoimmasta päästä ainakaan ole, ku tuommosta tulosta tullut. :)

Mulla olis kaverin about 14kk kehitys, jossa painoa 25 kiloa eroa, kuvina. Vaan hän ei anna laittaa mun niitä tänne, syystä tai toisesta. Siinä on kans aivan hirveää kehitystä, silminnähden rasvaakaan ei ole tullut juuri yhtään lisää.

Minulla nousi ekan kuukauden aikana paino jotain vajaa viisi kiloa, vaikka söin todella vähän, ainoastaan proteiinin lisäsin normaaliin ruokavalioon lisäksi.

Mitat tosin oli 178/53, jotan lihasta ei ollut "yhtään", jotan sitä tuli sen takia paljon. En siis lisännyt syömistä yhtään, jotan se ei voinut olla rasvaa.

Tämän kuukaduen jälkeen paino ei tosin noussut enää juuri yhtään, ennen kuin aloin syömään. Yhteen sä painoa on tullut tämän 7kk ainakana n.12kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom